0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
علم در قرن بیستم
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی علم در قرن بیستم

درباره علم در قرن بیستم

«آنان کسانی‌اند که دارند جهان را تغییر می‌دهند... و اما سیاستمداران لنگر (وسیله‌ای برای کنترل سرعت) بر روی چرخ‌هایند – مردان دانش، نیروی محرکه‌اند.» این جمله را آرتور بالفور سیاست‌مدار انگلیسی در آغاز قرن بیستم درباره‌ی دانشمندان گفته است، افرادی که بسیاری از پیشرفت‌های امروزمان را مدیونشان هستیم اما دانششان به‌صورت تیغی دو لبه استفاده‌شده است. کتاب علم در قرن بیستم که هری هندرسون و لیزا یونت آن را نوشته‌اند تاریخ دانش در قرنی است که زندگی بشر را به‌کلی دگرگون کرد. این کتاب را اگر در دست بگیرید به این سادگی زمین نخواهید گذاشت.

‌درباره‌ی کتاب علم در قرن بیستم اثر هری هندرسون، لیزا یونت

علم در قرن بیستم با عنوان اصلی «twentieth century science» اولین بار سال 1997 منتشر شد. این کتاب سیر تحولاتی که دانش و فناوری در قرن بیستم طی کرد را بیان می‌کند. این کتاب به نقش دانشمندان می‌پردازد که دانششان در طول سالیان کاربردهای مختلفی پیدا کرد. پیشرفت دانش بود که درنتیجه کارخانه‌ها را پدید آورد و هرچند درنهایت برای بشر راحتی در پی داشت ما برای بسیاری به معنای تعطیلی مشاغل و درنتیجه کارکردن در شیفت‌های طولانی کارخانه‌ها بود. هرچند پیشرفت دانش ژنتیک و پزشکی باعث اتفاقات بسیار مثبتی شد اما مورد بهره‌برداری‌های وحشتناک نیز قرار گرفت. وقتی دانشمندان شکافتن هسته‌ی اتم را آموختند هیچ‌کس گمان نمی‌کرد نتیجه ساخت بمب اتم باشد. درواقع دانش و فناوری نعمت و نکبت را هم‌زمان برای بشر به ارمغان آورده است و این تصمیم بشر است که چگونه از این دانش استفاده کند. کتاب علم در قرن بیستم تمام این تحولات را بررسی کرده است و دید روشنی به خواننده‌ی علاقه‌مند می‌بخشد همچنین این کتاب تعداد زیادی منابع و مراجع برای دریافت بیشتر مطالب ارائه می‌کند.

مروری بر فصل‌های کتاب علم در قرن بیستم

علم در قرن بیستم رشته‎‌هایی علمی مختلف را برسی کرده است. این کتاب در هفت فصل اصلی نوشته‌شده است. عناوین فصل‌های علم در قرن بیستم به شرح زیر است:

مقدمه- علم قرن را شکل می‌دهد

فصل اول- در درون اتم

ضمایم فصل اول

فصل دوم- عالم در حال انبساط

ضمایم فصل دوم

فصل سوم- رمز حیات

ضمایم فصل سوم

فصل چهارم- گلوله‌های جادویی

ضمایم فصل چهارم

فصل پنجم- باز سای بدن

ضمایم فصل پنجم

فصل ششم- انقلاب اطلاعات

ضمایم فصل ششم

فصل هفتم- آینده‌ای پیش‌بینی‌ناپذیر

ضمایم فصل هفتم

ترجمه‌ی کتاب علم در قرن بیستم به فارسی

علم در قرن بیستم کتاب مهمی است. انتشارات ققنوس این کتاب را در قالب مجموعه‌ی تاریخ جهان روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. انتشارات آوا نامه کتاب صوتی علم در قرن بیستم را با ترجمه‌ی رضا یاسائی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب علم در قرن بیستم را خواند؟

علم در قرن بیستم کتابی است که داستان علم را روایت کرده است. داستان جذابی که در بسیاری از قسمت‌های زندگی بشر اثر گذاشته و زندگی او را متحول کرده است. داستان علم درک بهتری از جهان اطراف به بشر می‌بخشد، مطالعه‌ی این داستان ما را با مسیری که دانشمندان پیموده‌اند تا ما امروز زندگی بهتری داشته باشیم آشنا می‌کند. یک چنین کتابی برای تمام افراد کنجکاو و البته تمام جوانان و نوجوانانی که مشغول تعیین اهداف زندگی‌شان هستند انتخاب مناسبی است. هرکسی این کتاب را بخواند از جذابیت علم شگفت‌زده خواهد شد، خواندن علم در قرن بیستم می‌تواند لحظات جذابی را برای شما فراهم کند تا متوجه گذر زمان نشوید.

کتاب علم در قرن بیستم در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب علم در قرن بیستم مناسب برای گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان است.

خوانش کتاب صوتی علم در قرن بیستم را فرناز مرکباتی به عهده داشته است.

کتاب علم در قرن بیستم حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب علم در قرن بیستم اثر هری هندرسون، لیزا یونت بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب علم در قرن بیستم می‌خوانیم

بنا بر نظریه هویل، هیدروژن خورشید از حدود پنج میلیارد سال بعد، شروع به کاهش خواهد کرد. مرکز هلیومی

خورشید رو به رشد می‌گذارد و این ستاره سرد و منبسط خواهد شد. سرانجام، چندان بزرگ خواهد شد که سیارات داخلی منظومه شمسی (سیارات نزدیک‌تر از زمین به خورشید) ازجمله خود زمین را خواهد بلعید.

با افزایش بازهم بیش‌تر جرم هسته مرکزی خورشید، انقباض، يا چروکیده شدن سطحش، آغاز و گرم‌تر می‌شود. در این مرحله، یک نوع جدید واکنش هسته‌ای، از طریق گداخت هسته‌ای اتم‌های هلیوم، کرین ایجاد خواهد کرد. با انبساط یافتن و سرد شدن نخستین خورشید این چرخه تکرار خواهد شد و آنگاه دوباره چروکیده و گرم‌تر می‌شود. هر بار عناصری تشکیل خواهند شد که از عناصری که قبلاً وجود داشتند، سنگین‌ترند. سرانجام، زمانی فرامی‌رسد که واکنش‌های هسته‌ای دیگر ادامه پیدا نمی‌کنند و خورشید به‌صورت یک جسم کوچک، چگال و نسبتاً سرد، تقریباً به ابعاد زمین ما، یعنی یک ستاره کوتوله سفید درمی‌آید. این کوتوله سفید میلیاردها سال به صورتی کورسو به درخشش خود ادامه می‌دهد.

خورشید مرگ آرامی خواهد داشت، ولی در ستارگانی که بسیار بزرگ‌تر از خورشیدند، چرخه فعالیت‌های هسته‌ای آن‌ها تا واکنش‌هایی ادامه خواهد یافت که به تشکیل آهن منجر می‌شود. هنگامی‌که قسمت خارجی ستاره‌ای با مرکز آهنی با دمای میلیاردها درجه شروع به رمبیدن می‌کند، ناگهان گداخت هسته‌ای در آن پیش می‌آید که انفجار کوچکی از آن باقی می‌ماند که ابری از گاز درخشان پیرامونش را فرامی‌گیرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
268.۹۶ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۲:۲۲
نویسندههری هندرسون
نویسنده دوملیزا یونت
مترجمرضا یاسایی
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۸.۹۶ مگابایت
۰۴:۵۲:۲۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

در فصل ششم باگ کامپیوتری به ویروس کامپیوتری ترجمه و تعریف شده درحالی که این کاملا اشتباهه و نویسنده بدون مطالعه کردن ترجمه کرده. احتمال میدم اشتباه های دیگه هم در کتاب باشه که من متوجه نشدم.

4
سرگرم‌کننده 🧩

کتاب جذابی بود، ترجمه ایرادهایی داشت، اجرای گوینده هم همینطور. مثلاً در فصل هفتم بجای کلمه باگ از ویروس استفاده شده بود، که واقعاً اشکال عجیبی در ترجمه بود.

5

روایت خوب ... مطالب بهتر از خوب .... مناسب برای آشنایی با تازیخ علم

5

روان و جذاب

5

خخیلی خوبه

3.8
(8)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
70,000
٪30
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
علم در قرن بیستم
٪30
علم در قرن بیستم
هری هندرسون
آوانامه
3.8
(8)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
70,000
٪30
49,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر