0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روابط شکننده
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب روابط شکننده

ضرروت بازنگری بر رابطه ی بین والدین و فرزندان در عصر حاضر
نویسنده:
جین آیزی
درباره روابط شکننده

کتاب روابط شکننده با عنوان فرعی ضرورت بازنگری بر رابطه‌ی بین والدین و فرزندان در عصر حاضر به بررسی رابطه‌ی بین والدین و فرزندان می‌پردازد. این کتاب برای کسانی مناسب است که می‌خواهند ارتباط‌های موثرتری با فرزندانشان برقرار کنند. ‌

درباره‌ی کتاب روابط شکننده اثر جین آیزی

کتاب روابط شکننده نوشته‌ی جین آیزی است. این کتاب برای نخستین بار در سال 2007 منتشر شد.  انتشارات درسا درباره‌ی کتاب روابط شکننده نوشته است: «کتاب روابط شکننده از معدود کتابهاییست که در زمینه‌ی مشکلات و پیچیدگی‌های روابط بین فرزندانی که دیگر خود بزرگسال هستند و والدینی که همچنان مانند زمان کودکی اصرار به کنترل، راهنمایی و چسبندگی بیش از حد به فرزندانشان دارند می‌باشد. والدینی که نمی‌خواهند استقلال فرزندشان را به رسمیت بشناسند و او را رها کنند و همچنان می‌خواهند او را با یک افسار ولو بلند بخود متصل و وابسته نگاه دارند و فرزندانی که نه می‌خواهند والدینشان را برنجانند و نه به درستی می‌دانند که با کنترل و دخالت و تصمیم گیری‌های وقت و بی وقت و گاه نابجای والدینشان چگونه روبرو شوند. گاه والدین در شکل وابستگی‌های عاطفی و گاه در قالب بازی دادن فرزندانشان با پول و سرمایه ای که در اختیار دارند سعی در کنترل تصمیم‌گیری‌ها و دخالت در مسائل مربوط به فرزندانشان اعم از انتخاب شغل، محل زندگی و یا حتی انتخاب همسر دارند. محتوای غنی این کتاب طوری است که هم راهگشای فرزندان و هم از سوی دیگر والدینی می‌باشدکه آنها هم نمی‌دانند با مقاومت‌ها و برخوردهای فرزندان‌شان چگونه باید روبرو شوند. قدرت راهنمایی این کتاب در حد گذراندن یک ترم دانشگاهی است.»

مروری بر فصل‌های کتاب روابط شکننده

کتاب روابط شکننده‌ شامل دو بخش اصلی و ده فصل است.

بخش اول: همه‌ی خانواده‌های خوشبخت شبیه هم نیستند.

فصل اول: در خانه‌‌ات را باز بگذار

فصل دوم: رفتارها آشکارتر از کلمات سخن می‌گویند

فصل سوم: یک الگو مناسب همه نیست

بخش دوم: فرزندان بزرگ‌تر، مشکلات بیشتر

فصل چهارم: به هر حال این زندگی متعلق به کیست؟

فصل پنجم: اقوام، ناپدری، نامادری و دیگر غریبه‌ها

فصل ششم: بچه گربه‌هایی به نام زمستان

فصل هقتم: بچه دختر است

فصل هشتم: سرچشمه‌ی شرارت

فصل نهم: خانه‌ای برای تعطیلات

فصل دهم: ترانه عشق

فصل یازدهم: سخن آخر

درباره‌ی جین آیزی نویسنده‌ی کتاب روابط شکننده

جین آیزی نویسنده‌ی کتاب روابط شکننده است. او تاکنون کتاب‌های زیادی در حوزه‌ی روانشناسی نوشته است و حدود بیست سال است که در این حوزه مشغول به کار است و با روانشناسیان زیادی همکاری داشته است. این نویسنده در حوزه‌ی تخصصی خود یعنی روابط و تربیت فرزندان نویسنده‌ای مشهور به شما می‌آید.

ترجمه‌ی کتاب روابط شکننده به فارسی

انتشارات درسا کتاب روابط شکننده را با ترجمه‌ی نهضت صالحیان و مینا فتحی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.  دکتر نهضت فرنودی تحصیلات خود را در دانشگاه تهران آغاز کرد و برای تحصیلات تکمیلی به آمریکا رفت در آن جا مدرک دکتری خود را در رشته‌ی روانشناسی بالینی گرفت. او حدود بیست سال است که به صورت مداوم و بی وقفه با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی شاگردان زیادی را تربیت کرده است. نهضت فرنودی از سال 1986 تا امروز سخنران مهمان دانشگاه‌های معتبری مانند جان هاپکینز، یو سی ال ای و برکلی بوده است. کتاب‌های این مترجم اکثرا توسط انتشارت درسا منتشر شده‌اند. انتشارات درسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

کتاب روابط شکننده مناسب چه کسانی است؟

کتاب روابط شکننده مناسب والدینی است که در ارتباط برقرار کردن با فرزندانشان به مشکل خورده‌اند. خواندن این کتاب را به همه‌ی والدین توصیه می‌کنیم. این کتاب با ارائه دادن راهکارهایی مناسب و دقیق والدین را کمک می2کند تا با فرزنئانشان بهتر ارتباط برقرار کنند.

کتاب روابط شکننده در دسته‌ی کتاب‌های روان شناسی والدین و فرزندان قرار دارد.

کتاب روابط شکننده مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 296 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 14 روز بخوانید.

کتاب روابط شکننده جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روان شناسی والدین و فرزندان است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  روان شناسی والدین و فرزندان زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب روابط شکننده می‌خوانیم

درواقع دو عنصر اساسی باعث پیچیدگی یا به عکس سادگی روابط با هریک از اقوام جدید و از راه رسیده می‎شود: نخست، ویژگی‌های شخصیتی آن فرد و دوم، وجود حس مشترک ایجاد شده، بین شما و آن فرد. اگر حسی که بین شما و فرد تازه وارد ایجاد شده، حس خوبی باشد، ممکن است ویژگی‌های شخصیتی‌اش دیگر زیاد مشکل ساز نباشد. یعنی اگر شما به طور ناخودآگاه حس کنید از کسی خوشتان آمده، دیگر همنشینی با آن آدم برای شما کار سختی نخواهد بود؛ بلکه از همنشینی با او لذت هم خواهید برد.

حال اگر برعکس باشد، یعنی شما بعد از برخورد اول با فردی حس کنید از او خوشتان نیامده یا به عبارتی به دلتان ننشته است، در حقیقت ویژگی‌های خوب یک فرد زمانی کارساز است که هرچند حضور آن فرد حس خوبی در ما به وجود نیاورد، ولی ما حسمان را نادیده بگیریم و سعی کنیم با تکیه بر ویژگی‌های خوب شخصیتی آن فرد، خود را به برقراری رابطه‌ای مفید تشویق کنیم. البته بهترین حالت زمانی است که هردوی این فاکتورها، یعنی حس خوب نسبت به طرف مقابل و ویژگی‌های خوب شخصیتی در او، وجود داشته است.

زمانی که برای نخستین بار با فردی برخورد می‌کنیم، اگرحس خوبی نسبت به او در ما به وجود بیاید، این حس به راحتی برای ما تشخیص دادنی است. مثلا خانمی برای من تعریف می‌کرد، زمانی که برای اولین بار نامزد پسرش را دید و با او صحبت کرد، این حس عجیب در او به وجود آمد که صحبت کردن با آن دختر برای او مانند این است که گویی دارد با خودش صحبت می‎کند. آن دو مثل هم فکر می‎کردند و تجارب مسافرتی و همچنین ارزش‎ها و معیارهای مشابه داشتند. او احساس کرد در همان اولین دیدار به نامزد پسرش علاقه‎مند شده است. این خانم از اينکه می‌دید تنها فرزندش، دختری را انتخاب کرده که دوست داشتنش برای او هم آسان است، خیلی خوشحال بود. باید گفت که خوش به سعادت این خانم و خانواده‎اش. این همان چیزی است که ما آن را حس خوب یا حس مشترک می‎نامیم.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب روابط شکننده اثر جین آیزی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روان شناسی والدین و فرزندان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۲ مگابایت
تعداد صفحات
296 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۲:۰۰
نویسندهجین آیزی
مترجم مینا فتحی عرفانیان
مترجم دوم نهضت صالحیان فرنودی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Walking on eggshells: navigating the delicate relationship between adult children and parents
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۱۹
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۲ مگابایت
۲۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(1)
45,000
٪50
22,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روابط شکننده
٪50
روابط شکننده
ضرروت بازنگری بر رابطه ی بین والدین و فرزندان در عصر حاضر
انتشارات درسا
4
(1)
45,000
٪50
22,500
تومان