0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زیر آب‌ زنی

معرفی، خرید و دانلود کتاب زیر آب‌ زنی

رقابت‌ منفی و روش‌ های مقابله با آن
ناشر:
برآیند
درباره زیر آب‌ زنی

همۀ ما در تجارب زیستی خود، با پدیدۀ زیرآب زنی مواجه شده‌ایم، دست‌کم یک بار، این پدیده را درک کرده‌ایم و یا خود نیز در آن نقش داشته‌ایم. واژه و مفهوم زیرآب‌ زنی از گذشته‌های دور وارد فرهنگ ما شده است. روزهایی که آب لوله‌کشی نبود و خانه‌ها آب‌انبار داشتند، انتهای حوض‌ها یک زیرآب وجود داشت که آب کثیف و لجن از آنجا تخلیه می‌شد. اگر کسی با شخص دیگری دشمن بود، کاری می‌کردند که آب کثیف و لجن وارد آب تمیز شود. آن فرد بیچاره هم برای همه تعریف می‌کرد که: «زیرآبم را زده‌اند و بیچاره شده‌‌ام!» دیگر در خانۀ کسی آب‌انبار و زیرآب نداریم، اما واژۀ «زیرآب‌ زنی» همچنان باقی مانده است.

اکنون زیرآب‌ زنی به‌معنای ناکارآمد جلوه‌دادن آدم‌های دیگر و تلاش‌های کاری و فردی آن‌هاست. این واژه را در موقعیت‌هایی به کار می‌بریم که افراد قصد دارند شخصی را تخریب کنند یا جایگاه او را تنزل دهند. آسیب‌شناسی این پدیدۀ مذموم نشان می‌دهد که افراد چون خودشان شایستگی لازم را ندارند و نمی‌توانند به جایگاهی برسند که می‌خواهند، زیرآب فرد مقابل را می‌زنند و او را تخریب می‌کنند. زیرآب‌ زنی رابطۀ مستقیم با حس حسادت و کمبود عزت‌نفس دارد. در زیرآب‌ زنی، فرد عامدانه می‌کوشد جایگاه شخص مقابل را متزلزل کند.

وجود پدیدۀ زیرآب‌ زنی در محیط‌های کاری بسیار آسیب‌زاست. در کشورهایی که با بحران‌های اقتصادی مواجه‌اند و یافتن شغل مناسب با درآمد مکفی بسیار دشوار است، این پدیده نیز بیشتر دیده می‌شود. مدیران و صاحبان کسب‌وکار و ساختارهای ناکارآمد نیز در بروز این پدیدۀ شوم اثرگذارند. مدیرانی که نمی‌توانند از پس وظایف خود به‌خوبی برآیند، زیرآب مدیران دیگر و کارکنان را می‌زنند تا کم‌کاری و ناکارآمدی خود را جبران کنند. اگر خیلی زود جلوی گسترش آن گرفته نشود، زیرآب‌ زنی مانند ویروس شیوع پیدا می‌کند و چندی بعد کل سازمان را آلوده خواهد کرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1,020.۰۰ بایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسنده فرامرز عیب پوش
ناشربرآیند
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰۲۰.۰۰ بایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
38,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زیر آب‌ زنی
زیر آب‌ زنی
رقابت‌ منفی و روش‌ های مقابله با آن
برآیند
0
(بدون نظر)
38,000
تومان