0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اصلاحات
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اصلاحات

نویسنده:
سارا فلاورز
درباره اصلاحات

«اصلاحات» نام کتابی اثر «سارا فلاورز» است. این کتاب درباره‌ی تاریخ نوزایی و اصلاحات در اروپای تاریک قرون وسطی، اطلاعات بسیار جامع و مفیدی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. کتاب اصلاحات با ترجمه‌ی «رضا یاسایی» در سال 81 در انتشارات ققنوس منتشر شده و انتشارات آوانامه نسخه‌ی صوتی آن را با صدای «اکرم پریمون» منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی اصلاحات

اروپا به هنگام اصلاحات: کلیسا و دولت، کلیسا در قرون وسطی، رستگاری، گسترش جهان، انسان‌گرایی رنسانس، اولین اصلاح‌طلبان، بیانات ویکلیف.

مارتین لوتر، نمی‌توانم کار دیگری بکنم: رستگاری با ایمان، آموزش نامه‌ی پاپ لئو، رساله‌ی 95 مسئله‌ای لوتر، لوتر رساله‌اش را برای آلبرشت براندنبورگی می‌فرستد، لوتر علیه پاپ، رساله‌ی 95 مساله‌ای، اوج گرفتن مبارزات، تکفیر لوتر، مجلس شهر ورمس، لوتر در ضیافت ورمس، سخنان لوتر در مورد مردان، زنان و ازدواج، مجرمی به نام لوتر.

مسئله بزرگ پادشاه، اصلاحات در انگلستان: شاه هنری هشتم، وجدان پادشاه، صدر اعظم تامس مور، مباحثه‌ی تامس مور با پاپ، حقانیت الهی پادشاهان، مصالحه، گفت‌وگوی هنری هشتم با بزرگان درباره‌ی طلاق، قانون جانشینی، اولین قانون جانشینی، قانون تفوق، فرزندان هنری، انحلال صومعه‌ها.

اصلاح طلبان پروتستان می‌شوند: شورش‌های دهقانان، پروتستان‌ها، اتحادیه‌ی شمالکالدنی، اعتراف‌نامه‌ی آوگسبورگ، کلیسای اصلاح‌شده‌ی سوییس، آناباپتیست‌ها، تسوینگلی علیه لوتر، جان کالوین، دستورات شهری کالوین، کالوینیسم.

اروپا در حال تغییر، جامعه در دوران اصلاحات: صنعت چاپ، شهرها و بانک‌داری، قدرت صنعت چاپ، هنر، موسیقی، لوتر موسیقی‌دان، مدارس، دانش، کوپرنیک و رساله‌اش درباره‌ی گردش افلاک آسمانی، نقش زنان، نقش یک زن پروتستان، سوییس در آشوب، انگلستان پس از هنری هشتم، ماری خون‌آشام، زنده‌سوزی پروتستان‌های انگلیسی، شهدای پروتستان، تجدید پروتستانیسم، جنگ‌های مذهبی در فرانسه، کاترین دو مدیسی، کشتار روز سن بارتلمی، فرمان نانت 1598.

پاسخ کاتولیک‌ها، مخالفت با اصلاحات: فرامین اصلاح‌طلبانه، برنامه‌ی یسوعی، یسوعی‌ها، ترسای آویلایی، شوراهای کلیسای کاتولیک، پاسخ به لوتر، سیاست و پاپ‌ها، سانسور، شورای ترانت، احضار پاپ پاولوس سوم برای تشکیل شورا، شورای ترانت، نتایج ترانت.

اصلاحات گسترش می‌یابد: هلند، گسترش کالوینیسم، اسکاتلند، مقالات جان ناکس، پیرایش‌گران، تعلیمات کویکر، باپتیست‌ها و دیگر انشعابات پیرایش‌گری، تغییرات پایدار، آمریکا، آزادی مذهبی در پنسیلوانیا، اروپای مدرن.

درباره کتاب صوتی اصلاحات

اروپا در سال‌های ابتدایی قرن شانزدهم شاهد تغییرات عظیمی بود. اروپاییان آمریکا، آفریقا و خاور دور را کشف کرده بودند و تجارت‌های جدیدی شروع شده بود. اختراع ماشین چاپ هم توانسته بود باعث تحول فرهنگی و ادبی چشمگیری در این منطقه شود. این تحولات در ادامه به دگرگونی‌های عمیق‌تری در تمدن اروپایی منجر شد.

اصلاحات نامی است که به دوره‌ی گسست مسیحیت اطلاق می‌شود. در این دوره کلیساهای کاتولیک هم‌چنان به حضور خود ادامه می‌دادند، اما گروه‌های دیگری مانند پروتستان‌ها هم کم‌کم ظهور کردند و به این ترتیب تفاوت‌هایی در فرقه‌های مختلف مسیحیت به وجود آمد. تغییرات سیاسی، اقتصادی، فرهنگ و ادبی، در دوران‌های بعدی، توانست اروپا را به جایگاهی برساند که امروز ایستاده است.

سارا فلاورز در کتاب صوتی اصلاحات توانسته با استفاده از مستندات و شواهد تاریخی، کتابی کم‌حجم، جامع و کامل درباره‌ی عصر اصلاحات در اروپا بنویسد. این کتاب حاوی اطلاعات و حوادث واقعی و جالبی است که شنیدن آن نه فقط برای محققان و دانشجویان، که برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ ملل هم جذاب و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب اصلاحات می‌شنویم

تحولات بنیادی در شالوده‌های کلیسای غربی که در اوایل قرن شانزدهم شروع شده بود، به دگرگونی‌های بارزتری در تمدن اروپایی انجامید. در آن هنگام تقریبا تمامی اروپاییان، مسیحی و آن هم کاتولیک بودند. کلیسای کاتولیک کانون حیات همه افراد جامعه، از فقیرترین دهقانان تا شاه و دربارش به شمار می‌آمد. گذشت سال بر اساس روزهای مقدس مشخص می‌شد. کلیسا به هنرمندان و معماران دستمزد می‌پرداخت تا بناهای یادبود جلوه‌های شکوه خداوندی را پدید آورند. کاشفان و دریانوردان عصر دریانوردان عصر اکتشافات برای دستیابی به طلا، کسب شهرت و برخورداری از رضایت خداوند، راهی دریا می‌شدند. در واقع کلیسا عملا در همه امور مهم دخالت می‌کرد و نظر نهایی را اعلام می‌داشت. حتی شاهان باید به دستورات کلیسا و پاپ که در راس کلیسا قرار داشت تن می‌دادند. یکی از شدیدترین مجازات‌ها تکفیر شدن بود؛ افراد پس از تکفیر از انجام شعایر مذهبی و از داشتن حقوق قضایی کلیسا محروم می‌شدند. جدایی از کلیسا به معنای جدایی از تمام جامعه بود؛ بنابراین، تکفیر، تهدیدی بسیار جدی به شمار می‌آمد.

البته، حتی در طول قرون وسطی، تمام اروپاییان مسیحی نبودند. ادیان یهود و اسلام، به رغم تاثیر تفتیش عقاید اسپانیایی و جنگ‌های صلیبی، هیچ‌گاه به طور کامل در اروپا محو نشدند. اما به دلیل کم‌شمار بودن تعداد پیروان یهود و اسلام در مقایسه با مسیحیان، هر اروپایی طبقه متوسط قرن پانزدهم تنها دیدگاهی سطحی و سرسری و احتمالا تحریف شده نسبت به باورهای این ادیان داشت.

در سال ۱۴۹۲ میلادی فردیناند و ایزابلای اسپانیایی به تلاشی جدی دست زدند تا یهودیان اسپانیایی‌تبار را نفی بلد کنند یا به کیش مسیحیت درآورند. همچنین جمعیت قابل توجهی از مسلمانان در اسپانیا و کشورهای شرق اروپا زندگی می‌کردند که از نظر مسیحیان وجودشان قابل تحمل نبود. در واقع، یکی از علل اتحاد مسیحیان اروپایی، بدون توجه به ملیت آن‌ها، جلوگیری از گسترش اسلام به دیگر نقاط اروپا بود. هزاران مرد، زن و کودک در جنگ‌های صلیبی که از قرن یازدهم تا سیزدهم میلادی ادامه داشت شرکت کردند تا جهان را از «چنگ مسلمانان رها کنند».

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
304.۲۷ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۰:۰۹
نویسندهسارا فلاورز
مترجمرضا یاسایی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۴.۲۷ مگابایت
۰۵:۳۰:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی خوب روند اصلاح دینی و چنددسته شدن دنیای مسیحیت و فرقه های ریز و درشت آن را بیان میکند.دوره ای که آغاز فروریختن هژمونی کلیساست

5

کتابی بی نظیر که شنیدن و خواندن اون را اکیدا توصیه میکنم، کتاب با روایت سرکار خانم پریمون بسیار زیباتر شده، ممنون از فیدیبوی عزیز

4

جالب بود و اموزنده

4.8
(4)
70,000
٪30
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اصلاحات
٪30
اصلاحات
سارا فلاورز
آوانامه
4.8
(4)
70,000
٪30
49,000
تومان