0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کریستف کلمب
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کریستف کلمب

نویسنده:
رابین اس داک
درباره کریستف کلمب

کریستف کلمب کاشف بزرگ تمام دوران است که با کشف قاره‌ی آمریکا، دنیای جدید و سرزمینی پر از فرصت را به جهانیان معرفی کرد. اگرچه کلمب فردی سختکوش و با اراده بود اما این اکتشاف بزرگ با تحولات مهم تاریخی مصادف شد که نمی‌توان نقش آنها را نادیده گرفت. رابین اس داک، در خلال بیان سرگذشت کریستف کلمب این عوامل مهم و سرنوشت ساز تاریخی را توضیح می‌دهد.

‌درباره‌ی کتاب کریستف کلمب اثر رابین اس داک

این کاشف بزرگ در عصر رنسانس می‌زیست و زندگی او با جنبش‌های مهم فرهنگی، علمی، هنری و صنعتی زیادی تلاقی داشت. در این دوران اتفاقات مهمی افتاد. از قدرت کلیسا کاسته شد و مردم اعتقاد خود را به خرافات از دست دادند. صنعت چاپ، دانش را گسترش داد، خردگرایی و منطق رونق یافت و اختراع و اکتشاف مورد ستایش قرار گرفت.

کریستف کلمب از سنین پایین دریانوردی را آموخته و به تمام بنادر اروپای غربی سفر کرده بود با این وجود سودای سفرهای بزرگی در سر داشت او برای رسیدن به آرزویش به دنبال حامی مالی در دربار می‌گشت. او برای آنکه توجه پادشاه و ملکه‌ی اسپانیا را به طرح خود جلب کند سختی‌های زیادی را متحمل شد. در اواسط سال1491 نقشه‌ی کلمب با وجود اختلافات و مناقشات فراوان مورد پذیرش واقع شد و او برای یافتن مسیری جدید راهی سرزمین هند شد.

کتاب کریستف کلمب زبانی آسان و ساده دارد و مخاطب به ویژه نوجوانان به آسانی می‌توانند با این داستان ارتباط برقرار کنند. هم‌چنین تصاویر کتاب به جذابیت داستان می‌افزاید و مخاطب می‌تواند تصویر نقشه‌ای را ببیند که کریستف کلمب سفر خود را با آن آغاز کرده است. تصویر کشتی‌ها، خدمه و یاران او از دیگر جذابیت‌های بصری این اثر است.

کتاب کریستف کلمب دارای ده فصل است. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب به مجموعه‌ی «شخصیت‌های تاثیرگذار» انتشارات ققنوس تعلق دارد و عرضه‌ی کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه بر عهده داشته است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل حدود 8 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 76 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب کریستف کلمب

بخش اول: گذرگاهی میان دو دنیا

بخش دوم: دریانوردی با یک نقشه

بخش سوم: یک حامی پیدا می‌شود

بخش چهارم: برافراشتن بادبان‌ها

بخش پنجم: دنیایی جدید

بخش ششم: بازگشتی پیروزمندانه

بخش هفتم: بازگشت به دنیای جدید

بخش هشتم: سفر سوم

بخش نهم: سفر آخر

بخش دهم: مردی که اسطوره شد

کریستف کلمب کیست؟

کریستف کلمب دریانورد ماجراجوی اهل ایتالیا بود که به صورت اتفاقی قاره‌ی آمریکا را کشف کرد. اطلاعات دقیقی درباره‌ی او و ماجراهای دوران جوانی‌اش در دست نیست اما عده‌ای او را اسپانیایی و عده‎ای دیگر ایتالیایی می‌دانند. او یکی از چهره‌های بحث برانگیز تاریخ است. عده‌ای او را یک کاشف بزرگ و برجسته می‌دانند و عده‌ای دیگر او را عامل کشته شدن بومیان و سرخ‌پوست‌های قاره آمریکا دانسته‌اند.

کریستف کلمب آرزو داشت ناخدای کشتی شود. او تا 24 سالگی سواد نداشت و حتی خواندن و نوشتن نمی‌دانست اما برای آنکه به آرزوی خود برسد تصمیم گرفت خواندن و نوشتن بیاموزد. او پس از کسب مجوز و دریافت حمایت‌های مالی از دربار اسپانیا سفر خود را آغاز کرد. کلمب راه شناخته شده‌ی این مقصد را کنار گذاشت و تصمیم گرفت از اروپا مستقیم به سمت غرب حرکت کند. او با عبور از اقیانوس اطلس، کاملا اتفاقی قاره آمریکا را کشف کرد. نام کشتی‌ای که کلمب با آن آمریکا را کشف کرد، سانتا ماریا نام داشت.

کریستف کلمب پس از کشف سرزمین جدید نتایج مشاهدات خود را به پادشاه و ملکه انتقال داد و آنچنان شیفته‌ی این سرزمین شد که 3بار دیگر به آمریکا سفر کرد. او در هنگام اولین سفر خود 41 سال سن داشت که در آن دوران سن بالایی برای ماجراجویی به شمار می‌آمد. کریستف کلمب در سال 1506از دنیا رفت.

ترجمه‌ی کتاب کریستف کلمب به فارسی

مهسا ملک مرزبان مترجم، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری و گوینده تلوزیون و رادیو است. او در سال 1353 در شهر تهران به دنیا آمد. ملک مرزبان تحصیلات خود را در رشته‌ی مترجمی زبان ادامه داد و مدرک خود را از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد. او کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت رسانه به پایان رسانده است. مهسا ملک مرزبان از سال 1375فعالیت حرفه‌ای خود را با مطبوعات آغاز کرد. علاوه بر مطبوعات او در حوزه رادیو و تلویزیون حضور فعالی داشته است. یکی از معروف‌ترین اجراهای او برنامه‌ی پرمخاطب رادیو 7 به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی به شمار می‌آید. او تا امروز در حدود بیست برنامه تلوزیونی و رادیویی حضور داشته است. ملک مرزبان کتاب‌های زیادی را در حوزه‌های گوناگونی نظیر ادبیات نوجوان، تاریخ و ادبیات بزرگسال ترجمه کرده است. از آثار ترجمه شده توسط مهسا ملک مرزبان می‌توان به کتاب‌های «بی‌نظیر بوتو»، «وینستون چرچیل»، «شکسپیر» و «هفده انگلیسی مسموم» اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب کریستف کلمب را با ترجمه‌ی مهسا ملک مرزبان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

انتشارات ققنوس و مجموعه شخصیت‌های تاثیرگذار

گروه انتشارات ققنوس با نام پیشین انتشارات امیر، فعالیت خود را در سال 1350 در یکی از محله‌های جنوب غرب تهران آغاز کرد. این انتشارات در سال 1356 نام خود را به انتشارات ققنوس تغییر داد. این نشر خوشنام و باسابقه با درنظرگرفتن سلایق گوناگون مخاطبانِ خود، مجموعه‌های متعددی را طراحی کرده‌ است تا علاقمندان به یک حوزه خاص، بتوانند به آسانی آثار جدید و محبوب را مطالعه کنند. یکی از این مجموعه‌های خواندنی این انتشارات، مجموعه‌ی شخصیت‌های تاثیرگذار... است که زندگی شخصیت‌های بزرگ تاریخی را در قالب داستان و تصویرگری‌های جذاب توصیف می‎‌کند.

چرا باید کتاب کریستف کلمب را خواند؟

کتاب کریستف کلمب در دسته‌ی کتاب‌های کاشفان جغرافیایی و سرگذشت‌نامه قرار دارد. این کتاب مناسب برای گروه سنی نوجوانان است. خوانش کتاب صوتی کریستف کلمب را آرش سلطان زاده به‌عهده داشته ‌است

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
76.۱۵ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۲:۵۴
نویسنده رابین اس داک
مترجم مهسا ملک مرزبان
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۶.۱۵ مگابایت
۰۱:۲۲:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
14 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فوق العاده بود، بخصوص برای کسانی که علاقه‌مند به تاریخ هستند.

5

بسیار عالی ممنون از فیدیبو

5

خیلی کوتاه و مناسب

5

مختصر مفید

4
(7)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
کریستف کلمب
٪30
کریستف کلمب
رابین اس داک
آوانامه
4
(7)
48,000
٪30
33,600
تومان