0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
امپراتوری اسلامی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی امپراتوری اسلامی

درباره امپراتوری اسلامی

«امپراتوری اسلامی» کتابی اثر «فیلیس کورزین» و شامل تاریخ جامع و کامل اسلام از دوران بدویت تا عصر طلایی و زوال آن است. کتاب امپراتوری اسلامی با ترجمه‌ی «مهدی حقیقت خواه» در سال 86 در انتشارات ققنوس منتشر شده و انتشارات آوانامه نسخه‌ی صوتی آن را با صدای «آرمان سلطان زاده» منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی امپراتوری اسلامی

فصل اول، پیدایش اسلام: زمین و آب و هوای شبه جزیره‌ی عربستان، بادیه نشینان، شالوده‌ی جامعه‌ی بادیه نشین، مهم‌ترین شهرها، ربع‌الخالی، محمد پیامبر، هجرت، قرآن، جاذبه‌ی اسلام، پنج ستون اسلام.

فصل دوم، برپایی امپراتوری: ابوبکر خلیفه‌ی اول، جنگ2های ردّه، نخستین خطبه‌ی خلیفه ابوبکر، کانون توجهی تازه، فتح سوریه، وفات محمد، فتح عراق، شکست ایران، بادیه نشینان و تمدن، فتوحات در غرب، سپاهیان اسلام و گسترش اسلام، شرایط تسلیم.

فصل سوم، حکمرانی بر یک امپراتوری: توزیع ثروت، مناسبات با مردمان مغلوب، درگذشت عمر بن خطاب و خلافت عثمان، درگذشت عثمان و جنگ داخلی، قرآنی منحصر به فرد برای همه، معاویه نخستین خلیفه‌ی اموی، شهادت حسین، فتوحات در دوره‌ی اموی، فرمانروایی خلفای اموی، سقوط خلافت امویان.

فصل چهارم، خلافت عباسیان: خلافت جدید برای خلیفه‌ی جدید، جامعه‌ای ناهمگون، پیوندهای امپراتوری، پیروزی ابوالعباس، شالوده‌ی اقتصادی امپراتوری، پول رایج و نظام بانک‌داری، صنعت و تجارت نساجی، حکومت عباسی، ارتش در دوره‌ی عباسیان، خلیفه هارون و بیزانسی‌ها.

فصل پنجم، عصر طلایی اسلام: جامعه در عصر طلایی، آموزش و مدرسه در عصر طلایی، جداسازی اکید زنان، شاعر و عارفی به نام رابعه عدویه، نظافت و ایمان، شکوه و جلال بغداد، قرطبه نگین جهان.

فصل ششم، دستاوردهای فکری و هنری عصر طلایی: بیت الحکمه، علم و ریاضیات، احکام اسلامی و علما، طب اسلامی، ادبیات اسلامی، ابن سینا، شعر و شاعری در اندلس، معماری و مهندسی، هنر، زوال عصر طلایی.

فصل هفتم، ظهور دودمان‌های منطقه‌ای: اسپانیای اموی، فرار عبدالرحمن، فاطمیان، زوال عباسیان، مسلمانان و غرب، ترک‌های سلجوقی، جنگجویان صلیبی، صلاح‌الدین و ریچارد شیردل، مغولان و سقوط بغداد، میراث تمدن اسلامی.

درباره کتاب صوتی امپراتوری اسلامی

حدود 1400 سال پیش، زمانی که اروپا در دوران تاریک و سیاهی به سر می‌برد، بادیه‌نشینان بیابان‌های عربستان شاهد ظهور یک امپراتوری بزرگ بودند. دین نوظهور اسلام توانسته بود زندگی مردم عربستان را دگرگون کند و روزگار تازه‌ای برای‌شان بیاورد. سپاه تازه‌نفس و پرانگیزه‌ی اسلام توانستند سرزمین‌های کنونی سوریه، فلسطین، مصر و بخش زیادی از عراق را فتح کنند. کمی بیش از یک قرن طول کشید تا امپراتوری اسلامی بخش‌های عمده‌ای از سه قاره‌ی آفریقا، آسیا و اروپا را تصرف کرد و جانشین تمدن‌های کهن بیزانس در غرب و ایران ساسانی در شرق شد. این امپراتوری آن‌قدر گسترده و قدرتمند بود که حتی امپراتوری‌های روم، بریتانیا و روسیه هم نتوانسته بودند چنین تنوع جمعیت، نژاد و زبانی را به خود جذب کنند.

راز موفقیت و پیروزی این امپراتوری، اتحادی بود که در دل و ذهن سپاهیان اسلام ریشه داشت. زبان عربی خیلی زود توانست زبان رسمی و درباری خیلی از ملل دنیا در آن روزگار شود. اعراب تمدن خود را بر تمدن‌های باستانی بابل و مصر بنا کردند و عناصر فرهنگی یونانی و رومی را هم جذب کردند. به این ترتیب تلفیق تمام این عناصر باشکوه در کنار دانش و فرهنگ ایرانیان توانست از امپراتوری اسلامی، تمدنی چشم‌گیر و درخشان بسازد.

فیلیس کورزین در این کتاب صوتی وضعیت زندگی اعراب را از مراحل ابتدایی بادیه نشینی تا ظهور پیامبر و بعد لشکرکشی‌های گسترده توصیف کرده است. این کتاب حاوی اطلاعات جامع و کاملی است که شنیدن آن برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی امپراتوری اسلامی می‌شنویم

هر چند اروپاییان در قرون وسطی از امپراتوری اسلامی برداشت نادرستی داشتند و از آن می‌ترسیدند، این امپراتوری بزرگ به شکل‌گیری اروپای غربی کمک کرد و تاثیر آن امروزه هنوز احساس می‌شود. دانشوران اسلامی آثار یونانیان و رومیان باستان را ترجمه و از این راه این متون را حفظ کردند، که در غیر این صورت برای همیشه از دست رفته بودند. پس غرب نوزایی و شکوفایی بزرگ فرهنگی موسوم به رنسانس را تا حدی مدیون این دانشوران اسلامی است. این دانشوران و دانشمندان در رشته‌هایی چون پزشکی، نجوم، و ریاضیات نیز سهم خود را ادا کردند. یک ریاضی‌دان اسلامی شاخه‌ای از ریاضیات موسوم به جبر را ابداع کرد. متون پزشکی نوشته ابن سینا تا قرن هفدهم در مدارس پزشکی اروپا مورد استفاده بود. دانشمندان اسلامی بانی علوم شیمی و داروشناسی نیز بودند.
دین اسلام نیز رهاورد کمتری برای جهان نداشت. اسلام از آغازش در شبه جزیره عربستان به دست جنگجویان راه خدا گسترش یافت و به شالوده‌ای تبدیل شد که امپراتوری بر آن بنا نهاده شد. اسلام طی قرن‌ها برای میلیاردها نفر الهام‌بخش بوده و آسایش روحی به همراه آورده است و تا به امروز برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به عنوان روش زندگی باقی مانده است.
زبان عربی یک رهاورد ماندگار دیگر امپراتوری اسلامی است. زبان عربی قرن‌ها زبان فرهنگ و یادگیری بود. طی قرون وسطی، مهم‌ترین آثار فلسفی، پزشکی، تاریخی، و نجومی به زبان عربی نوشته شد. امروزه، زبان مادری بیش از صد میلیون نفر عربی است و از آن جا که قرآن به زبان عربی نوشته شده، میلیون‌ها نفر دیگر به هنگام خواندن نمازهای روزانه خود از این زبان استفاده می‌کنند.
در دوران امپراتوری اسلامی، مسلمانان راه‌های تجاری گسترده‌ای را از این سو تا آن سوی این امپراتوری احداث کردند. کالاهای تجملی‌ای چون ادویه‌جات، منسوجات ظریف، و چینی‌آلات از این طریق به اروپا راه پیدا کردند. تجار عرب، برای مبادله آسان‌تر، «برگه‌های اعتباری» یا چک را ابداع کردند، که تقریبا در همه جای امپراتوری با کالاها قابل معاوضه بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
224.۴۵ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۰۳:۱۱
نویسندهفیلیس کورزین
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲۴.۴۵ مگابایت
۰۴:۰۳:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
27 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
36 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
9 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

شرح شکل گیری و گسترش اسلام در شبه جزیره عربستان و شروع اوج و شکوفایی اسلام تا دوره خلافت عباسی رو بیان میکند. و رشد اقتصادی ،پزشکی، و... در امپراتوری اسلامی و تاثیر آن در اروپای قرون وسطی رو به خوبی بیان میکند. نویسنده نگاهی واقع بین و غیر مغرضانه دارد. با صدای آرمان سلطان پور جذابیت بیشتری دارد.

4

کتابهای خیلی کمی در ارتباط با امپراطوری اسلام نگاشته شده است ( البته با توجه به دامته مطالعاتی خودم) و بنظر میاید بدون تعصب نوشته شده است صدای آرمان سلطان زاده فوق العاده مناسب متون کتابه. یک موضوع دیگه : واقعیتش علت شروع جنگ مسلمانان با ایرانیان را خیلی متوجه نشدم.

5

خلاصه و مفید و بدون تعصب نوشته شده است تناسب موسیقی متن و صدای راوی به درستی انجام گرفته است صدای راوی و موسیقی متن عالیست برای شروع به خواندن تاریخ ،میتواند نمای کلی برای خواننده ایجاد کند تا بتواند به آموزه های تاریخی ،ایرانی و اسلامی خود عمق بیشتری بدهد

3

کتاب خوب و نسبتا مفیدی در مورد تاریخ اسلامی بود. هرچند بعضی جاها تحریف داشت اون هم احتمالا به خاطر عدم آشنایی نویسنده با اصل تاریخ اسلام هست و لی ارزشداره گوش دادنش

3

این کتابهای تاریخ جهان نشر ققنوس دارای اشکالات اساسی و بعضا جبهه گیری ها و غرض گیری هایی هست که دور از اخلاق و رفتار حرفه‌ای در شرح تاریخ هست . مخصوصا این کتاب

3

درخصوص امپراطوری اسلامی چیز جدیدی علاوه بر مواردی که پیشاپیش شنیده بودیم نداشت ، ولی کتاب دارای ریتم و ضرباهنگ خوبی بود.

3.5
(11)
75,000
٪30
52,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
امپراتوری اسلامی
امپراتوری اسلامی
مجموعه تاریخ ۴۳

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
امپراتوری اسلامی
٪30
امپراتوری اسلامی
فیلیس کورزین
آوانامه
3.5
(11)
75,000
٪30
52,500
تومان