عکس بهاره افشاری

شازده کوچولویی برای آدم بزرگ‌ها

کتاب صوتی شازده کوچولو برای بزرگتر‌ها نقبی است به دنیای ناخودآگاه و راهی است برای ارتباط با درون. این کتاب با نگاهی به کتاب معروف شازده کوچولو سعی در برقراری ارتباط بین جهانِ کودکانه و بزرگسالانه دارد. نسخه صوتی شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها به تازگی با صدای بهاره افشاری و توسط نشر خوب منتشر شده است.

شازده کوچولو سنت اگزوپری

کمتر کسی است که نام شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری» را نشنیده باشد. میزان فروش شازده کوچولو، تعداد ترجمه‌ها و همچنین تجدید چاپ‌های آن همه نمایانگر محبوبیت این اثر در طی سالیان متعدد است.

در این داستان سنت اگزوپری به شیوه‌ای سورئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن، عشق و هستی می‌پردازد. طی این داستان سنت اگزوپری از دیدگاه یک کودک، که از سیارکی دوردست به نام ب۶۱۲ به زمین آمده، پرسشگر سؤالات بسیاری از انسان‌ها و رفتارهایشان است.به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد این رمان شیرین، در ماه مارس ۲۰۱۳ نسخه‌های جدیدی از آن منتشر شد: یک نسخه با جلد مقوایی برای نوجوانان، یک نسخه به همراه کتاب گویای شازده کوچولو با صدای ویگو مورتنسن، هنرپیشه فیلم «ارباب حلقه‌ها» و یک نسخه‌ای مصور حاوی نقاشی‌های ژوان سفار.

از مشهورترین نسخه‌های ترجمه‌شده «شازده کوچولو» به زبان فارسی می‌توان به ترجمه‌شده احمد شاملو (شاعر، فیلم‌ساز، روزنامه‌نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ‌نویس و از دبیران کانون نویسندگان ایران) و ترجمه محمد قاضی (مترجم و نویسنده برجستۀ کرد ایرانی، و مترجم آثاری چون دن کیشوت و زوربای یونانی به زبان فارسی) اشاره کرد.

شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها

«روبرتو لیما نتو» در این کتاب توانایی گفت‌و‌گویی توانمندانه با ناخودآگاه را به ما نشان می‌دهد. به گفتۀ روانکاو سویسی مشهور، کارل کوستاو یونگ، همۀ ما در اعماق ناخودآگاهمان نیرویی راهنما داریم؛ یک «دایمون». اگر با دایمون درونمان ارتباط برقرار کنیم، به پاسخ بسیاری از پرسش‌های مهم وجودمان خواهیم رسید. آموزه‌های یونگ نه تنها برای روان‌شناسان، که برای تمام نخبگان متفکر در جوامع مختلف مفیدند. بهخصوص در مسیر ارتباط انسان با بخش بسیار خلاق ناخودآگاهش: «خویشتن». در کتاب «شازده کوچولو برای بزرگ‌ترها»، شازده کوچولو نمادی از خویشتن است. او کودکی جادویی است و از همین رو منبع بی‌پایان تخیّل و خلاقیت است و می‌تواند مسائل را حل کند. لیما نتو بینشی ممتاز دارد و در این کتاب به بهترین شکل ممکن به راههای پرورش و شناخت خویشتن می‌پردازد؛ آن هم در جهان امروز که رقابت غوغا می‌کند و هیچ‌چیز بهتر از این نیست که با آموختن گفت‌وگو با دایمون درون‌، به جستجوی اندکی «یودایمونیا» (در زبان یونانی: خوشبختی) برویم.

بهاره افشاری را بهتر بشناسیم

بهاره افشاری (متولد ۴ تیر ۱۳۶۳ در شاهرود) طراح لباس و بازیگر ایرانی است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته نقاشی و دارای دیپلم بازیگری و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی است. پیش از هنرپیشه شدن کار مونتاژ و نقاشی انجام می‌داد. وی پیش از آن‌که هنرپیشه و بازیگر باشد، طراح حرفه‌ای لباس است به‌نحوی‌که سال ۸۳ مجله چلچراغ در مصاحبه‌ای، او را جوان‌ترین طراح لباس ایران معرفی می‌کند.

او که فعالیت هنری‌اش را سال‌ها پیش با یک سریال تلویزیونی آغاز کرده بود، به دلیل تجربه بد در آن سریال، دوست ندارد از آن در کارنامه هنری خود نام ببرد و حتی تصمیم گرفت تا برای همیشه از دنیای بازیگری کنار برود. ولی پس از چند سال و با تلاش کیانوش عیاری (کارگردان سرشناس ایرانی) دوباره دنیای بازیگری و به جمع بازیگران سریال روزگار قریب پیوست. بهاره افشاری در سریال روزگار قریب در دو نقش بازی می‌کرد و پس‌ازآن عیاری او را برای بازی در سریال او یک فرشته بود معرفی می‌کند.

بهاره افشاری در حال حاضر به همراه تنها برادرش یک شرکت طراحی دارند که مدیر بخش طراحی لباس را خود بر عهده دارد. او در کارنامه حرفه‌ای خود چندین سریال تلویزیونی و بیش از ده فیلم سینمایی دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری