0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هفتاد و سومین نفر نوشته یاسین حجازی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر نوشته یاسین حجازی

نویسنده:
یاسین حجازی
درباره هفتاد و سومین نفر نوشته یاسین حجازی

در روز عاشورا علی‌رغم خیل عظیمی که از امام حسین(ع) دعوت کرده بودند. فقط هفتاد و دو تن از یارانشان با ایشان ماندند و در راه آزادگی و آزادمردی جان خود را فدا کردند.

«هفتاد و دوسینه سرخ هجرت کردند

با سروز آفتاب بیعت کردند

رفتند و به دریای ابد پیوستند

چون رود، به اصل خویش رجعت کردند»

کتاب صوتی اخلاقی

دنیای کتاب آنقدر گسترده است که می‌توان هر کتابی با با هرموضوعی را پیدا کرد. در دنیای امروز که زمان برای کتاب خواندن کم است استفاده از کتاب‌های صوتی و پادکست توصیه می‌شود. کتاب‌ها در ژانرهای مختلفی مانند اخلاقی، مذهبی، ترسناک و ... نوشته می‌شود. کتاب‌های اخلاقی آموزگارهای خوبی هستند که به ما برای زندگی بهتر کمک می‌کنند.

کتاب صوتی مذهبی

کتاب‌های مذهبی طرفدارهای خاص خود را دارند. بسیاری از آن‌ها در مورد داستان‌ها و واقعه‌های مذهبی هستند، بسیاری دیگر درمورد سیره امام و پیامبران و ... هستند. کتاب هفتد و سومین نفر یکی از کتاب‌های صوتی مذهبی است که درمورد یکی از واقعه‌های مذهبی شیعیان یعنی عاشورا صحبت می‌کند.

نقد و بررسی کتاب صوتی «هفتاد و سومین نفر»

کتاب هفتاد و سومین نفر توسط یاسین حجازی نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1395 توسط انتشارات رسانه آفتاب به چاپ رسیده و منتشر شد. کتاب پیش‌رو در ژانر دینی، آیینی و تاریخی نوشته شده‌است. یکی از بخش‌های مهم تاریخ ادبیات زبان فارسی بخش ادبیات دینی و آیینی است. این گونه‌ از ادبیات، عضوی ثابت است، زیرا زندگی روزمره ما به واسطه دینمان با این ادبیات گره خورده‌است. به علاوه ماه‌های محرم و صفر برای ایرانیان از خاص‌ترین ماه‌های مذهبی محسوب می‌شوند. اتفاقات رخ داده در این ماه‌ها از کودکی در گوش فرزندان ایرانی زمزمه شده‌است. اهالی ادبیات یعنی شاعران و نویسندگان نیز به رویدادهای مذهبی توجه و نگاهی خاصی داشته و دارند. عاشورا و محرم یکی از مهمترین عزاداری‌های مذهبی در بین شیعیان محسوب می‌شود. امام حسین(ع) در قلب تمامی مردم ایران جایگاه ویژه و خاصی دارد. این جایگاه به واسطه آزادگی این امام بزرگوار پدید آمده‌است. کتاب هفتاد و سومین نفر داستان خود را در بیست فصل روایت می‌کند.

کتاب هفتاد و سومین نفر داستان دلنشین فردی به نام طرماح بن عدی الطایی است. او یکی از یاران با وفای امام است که از ترس مرگ و شهادت اما را ترک نکرد. طرماح یکی از اعضای قبیله‌ی طی بود. او نه تنها یار امام حسین(ع) بلکه یار نزدیک امام علی(ع) نیز بود. او در جنگ جمل پا به پای امام علی(ع) جنگید و پس از جنگ قاصد امام برای معاویه شد. درمورد این مرد نقل‌های بسیاری وجود دارد. یکی از مستندترین آن‌ها نقل شیخ مفید از او است. شیخ مفید طرماح را مردی سخن‌ور و با زبان و بیانی گیرا توصیف می‌کند. پس از درگذشت امام علی(ع)، طرماح به خدمت امام حسین(ع) پرداخت. زمانی که مطلع شد امام راهی کوفه هستند با سواران و یاران خود به امام پیوست. حر بن یزید ریاحی کسی بود که مانع پیوستن او و گروهش به امام شد. اما درنهایت اما حسین(ع) اعلام کرد که طرماح و گروهش از یاران ایشان هستند. بدین علت که طرماح راه کوفه را به خوبی می‌شناخت، راهنمای امام و یارانش در بیراهه به سمت کوفه شد. طرماح که لشکر هزاران نفری یزید بن معاویه را دیده بود، به امام گفت که برایشان لشکری بزرگ از طاییان آماده می‌کند. اما امام نپذیرفتند. سپس چند روز مانده به روز عاشورا، طرماح از امام اجازه گرفت تا سری به قبیله‌اش زده و طعامی را برای آن‌ها ببرد. طرماح رفت و تا زمانی که بازگردد و در کنار امام بجنگد، روز عاشورا گذشته بود و امام حسین(ع) به دست شمشیر ظلم شهید شده بودند.

طرماح به صحرای کربلا رسید. اما آنقدر دیر که حسرت آن روز تا ابد بردلش ماند. او از قافله عشق جا مانده بود. در حقیقت باید گفت تمام توجه و نگاه این کتاب به دیر رسیدن است. دیر رسیدنی که عاشق را از معشوق جدا کرد. دیر رسیدنی که معشوق سفر کرد و رفت و عاشق بیچاره به‌جا ماند. جا ماندن طرماح از قافله آزاد مردان برایش غم و درد بسیاری را به همراه داشت. طرماح تا آخرین نفس‌هایش نتوانست سایه درد و غم را از خودش دور کند. این کتاب فراتر از پرداختن به داستان طرماح بن عدی الطایی به شخصیت‌های عاشورایی دیگری مانند حضرت قاسم بن حسن(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت علی اصغر(ع) و ... پرداخته است. این کتاب صوتی انتخاب مناسبی برای عزاداریهایمان است.

دانلود کتاب صوتی «هفتاد و سومین نفر»

نسخه چاپی کتاب هفتاد و سومین نفر در سال 1395 توسط انتشارات رسانه آفتاب به چاپ رسید. نسخه صوتی کتاب نیز در سال 1395 توسط انتشارات رسانه آفتاب منتشر شد. راویان کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر حامد بهداد، بهروز رضوی و شهاب حسینی هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر به قلم یاسین حجازی، صدای شهاب حسینی، حامد بهداد و بهروز رضوی و انتشارات رسانه آفتاب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

حامد_بهداد در 26 آبان سال 1352 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی شهر مشهد است. حامد بهداد در دوران کودکی در تهران زندگی می‌کرد. اما با شروع جنگ تحمیلی با خانواده به نیشابور رفت. پس از جنگ و هنگام قبولی در دانشگاه دوباره به تهران آمد. بهداد فارغ التحصیل رشته‌ی بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد تهران است. حامد بهداد در سال 1379 وارد سینما و تلویزیون شد. او کار خود را در همین سال ا فیلم «آخر بازی» آغاز کرد. رامبد جوان کسی بود که حامد بهداد را به سینما آورد. از سال 79 تا کنون حامد بهداد در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری حضور داشته است. به علاوه او بازیگر تئاتر، خواننده و دوبلر بسیاری از مستندها نیز بوده‌است. از فعالیت‌های هنری او در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی می‌توان به سریال دل، کیمیا، دندون طلا، کلاه قرمزی، قصر شیرین، گیج‌گاه، جان‌دار، مارموز، هفت ماهگی و ... اشاره کرد. از فعالیت‌های او در تئاتر باید از معرکه در معرکه، شرق دور شرق نزدیک، درخت بلوط، سگ سکوت و ... نام برد. تک‌ آهنگ‌های منتشر شده توسط او نیز مجنون، اگه تو کنارم باشی، سرو چمان من، مثل یک کابوس و ... نام دارند.

شهاب حسینی متولد چهاردهمین روز از بهمن ماه سال 1353 در شهر تنکابن است. او دانش آموخته‌ی رشته‌ی روانشناسی از دانشگاه تهران بود. اما این رشته را در نیمه‌ی راه رها کرد. شهاب حسینی فعالیت هنری خود را با گویندگی در رادیو آغاز کرد. سپس با برنامه‌ای به نام اکسیژن برای اولین بار در تلویزیون دیده شد. او در سال 1379 برای اولین بار در یک سریال به نام «پس از باران» هنرنمایی کرد. شهاب حسینی تاکنون در فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و تئاترهای بسیاری حضور داشته‌است. نام این هنرمند امروزه به عنوان مجری، صداپیشه، بازیگر، کارگردان و تهیه کننده شناخته می‌شود. از فعالیت‌های هنری شهاب حسینی می‌توان به خانه‌ی ماهرخ، اولین برف، مست عشق، نرگس، شهرزاد، شوق پرواز، سرزمین کهن، باغ آلوچه، شمعی در باد و ... اشاره کرد. شهاب حسینی تاکنون جوایز بسیاری از جمله نشان شوالیه فرانسه در سال 2020، بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ، بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم کن و ... بدست آورد.

بهروز رضوی در سال 1326 در شهر یزد چشم به جهان گشود. آقای رضوی فعالیت هنری خود را در سال 1347 با گویندگی در رادیو آغاز کرد. بهروز رضوی برادر بانوی بازیگر کشورمان عاطفه رضوی است. به علاوه او راوی مستند ایران است. از فعالیت‌های این هنرمند می‌توان به گویندگی مستند اینجا چراغی روشن است، آب را گل نکنید، محموله و ... اشاره کرد. آقای بهروز رضوی هم اکنون به عنوان مجری رادیو، صداپیشه و بازیگر شناخته می‌شود.

کتاب صوتی با صدای بازیگران

در کتاب‌های گویا، صدا و دلنشینی آن بسیار اهمیت دارد. بسیاری از هنرمندان خوب کشورمان نیز به واسطه صدای گیرای خود، گوینده‌ی بسیاری از کتاب‌های صوتی بوده‌اند. دلیل انتخاب آن‌ها بی‌شک، صدای گیرا و دلنشینشان است. 

فایل صوتی واقعه عاشورا

صداپیشگان و هنرمندان بسیاری گوینده کتاب‌های صوتی واقعه عاشورا بوده‌اند. واقعه عاشورا برای شیعیان یکی از مهم‌ترین رویدادهای مذهبی است. به علاوه استفاده از این کتاب‌های صوتی یک نوع عزاداری محسوب می‌شود.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «هفتاد و سومین نفر»، یاسین حجازی

یاسین حجازی در سال 1357 چشم به جهان گشود. آثار این هنرمند بیشتر در زمینه ادبیات آیینی و مذهبی است. از آثار منتشر شده توسط یاسین حجازی می‌توان به کتاب آه و قاف اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی «هفتاد و سومین نفر»

علی اکبر پسر حسین پیش رفت و مادرش لیلای سقفی بود و از نیکو صورت‌ترین و زیباترین و باخلقت‌ترین مردم بود. از پدر خویش دستوری خواست که به حرب رود. او را دستوری داد. آنگاه با نومیدی به او نگریست و چشم به زیر انداخت و گریست. انگشت اشاره به سوی آسمان بلند کرد و مهاسن روی دست گرفت و گفت:«خدایا گواه باش بر این قوم که جوانی به مبارزت آنان بیرون رفت، شبیه‌ترین مردم در خلقت و خوی و گفتار به رسول تو. هرگاه مشتاق دیدار رسول تو می‌شدیم. نگاه بروی او می‌کردیم. خدایا برکات زمین را از ایشان بازدار.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
90.۷۷ مگابایت
مدت زمان
۵۱:۲۰
نویسندهیاسین حجازی
راویشهاب حسینی
راوی دومحامد بهداد
راوی سومبهروز رضوی
ناشررسانه آفتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۰.۷۷ مگابایت
۵۱:۲۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 740 مخاطب
5
ستاره
88 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
2 ٪
416 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

۵ ستاره کمه برای این کار

5

اجرتون با اقا حسین....ممنون ک رایگان گذاشتین. عزاداری با شکوه یک نفره ای کردم

5

خدایمان از شر بدیهای روزگار محفوظ نگه دارد.یک آن مرا به سال شصت هجری وبه واقعه کربلا بردید.جزاکم الله خیر

5

موسیقی متن و گویندگی هنرمندان بسیار عالی بود. در ضمن در حین پخش صدا؛ تصاویری از سریال مختارنامه در ذهنم شکل گرفت که تجربه متفاوتی بود.

5

خداوند با عشق،انسان را ،آفرید. حسین با عشق،حماسه ی کربلا را ،رقم زد. یاسین حجازی با عشق، کتاب را نوشت و آقایان دیگر، با عشق کارگردانی کرده،موسیقی خلق کرده و گویندگی کرده اند. ماحصل این همه عشق، چیست؟ غرق شدن در آرامش، لذت و مهمتر از همه، آشنائی با حسین و حماسه ی او و داناشدن نسبت به ندانسته هایمان،است. محترمان. ارادت قلبی بنده ،خدمت شما. منتظر کارهای عاشقانه ی دیگری از شما ،هستم. با احترام و بدرود. نصرت حسنی.?

5

اجرتون با امام حسین علیه السلام. خدا خیرتون بده مخصوصا گویندگان

4

سلام نمیدونم چطور باید بابت این کار ازتون تشکر کنم هر چی روضه شنیدم فقط شنیدم اما خدا خودش میدونه که من این روضه رو دیدم خیلی عالی بود به همه توصیه میکنم تو خلوت خودشون این رو بشنون ای کاش تشکر من به گوش گویندگان این اثر هم میرسید مطمئنم باقیات الصالحاتی بهتر از این نمیتونستن برا خودشون بیافرینند ان شاالله که زیر سایه الطاف امام حسین باشه تمام زندگیشون

5

ممنون عالی بود .

5

بینهایت عالی بود ممنون ازفیدیبو وصدای زیبا ودلنشین جناب شهاب حسینی اجرتون بااقإ آمام حسین علیه السلام

5

خیلی زیبا عین فیلم سینمایی کیفیت داشت.

نمایش 406 نقد دیگر
4.8
(740)
4,000
٪50
2,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هفتاد و سومین نفر نوشته یاسین حجازی
٪50
هفتاد و سومین نفر نوشته یاسین حجازی
یاسین حجازی
رسانه آفتاب
4.8
(740)
4,000
٪50
2,000
تومان