0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
الیزابت اول
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی الیزابت اول

نویسنده:
مایرا ودرلی
درباره الیزابت اول

«صبح یک‌شنبه‌ی قبل از عید پاک سال 1554 در شهر لندن پایتخت انگلستان آسمان تیره و گرفته بود. باران شدیدی روی قایقی تشریفاتی که در رودخانه تِمز نزدیک برج بد یُمن لندن در حال حرکت بود، به‌سرعت می‌بارید. شاهزاده خانمی که از شدت باران خیس شده بود و برای جانش بیمناک، سوار بر این قایق بود. الیزابت 21 ساله در مسیر رفتن به زندان قرار داشت. اهمیتی نداشت که او وارث تاج‌وتخت انگلستان است. مهم نبود که خواهرش ماری ملکه است. درواقع، خود ملکه ماری او را به برج تبعید کرده بود...» این جملاتی است که کتاب الیزابت اول، ملکه انگلستان از خاندان تودور با آن آغازشده است. مایرا ودرلی در این کتاب داستان یکی از قدرتمندترین زنان تاریخ را نوشته است. کتابی که اگر خواندنش را آ؛ از کنید به این سادگی آن را زمین نخواهید گذاشت.

‌درباره‌ی کتاب الیزابت اول اثر مایرا ودرلی

کتاب الیزابت اول ملکه انگلستان از خاندان تودور اولین بار سال 2006 با عنوان اصلی «Elizabeth I: queen of tudor England» منتشر شد. این کتاب داستان زندگی الیزابت اول یکی از قدرتمندترین زنان تاریخ از زمانی که به جرم توطئه علیه جان ملکه که خواهرش بود به زندان رفت تا زمانی که انگلستان را به قدرتی بسیار بزرگ تبدیل کرد روایت می‌کند. مایرا ودرلی زندگی ملکه الیزابت را با جزئیات توضیح داده و با استفاده از تصاویر مناسب توانسته است مطالعه‌ی لذت بخشی برای مخاطب رقم بزند.

کتاب الیزابت اول، ملکه انگلستان از خاندان تودور با استقبال خوبی در سراسر جهان مواجه شده و تاکنون به چندین زبان مختلف برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب الیزابت اول

کتاب الیزابت اول، ملکه انگلستان از خاندان تودور با پیشگفتاری درباره‌ی دوران رنسانس آغاز شده است. در ادامه محتوای اصلی کتاب در نه فصل آمده است که عنوان فصل‌های آن به شرح زیر است.

فصل اول: شاهزاده خانم زندانی

فصل دوم: لیدی الیزابت

فصل سوم: پادشاه مرده است

فصل چهارم: زنده باد ملکه

فصل پنجم: بهتر است الیزابت ازدواج کند

فصل ششم: تلاش برای صلح

فصل هفتم: سرگرم کردن ملکه

فصل هشتم: جنگ با اسپانیا

فصل نهم: پایان یک عصر

در پایان کتاب نیز گاه‌شمار زندگی الیزابت اول آمده است که با نگاهی به آن می‌توان به جزئیات خوبی از زندگی او دریافت. در ضمن در پایان کتاب منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر آمده است که خواننده‌ی علاقه‌مند می‌تواند با کمک آن‎ها اطلاعات بیشتری به دست آورد.

ترجمه‌ی کتاب الیزابت اول به فارسی

کتاب الیزابت اول یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی شخصیت‌هاست، انتشارات ققنوس که در سال‌های گذشته بسیاری از آثار مختلف جهان را در اختیار مخاطب ایرانی قرار داده، این کتاب را هم روانه‎ی بازار کتاب ایران کرده است.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی الیزابت اول را با ترجمه‌ی حسین بحری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب الیزابت اول را شنید؟

الیزابت اول شخصیتی کم‌نظیر در تاریخ است. دوران زندگی سلطنت او که به دوران طلایی هم مشهور است دوران دستاوردهای باشکوه و عظیم برای امپراتوری انگلستان بود. دوران الیزابت اول را به‌عنوان نوعی دوران رنسانس برای انگلستان می‌دانند. در دوران سلطنت او بود که ناوگان دریایی انگلستان بسیار قدرتمند شد و توانست اسپانیا را شکست دهد. از سوی دیگر دوران الیزابت اول دورانی بود که دانشمندان و هنرمندان به‌راحتی در دربار رفت‌وآمد می‌کردند و به کارهایشان احترام گذاشته می‌شد. این دوره‌ی تاریخی درس‌های زیادی در خود دارد که هرکسی که به تاریخ و سرنوشت ملت‌های مختلف علاقه‌مند‌است باید آن را بخواند. داستان الیزابت اول به‌قدری جذاب است که شنیدن قسمت‌های مختلف آن می‌تواند حال و هوای یک روز خسته‌کننده را عوض کند و البته در افزایش اطلاعات عمومی مخاطب بسیار مؤثر است و این کتاب برای نوجوانان نیز انتخاب بسیار خوبی برای مطالعه است.

کتاب الیزابت اول در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ انگلستان قرار دارد.

کتاب الیزابت اول مناسب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان است.

خوانش کتاب صوتی الیزابت اول را فرناز مرکباتی به عهده داشته است.

کتاب الیزابت اول حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ انگلستان را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب الیزابت اول اثر مایرا ودرلی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ انگلستان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب الیزابت اول می‌خوانیم

الیزابت توجه خود را معطوف به خارج از کشور کرد. در سال ۸۵۶۲ صبح فردای روزی که آبله گرفت سربازانی را برای کمک به پروتستان‌های فرانسه به آن جا فرستاد. زمانی که به آن جا رسیدند، مشاوران ملکه عصبی شدند و به ارتش فرمان دادند تا به‌جای نبرد کمین کنند. سربازان انگلیسی خیلی زود براثر طاعون خیارکی که کک‌ها ناقل آن هستند، بیمار شدند و تعداد زیادی از آنان مردند. الیزابت برای حفظ سربازانش آنان را به وطن بازگرداند. با این حال، سربازان بازگشته، کک‌های ناقل بیماری را با باروبنه‌شان به انگلستان آوردند. این بیماری که مرگ سیاه نامیده شد به‌سرعت شیوع پیدا کرد. هزاران نفر از اهالی لندن و روستاهای اطراف آن مردند. اقدامات نظامی مخاطره‌آمیز الیزابت در خارج از کشور اشتباه زیانباری بود.

در این اثنا، رسوایی‌هایی در اسکاتلند به وجود آمد. ماری، ملکة اسکاتلند، فهمید که شوهر پر جنب و جوشش هنری لرد دارنلی؛ فاسدی خودخواه و الکلی است. او منشی ایتالیایی خود، دیوید ریتچو، را به مصاحبت برگزید. شوهرش که از سر حسادت بسیار عصبانی شده بود، توطئة قتل ریتچو را طراحی کرد.

در ماه مارس ۱۵۶۶ دارنلی و آدمکش‌هایی که اجیر کرده بود، ریتچو را از سر میز شام ماری به زور بر زمین کشیدند. مهاجمان در حضور ملكة اسکاتلند که در ماه ششم حاملگی بود، ریتچو را به قتل رساندند. الیزابت عمیقاً از این رویدادهای غم‌انگیز دلواپس شد. او نگران ماری شد و نامه‌هایی به او نوشت. به نظر می‌رسید که از تنش بین دو ملکه کاسته شده است.

در ژوئن ۱۵۶۶ ماری پسری به دنیا آورد - جیمز ششم از خاندان استوارت. این شاهزاده نوزاد را در کلیسای کاتولیک غسل‌تعمید دادند. ماری از الیزابت خواست که مادرخوانده این طفل شود و الیزابت هم پذیرفت. او هدیه‌ای برای طفل فرستاد که ظرفی از طلا برای آب غسل‌تعمید بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
103.۶۲ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۵۲:۰۳
نویسندهمایرا ودرلی
مترجمحسین بحری
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۳.۶۲ مگابایت
۰۱:۵۲:۰۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

ملکه الیزابت اول در شکل گیری مذهبی، سیاسی و اقتصادی انگلستان نقش بسیار پر رنگی داشته، با این که یک دوشیزه بوده اما قدرت و اقتدار یک پادشاه رو داشته و به خوبی از عهده ی مسئولیت ها بر اومده، نهادینه کردن مذهب پروتستان به عنوان دین اصلی انگلیس، روابط تاثیر گذار با همسایگان، تاسیس کمپانی هند شرقی، محبوبیت در میان اکثریت اقشار جامعه، خوشگذرانی و ریخت و پاش فراوان، جنگ ناگزیر و شکست اسپانیا از جمله مهمترین فعالیت های دوران او بوده است.

5

کتاب جالبیه پیشنهاد میکنم بخونید، نکاتی هم بود که در این کتاب بهش اشاره‌ای نشده بود شایدم سانسور شده بود، مثل اینکه چون الیزابت صورتش و موهاش بخاطر آبله از بین رفته بود، اجبار به پوشاندن سر و صورت با مقنعه سیاه مثل راهبه ها، کرده بود زنان دربار رو و این پوشش رو گسترش داد بخصوص در مستعمرات. زن قدرتمندی بود و کارهایی که برای کشورش کرد مفید بودن

4

این کتابرموضوعش با کتاب لیدی الیزابت فرق میکنه؟ یا ادامه اون کتابه ؟

4.6
(8)
41,000
٪30
28,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
الیزابت اول
٪30
الیزابت اول
مایرا ودرلی
آوانامه
4.6
(8)
41,000
٪30
28,700
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر