کتاب‌های یادگیری مهارت

با یادگیری مهارت‌‌های تازه کلیشه‌ها رو بشکن!

زندگی ما پر از کلیشه‌هاست، کلیشه‌هایی مثل این‌که بلد نیستم آشپزی کنم،‌ آشپزی کردن خیلی کار سختیه، زبان یاد گرفتن نشدنیه،‌ وای از زبان‌ فرانسه که نگو!،‌ اگه با یه آدم خارجی آشنا بشم نمی‌تونم باهاش حرف بزنم و .. کلی باور و کلیشه اشتباه دیگه درباره خودمون و مهارت‌هامون. برای شکستن این کلیشه‌ها و یاد گرفتن یه مهارت جدید بهترین فرصت همین تابستونه. با چند تا کتاب خوب تو این مطلب آشنا می‌شیم که تابستونت رو تغییر می‌ده.

هنر آشپزی

مجموعه کتاب‌های دامیز در دنیا خیلی مشهوره، کتاب‌هایی که برای راحت کردن کارهای سخت در دنیا خلق شدند و هدفشون آموختن مهارت‌های سخت به زبانی ساده است. شاید باورش کمی سخت باشه، اما برای خوردن یه غذای خیلی جذاب و خوشمزه لازم نیست حتما به گرون‌ترین رستوران‌ها برید و کلی خرج کنید،حتی لازم نیست واو به واو دستورهای‌ پیچیده آشپزی رو حفظ کنید تنها چیزی که نیاز دارید یک راهنمای جامع و البته مواد اولیه مرغوبه. کتاب هنر آشپزی نوشته‌ی برایان میلر و ماری راما راه‌های راحت آشپزی رو یادتون می‌ده و فنونی رو گوشزد می‌کنه که می‌تونی انواع دستور پخت مثل گریل کردن،‌ بخارپز کردن، سرخ‌ کردن رو با ساده‌ترین و دم دست‌ترین ابزار یاد بگیرید.

برای اینکه توی روزهای‌بلند تابستون بتونین با هنرآشپزی ارتباط بگیرین و راه‌ و رسم پخت کلی غذاهای خوب‌ و خوشمزه رو یاد‌بگیرین خیلی‌خوبه که از کتاب هنرآشپزی‌ دامیز استفاده‌کنین، نویسنده این‌کتاب ماری‌ راماست و سارا یوسفی هم ترجمه‌اش کرده. توی این کتاب برای تمامی سلیقه‌های غذایی دستورپخت‌ ارائه شده که، چه‌یک گوشتخوار حرفه‌ای باشین و چه‌ یک گیاه‌خوار تمام‌عیار می‌تونین از اونها بهره استفاده کنین. وقتشه که کلیشه «من آشپزی بلد نیستم»‌ رو کنار بذارید و با یه غذای تابستونی شروع کنید.

 غذاهای سی‌دقیقه‌ای

در ادامه بحث خوشمزه آشپزی یکی دیگه از کلیشه‌های رایج زندگی ما «نداشتن وقت کافیه» اما اگه به دلیل مشغله‌‌های مختلف فکر می‌کنید وقت کافی برای آشپزی ندارید کتاب غذاهای سی‌ دقیقه‌ای مخصوص شماست. این کتاب هم مثل بقیه کتاب‌های دامیز با هدف بالا بردن توانایی‌ نوشته شده. این کتاب شامل دستور غذاهاییه که کمترین زمانِ‌ ممکن رو از شما می‌گیره. بو بنت در کتاب غذاهای سی دقیقه‌ای دستورهایی جمع و جور و همه‌پسند جمع کرده که با ساده‌ترین ابزارها هم قابل انجام دادنه. این کتاب چهارتا بخش اصلی داره که عناوینش ایناست: سریع پختن، خوب خوردن، کسب مهارت برای سرعت، غذاهای سریع و آسان، غذاهایی به مراتب سریع‌تر و آسان‌تر و بخش ده‌تایی‌ها که همونطور که از اسم فصل‌ها مشخصه قراره سرعت عمل‌تون خیلی بالا بره و با غذا پختن حسابی خوش بگذرونید.

آموزش زبان فرانسه

زبان فرانسه از دوست‌داشتنی‌ترین زبان‌های دنیاست. هر وقت یه شعر یا یه آهنگ به زبان فرانسه می‌شنویم با خودمون می‌گیم کاش منم این زبان زیبا رو یاد بگیرم اما مدام دچار این کلیشه هستیم که زبان فرانسه خیلی سخته و یاد گرفتنش کار هر کسی نیست. البته که یاد گرفتن هر زبانی سختی‌های خودش رو داره و اوایلش خیلی طول می‌کشه تا بتونیم تلفظ‌ها و گرامر اون زبان رو بفهمیم اما درست مثل یاد گرفتن زبان مادری اولین راه یاد گرفتن زبان شنیدن و شروع کردن به حرف زدنه، کتاب آموزش زبان فرانسه از سری‌های دامیز، نوشته‌ی دودی کاترین اشمیت و عده‌ای دیگر از نویسندگانه . این کتاب ۵ بخش اصلی و ۲۱ فصل داره که این فصل‌ها بر اساس چهار مهارت زبان‌آموزی نوشته شده و خواننده با نحوه‌ی تلفظ حروف و کلمات فرانسه تا عبارت‌های پرکاربرد و روزمره زبان فرانسه آشنا می‌شه. همچنین هر فصل تمریناتی داره که مرورش به فرآیند حفظ کردن زبان فرانسه کمک می‌کنه. شروع این کتاب می‌تونه یکی از بزرگ‌ترین کلیشه‌های زندگی‌تون رو تغییر بده.

کتاب صوتی آموزش زبان ترکی‌استانبولی

یکی از دلشوره‌ها و دغدغه‌‎های همه ماها برای سفرهای‌خارجی مشکل زبانه و ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایرانی‌ها در سال‌های اخیر بوده در کنار این نباید از محبوبیت فرهنگ، هنر، ادبیات و سینمای ترکیه میان ایرانیان غافل شد به همین دلیل یاد گرفتن زبان ترکی استانبولی می‌تونه در خیلی از جنبه‌های زندگی ما اثر مثبت بذاره، کتاب‌صوتی آموزش زبان ترکی استانبولی با متد پیمزلر یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیریه زبان ترکی استانبولیه،که پر از جملات کاربردی عالی برای یادگیریه این زبان اروپایی‌آساییه. گوش دادن به این کتاب می‌تونه شما رو برای انجام مکالمات روزمره به زبان ترکی و هم‌چنین فهم مطالب بسیار کمک کنه. این کتاب با صدای محسن معرفی و توسط نشر سرزمین دانش منتشر شده. این کتاب طوری فصل‌بندی شده که می‌تونید هر فصل رو در یک روز بشنوی و یاد بگیری.

 

2 Responses

  1. باسلام وخسته نباشید ایکاش مترجمان بهتری برای کتابها ذکر میکردید ودرضمن از هر کتاب فقط ی مترجم‌ که بهترین بود انتخاب میشد با تشکر…‌

    1. دوست عزیز ضمن تشکر از توجه شما، در این مطلب به بهترین ترجمه‌های موجود اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری