0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طراحی مد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب طراحی مد

دامیز
درباره طراحی مد

بسیاری از ما در دوره‌ی کودکی وقتی لابه‌لای صفحات مجله‌ها تصاویر مانکن‌ها را می‌دیدم تلاش می‌کردیم تا از روی آن‌ها برای خود نقاشی بکشیم. در حالی که بسیاری از ما دوست داشتیم از قدرت تخیل خود استفاده کنیم و پیراهن‌های زیبا و رنگی به تن مانکن‌های نقاشی‌های خود بکشیم. امروزه میدانیم هنر نیاز به تلاش مستمر دارد و طراحی مد نیز از این قاعده مستثنی نیست. کتاب طراحی مد به شما کمک می‌کند تا با استفاده از مقدمات و فنون اولیه‌ی طراحی مد در دنیای طراحی قدم بر دارید و شروع  به کار و یافتن فرصت‌های شلغی کنید. اتاق کار خود را آماده کنید، مانکن‌هایی طراحی کنید و به کمک نکاتی که در مورد پارچه و الگوها یاد می‌گیرید، مانکن‌های خود را با شیک‌ترین لباس‌ها به بهترین نحو طراحی کنید.

درباره‌ کتاب طراحی مد

کتاب طراحی مد نوشته‌ی لیزا اسمیت آرنولد و ماریان اگان است که اولین بار در سال 2012 در مجموعه‌ی کتاب‌های دامیز منتشر شد. کتاب حاضر برای علاقه‌مندانی ست که می‌خواهند به دنیای طراحی مد ورود پیدا کنند و به دنبال راهی برای شروع این رشته هستند. شما نیز با استفاده از تمرین‌های ارائه شده در این کتاب می‌توانید مانکن‌های زیبای لاغر و قدبلند ترسیم کنید. نویسندگان این کتاب  با مروری بر تکنیک‌ها، نکات طراحی و اطلاعاتی درباره‌ی مد در اختیار شما قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که این کتاب با هدف طراحی مد نوشته شده است و آنچه از طراحی فشن در آن می‌آموزید با طراحی اندام تفاوت دارد. طراحی مد هنری است که در آن اندام‌های اغراق‌آمیز را به شکل باشکوهی نشان می‌دهد. شما در این کتاب مرحله به مرحله نحوه‌ی ترسیم یک مدل را از سر تا پا یاد می‌گیرید. همچنین تمرین‌هایی به شما ارائه می‌شود تا انواع پوشاک و زیورآلات را روی مانکن‌ها به تصویر بکشید.

کتاب طراحی مد را انتشارات آوند دانش با ترجمه‌ی هانیه چوپانی منتشر کرده است. مخاطب این کتاب می‌تواند با کمی تمرین و ممارست در کمترین زمان، طرح‌های فشن را تصویرگری کند. خرید و دانلود کتاب طراحی مد از سایت و اپلیکشین فیدیبو امکان پذیر است.

کتاب طراحی مد مناسب چه کسانی است؟

کتاب طراحی مد مناسب افرادی است که به پوشاک و مد علاقه دارند و می‌خواهند خودشان دست به کار شوند و لباس طراحی کنند. این کتاب روشی سریع و آسان برای اتود زدن اندام‌های لاغر و قدبلند است و برای هنرآموزان رشته‌ی طراحی لباس که تجربه‌ی طراحی مد نداشته‌اند گزینه‌ای فوق‌العاده برای شروع است. کتاب طراحی مد به شما کمک می‌کند تا در عرصه‌ی تصویرگری مد قدم بر دارید و تصاویر خلاقانه از کودکان، زنان و مردان با انواع پوشاک مثل بلوز و شلوار جین، پیراهن مجلسی زنانه، کت و شلوار مردانه و زیورآلات زیبا طراحی کنید.

نگاهی به فصل‌های کتاب طراحی مد

کتاب طراحی مد از 5 بخش اصلی تشکیل شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا روی مطالب مهم تمرکز کنید. برای دسترسی آسان می‌توانید از مطالب کتاب به شکل پراکنده هم استفاده کنید. در ادامه نگاهی به بخش‌ها و فصل‌های کتاب خواهیم داشت.

بخش 1: اصول طراحی مد

فصل 1: آشنایی با مبانی طراحی مد

فصل ۲: تهیه‌ی لوازم طراحی و آماده‌سازی محیط کار

فصل 3: آشنایی با مقدمات طراحی اندام

بخش ۲: طراحی اندام

فصل ۴: به‌ کارگیری مبانی طراحی مد

فصل 5: ترسیم نیم‌تنه

فصل ۶ طراحی دست‌ها و پاها

فصل ۷: طراحی بهترین نمای چهره

فصل ۸: ترسیم موهایی زیبا و خیره‌کننده

بخش ۳: طراحی لباس برای اندام فشن

فصل ۹: طراحی پیراهن و ژاکت

فصل ۱۰: طراحی شلوار

فصل ۱۱: انواع لباس شب و لباس مجلسی

فصل ۱۲: تن‌پوش‌هایی برای همه

فصل 13: طراحی کفش، کلاه و زیورآلات فشن

بخش ۴: گام بعدی در طراحی مد

فصل ۱۴: انواع پارچه؛ بهبود سبک با بافت و الگوی پارچه

فصل ۱۵: بیان حرکت و حالت با زبان بدن

فصل ۱۶: خلق سبکی خاص با سرپیچی از اصول رایج مد

فصل 17: ایجاد پوشه کار برای طراحی مد

بخش ۵: بخش ده‌تایی‌ها

فصل ۱۸: ده روش برای به روز ماندن

فصل 19: ده مرحله تا شروع شغل آینده

درباره نویسندگان کتاب طراحی مد

لیزا اسمیت آرنولد تصویرگر، نقاش و دانش‌آموخته‌ در رشته‌ی هنرهای زیباست. او بعد از اخذ مدرک کارشناسی به نیویورک رفت و در چند شرکت در زمینه‌ی مد و فشن فعالیت خود را آغاز کرد.

ماریان اگان مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی طراحی مد از دانشگاه بین‌المللی فناوری و طراحی شیکاگو کسب کرده است. او تحصیلات تکمیلی خود را در رشته‌ی طراحی لباس به پایان رساند. ماریان امروزه به عنوان یک طراح و تصویرگر مستقل در زمینه‌ی مد و فشن فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب طراحی مد می‌خوانیم

تصمیم‌گیری درباره‌ی نگه‌داشتن یک طرح

 بله دوستان، پیش می‌آید. هنرمندان هنگام طراحی اشتباهات بسیار زیادی مرتکب می‌شوند، مسئله این است که نباید بترسند! هنرآموزان بسیاری را دیده‌ایم که فوری طرحی را مچاله کرده و دور می‌اندازند و خیلی سریع، دوباره سرگرم طرح دیگری می‌شوند، ببینید کدام طرحتان را می‌توانید نگه دارید و در عین حال، در مصرف کاغذ نیز صرفه‌جویی کنید.

 پیش از بروز هرگونه واکنش و غرق شدن در دریایی از پشیمانی، نفس عمیقی بکشید و نگاهی به طرح خود بیندازید، آیا مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اید؟ یا می‌توانید تغییری در طرحتان ایجاد کنید؟ ممکن است دیدگاه بخصوصی به طرح خود داشته باشید، اما از اندیشه‌های جدید نیز استقبال کنید. گاهی یک اشتباه بهترین اتفاقی است که رخ می‌دهد، می‌توانید این را از تمام طراحان مد بپرسید.

 وقتی مرتکب اشتباهی می‌شوید، اجازه ندهید پاک‌کن، بخش بزرگی از طرح شما را از بین ببرد. ابتدا میزان خرابی را بررسی کرده و بعد به آرامی آن را پاک کنید. برای جلوگیری از پارگی و چروک شدن کاغذ هنگام پاک کردن، آن را با یک دست، نگاه دارید، همچنین، می‌توانید از انواع مختلف پاک‌کن‌ها و پارچه‌ها اعم از یک حوله‌ی کاغذی تا قطعه‌ای نمد، استفاده کنید.

 اگر به ایده‌ی اصلی خود علاقه‌مندید، دوباره شروع کنید؛ اما طرحی را که اشتباه رسم شده، دور نیندازید و کنار بگذارید. هنگامی که بعدها دوباره به آن اشتباه نگاه می‌کنید، راهی برای جبرانش می‌یابید. در این صورت، از یک دیدگاه دو طرح متمایز خواهید داشت. نکته‌ی دیگری که ماریان آموخت این است که در صورت ضرورت می‌توانید خطی را دوباره رسم کنید و خط جدید را پیش از پاک کردن خط قبلی بکشید. به این ترتیب، دوباره آن خط را به اشتباه رسم نخواهید کرد. این نکته کمک بزرگی به شما می‌کند.

آگاهی از زمان اتمام یک طرح

هنگام طراحی، سایه زنی و کشیدن بافت‌ها، «ساده گرایی» یا «مینیمالیسم» یکی از اصول تصویرگری مد است. اگر به جایی رسیده‌اید که گمان می‌کنید دیگر نیازی نیست روي طرحتان کار کنید، بسیار خوب! دست نگه دارید، کار تمام است! نمی‌دانم تاکنون چند بار به این دلیل که نمی‌توانستیم طرحمان را تمام کنیم، آن را خراب کرده‌ایم.

اگر طرح تمام شده به نظر می‌رسد، دیگر ادامه ندهید و متوقف شوید. وقتی به غرایز درونی خود گوش نکنید، پیش از اندازه روی طرحتان کار کنید و سبک‌های مختلف را اجرا کنید، طراحی‌تان ناشیانه و غیر حرفه‌ای به نظر خواهد رسید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب طراحی مد بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی هنر و مد می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
10.۴۶ مگابایت
تعداد صفحات
408 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۳۶:۰۰
نویسنده لیزا اسمیت آرنولد
نویسنده دومماریان اگان
مترجمهانیه چوپانی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Fashion drawing For Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۰.۴۶ مگابایت
۴۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 44 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
2 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی بود من که فقط گزیده کتاب رو خوندم فوق العاده پایه ای و از اساس آشنا میکنه و بهتر از اون شخص رو علاقمند میکنه و انگیزه بیشتری تزریق میکنه.

5

من ۱۵۰ صفحه از کتاب رو خوندم بسیار عالیه. قدم به قدم باهاش تمرین کنید و جلو برید.

4

برای راهنمایی طراحی برای مبتدی تا متوسط بنظرم مفید بود

4

به نظرم کتاب خیلی خوبی بود و مفاهیم و از پایه میگه

5

به نظرم برای کسانی که میخوان شروع کنن کتاب خوبیه .

5

عالیهههههههه هزار ستاره هم کمشه????????????????????????????????

5

مطالب خیلی مفیدی داره برای کسایی که تازه میخوان شروع کنن عالیه

4

تازه شروع کردم کتاب خیلی خوب و جامعی هست برای هنرجو های مبتدی

5

درکل کتاب مفید و آموزنده ای بود ممنون از فیدیبو

5

کتاب عالی برای مد و مزون میتونین معرفی کنین ???

نمایش 10 نقد دیگر
4.4
(50)
56,250
٪50
28,125
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
طراحی مد
٪50
طراحی مد
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.4
(50)
56,250
٪50
28,125
تومان