0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه کتاب بخوانیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه کتاب بخوانیم

کتاب متنی
درباره چگونه کتاب بخوانیم

معرفی کتاب چگونه کتاب بخوانیم


کتاب چگونه کتاب بخوانیم نوشته مارتیمر جی آدلر و چارلزلینکلن ون دورن، توسط محمد صراف تهرانی ترجمه و توسط انتشارات به‌نشر، منشر شده است. این کتاب یک راهنمای جامع و عملی برای بهبود مهارت‌های خواندن و درک متون است. این کتاب به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی می‌پردازد که به خوانندگان کمک می‌کند تا از خواندن کتاب‌ها بهره‌وری بیشتری داشته باشند. نویسندگان در این اثر به اهمیت خواندن به عنوان یک فرآیند یادگیری و تفکر انتقادی تأکید می‌کنند و به خوانندگان می‌آموزند که چگونه می‌توانند با استفاده از روش‌های مؤثر، به درک عمیق‌تری از مطالب دست یابند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این کتاب، تأکید بر خواندن فعال است. نویسندگان این کتاب به خوانندگان می‌آموزند که چگونه می‌توانند با پرسش‌گری و تحلیل عمیق، به درک بهتری از متن دست یابند. این رویکرد به خوانندگان این امکان را می‌دهد که نه تنها اطلاعات را جذب کنند، بلکه بتوانند آن‌ها را تحلیل و نقد کنند و در نتیجه، به یادگیری عمیق‌تری دست یابند.

معرفی نویسنده کتاب چگونه کتاب بخوانیم


مارتیمر جی. آدلر و چارلز وینکن ون دورن، نویسندگان کتاب "چگونه کتاب بخوانیم"، از چهره‌های برجسته در زمینه فلسفه و آموزش هستند. مارتیمر جی. آدلر در ۲۸ دسامبر ۱۹۰۲ در نیویورک متولد شد و در  ۲۸ ژوئن ۲۰۰۱ درگذشت. او مدرک دکتری روانشناسی خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و به عنوان استاد در دانشگاه شیکاگو و دانشگاه کلمبیا فعالیت داشت. کتاب شش ایده خطیر یکی دیگر از آثار این نویسنده است.

چارلز وینکن ون دورن در سال ۱۹۲۶ در نیویورک متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را از کالج سنت جان و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اخترفیزیک و مدرک دکتری را در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و در همان دانشگاه به عنوان استاد انگلیسی فعالیت داشت.

آدلر و ون دورن با همکاری هم کتاب چگونه کتاب بخوانیم را نوشتند و در این کتاب به اهمیت خواندن به عنوان یک فرآیند یادگیری تأکید می‌کنند و به خوانندگان نشان می‌دهند که چگونه می‌توانند از خواندن کتاب‌ها بهره‌برداری بیشتری داشته باشند.

چرا باید کتاب چگونه کتاب بخوانیم را با ترجمه آقای محمد صراف تهرانی بخوانیم؟


کتاب "چگونه کتاب بخوانیم" با ترجمه محمد صراف تهرانی، به دلایل متعددی می‌تواند برای خوانندگان جذاب و مفید باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل، کیفیت ترجمه است. محمد صراف تهرانی با تسلط بر زبان انگلیسی و درک عمیق از مفاهیم آموزشی و فلسفی، توانسته است متن اصلی را به گونه‌ای ترجمه کند که خوانندگان فارسی‌زبان به راحتی بتوانند با ایده‌ها و تکنیک‌های مطرح شده در کتاب ارتباط برقرار کنند. او تلاش کرده است تا نه تنها معانی کلمات را به درستی منتقل کند، بلکه لحن و سبک نویسندگان را نیز حفظ نماید. این ویژگی باعث می‌شود که خواننده تجربه‌ای غنی و لذت‌بخش از مطالعه کتاب داشته باشد.

کتاب "چگونه کتاب بخوانیم" به ارائه تکنیک‌ها و روش‌های عملی در زمینه خواندن می‌پردازد. ترجمه آقای صراف تهرانی به خوبی این تجربیات را منتقل کرده و به خوانندگان کمک می‌کند تا بتوانند این اصول را در زندگی روزمره و تحصیلات خود پیاده‌سازی کنند. این امر می‌تواند به بهبود توانایی‌های خواندن و درک عمیق‌تر از متون منجر شود.

در بخشی از کتاب چگونه کتاب بخوانیم، می‌خوانیم


چون خواندن هر نوع مطلبی، فعالیت است، هر نوع خواندنی نیز تا اندازه‌ای باید فعالانه باشد. مسلماً خواندن غیر فعال غیرممکن است؛ با چشمان بدون حرکت و مغز به خواب رفته نمی‌توان خواند. بنابراین وقتی خواندن فعال را با خواندن غیرفعال مقایسه می‌کنیم، منظور ما این است که در آغاز به این موضوع توجه کنیم که خواندن کم‌وبیش با فعالیت همراه است. در ثانی هرچه خواندن با فعالیت بیشتری همراه باشد نتایج بهتری به همراه دارد. از دو شخصی که در شرایط مساوی می‌خوانند، خواندن آن یک مفیدتر است که با فعالیت و کوشش بیشتری همراه باشد. خواننده‌ای بیشترین سود را می‌برد که از خود بیشتر مایه گذاشته و نیز بخواهد که حداکثر استفاده را از مطلب موردنظر ببرد.

حقیقتش این است که خواندن غیرفعال به‌طورکلی وجود ندارد. بسیاری معتقدند که در مقایسه با نوشتن و صحبت کردن که آشکارا فعال هستند، خواندن و گوش‌کردن انفعالی است. نویسنده و گوینده باید مقداری زحمت بکشند درحالی‌که خواننده و شنونده احتیاجی به فعالیت ندارند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب چگونه کتاب بخوانیم


در صورتی‌که مطالعه این کتاب برای شما مفید و لذت‌بخش بوده است، کتاب‌های زیر نیز می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای شما باشند:

کتاب حافظه نامحدود، نشر سحرآریان

کتاب پاکسازی ذهن برای موفق شدن در زندگی، انتشارات نگاه نوین

کتاب اصل‌گرایی، انتشارات آموخته



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۵۱ مگابایت
تعداد صفحات
424 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۰۸:۰۰
نویسنده مارتیمر جی آدلر
نویسنده دوم چارلز لینکلن ون دورن
مترجم محمّد صرّاف تهرانی
ناشربه نشر (آستان قدس رضوی)
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How to read a book
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
90,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۵۱ مگابایت
۴۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 71 مخاطب
آموزنده 🦉 (6)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
5
46 ٪
4
12 ٪
3
16 ٪
2
12 ٪
1
11 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

هنوز در ابتدای کتاب هستم حدود ۱۰ درصد کتاب رو خوندم تا اینجا اطلاعات خوبی ارائه شده که بیشتر به درد دست اندرکاران اموزش و پرورش میخوره شخصا دنبال این بودم که به نکات مهمی که در توضیحات ویترین فردش داده شده برسم و ببینم چه مطلبی برای کمک به خوندن بهم میکنه نظر و رایم رو به طور مداوم ویرایش خواهم کرد.... ویرایش جدید نظر: ستاره ی امتیاز رو به سه تغییر میدم الان حدود ۱۲ درصد از کتاب رو خوندم و بالاخره وارد قسمتهای جذاب و اموزشی کتاب شدم اینکه خیال علاقمندان به کتاب رو از خوندن سطحی و سریع راحت میکنه و این توصیه رو میکنه که در دور دوم مطالعه میتونی با تعمق بیشتری به مطالعه مشغول شی. چون در دور اول با کلیت کتاب و مفاهمین به طور ضمنی آشنا شدی.

4

مطالعه بسیار کار پر سود میتواند باشد اما چگونه۔ الگو برداری در هر زمینه از دیگر فرهنگ ها یکی از اشتباهات اهل فنون است۔مانند کشورهای اروپایی بعد از اتمام جنگ جهانی دوم۔در قاره اروپایی یکی از اتفاقات تجربی افتاده است برای اهل فنون ۔در مورد کتاب خوانده باید هوشیار و هدف دارای داشته باشد تا مطالب درونی کتاب برایش کارکرد پیدایش کند۔داانش آموز ابتدایی جهت آشنا شدن با مطالعه پا در کلاس گذشته ۔ولی همین دانش آموز سال آخر دنبال کردن رشته مورد علاقه دنبال کرد۔در گروه حرفی هم این فرایند است

5

من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم و از نکاتش یادداشت‌برداری کردم. در میان کتابهایی که در این زمینه منتشر شده این کتاب جامعیت بالایی داره. با وجود اینکه کتاب بسیار قدیمی است اما حرف‌های بسیاری داره که مبنای کتابهای جدید می‌تواند قرار بگیرد. جذاب‌ترین قسمت کتاب برای من خواندن انواع متون بود. روی هم رفته چون کتاب رو خیلی دوست داشتم تصمیم گرفتم یه نسخه ازش رو بخرم و برای همیشه داشته باشم. این کتاب واقعا می‌تونه مرجع شناخت مطالعه باشه.

3

به نظر من کتاب حرف زیادی برای گفتن نداشت اما زیاد حرف زد. در واقع بسیاری از مواردی که آموزش میده منسوخ شده چون آخرین ویرایش کتاب پنجاه سال پیش انجام شده که در واقع خود کتاب نزدیک هشتاد سال پیش نوشته شده است.بسیاری از مواردی که توضیح میده با سرچ در گوگل انجام شدنیست.می توان کل کتاب را در ده ورق خلاصه کرد.اما نکات مفیدی هم داره که خوبه بدونید.

2

اسم کتاب خیلی جذاب به نظر می یاد، ناشر آستان قدس رضویه و به شدت به محتوای کتاب، میزان سانسور و دستکاری شدنش شک دارم، از نمونه که خیلی کلیه نمی تونم متوجه بشم که کتاب اینقدر مفید هست که بخرمش یا نه. لطفا کسانی که کتاب رو خوندن یکی توضیحات بیشتری بدن.

5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

اگر شخصی حقیقتا به دنبال اینه که عصاره هر کتابی که میخونه رو بیرون بکشه و ازش مطالبی رو یاد بگیره و در سطح استاندارد جهانی مطالعه کنه این کتاب براش طلا هست !!! و اصلا یکی از کتاب هایی است که هر مدیری باید بخونه ! اگر واقعا به دنبال بهبود مطالعه هستید این کتاب رو انتخاب کنید در غیر این صورت مثل بعضی از عزیزان نظر عکسی راجب این کتاب خواهید داشت ! با آرزوی موفقیت و توفیق الهی برای هموطنان عزیزم ♥

3

بدترین کتابی که تا حالا خوندم میتونست کل کتابو توی 50 صفحه تموم کنه ، ولی 728 صفحه اب بسته به کتاب از این بدتر تا حالا کتاب نخوندم مطالب مفید بسیار کم اصلا توصیه نمیکنم وقت گرانبهایتان را برای این کتاب هدر بدهید

5

با سلام من معلم هستم و با دید یک معلم بگم برای افرادی که در کار تدریس هستند و همینطور مطالعه زیاد دارن به نظرم خیلی مفیده من پنجاه درصد از نسخه چاپی کتاب رو خوندم تنها ایرادش توضیحات خیلی زیادشه ولی با این حال توصیه می کنم حتما بخونید .

5

دوستای که میگن مزخرف این کتاب تا اخر بخوانند و به فواعد و تکنیکهای که میگه توجه کنند مانند خواننده پویا مطالعه اجمالی و سوالهای که هنگام مطالعه از خود بپرسند بنظرم نظرشان تغییر می کنه

5

یک اثر کلاسیک و بشدت کاربردی هست،یکی از بهترین کتاب های کاربردی بود که مطالعه کردم،پیشنهاد می کنم قبل از مطالعه کتاب های دیگه این کتاب رو مطالعه کنید

نمایش 16 نقد دیگر
3.7
(73)
آموزنده 🦉 (6)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه کتاب بخوانیم
مارتیمر جی آدلر
به نشر (آستان قدس رضوی)
3.7
(73)
آموزنده 🦉 (6)
45,000
تومان