0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اجتماعیون عامیون

معرفی، خرید و دانلود کتاب اجتماعیون عامیون

ناشر:
نشر نی
درباره اجتماعیون عامیون

همزمان با برخاستن جنبش مشروطه‌خواهی، گروهی از ایرانیان قفقاز حزبی سیاسی تشکیل دادند و آن را «فرقهٔ اجتماعیون عامیون ایرانیان» نامیدند. شعبه‌های این سازمان در چند شهر قفقاز و ایران ریشه دوانید. اجتماعیون در صحنهٔ سیاسی کشور به صورت عنصری پرتلاش و تأثیرگذار درآمدند. اما چگونگی ایجاد، ماهت، و پیوندهای سازمانی و فکری فرقهٔ اجتماعیون چندان روشن نیست. دسته‌ای از مورخان معتقدند که حزب سوسیال دموکرات روسیه، برای دست‌یابی به کارگران مسلمان قفقاز، «سازمان همت» را به‌وجود آورد. همت، به‌نوبهٔ خود، فرقهٔ اجتماعیون عامیون را بنیان نهاد تا ایرانیان مهاجر را در حزبی یکپارچه گرد بیاورد. به این ترتیب، گفته می‌شود که فرقهٔ اجتماعیون به میانجیگری سازمان همت با حزب سوسیال دموکرات روسیه پیوند داشته و شاخهٔ ایرانی آن بوده است. این کتاب می‌کوشد درستی و اعتبار چنین فرضیه‌هایی را بیازماید. به این منظور، تاریخ‌نگاری موجود دربارهٔ اجتماعیون عامیون را ریشه‌یابی می‌کند. سپس به سازمان‌های انقلابی روسیه و قفقاز می‌نگرد. سرانجام به ارزیابی فرقهٔ اجتماعیون می‌پردازد. مسائلی چون پایه‌گذاری فرقه، گسترش شعبه‌هایش در ایران، برنامه و ساختار آن، اندیشه‌های اجتماعیون، و شیوه‌های مبارزهٔ آنان مطالعه می‌شود. شاید این پژوهش بتواند پرتو تازه‌ای بر سرگذشت نخستین حزب سیاسی ایران بیندازد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
514.۰۰ بایت
تعداد صفحات
309 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۱۸:۰۰
نویسندهسهراب یزدانی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۱۰/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
9,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۱۴.۰۰ بایت
۳۰۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

دکتر یزدانی از اساتید برجسته رشته تاریخ هستند و کتاب ها و مقالات ایشون بر پایه اسناد معتبر تاریخی و با استدلال های منطقی همراه هست. پیشنهاد میکنم این کتاب رو مطالعه کنید..

5

کتاب اجتماعیون عامیون، تحقیقی عالمانه درباره یکی از مهم ترین تشکل های سیاسی عصر مشروطه است و با این کتاب می توان با ابعاد مختلف اندیشه و عمل سوسیالیستی، با تعبیری ایرانی، آشنا شد.

5

کتاب خوب تاریخی فهم و درک جامعه امروز را آسان می کند

5

چه تاریخ غنی و مهمی پشت سر ماست...

5
(6)
خوش‌خوان 🪶 (1)
93,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اجتماعیون عامیون
اجتماعیون عامیون
سهراب یزدانی
نشر نی
5
(6)
خوش‌خوان 🪶 (1)
93,000
تومان