0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رابرت هوک
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رابرت هوک

نویسنده:
مایکل برگن
درباره رابرت هوک

«هوک دانشمندی بود با ذهنی کنجکاو. او اعتقاد داشت همه‌ی چیزهای دور و برش سزاوار بررسی دقیق است. هوک برای شناختن هر چه بیش‌تر مزاحمان کوچک اتاقش یکی از این کنه‌ها را زیر لنز اختراعی ساده اما مهم قرار داد: میکروسکوپ.»

درباره کتاب صوتی رابرت هوک

کتاب «رابرت هوک» Robert Hooke نوشته‌ی «مایکل برگن» در سال 2008 منتشر شد. این اثر درباره‌ی معمار و دانشمند انگلیسی «رابرت هوک» است که در قرن هفدهم می‌زیست. او یکی از اعضای انجمن سلطنتی انگلیس بود و در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، هواشناسی، زمین‌شناسی و نجوم پژوهش می‌کرد. «مایکل برگن»، نویسنده‌ی آثار تاریخی این اثر را در طی 9 فصل نگاشته است که عبارت‌اند از بررسی ریزودرشت، جزیره‌ی کودکی، استعداد در علم، آغاز دورانی تازه از زندگی، متفکر جامع‌الاطراف، شهرت آتیه ساز هوک، کشمکش‌های دانشمندانه، چالش‌های تازه و سال‌های واپسین.

 «رابرت هوک» Robert Hooke چهره‌ای شاخص در قرن هفدهم انگلستان است، او متصدی آزمایشگاه‌های انجمن سلطنتی بود و هم‌زمان در دانشگاه به تدریس مشغول بود. او معماری قابل‌تحسین و نقشه‌بردار لندن بود و در پروژه‌های نقشه‌برداری مدرن حضور داشت. او در سال ۱۶۳۵ میلادی در یکی از جزایر انگلیس به دنیا آمد و کودکی‌اش را در خانواده‌ای مذهبی گذراند. او در نوجوانی به طراحی و مکانیک بسیار علاقه داشت و برخلاف دو برادرش که کشیش بودند او مسیر دیگری را انتخاب کرد. او پس از مرگ پدرش به لندن رفت و تحصیل و پژوهش درزمینه‌ی مکانیک را به‌طورجدی دنبال کرد. او تحقیقات بسیار ارزشمندی در ارتباط با مکانیک و فیزیک انجام داد و قانون هوک را محاسبه کرد. او همچنین به کمک میکروسکوپی که خودش اختراع کرده بود سلول را مشاهده کرد.

درباره مایکل برگن

«مایکل برگن» Michael Burgan نویسنده‌ای مستقل است که در رابطه با تاریخ، جغرافیا و شخصیت‌های بزرگ جهان می‌نویسد. او نویسنده‌ای فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان است و تا امروز بیش از 250 اثر منتشر کرده است. او تحصیلاتش را در رشته‌ی تاریخ دانشگاه کانتیکات به سرانجام رسانده است و متخصص کتاب‌های تاریخی و سرگذشت‌نامه است. ازجمله آثار این نویسنده که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به «توماس ادیسون»، «اسکندر مقدونی» و «کنفوسیوس» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک و صوتی آن‌ها هم در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای مطالعه و دانلود موجود است.

ترجمه کتاب صوتی رابرت هوک به زبان فارسی

کتاب صوتی «رابرت هوک» نوشته‌ی «مایکل برگن» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «سعید مرزبالی» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «شهربانو صارمی» به فارسی ترجمه کرده و نشر ققنوس آن را در سال 1390 منتشر کرده است که نسخه‌ی الکترونیک آن هم در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای مطالعه موجود است.

در بخشی از کتاب صوتی رابرت هوک می‌شنویم

رابرت هوک پس از چند سال توقف دوباره شروع به ثبت یادداشت‌های روزانه‌اش کرده بود. او در یادداشت‌هایش به سرشت نابسامان آن دوران اشاره می‌کند. هوک با رفتن به قهوه‌خانه‌های محبوبش در پی گزارش‌های مربوط به امکان یک جنگ داخلی دیگر بود. پروتستان‌های انگلیس از ویلیام اورانژ شاهزاده هلندی دعوت به سلطنت کرده بودند. ویلیام همسر ماری استوارت دختر جیمز دوم و اولین زن پروتستان او بود. هوک در یکی از یادداشت‌هایش نوشته «هلندی‌ها نزدیک جزيره وایت هستند». چند روز بعد متذکر شده که جیمز دوم گریخته و «هنوز معلوم نیست کجا رفته است». هنگامی‌که سرانجام قضیه بدون جنگ فیصله یافت و اوضاع تحت کنترل ویلیام قرار گرفت هوک نوشت: «خدا را شکر.» طولی نکشید که این تغییر بدون خونریزی در حکومت انقلاب باشکوه نامیده شد.

یکی از داروهای موردعلاقه هوک ماده‌ای بود که پرتغالی‌ها آن را بانگو می‌نامیدند. هوک تأثیرات این دارو را برای انجمن سلطنتی توضیح داد. هوک در سخنرانی‌اش از آنچه امروزه شاهدانه یا ماری‌جوانا نامیده می‌شود، توصیف دقیقی ارائه کرد. او خواستار مطالعه بیش‌تر روی بانگو به‌عنوان دارو شد. امروزه، داشتن ماری‌جوانا در بیش‌تر کشورها غیرقانونی است اما بعضی از پزشکان درباره کاربردهای آن در پزشکی مطالعه می‌کنند. به نظر می‌رسد برخی از ترکیبات شیمیایی آن بعضی از مشکلات عضلانی را برطرف می‌کند و استفراغ را کاهش می‌دهد. اما دود کردن ماری‌جوانا خطر بروز مشکلات ریوی را افزایش می‌دهد و ممکن است موجب به وجود آمدن عوارضی در سلامت دماغی شود. این دارو می‌تواند از توانایی شخص در تصمیم‌گیری صحیح نیز بکاهد.

به نظر می‌رسد مشکلات سیاسی هوک را از کارهایش بازداشته باشد، اما وضعیت جسمانی‌اش چنین پیامدی داشت. سراسر سال 1688 میلادی دچار سردرد و ضعف‌های دوره‌ای بود. ریچارد والر بعدها نوشت بیماری کار کردم را برای هوکیخت کرده بود و هوک گهگاه می‌گفت قدرت دیدش را برای مدت‌زمان کوتاهی از دست می‌دهد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
102.۳۴ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۵۱:۰۹
نویسندهمایکل برگن
مترجمشهربانو صارمی
راویسعید مرزبالی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۲.۳۴ مگابایت
۰۱:۵۱:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام وقت بخیر من کتاب هوک یاقلاب اثر نیرایال رو از سایتتون خریدم وبعد از پرداخت درگاه لینک دانلود بهم نداد اینم کد پیگیری : ۱۴۹۶۷۳۴۶۱۸۲۵ اپلیکیشن فیدیبو هم رو ویندوز نصب کردم شماره همراه ۰۹۱۷۲۰۴۱۷۳۳ ایمیل:nikmovafagh@gmail.com باتشکر

3

دشمن سر سخت نیوتن ... بخاطر قوانین جاذبه معروف نیوتن.تنفر نیوتن از این ادم بی حد و حصر بود ب طوریکه بعد از مرگ هوک نیوتن تابلو پرتره هوک رو اتیش زد.

3

چقدر دانشمندانی هستند که حتی اسم آنها را نشنیدیم، به نظرم این کتاب های کوتاه می تونند برای شناخت اینگونه افراد واقعا مفید باشند، ممنون

3
(3)
41,000
٪30
28,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
رابرت هوک
٪30
رابرت هوک
مایکل برگن
آوانامه
3
(3)
41,000
٪30
28,700
تومان