0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هفت درس کوتاه فیزیک
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هفت درس کوتاه فیزیک

نویسنده:
کارلو روولی
درباره هفت درس کوتاه فیزیک

«آلبرت اینشتین در زمان جوانی یک سال را به علافی گذراند. آدم بدون تلف کردن وقت به‌جایی نمی‌رسد اما متأسفانه اولیای خیلی از نوجوانان خیلی از اوقات این مطلب را فراموش می‌کنند. او در پادوای ایتالیا بود. چون نمی‌توانست سختی‌های دبیرستان در آلمان را تحمل کند درسش را رها کرده بود و با خانواده‌اش به ایتالیا آمده بود. اوایل قرن بیستم بود و ایتالیا در آغاز انقلاب صنعتی خود بود. پدرش که مهندس بود اولین نیروگاه‌های دشت‌های پادوا را نصب می‌کرد. آلبرت کتاب‌های کانت را می‌خواند و گاه در جلسات تدریس دانشگاه پادوا حاضر می‌شد.» این جملاتی است که فیزیکدان و استاد دانشگاه مشهور ایتالیایی، کارلو روولی کتاب جذاب خود، هفت درس کوتاه فیزیک را با آن آغاز کرده است. کتابی که خیلی‌ها را با دنیای علم آشتی داد و لذت فیزیک را به آنان چشاند. اگر می‌خواهید با عینک یک فیزیکدان به جهان نگاه کنید و بتوانید ظرافت نگاه آن‌ها را درک کنید کتاب کارلو روولی انتخاب کم‌نظیری برای مطالعه است.

‌درباره‌ی کتاب هفت درس کوتاه فیزیک اثر کارلو روولی

هفت درس کوتاه فیزیک با نام اصلی «sette breiv lezioni di fisica» سال 2014 در ایتالیا منتشر شد. این کتاب به زبانی ساده و روان بسیاری از پدیده‌های جذابی را که علم فیزیک به آن می‌پردازد برای عموم بیان کرده است. کارلو روولی معلم بی‌نظیری است که در باز کردن مفاهیم پیچیده توانایی بسیار زیادی دارد و آثاری که برای عموم می‌نویسد به‌شدت قابل‌توجه‌اند. او در این کتاب از نسبیت اینشتین حرف زده است ساختار کیهان و ذرات تشکیل‌دهنده‌ی آن را شرح داده است و سفری جذاب به دنیای علم را برای مخاطبش ترتیب داده است. بیش از چهارصد هزار نسخه از کتاب هفت درس کوتاه فیزیک در ایتالیا فروخته‌شده است. این کتاب در مدت کوتاهی در سراسر جهان نیز توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. به‌طوری‌که هفت درس کوتاه از فیزیک به بیش از 40 زبان برگردانده شد و بیش از یک‌میلیون نسخه از آن فروش رفت.

مروری بر فصل‌های کتاب هفت درس کوتاه فیزیک

درس اول- زیباترین نظریه

درس دوم- کوانتوم‌ها

درس سوم- معماری کیهان

درس چهارم- ذرات

درس پنجم- دانه‌های فضا

درس ششم- احتمال، زمان و گرمای سیاه‌چاله‌ها

درس هفتم- خودمان

‌درباره‌ی کارلو رولی نویسنده‌ی کتاب هفت درس کوتاه فیزیک

کارلو روولی (carlo rovelli) استاد فیزیک نظری ایتالیایی متولد سال 1956 در ورونا (verona) است. او در دوران جوانی فعالیت‌های سیاسی مختلفی داشت و حتی به دلیل درگیری‌های سیاسی بازداشت‌شده بود. او سال 1981 لیسانس فیزیک خود را از دانشگاه بولونیا گرفت و 5 سال بعد دکترای خود را از دانشگاه پادوا (padova) دریافت کرد. او دوران پست دکترای خود را در دانشگاه‌های بسیار برجسته‌ای گذرانده است. دانشگاه‌های روم، تریسته و ییل دانشگاه‌هایی‌اند که او در آن‌ها فعالیت داشته است. او ده سال نیز در دانشگاه پیتسبورگ فعالیت کرده است.

کارلو روولی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشمندان گرانش کوانتومی شناخته‌شده است. او در تاریخ و فلسفه علم هم فعالیت‌های زیادی دارد و با بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌های ایتالیایی نیز همکاری می‌کند.

روولی بیشتر شهرت عمومی‌اش را از انتشار کتاب هفت درس کوتاه فیزیک به دست آورده است. سال 2019 او در فهرست 100 متفکر جهانی بانفوذ از نگاه مجله‌ی «سیاست خارجی» قرار گرفت. او علاوه بر مقالات و کتاب‌های علمی دانشگاهی بسیار برجسته‌ای که در کارنامه دارد تعدادی کتاب هم برای عموم نوشته است که از میان آن‌ها می‌توان به «نسبیت آن‌گونه نیست که به نظر می‌آید: سفری به گرانش کوانتومی»، «فضا چیست؟ زمان چیست؟»، «آناکسیماندر، نخستین دانشمند و میراث او» و «the order of time» اشاره کرد.

او برای سال‌های فعالیتش برنده‌ی جوایز بسیاری نیز شده است.

ترجمه‌ی کتاب هفت درس کوتاه فیزیک به فارسی

هفت درس کوتاه فیزیک در سراسر جهان با استقبال مخاطبان مواجه شده است. این کتاب جذاب و خواندنی در ایران نیز توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد و انتشارات مازیار این کتاب را درحالی‌که هنوز مدت زیادی از انتشار آن به زبان انگلیسی نگذشته بود در ایران منتشر کرد. انتشارات آوا نامه کتاب صوتی هفت درس کوتاه فیزیک را با ترجمه‌ی دکتر قاسم کیانی مقدم عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب هفت درس کوتاه فیزیک را خواند؟

هفت درس کوتاه فیزیک کتابی بسیار جذاب و خواندنی برای تمام کسانی است که اندک علاقه‌ای به دانش داشته باشند. کارلو روولی استاد دانشگاه ایتالیایی در این کتاب تلاش کرده است بسیاری از مفاهیمی که درک درست آن همواره در اختیار دانشمندان بوده است را به زبانی جذاب و شیوا برای عموم باز کند. او تلاش کرده است میان دانش فیزیک که در میان مردم به‌عنوان دانشی انتزاعی، پیچیده و با ریاضیات سنگین شناخته می‌شود را به روایتی جذاب از طبیعت و مکانیسم آن تبدیل کند. کارلو روولی در این کتاب به بسیاری از سوالات عمومی درباره‎‌ی جهان اطرافمان به زبان علم پاسخ داده است. این کتاب می‌تواند هدیه‌ای بسیار ارزشمند برای علاقه‌مندان به دانش و تمام افراد کنجکاو باشد.

کتاب هفت درس کوتاه فیزیک در دسته‌ی کتاب‌های علم برای عموم قرار دارد.

کتاب هفت درس کوتاه فیزیک مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی هفت درس کوتاه فیزیک را فرناز مرکباتی به عهده داشته است.

کتاب هفت درس کوتاه فیزیک حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علم برای عموم را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب هفت درس کوتاه فیزیک اثر کارلو روولی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علم برای عموم می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
124.۸۷ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۱۵:۵۹
نویسندهکارلو روولی
مترجم قاسم کیانی مقدم
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۱۹
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۲۴.۸۷ مگابایت
۰۲:۱۵:۵۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
10 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

صدای گوینده واقعا عالی بود. فایل صوتی، هیچ مشکل تدوین هم نداشت. هیچوقت فکر نمیکردم کتاب صوتی یک کتاب علمی، کسل کننده نباشه! خود کتاب ولی چند فصل اولش به من چیز جدیدی یاد نداد، فصل ۵ و ۶ تازه برام جذاب شد. کلا کتاب به زبان خیلی ساده‌ است.

5

آن نوشته هایی از کارلو رولی را که تا حالا مطالعه کردم دوست دارم و این نمونه کتاب صوتی هم عالی بود و با گوش کردنش به من خیلی خوش گذشت .

5

واقعا عالی.ارزش خرید دارد .مباحثی بسیار جالب داراست

5

من نمونه رو شنیدم و به نظر خوب میاد

5

کتابی بسیار خوب با صدایی زیبا و دلنشین

4

بنظرم یک کتاب چهار ستاره است.

5

عالی فراتر از عالی بود.

5

کیفیت صدا یکم پایینه

5

بسیار اموزنده ممنون

5

ممنونم.عالی بود

نمایش 2 نقد دیگر
4.3
(19)
51,000
٪30
35,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هفت درس کوتاه فیزیک
٪30
هفت درس کوتاه فیزیک
کارلو روولی
آوانامه
4.3
(19)
51,000
٪30
35,700
تومان