پنج کتاب برای محبوبیت

پنج کتاب برای محبوب شدن در هر جمعی

خیلی‌ها می‌گن دوره‌ و زمونه معمولی بودن سراومده و برای محبوب و خاص هر جمعی شدن تنها تیپ، قیافه، لباسهای گرون‌‌ قیمت و عطرهای میلیونی کارساز نیست. در عصر ارتباطات که تکنولوژی و مهارت‌های گوناگون ارتباطی با سرعت برق ‌و باد داره جلو میره باید بتونی و بدونی با هر شخصی و هر جماعتی چطور برخورد کنی و به زبون ساده‌تر قلق افراد با هرگونه شخصیتی توی مشتت باشه، در ادامه این مطلب با چند کتاب آشنا می‌شیم که به بالا بردن مهارت‌های ارتباطی خیلی کمک می‌کنه و ازت یه کاریزمای جذاب می‌سازه:

چگونه با هر کسی صحبت‌ کنیم؟

برای اینکه همیشه ‌و‌ همه‌جا محبوب باشیم اول باید بدونیم آدم‌های محبوب چه ویژگی‌هایی دارن و چه چیزی تو وجود و شخصیت اونهاست که باعث ‌شده اینقدر طرفدار داشته‌ و محبوب باشن، یکی از ویژگی‌های اینگونه افراد اینه که میتونن و میدونن با هرکسی چطور صحبت‌کنن و تا به یه آدم عصبی و پرخاشگر می‌رسن از اون فرد کناره‌ نمی‌گیرن و با توانایی‌هایی که توی معاشرت دارند سریعا با سخت‌ترین افراد ارتباط می‌گیرن، کتاب چگونه با هرکسی صحبت کنیم راهکارهای بسیار کارآمدی بهتون آموزش می‌ده که با استفاده از اونها می‌تونین با دشوارترین و بدقلق‌ترین افراد در محیط‌های کاری ‌و غیرکاری ارتباط بگیرین و خیلی سریع خودتون رو توی‌ دل همه جاکنید، روزهای گرم و بلند تابستون فرصت خوبی برای مطالعه این کتاب مفیده.

کاریزما چیست و چگونه شخصیتی کاریزما داشته باشیم؟

همه ما، توی زندگیمون به افرادی برخورد کردیم که خیلی تو دل ‌برو هستند و توی هر جمع‌ و ‌محفلی کلی آدم دور و برشون رو گرفته و همه‌جا صحبت از اونهاست، افرادی که توی همون برخورد اول جذبشون شدین و دوست ‌دارین بصورت مدام با اونها در ارتباط و نشست‌وبرخاست باشین. به اینگونه افراد میگن آدمهای‌کاریزماتیک که با کاریزما و قدرت‌ جذبی که در شخصیت ‌و رفتارشون دارند توی هرجمعی مثل نگین می‌درخشن. کتاب صوتی کاریزما تمامی ویژگی‌های افراد کاریزماتیک رو به بیان ساده و خیلی کاربردی بهتون توضیح ‌می‌ده. این کتاب صوتی رو میلاد فتوحی اجرا و نشر نوین کتاب هم منتشرش کرده. از ویژگی‌های مثبت این کتاب اینه که خیلی ‌زود تاثیراتش رو روی روابطتتون احساس می‌کنید.

زبان بدن

اون‌ چیزی که به‌ عنوان شخصیت ما در جامعه شناخته میشه همه‌اش گفتار و خوش‌صحبتی ما نیست بللکه تمام کارهایی که ما با بدنمون هم انجام میدیم مثل راه‌ رفتن، غذا خوردن، حرکت‌ دستها، نشستن و برخاستن هم در تعاریف امروزی از شخصیت، بخش مهمی از لایه‌های شخصیتی ما محسوب میشه، ما هرچقدر هم که سخنور خیلی قابلی باشیم اگر رفتار و حرکات بدنیمون مثل راه‌ رفتن، طرز نشستن و ایستادنمون، حتی حرکات دستهامون موقع حرف‌زدن مناسب ‌نباشه نمیتونیم جلوه خوبی از شخصیت‌مون به دیگران ارائه بدیم، امروزه زبان‌ بدن بعنوان یک علم رفتاری ‌اجتماعی شناخته می‌شه و آثار بسیاری در این خصوص، منتشر شده، یکی‌ از بهترین کتاب‌هایی که تاکنون در این خصوص منتشر شده، کتاب زبان‌ بدن نوشته آلن‌پیزه که بخوبی شما رو با مفاهیم اصلی و کاربردی زبان بدن آشنا می‌کنه.

هنر برقراری ارتباط

هرچه که وسیله و کانال‌های ارتباطی در این دوره از زندگی بشر بیشتر می‌شه، اهمیت پرداختن به برقراری ارتباط در محیط‌های مختلف پررنگ‌تر میشه. یک دانشمند رو تصور کنید که شیوه درستی در نحوه برقراری ارتباط با اطرافیانش نداره و نمی‌تونه با دیگران ارتباط برقرار کنه، این موضوع روی وجاهت علمی و موفقیتش مجامع علمی‌ هم تاثیر‌گذاره، امروزه برقراری ارتباط یک هنر به‌حساب میاد و اگر دنبال موفقیت در هر زمینه‌ای هستید لازمه هنر برقرار ارتباط رو هم یاد بگیرید. برای بالا بردن توانمندی ارتباطی کتاب هنر برقراری ارتباط یکی از کتاب‌های کارآمده. تیچ نات هات در این کتاب به زبان ساده و بی‌تکلف با مخاطب ارتباط برقرار می‎‌کنه. او مفاهیم بدیهی و پیش پا افتاده‌ای را در برقراری ارتباط با هم‌نوع گوشزد می‌کنه که افراد کمتری به توضیح و تفسیر این مسائل پرداخته‌اند. کلید برقراری ارتباط موثر، با شناخت عمیق خود حاصل می‌‌شه و برقراری ارتباط با دیگران در گام‌های دوم و سوم قرار می‌گیره. مسائل ساده‌ای مثل پیاده‌روی، تنفس عمیق، گوش دادن عمیق و ارتباط با بدن می‌تونه مقدمه‌ای برای آغاز یک ارتباط سالم با خود باشه. نکته مهم هنر برقراری ارتباط اینه که اول از ارتباط با خودمون شروع می‌شه.

ارتباط بدون خشونت؛ زبان زندگی

به نظر می‌رسه زندگی هر روز داره سخت و سخت‌تر می‌شه، فشارهای اقتصادی،‌ اجتماعی از ما آدم‌هایی ساخته که احساس می‌کنیم اعصاب و حوصله هیچ‌کس رو نداریم و در ارتباطمون با نزدیکان،‌اعضای خانواده،‌ همسر و فرزندان یا دوستانمون دچار تعارضات زیادی هستیم، برای این‌که بتونیم این خشونت درونی رو مدیریت کنیم و در ارتباطات‌مون موفق باشیم نیاز به کمک داریم. یادمون نره منظور اینجا فقط خشونت فیزیکی نیست،خشونت کلامی و رفتاری هم شاخه‌ای از خشونته که در زمان خودش بسیار آسیب‌ زننده است. اینکه در اختلاف نظرها، دعواها و جدل‌های کلامی بتونیم جملات عاری از خشونت بکار ببریم و در عین حال که خیلی عصبانی هستیم با لحن ملایمی ارتباطمون رو ادامه ‌بدیم و نتیجه‌بگیریم مهارت بسیار موثریه. به نظر خیلی عجیب میاد که بشه چنین کاری رو انجام داد ولی خشم به عنوان یکی از مهم‌ترین احساسات انسان نیاز به شناخت و توجه داره کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندکی رو مارشال‌روزنبرگ نوشته، خیلی‌ها معتقدن اون با این کتاب خدمت بزرگی به بشر و توسعه ارتباطاتش کرده، این کتاب روش مسالمت‌آمیزی است برای حل تعارضات و مشکلات.

One Response

  1. کاش اسم کتاب ها رو داخل گیومه میذاشتید (“کاریزما”) یا هایلایت می کردید.
    پیدا کردنشون راحت تر میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری