0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رازدانه ء خرد
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب رازدانه ء خرد

نویسنده:
حسن مرسلوند
درباره رازدانه ء خرد

آلدوس هاکسلی می‌گوید: «اینکه آدمیان از درسهای تاریخ چیزی فرا نمی‌گیرند مهمترین درسی است که تاریخ باید به ما بیاموزد.‌»

همه‌ی ما این جمله را شنیده‌ایم که تاریخ تکرار می‌شود، اما تعداد اندکی هستند که این امر را با گوش جان بشنوند و به آموزه‌های آن عمل کنند. اما واقعا تاریخ چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید کتاب‌های زیادی خواند و نکات مختلفی را بررسی کرد. نکته‌ای که حائز اهمیت است، یادآوری امر تکرار در تاریخ است به این معنا که پیشینیان ما هم انسان بوده‌اند و زندگی‌شان تا حد زیادی شبیه به زندگی امروز ما بوده است. آن‌ها هم عاشق می‌شدند، آن‌ها هم از درد و بیماری رنج می‌بردند و آن‌ها هم به مشکلات امروزه‌ی ما برمی‌خوردند.

حسن مرسلوند نویسنده و تاریخ‌پژوه ایرانی، در کتاب رازدانه‌ی خرد داستانی فلسفی و تاریخی را به زیبایی بیان کرده است. داستانی که بعد از خواندن تاثیر شگرفی بر قلب و روح شما خواهد داشت.

درباره‌ی کتاب رازدانه‌ی خرد اثر حسن مرسلوند

کتاب رازدانه‌ی خرد نوشته‌ی حسن مرسلوند است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1381 توسط انتشارات نگاه منتشر شد. کتاب رازدانه‌ی خرد دارای داستانی تاریخی و فلسفی است و وقایع داستان در زمان هخامنشیان رخ میدهد و به همین دلیل نام شخصیت‌ها متناسب با آن زمان نوشته شده است. دانش و اطلاعات تاریخی حسن مرسلوند روند داستان را بسیار ساده و قابل فهم کرده است، این امر خوانش کتاب را بسیار لذت بخش جلوه می‌دهد.

خلاصه داستان رازدانه‌ی خرد

کتاب رازدانه‌ی خرد روایت چند داستان ساده و لطیف است. کتاب در ابتدا با فردی به نام گشتاسب آغاز می‌شود و در ادامه به زندگی شخصی به نام بهدین می‌پردازد. داستان در ادامه روایت فردی به نام پیامبر است. حسن مرسلوند به خوبی توانسته است سیر داستان را حفظ و هر شخصیت را به آهستگی وارد داستان کند.

درباره‌ی حسن مرسلوند نویسنده‌ی کتاب رازدانه‌ی خرد

حسن مرسلوند نویسنده و تاریخ‌پژوه ایرانی متولد سال 1334 است. بیشتر شهرت او در ایران به دلیل پژوهش‌هایی او برای نوشتن کتاب هشت جلدی زندگی‌نام رجال و مشاهیر ایران است. او برای نخستین بار در سال 1364 تصمیم گرفت کتاب زندگی‌نامه رجال و مشاهیر ایران را بنویسد و به همین دلیل بود که از شغل اداری خود استعفا داد و تمرکز خود را بر پژوهش درباره‌ی کتابش گذاشت. جالب است بدانید که او با استفاده از کتاب‌خانه‌ی شخصی خود و اسناد کتاب‌خانه‌ی ملی شروع به نوشتن این کتاب کرد و بیشتر هزینه‌های کتاب را هم از جیب خود پرداخت کرد. در کتاب زندگی‌نامه رجال و مشاهیر ایران، مرسلوند اطلاعات شخصی، شخصیت‌های ایرانی را در فاصله‌ی زمانی 1299 تا 1320 هجری شمسی نوشته است. این کتاب‌ها امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تحقیق و پژوهش تاریخی شناخته می‌شوند.

انتشارات نگاه کتاب رازدانه‌ی خرد را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. . انتشارات نگاه یکی از ناشران قدیمی تهران محسوب می‌شود. نگاه با بیش از 40 سال فعالیت حرفه‌ای صدها کتاب از ناموران و نوآمدگان عرصه فرهنگ و ادبیات چاپ و منتشر کرده است و همچنان این راه پرفرازونشیب را در صنعت نشر طی می‌کند. این انتشارات طی سال‌ها افتخار داشته تا به شکل تخصصی ناشر آثار بزرگانی چون: احمد شاملو، سیمین بهبهانی، مرتضی راوندی، نیما یوشیج، شهریار، حسین منزوی، عماد خراسانی، یدالله رویایی، نصرت رحمانی، بزرگ علوی، محمدعلی افغانی، رضا براهنی، غلامحسین ساعدی و بسیاری دیگر از شاعران و نویسندگان معاصر باشد.

کتاب رازدانه‌ی خرد مناسب چه کسانی است؟

کتاب رازدانه‌ی خرد داستانی زیبا و ساده دارد. خواندن آن برای همه‌ی لذت بخش خواهد بود اما بدون شک خوانندگانی که به تاریخ و داستان‌های تاریخی علاقه‌مند هستند بدون شک از خواندن این کتاب لذت بیشتری خواهند برد. کتاب رازدانه‌ی خرد در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های فارسی قرار دارد. کتاب رازدانه‌ی خرد مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 302 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 15 روز بخوانید. کتاب رازدانه‌ی خرد جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های فارسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های فارسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب رازدانه‌ی خرد می‌خوانیم

هنوز آفتاب بالا نیامده بود که مردم شهر گشتاسب از خانه های کوچک گلی‌شان بیرون آمدند و در کوچه های تنگ و باریک به هم پیوستند. گشتاسب پیر، آتشدانی در دست داشت و زیر لب چیزی می خواند. بوی اسپند و گیاهان خوش بو همه‌جا پراکنده بود. بهدین نیز از خانه بیرون آمد و به مردم پیوست. جامه‌ی سپید بلندی پوشیده بود و چنگی به همراه داشت. ساز را چنان در آغوش فشرده بود که گویی مادری فرزندش را! چهره اش شاداب می نمود و چون هميشه لبخندی به لب داشت. کیسه‌ی چرمی بزرگی به پشت‌اش بسته بود و با مردم، گفت وگوکنان به سوی میدان شهر می‌رفت. آرشام نیز همراه همسر و دخترک خردسال‌اش رازک، به آنان پیوست. وی، کمانی به دست گرفته و ترکشی پر از تیر به دوش‌اش انداخته بود. شمشیر کوتاهی که از کمر آويخته بود. روی شلوار و نیم تنه‌ی ارغوانی رنگی که به تن داشت، می‌درخشید. او نیز آرام و استوار گام برمی‌داشت و همراه مردم، به میدان نزدیک می شد.

در میدان شهر، پسر نوجوانی که لگام دو اسب تنومند و سرکش را به دست داشت، چشم به راه ایستاده بود. گشتاسب پیر، آرشام و بهدین را نزد خود فراخواند و گفت:

-«می دانید که این دو اسب تیزتک، از بهترین اسب های شهر ما هستند. بادپا و پرتوان و راهواراند. آن ها را پاس بدارید و آب و خوراک شان را به هنگام برسانید.»

آن گاه رو به آرشام کرد و گفت:

-تو، آرشام سی سال داری و بهدین بیست سال، چون تو به سال از او بزرگ تری، پس نخست تو از این اسب ها یکی را برگزین!».

آرشام نگاهی به اسب ها انداخت و به سوی آن که سرخ رنگ بود، رفت. با دست چند بار به ران اسب زد و واکنش او را برانداز کرد. اسب که ناآرام بود، روی دو پا ایستاد و شیهه کشید. بهدین به سوی اسب دیگر که سپید رنگ بود رفت و پیشانی او را بوسید. گردن اسب را در آغوش گرفت و چهره‌اش را به چهره ی او سایید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب رازدانه‌ی خرد اثر حسن مرسلوند بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های فارسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
302 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۴:۰۰
نویسندهحسن مرسلوند
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
10,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۶ مگابایت
۳۰۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی

5
(2)
30,000
٪20
24,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رازدانه ء خرد
٪20
رازدانه ء خرد
حسن مرسلوند
انتشارات نگاه
5
(2)
30,000
٪20
24,000
تومان