0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عقده ی ادیپ من و داستان های دیگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب عقده ی ادیپ من و داستان های دیگر

درباره عقده ی ادیپ من و داستان های دیگر
گاهی بازی می‌کردم و دوست داشتم آرام‌آرام به توپی لگد بزنم و آن را روی پیاده‌رو بغلتانم تا عاقبت کشف کردم هر پسربچه‌ای به من ملحق می‌شود، یکباره خشونتش گل می‌کند و با شانه‌اش مرا کنار می‌زند. دختربچه‌ها را ترجیح می‌دادم، چون زیاد اهل جنگ و دعوا نبودند، اما گذشته از این نچسب و بی‌مزه بودند و اطلاعات درست‌وحسابی هم نداشتند. تنها به زنانی علاقه‌مند بودم که سن‌وسالی داشتند و صمیمی‌ترین دوستم پیرزن رختشویی بود که مدتی را در تیمارستان گذرانده بود و خیلی هم مقدس بود. او بود که مرا با سگ‌ها آشنا کرد. اگر کسی حیوانی را آزار می‌داد، سر به دنبالش می‌گذاشت، گاهی تا یک مایل دنبالش می‌دوید و حتا به پلیس شکایت می‌کرد، اما پلیس‌ها می‌دانستند او دیوانه است و به حرف‌هایش اعتنا نمی‌کردند. پیرزن رختشو قیافه‌ای محزون، موهایی خاکستری، گونه‌هایی برجسته و دهنی بی‌دندان داشت. وقتی لباس‌ها را اتو می‌کشید، ساعت‌ها در آشپزخانه‌ی گرم، پربخار و نمناک خانه‌اش می‌نشستم و کتاب‌های دینی‌اش را ورق می‌زدم. او هم به من علاقه داشت و می‌گفت مطمئن است آخرسر کشیش می‌شوم. من هم می‌گفتم بدم نمی‌آید اسقف شوم، اما ظاهراً به اسقف‌ها چندان نظر خوشی نداشت. به او می‌گفتم آن‌قدر شغل در دنیا هست که نمی‌توانم درباره‌ی کسب‌وکار آینده‌ام تصمیمی بگیرم، اما او فقط لبخند می‌زد. پیرزن رختشو فکر می‌کرد یک نابغه فقط می‌تواند کشیش شود و بس.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۳ مگابایت
تعداد صفحات
328 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۶:۰۰
نویسندهفرانک اوکانر
مترجمنسرین طباطبایی
ناشرنشر هیرمند
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
My Odipus complex and other stories.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۰۲
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
53,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۳ مگابایت
۳۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
28 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار زیبا و روان و در عین حال عمیق و شیوا ست ، داستان هایی از جنس خلوص یک کودک و سوالات به ظاهر ساده ای که برای بشر همچنان بی جوابند ، روایت های چند داستان اول تقریبا شبیه به هم و بافته ذهن یک کودک با تمام صداقت و پاکی ست ... داستان های دیگر این مجموعه هم روایت های مختلفی از زندگی روزمره ، تفاوت ها و هم زیستی هایانسان ها با هم است درکل شیوه روایت اکانر شیوا و بسیار دلنشین است و در تمامی این مجموعه به صراحت مشاهده می شود به شخصه بسیار لذت بردم از این کتاب و ترجمه خوب و روانش

4

مجموعه زیبا و دلنشینی بود. خیلی وقت بود که از یک مجموعه داستان کوتاه تا این حد لذت نبرده بودم. افکار، احساسات و روابط انسان ها به زیبایی روایت شده بود و داستان ها پایان معقول و مناسبی داشتند که به نظرم برای داستان کوتاه فاکتور مهمیه.

5

در قالب یک اتو بیوگرافی ، روند شکل گیری عقده ادیپ رو به زیبایی ترسیم کرده . ساده مبانی روانکاوی فروید و لکان را طرح و شرح داده ، ترجمه کتاب خیلی خوب !

4

چهار داستان اول بسیار خوب است ولی داستان های بعدی تقریبا زبر متوسط به جز داستان یکی مانده به اخر که پایان خوبی داشت(خسیس)

3

شروع خوب و قوی داشت ولی بتدریج محتوا افت پیدا کرد.

4

سلام لطفا صوتی را ارایه فرمایید

3

جالب بود

4.1
(14)
26,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عقده ی ادیپ من و داستان های دیگر
عقده ی ادیپ من و داستان های دیگر
فرانک اوکانر
نشر هیرمند
4.1
(14)
26,500
تومان