0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راننده تاکسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب راننده تاکسی

صد سال سینما، صد فیلمنامه
نویسنده:
پل شریدر
ناشر:
نشر نی
درباره راننده تاکسی
فیلم‌نامه «راننده تاکسی» نوشته پل شریدر ( -۱۹۴۶)، نویسنده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. او نویسنده بیشتر فیلم‌های مارتین اسکورسیزی از جمله «راننده تاکسی» و «وسوسه مسیح» است. گفته می‌شود شریدر این فیلم‌نامه را زمانی نوشت که در شرایط نامتعادل روحی قرار داشت، اما همین وضعیت منجر به خلق اثری ماندگار شد. فیلم‌نامه «راننده تاکسی» آیینه تمام نمایی از دورانی است که روایت می‌کند، تراویس بیکل (با بازی رابرت دنیرو) شخصیت اصلی این فیلم جوان ۲۶ ساله است که از کم‌خوابی مزمن رنج می‌برد. او که برای فرار از بی‌خوابی شغل تاکسی‌رانی در شب را انتخاب می‌کند، هرچه بیشتر با جنایت‌ها در سطح شهر نیویورک آشنا می‌گردد. در این میانه تراویس با بتسی (سیبل شفرد) که یکی از داوطلبان حاضر در دفتر انتخاباتی سناتور چالز پالانتین، که نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، آشنا می‌گردد. باوجود اینکه بتسی در ابتدا از روی کنجکاوی به شخصیت تراویس علاقه‌مند می‌شود، به علت عدم رفتار مناسب از سوی تراویس، او را رد می‌کند پس از ناامید شدن از بتسی، روند فروپاشی روانی که در تراویس آغاز شده بود، سرعت می‌گیرد. بدین ترتیب تراویس بنا را بر این می‌گیرد که با خشونت جلوی فساد را بگیرد و جامعه‌ای را که برای دفاع از آن در جنگ ویتنام شرکت کرده است را، دوباره نجات دهد. در همین راستا، او تمرینات بدنی را آغاز می‌کند و تعدادی اسلحه از یک دلال اسلحه‌های غیرمجاز می‌خرد. یکی از معروف‌ترین صحنه‌های فیلم موقعی رخ می‌دهد که تراویس در مقابل آیینه به تمرین با اسلحه‌های خود مشغول است و به طرز تهدیدآمیزی به خود در آینه می‌گوید «داری با من حرف می‌زنی؟ تو داری با من حرف می‌زنی؟! ... حالا ما با هم حرف می‌زنیم!» و اسلحه مخفی خویش را از توی آستین بیرون می‌کشد. این فیلم به عنوان یکی از مهم‌ترین و جنجال‌برانگیزترین، فیلم‌های تاریخ سینما و هم‌چنین توسط منتقدان، کارگردانان و مخاطبان به عنوان یکی از بهترین‌ترین فیلم‌های تمام ادوار شناخته می‌شود. اگرچه این فیلم نامزد ۴ جایزه اسکار (بهترین فیلم، بهترین هنرپیشه مرد برای رابرت دنیرو، بهترین هنرپیشه مکمل زن برای جودی فاستر و بهترین موسیقی فیلم) شد ولی نتوانست هیچ‌کدام را تصاحب کند. اما جایزه نخل طلای کن را از آن خود کرد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۸ مگابایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهپل شریدر
مترجم فردین صاحب الزمانی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Taxi driver
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۰/۲۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۸ مگابایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خواندن فیلمنامه راننده تاکسی برای طرفداران این فیلم تجریه جالبی می تونه باشه چرا که فیلمنامه در خیلی جاها با فیلم نهایی تفاوت داره و شاید خیلی گره های داستانی فیلم رو بشه با فیلمنامه اولیه توضیح داد. ضمن اینکه آقای صاحب الزمانی مترجم کتاب خودش هم یه فیلمی ساخته به نام چیزهایی هست که نمی دانی. اونجا حسابی به راننده تاکسی ادای دین کرده. فیلم خوبیه.

5

عالی بود خیلی مفیده و خوب ترجمه شده آخراشم مصاجبه جالبی و اطلاعاتی در مورد عوامل سازنده فیلم گذاشته که خیلی لذت بردم دمتون گرم

5

بازتابی هنرمندانه از زندگی آمریکایی در یک چارچوب جذاب و منسجم

5

اوووووووووووف ایول فیدیبو این کتاب نایابه

5

این کتاب رو حتماً بخونید.یک شاهکار از پل شریدر.

5

فیلمنامه خوبی بود

5

بینظیر

نمایش 1 نقد دیگر
4.6
(16)
62,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
100 سال سینما، 100 فیلمنامه
شامل 49 عنوان کتاب
راننده تاکسی
راننده تاکسی
صد سال سینما، صد فیلمنامه
نشر نی
4.6
(16)
62,000
تومان