پرفروش‌ترین کتابهای آمازون بهار 2023

پرفروش‌‌ترین کتاب‌های آمازون در بهار ۲۰۲۳

سایت آمازون غول بی‌شاخ و دم فروشگاه‌ها‌ی آنلاین دنیاست. فروشگاهی که توانست ثروتی افسانه‌ای برای مالک آن یعنی جف بزوس رقم بزند و او را تبدیل به سومین میلیاردر جهان کند. اما جالب است بدانید این ابرفروشگاه ِ آنلاین چندملیتی در آغاز یک سایت فروشِ کتاب دست دوم بود. روزی جف بزوس و همسرش مکنزی اسکات تصمیم گرفتند تا کتاب‌های دست دوم خود را بفروشند، آن‌ها برای این‌کار یک سایت راه‌اندازی کردند و شروع به فروختن کتاب‌ها کردند.
کم‌کم با رونق گرفتن کار سایت، فکری به ذهن جف رسید، او با خودش گفت: چرا چیزهای دیگری را در این سایت نفروشم؟
اولین کالای غیرکتابی آمازون، پرینتر دستِ دوم و البته خراب ِ بزوس بود که در سایت بارگزاری شد و در کمال شگفتی به سرعت به فروش رفت.
به همین دلیل با اینکه امروزه آمازون به معنای واقعی کلمه فروشگاه شیرمرغ تا جانِ آدمیزاد است! اما خیلی‌ها همچنان آمازون را به خاطر کتاب‌هایش می‌شناسند.

سایت آمازون در دوره‌های زمانی مختلف لیست پرفروش‌ترین کتاب‌هایش را اعلام می‌کند.
آنچه در ادامه می‌بینید پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در بهار ۲۰۲۳ است.

 

چهار کتاب‌ پرفروش آمازون در بهار ۲۰۲۳

 

  • کتاب یدکی شاهزاده هرییدکی شاهزاده هری

این یکی از غم‌انگیز‌ترین تصاویر جهان در قرن بیستم بود؛ دو پسر جوان، دو شاهزاده، پشت تابوت مادرشان راه می رفتند در حالی که جهان غمگین و وحشتناک تماشا می کرد. هنگامی که پرنسس دایانا به خاک سپرده شد، میلیاردها نفر به این فکر کردند که شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری باید چه فکر و احساسی داشته باشند – و زندگی آنها از آن نقطه به بعد چگونه پیش خواهد رفت.
برای شاهزاده هری این کتاب گفتن همه داستان‌هایی بود که پیش از این نگفته بود!شاهزاده هری برای اولین‌بار داستان خود را تعریف می کند، و سفر زندگی خود را با صداقتی شکننده پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد!

کتاب یدکی نوشته شاهزاده هری مملو از بینش، مکاشفه، خودآزمایی، و حکمت به سختی در مورد قدرت ابدی عشق بر غم و اندوه است.

 

یدکی شاهزاده هری

 

 

 

Lessons in Chemistry: A Novel

کتاب درس‌هایی از شیمی

برخلاف نام آن این کتاب یک رمان است. درس‌هایی از شیمی که لقب بهترین کتاب آمازون در آوریل ۲۰۲۲ به دست آورد. رمانی پرشور و حرارت نوشته بانی گارموس است. در این رمان او داستان زندگی‌ یک شیمی‌دان زن به نام الیزابت زوت را روایت کرده است. الیزابت زنی است که قالب‌های رایج جامعه‌اش را درهم می‌شکند و به دنبال تغییر تصور رایج از زنان در دهه ۶۰ میلادی آمریکاست. سردبیران آمازون این کتاب را سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز، غیرمعمول و البته الهام‌بخش توصیف کرده‌اند.

 

کتاب ما شروعش می‌‌کنیم

نشانه واقعی یک کتاب خوب این است که همیشه خوانندگان را رها می‌کند که بیشتر بخواهند و این اتفاقی است که در سری کتاب‌های هوور افتاده است. او خوانندگان را در اشتیاق رها می‌کند.

کتاب صوتی ما شروعش می کنیم

ما شروعش می‌کنیم»، از تازه‌ترین آثار کالین هوور است که توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. این کتاب دنباله‌ای است بر رمان «ما تمامش می‌کنیم». با اینکه هوور قبل از این رمان‌ها نیز رمان‌های دیگری در کارنامه‌اش داشت اما می‌توان گفت انتشار ما تمامش می‌کنیم، زندگی حرفه‌ای کالین را تغییر داد. این کتاب مرز یک میلیون نسخه فروش را هم شکست و توانست به صدر لیست پرفروش‌های آمازون و دیگر سایت‌ها برسد.

داستان این کتاب در ادامه روایت قبلی زندگی لی‌لی و اتلس است.این کتاب داستان امید،‌عشق، دوست داشتن و البته بیش‌ از هر چیز شروع دوباره و نترسیدن از شروع دوباره است.

در ایران رمان ما شروعش می‌کنیم به صورت چاپی و صوتی منتشر شده است. نسخه صوتی کتاب ما شروعش می‌کنیم با صدای مریم پاک‌ذات یکی از کتابخوان‌های خوش‌صدای ایام ماست.

این نسخه را می‌توانید از فیدیبو دانلود کنید.
ما تمامش می‌کنیم کتاب ما تمامش می‌کنیم

بی‌شک وقتی کتاب ما شروعش می‌کنیم به لیست پرفروش‌های آمازون راه یافته کتابِ‌ اول این داستان جذاب یعنی ما تمامش می‌کنیم نیز در فهرست پرفروش‌های آمازون قرار دارد.

«ما تمامش می‌کنیم» رمانی عاشقانه و خانوادگی اثر «کالین هوور» است. هوور در این کتاب توانسته نگاه تازه‌ای به دغدغه‌ها و مسائل دختران جوان داشته باشد. این کتاب همان‌طور که از داستان‌اش هم پیداست، کتابی روان و خوش‌خوان است که مسائل چندان پیچیده‌ای را بیان نمی‌کند. تا جایی که حتی نوجوانانی که تازه به دنیای کتاب و کتاب‌خوانی وارد شده‌اند هم می‌توانند به آسانی از خواندن آن لذت ببرند. کالین هوور، نویسنده‌ی آمریکایی است که اولین اثرش را در سال ۲۰۱۲ منتشر کرده است. تقریبا تمام کتاب‌های این نویسنده، از پرفروش‌های نیویورک تایمز هستند. کتاب صوتی ما تمامش می‌کنیم، توانسته نظر مثبت بسیاری از منتقدان و مخاطبان را با خود همراه کند.کسانی که به کتاب‌هایی در سبک «من پیش از تو» یا «احتمال عشق در نگاه اول» لذت برده‌اند، می‌توانند از شنیدن این کتاب صوتی هم لذت ببرند. کتاب ما تمامش می‌کنیم با ترجمه‌ی «آرتمیس مسعودی» در سال ۹۶ در انتشارات آموت منتشر شده و انتشارات آوانامه نسخه‌ی صوتی آن را با صدای «آنالی طاهریان» منتشر کرده است.

ما تمامش می‌کنیم

 

کتاب بدن امتیاز را حفظ می‌کند

کتاب بدن امتیاز را حفظ می‌کند یا The Body Keeps the Score: Brain, Mind, and Body in the Healing of Trauma را از جنبه خبری و حواشی می‌توان همسنگ کتاب انسان خردمند نوشته نوال روح هراری دانست. The Body Keeps the Score: Brain, Mind, and Body in the Healing of Trauma

این کتاب اگر شانس ترجمه و انتشار در ایران را بگیرد مطمئن باشید بسیار پرفروش خواهد بود. موضوع این کتاب درباره تروما و تسکین پس از آن است. تروما یک واقعیت زندگی است. شواهد جنگ‌های آمریکا حاکی از آن است که؛ کهنه سربازان و خانواده‌هایشان با عواقب دردناک نبردها تا سال‌ها مقابله می‌کنند و بسیاری از آنان از پای در می‌آیند.

از هر پنج آمریکایی یک نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. از هر چهار یک نفر با الکلی‌ها بزرگ شده است. از هر سه زوج، یک زوج درگیر خشونت فیزیکی شده‌اند. دکتر بسل ون در کولک، یکی از برجسته‌ترین متخصصان تروما در جهان، بیش از سه دهه را با بازماندگان کار کرده است.او در کتاب بدن امتیاز را حفظ می‌کند، از نتایج تحقیقات و پیشرفت‌های علمی اخیر استفاده می‌کند تا نشان دهد که چگونه تروما به معنای واقعی کلمه بدن و مغز را تغییر می‌دهد و ظرفیت‌های افراد مبتلا را برای لذت، تعامل، خودکنترلی و اعتماد به خطر می‌اندازد. او درمان‌های نوآورانه‌ای از نوروفیدبک و مدیتیشن گرفته تا ورزش، ذن و یوگا را بررسی می‌کند که با فعال کردن نوروپلاستیسیته طبیعی مغز، مسیرهای جدیدی را برای بهبودی ارائه می‌کند. بر اساس تحقیقات خود دکتر ون در کولک و سایر متخصصان برجسته، The Body Keeps Score قدرت فوق العاده روابط ما را هم برای آسیب رساندن و هم برای التیام نشان می‌دهد و امید جدیدی برای بازپس‌گیری زندگی ارائه می‌دهد.

 

آنطور که این لیست نشان می‌دهد،‌ در بهار ۲۰۲۳ توجه کتابخوانان به موضوع شروع دوباره و بازپس‌گیری زندگی بیش‌تر شده و خوانندگان ترجیح‌ داده‌اند دنبال کتاب‌هایی باشند که پس از شکست‌های سخت زندگی به آن‌ها کمک کند.

شما چه کتابی به این لیست اضافه می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری