کتاب ارز دیجیتال

بهترین کتاب‌ها برای آشنایی با ارز دیجیتال

این روزها اطلاع از ارزهای دیجیتال دیگر محدود به کسانی که در زمینه رمزارزها فعالیت می‌کنند نیست؛ کم‌کم باید همه ما با پول الکترونیکی یا همان ارز دیجیتال آشنا شویم، چرا که این ارزها تغییر و تحولی اساسی در اقتصاد و تجارت جهانی پدید آورده‌اند و ممکن است به زودی رمز‌ارزهایی مثل بیت‌کوین، اتریوم ETH، لاین کوین LTC، کاردانو ADA، بایننس کوین BNB وارد معاملات روزمره و کسب و کارهای تجاری شود.
اگر پیگیر اخبار ارزهای دیجیتال باشید گاهی اصطلاحات و کلماتی را می‌شنوید که ممکن است به نظرتان عجیب و غیرقابل فهم بیاید مثلا؛ آلت کوین، شت کوین، ایردراپ، نوسان‌گیری، اسپات در ارز دیجیتال و لغاتی از این دست که لازم است پیش از خرید ارز دیجیتال با آنها آشنا شوید. در اینجا با چهار کتاب راهنمای ارز دیجیتال آشنا می‌شویم. این کتاب‌ها برای همه کسانی مناسب است که می‌خواهند از صفر تا صد ارزدیجیتال را بشناسند. حتی اگر به ارز دیجیتال هم علاقه‌ای ندارید پیشنهادم این است که سری به این کتاب‌ها بزنید، ممکن است استعداد ذاتی و خاصی برای کسب سود از ارز دیجیتال داشته باشید و با مطالعه این کتاب‌ها آینده خودتان را هم مسیر با آینده ارز دیجیتال بسازید.

بلاکچین چیست؟

این کتاب که عنوان کاملش «انقلاب بلاکچین؛ چطور فناوری پشت بیت‌کوین، پول کسب و کار و جهان را تغییر می‌دهد» است توسط یک پدر و پسر نوشته شده که تحقیقات بسیاری در حوزه بلاکچین انجام داده‌اند. پس اگر می‌خواهید درباره بلاکچین و تاثیرش بر دنیا بیشتر بدانید، نگاهی به این کتاب بیندازید.
بعید است کتابی در حوزه ارزهای دیجیتال مطالعه کنید که درباره بلاکچین حرفی نزده باشد؛ می‌شود گفت پایه تمامی ارزهای دیجیتال معروف، بلاکچین است. پس می‌توانید حدس بزنید که برای قدم زدن در سرزمین رمزارزها، اطلاع داشتن از این فناوری که نوین محسوب می‌شود چقدر اهمیت دارد. اما چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنیم؟ فارغ از تخصص نویسنده‌های این اثر، باید بدانید که کتاب انقلاب بلاکچین به ۱۸ زبان مختلف ترجمه شده و در سراسر دنیا جزو آثار پرفروش بوده است. شاید در این ۳۰ سال اخیر هیچ‌کدام از نظریه‌پردازهای عصر دیجیتال نتوانسته به خوبی دان تپسکات بلاکچین را توضیح دهد. او در این کتاب درباره این موضوع صحبت می‌کند که چطور این پدیده بر جهان ما و بر اقتصاد جهان و تجارت تاثیری عمیق می‌گذارد.

کتاب انقلاب بلاچین
کتاب انقلاب بلاچین

پیش از این ما برای اینکه تراکنش مالی برقرار کنیم باید از یک واسطه، نظیر بانک بهره می‌بردیم، اما با آمدن این فناوری جدید دیگر نیازی به واسطه نیست و خریدارها و فروشنده‌ها می‌توانند به طور مستقیم به هم وصل شوند. به همین خاطر است که اسم چنین تراکنشی را همتا به همتا گذاشته‌اند. البته کاربرد بلاکچین محدود به ارزهای دیجیتال نیست و دان تپسکات هم در این کتاب به این نکته اشاره می‌کند و درباره کاربردهای دیگر این فناوری به طور مفصل صحبت می‌کند. دان تپسکات و الکس تپسکات که در کانادا زندگی می‌کنند، موسسه‌ تحقیقاتی بلاکچین را هم راه‌اندازی کرده‌اند که شرکت‌های نام‌آشنا و بزرگی چون فدکس، مایکروسافت و آی‌بی‌ام از آن پشتیبانی می‌کنند.

[button color=”purple” link=”https://fidibo.com/book/117423-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%A9%DA%86%DB%8C%D9%86″ size=”big” radius=”10″ rel=”nofollow”]کتاب انقلاب بلاکچین[/button]

بخشی از کتاب انقلاب بلاکچین

«حالا برای نخستین بار ما یک واسطه ارزش بومی دیجیتال داریم که از طریق آن می‌توانیم هر دارایی، از پول و موسیقی گرفته تا رأی و ویولن‌های استرادیواریوس را به شیوه‌ای ایمن و خصوصی به صورت همتابه‌همتا مدیریت، ذخیره و منتقل کنیم.»

کتاب آقای ارز دیجیتال

اگر دنبال کتابی تالیفی در خصوص رمزارزها می‌گردید باید سراغ کتاب آقای ارز دیجیتال بروید. ممکن است گاهی متن‌های ترجمه‌شده نتوانند آن ارتباط موثر را با ما برقرار کنند و با وجود برخی اصطلاح‌های علمی و تخصصی، مخاطب کمی سردرگم شود. با این کتاب دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت. بدیهی است که برای وارد شدن به هر حوزه‌ای، چه اقتصادی چه فنی یا هنری، نیاز دارید که با اطلاعات پایه‌ای و اساسی آن بخش آشنا باشید. چنانچه قصد کرده‌اید پا به دنیای رمزارزها بگذارید و یا اینکه صرفا علاقه‌مندید مطالعاتی جدی در این رابطه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این کتاب بزنید.

کتاب آقای ارز دیجیتال شامل چهار فصل است؛ «مفهوم پول مجازی و انواع آن»، «کریپتوکارنسی یا رمزارز چیست؟»، «آیا بیتکوین جایگزینی مناسب برای پول در آینده است؟» و «تعریف پول و تاریخچه پیدایش آن». از همین سرفصل‌ها مشخص است که در این کتاب که حجم چندان زیادی هم ندارد، سعی شده تا ذهن مخاطب را آماده آشنایی با مفاهیم پایه‌ای حوزه رمزارزها کند و به پرسش‌هایی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند، جواب بدهد. پس از مطالعه این کتاب اطلاعات اساسی برای ورود به بازار ارزهای دیجتال را به دست می‌آورید؛‌ هرچند باید با دقت در این مسیر گام بردارید.

[button color=”orange” link=”https://fidibo.com/book/121196-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84″ size=”big” align=”center” radius=”10″ rel=”nofollow”]آقای ارز دیجیتال[/button]

بخشی از کتاب آقای ارز دیجیتال

«مهم‌ترین ویژگی رمزارزها که آن‌ها را به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا تبدیل کرده است، مجازی بودن آن‌ها و سهولت نگهداری در کیف پول‌های الکترونیکی است که در شکل‌ها و انواع مختلف تولید می‌شود؛ هیچ روزی تعطیل نیست و هیچ حد و مرزی نیز در کار نیست. ارز دیجیتال به کاربرانش اجازه می‌دهد بر پول خود کنترل کامل داشته باشند و در هر زمان، به هر میزان و به ساده‌ترین شکل انتقال انجام دهند.»

کتاب تسلط بر بیت‌کوین (همه‌چیز درباره بیت‌کوین)

کتاب تسلط بر بیت‌کوین
کتاب تسلط بر بیت‌کوین

بدون شک کتاب تسلط بر بیت‌کوین، با عنوان فرعی برنامه‌ریزی بلاکچین باز، یکی از کامل‌ترین و بهترین کتاب‌های مربوط به رمزارزهاست. کتابی که در خصوص بیت‌کوین و ارز دیجیتال دقیق‌تر و جزئی‌تر توضیح می‌دهد؛ طوری که شاید بتوان گفت نقدی که به آن وارد می‌شود هم به دلیل همین پرداختن به جزئیات ماجرا است. بعید است دنبال فهرستی از کتاب‌های برتر این حوزه باشید و نام این کتاب آندریاس آنتونوپلوس به گوشتان نخورده باشد. در این کتاب از مفاهیم اولیه گفته می‌شود تا بحث‌های تخصصی‌تری برای راه اندازی بازار بیت‌کوین با هزاران تراکنش. به طور خلاصه باید گفت که کتاب تسلط بر بیت‌کوین یک کتاب مرجع برای کارشناسان و متخصصان فنی، یک راهنمای خودآموز برای کارآفرینی مرتبط با بیت‌کوین و یک جزوه درسی برای گذراندن دوره‌های تخصصی درباره بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

آندریاس آنتونوپلوس، نویسنده کتاب، صرفا یک نظریه‌پرداز نیست و به طور عملی وارد حوزه رمزارزها شده و توانسته است سه کسب‌وکار مختلف بر پایه بیت‌کوین راه بیندازد. فارغ از این کار، او فعالیت‌های دیگری هم در پیوند با بیت‌کوین دارد؛ از جمله مشاوره دادن به استارتاپ‌ها، میزبان پادکستی تخصصی درباره بیت‌کوین و نوشتن مقاله‌های آموزشی در این حوزه. مدتی پیش نسخه دوم این کتاب هم منتشر شد که شامل بخش‌های مختلفی نظیر جزئیاتی درباره شبکه غیرمتمرکز بیت‌کوین، پیشرفت‌های جدید در حوزه ارز دیجیتال، واکاوی کاربردهای بلاکچین و بسیاری مباحث دیگر است. این کتاب با عنوان «همه‌چیز درباره بیت‌کوین» توسط دکتر احسان ملکیان و علیرضا زارع‌پور ترجمه شده است.

بخشی از کتاب سلطه بر بیت‌کوین

«آن‌هایی که با بیت‌کوین مخالف هستند اغلب استدلال می‌کنند که بدون وجود یک نهاد مرکزی نمی‌توان چیزی به نام پول (یا اساسا اقتصاد) داشت. اما طبیعت نشان داده است که سیستم‌های غیرمتمرکز و به غایت منظم و انعطاف‌پذیر می‌توانند بدون اتکا به یک قدرت مرکزی، سلسله‌مراتب یا بخش‌های پیچیده شکل بگیرند. عالی‌ترین نمونه آن کلونی مورچه‌ها و زنبورها است. در کلونی مورچه‌های کشاورز هیچ قدرت برتر یا سلسله‌مراتبی وجود ندارد. مورچه‌های کشاورز غذای خود را از طریق پرورش نوعی قارچ روی برگ‌های خردشده گیاهان به دست می‌آورند، و اجتماع آن‌ها به ادعای ویکیپدیا، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین جامعه جانوری روی کره زمین پس از انسان است.»

درباره کتاب یک ساتوشی

یکی دیگر از آثار حوزه رمزارزها که به قلم نویسنده‌ای داخلی منتشر شده کتاب یک ساتوشی است، با عنوان فرعی راهنمای ورود به دنیای بیت‌کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال برای مبتدی‌ها. گمان کنم اسمش به اندازه کافی گویاست. این اثر برای کسانی است که در ابتدای راه هستند و تصمیم گرفته‌اند وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. این کتاب حرف‌هایش را با یک روند آرام پیش می‌برد و شما را از نقطه صفر به سمت کسب اطلاعات تخصصی و آگاهی از اصطلاح‌ها می‌کشاند و در هر مرحله ذهنتان را آماده شنیدن بحث بعدی می‌کند. با بیان تاریخچه پول کارش را شروع می‌کند و به موضوع بیتکوین و بلاکچین می‌رسد و در فصل‌های انتهایی هم درباره ملزومات ورود به این بازار حرف می‌زند.

[button color=”yellow” link=”https://fidibo.com/book/120219-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B4%DB%8C” size=”big” radius=”10″ rel=”nofollow”]کتاب یک ساتوشی[/button]

آنطور که نویسنده‌های کتاب یک ساتوشی می‌گویند، این کتاب بنا دارد در کنار مطرح کردن موضوع مورد بحث و آگاهی دادن در این‌باره، آموزشی کاربردی داشته باشد تا نیازهای مخاطبی را که قصد جدی برای تجارت و خرید ارز دیجیتال دارد برطرف کند. به همین خاطر است که در اواخر کتاب در خصوص ویژگی‌های بازار رمزارزها هم توضیحاتی می‌دهد.

بخشی از کتاب یک ساتوشی

«بسیاری تصور می‌کنند بیت‌کوین فرصتی تاریخی برای ثروتمند شدن بود که از دست رفت و همین باعث می‌شود که گاهی اوقات ذهن‌های آموزش‌ندیده زمینه کلاهبرداری را فراهم کنند! درست است که در سال‌های گذشته کسانی که خیلی زودتر از بقیه وارد دنیای بیت‌کوین شدند، پول خوبی به دست آوردند؛ اما این همه ماجرا نیست! بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم یک دنیای جدید هستند؛ یک کلاس دارایی. دنیایی که وارد شدن به آن مانند همه کلاس‌های دارایی دیگر پیچیدگی‌های خودش را دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری