0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب تاب آوری تحصیلی

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاب آوری تحصیلی

(گذرگاه های بهبودی و ترمیم)

کتاب متنی
نویسندگان:
مسعود غفاری
،
مجید طاعتی
و ...
درباره تاب آوری تحصیلی


نقد و بررسی کتاب تاب‌ آوری تحصیلی

کتاب تاب‌ آوری تحصیلی، گذرگاه‌های بهبودی و ترمیم، به قلم مسعود غفاری، مجید طاعتی و مرتضی دیدار، به بررسی مفهوم تاب‌آوری در زمینه تحصیل می‌پردازد. این کتاب با تمرکز بر دانش‌آموزان، به دنبال ارائه راهکارهایی برای ارتقای تاب‌ آوری تحصیلی و کمک به آن‌ها در مواجهه با چالش‌های پیش‌رو در مسیر یادگیری است. در دنیای پرمشغله و پرچالش امروز، تاب‌ آوری تحصیلی به عنوان یک مهارت کلیدی برای دانش‌آموزان مطرح می‌شود. این مهارت به آن‌ها کمک می‌کند تا در مواجهه با مشکلات و موانع، انعطاف‌پذیری و قدرت سازگاری خود را حفظ کرده و با اتکا به توانایی‌هایشان، مسیر پیشرفت تحصیلی خود را دنبال کنند. این کتاب برای طیف وسیعی از مخاطبان از جمله دانش‌آموزان، والدین، معلمان، مشاوران، روانشناسان و مربیان آموزشی مفید و قابل استفاده است. 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های سبک زندگی حوزه حرفه و فن علاقه دارید حتما به دسته‌بندی حرفه و فن فیدیبو سر بزنید.

مسعود غفاری، مجید طاعتی و مرتضی دیدار، سه نویسنده برجسته در حوزه آموزش

مسعود غفاری، مجید طاعتی و مرتضی دیدار با وجود تخصص‌های متفاوت، در زمینه مشترک تاب‌ آوری تحصیلی به همکاری و نگارش کتاب تاب‌ آوری تحصیلی، گذرگاه‌های بهبودی و ترمیم، پرداخته‌اند. این کتاب با رویکردی جامع و بین‌رشته‌ای، به بررسی ابعاد مختلف تاب‌ آوری تحصیلی و ارائه راهکارهایی برای ارتقای آن در دانش‌آموزان می‌پردازد.

چرا کتاب تاب‌ آوری تحصیلی را بخوانیم

کتاب تاب‌ آوری تحصیلی، گذرگاه های بهبودی و ترمیم، با بررسی عوامل مؤثر بر تاب آوری تحصیلی، مانند: عوامل فردی: عزت نفس، خودکارآمدی، مهارت‌های حل مسئله، خوش‌بینی، عوامل خانوادگی : حمایت خانواده، روابط گرم و صمیمی، نظارت والدین و عوامل اجتماعی : حمایت معلمان، روابط مثبت با همسالان، محیط مدرسه امن و حمایتی، خواننده را با مفهوم تاب آوری تحصیلی و راهکارهای ارتقای آن آشنا کرده و توانایی دانش‌آموزان در مواجهه با چالش‌ها و مشکلات تحصیلی، حفظ انگیزه و تلاش برای پیشرفت تحصیلی را با ارائه راهکارها و پیشنهادهای عملی افزایش خواهد داد. مشاوران و روانشناسان، برنامه‌ریزان آموزشی، سیاستگذاران آموزشی می‌توانند از این کتاب برای تدوین سیاست‌های آموزشی و طراحی برنامه‌های آموزشی خود استفاده کنند.

در بخشی از کتاب تاب‌ آوری تحصیلی می‌خوانیم 

ما نیازمند کمک به یکدیگر هستیم؛ این تنها راهی است که می‌توانیم زنده بمانیم.

پل راسا با گینا هتل رواندا

این کتاب برآیند پایان‌‌نامه‌‌ای است که تحت هدایت دکتر رضا همّتی در گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان انجام شد و در شانزهمین جشنواره ملّی پایان‌‌نامه سال دانشجویی به عنوان اثر برگزیده انتخاب گردید. اما مباحث مطرح شده در کتاب حاضر، متفاوت‌‌تر و گسترده‌‌تر از پایان‌‌نامه‌‌‌‌ اولیه است؛ در عین حال محقق در تکمیل پژوهش خود از یاری دو معلم-پژوهشگر آگاه و دغدغه‌‌مند در زمینه‌‌ی موضوع مورد بحث، بهره برده است. فراگیری جامعه‌‌شناسی و انجام پژوهش اولیه، با حضور در مدرسه به عنوان دبیر توأم شده بود. مدرسه فضایی سرشار از تعاملات و مناسبات و در عین حال مسائل و مناقشات متنوع است. از جمله مسائل مهمی که در این ساختار همواره توجهات را به سوی خود جلب می‌‌کند، شکست‌ها و پیروزی‌‌های دانش‌‌آموزان و گفت‌‌وگوهای پیرامون این فرآیندهاست. در مدرسه، دانش‌‌آموزانی را می‌‌توان مشاهده کرد که در مواجه با کوچک‌‌ترین چالش‌‌ها و فشارهای زندگی دچار تلاطم شده و شکست را تجربه می‌‌کنند؛ این امر به خودی خود رنج‌‌آور است، اما چالش بزرگ‌‌تر، فقدان توجه کافی به این بحران‌‌ها و احساس بی‌‌پناهی‌‌‌‌ای است که دانش آموز، در چنین موقعیتی تجربه می‌‌کند. با وجود این، شواهد، حاکی از وجود برخی موقعیت‌‌های امیدوارکننده نیز هست. در این‌‌جا در رابطه با دانش‌‌آموزانی صحبت می‌‌کنیم که علی‌‌رغم تجربه‌‌ی شرایط سخت و موقعیت‌‌های چالش‌‌برانگیز، عملکرد تحصیلی و غیرتحصیلی موفقی را به نمایش می‌‌گذارند. از این گروه، به عنوان کسانی یاد می‌‌شود که در برابر ضربات، خم می‌‌شوند اما نمی‌‌‌شکنند. این به معنای دست‌‌وپنجه نرم کردن با بحران‌‌ها و مواجه فعالانه با چالش‌‌هاست؛ مفهوم مهمی که در ادبیات پژوهشی برای توصیف‌‌ این فرآیند به کار می‌‌رود تاب‌‌آوری است. با چنین فضای فکری‌‌ و در تعامل با این دسته از دانش‌‌آموزان بود که این پژوهش آغاز شد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب تاب‌ آوری تحصیلی

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های حوزه حرفه و فن علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۳ مگابایت
تعداد صفحات
154 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۸:۰۰
نویسندهمسعود غفاری
نویسنده دوممجید طاعتی
نویسنده سوممرتضی دیدار
ناشراندیشه احسان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
92,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۳ مگابایت
۱۵۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
0 ٪
4
100 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
4
(2)
58,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاب آوری تحصیلی
(گذرگاه های بهبودی و ترمیم)
اندیشه احسان
4
(2)
58,800
تومان