0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
میکل آنژ
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی میکل آنژ

درباره میکل آنژ

رنسانس یا تولدی دوباره بستری برای ظهور شخصیت‌های ویژه و برجسته‌ای در اروپا بود. این دوره یکی از تأثیرگذارترین زمان‌های تاریخ کشورهایی نظیر ایتالیا، فرانسه و اسپانیا است که با حجم زیادی از هنرمندان، نویسندگان و نقاشان تحول‌ساز و مهمی روبه‌رو شد. در این دوره افراد با نگاهی جدید به بازآفرینی هنر در شاخه‌های متفاوت پرداختند و آثار چشم‌نواز و حیرت‌برانگیزی را از خود بر جای گذاشتند که باگذشت چندین قرن همچنان میلیون‌ها بازدیدکننده دارند. «میکل آنژ» یکی از شخصیت‌های فاخر و خاص آن دوره است که نقاشی‌ها و مجسمه‌های ویژه‌ای از خودش به یادگار گذاشته است. «باربارا ای سامرویل»، نویسنده‌ی آمریکایی درباره‌ی این شخصیت کتاب خواندنی «میکل آنژ» به نگارش درآورده است که برای علاقه‌مندان به هنر، معماری و تاریخ بسیار جالب است.

درباره کتاب صوتی میکل آنژ

کتاب «میکل آنژ»  Michelangelo: Sculptor and Painterنوشته‌ی «باربارا ای سامرویل» در سال 2005 منتشر شد. این اثر همان‌طور که از اسمش مشخص است درباره‌ی «میکل آنژ» هنرمند مشهور ایتالیایی دوره‌ی رنسانس است. او نگارگر، پیکرتراش، معمار و چکامه‌سرای پرآوازه‌ی قرن شانزدهم میلادی است که آثار گران‌بهایی از خودش به یادگار گذاشته است. یکی از مهم‌ترین آثار این هنرمند بزرگ تندیس داوود است که در سال 1504 از سنگ مرمر ساخته شده است. این تندیس شاهکار عصر رنسانس است، رنسانس به مجموعه جنبش‌ها و جریان‌هایی که منجر به تحول و دگرگونی در علم، مذهب و هنر در قرن‌های چهارده تا شانزده شد، می‌گویند. نقشه‌ی کتابخانه لورنزی هم از آثار این هنرمند پرکار و برجسته‌ی ایتالیایی است که در شهر فلورانس قرار دارد.

کتاب صوتی «میکل آنژ» نوشته‌ی «باربارا ای سامرویل» توضیحی مفصل و جامعی از زندگی این چهره‌ی تأثیرگذار و باارزش هنری است. این کتاب ابتدا با توضیحی درباره‌ی دوران رنسانس آغاز می‌شود و ادامه‌ی کتاب در هشت فصل پیکرتراش نقاشی می‌کشد، باغ مدیچی، مهارت پیکرتراش، پاپ پرتوقع، نمازخانه‌ی سیستین، مقبره‌ها و مشکلات و آخرین بارقه‌های عظمت است. در نسخه‌ی الکترونیک این اثر عکس‌های متعددی از آثار این هنرمند وجود دارد که می‌تواند خواننده را از نزدیک با آثار ارزشمند «میکل آنژ» آشنا کند.

درباره باربارا ای سامرویل

«باربارا ای سامرویل» Barbara A. Somervill نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی سال ۱۹۴۸ میلادی در شهر نیو راشل واقع در ایالت نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در رشته‌ی زبان انگلیسی و کتابخانه‌داری و علم اطلاعات به سرانجام رساند و نوشتن را به‌طورجدی دنبال کرد. او به‌عنوان سردبیر مجله هم مدتی فعالیت داشته است و هم‌اکنون عضو انجمن نویسندگان و تصویرگران کودک، انجمن ملی مديران زن، انجمن زنان در ارتباطات و انجمن مستندات بین‌المللی است.

«باربارا ای سامرویل» نویسنده‌ای فعال در تألیف کتاب‌های تاریخی و هنری است. او درباره‌ی زندگی‌نامه‌ی افراد بزرگ تحقیق کرده و چندین کتاب درباره‌ی شخصیت‌های هنری و تاریخی مهم به نگارش درآورده است. کتاب‌های «مارتین لوتر»، «ایندیرا گاندی»، «فرانسیسکو پیثارو» و «نیکولاس کوپرنیک» ازجمله آثار دیگر این نویسنده هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

ترجمه کتاب صوتی میکل آنژ به زبان فارسی

کتاب صوتی «میکل آنژ» نوشته‌ی «باربارا ای سامرویل» را ناشر صوتی آوا نامه با صدای «آرمان سلطان زاده» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را «شیوا مقانلو» مترجم و نویسنده‌ی ایرانی به فارسی ترجمه کرده  و نشر ققنوس آن را در سال 1389 منتشر کرده است. این مترجم تحصیلاتش را در رشته‌ی سینما و کارگردانی دانشگاه هنر به سرانجام رسانده است و از آثار دیگر او می‌توان به داستان «بونوئلی‌ها» و ترجمه‌ی «سفرهای‌ گالیور» اثر «جاناتان سویفت» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی میکل آنژ می‌شنویم

هنرمند ما موضوعات کار جدیدش را تغییر کیش پولس قدیس و تصلیب پطرس قدیس برگزید. این‌ها مضامینی جدی را به تصویر می‌کشیدند. تغییر کیش پولس خدای خشمگینی را نشان می‌داد که برقی چنان درخشان را فرو می‌فرستد که پولس قدیس مجبور است چشمانش را در برابر این‌همه روشنایی ببندد. خدا را گروهی از فرشتگان احاطه کرده‌اند، درحالی‌که پولس در میان آدم‌هایی که از برق خدا پرهیز کرده‌اند حضور دارد. تصلیب پطرس نیز پطرس فروتنی را نشان می‌دهد که واژگون به صلیبی آويخته شده؛ و انبوه مردم قدیس روبه‌مرگ را در آخرین لحظات زندگی‌اش دوره کرده‌اند.

میکل آنژ با تکمیل کار این دو دیوارنگاره، بی‌شک نفس راحتی کشید. او دیگر نقاشی نمی‌کرد. اگر چه میکل آنژ دیوارنگاره‌های خارق‌العاده‌ای خلق کرده بود، هنوز باور داشت که نقاشی هنری کاذب است. او نوشت:

هرچه نقاشی بیش‌تر به پیکرتراشی شبیه باشد، آن را دوست‌تر می‌دارم؛ و هرچه پیکرتراشی به نقاشی شبیه‌تر- باشد، از آن بیش‌تر بدم می‌آید. پیکرتراشی مشعلی است که نقاشی با آن روشن شده است، و تفاوت میان این دو تفاوت میان خورشید و ماه است.

بالاخره، میکل آنژ وقت کافی برای تکمیل مقبره یولیوس دوم به دست آورده بود. شکل نهایی مقبره، پیکره حضرت موسی را همراه با مجسمه‌های راحیل و لیه در دو طرف آن به نمایش می‌گذارد. این مقبره در سال ۱۵۴۵ در کلیسا سان پیترو در وینکولی، واقع در رم، قرار داده شد. به این ترتیب میکل آنژ قراردادی را به سرانجام رساند که در اصل بیش از چهل سال پیش آن را امضا کرده بود.

اکنون چشمان میکل آنژ دوباره در پی معماری بود. او بیش‌تر ایام بزرگ‌سالی خود را وقف خدمت به پاپ‌های مختلف کرده بود، و تغییری در این وضعیت پیش نیامد. در سال ۱۵۴۶ پاپ پاولوس سوم از میکل آنژ خواست تا کار ناتمام برامانته و سانگالو را به پایان برساند: کلیسای جامع سان پیترو.

میکل آنژمی اندیشید- که کلیسای جامع سان پیترو آخرین و بزرگ‌ترین دستاورد عمر او خواهد بود. او به برادرزاده‌اش لئوناردو نوشت: «خیلی‌ها باور دارند و خودم هم باور دارم که خدا مرا برای این کار برگزیده است. به‌رغم کهولت، نمی‌خواهم از این کار دست بکشم، من به عشق خدا کار می‌کنم، و تمام امیدم به اوست.»

کار روی کلیسای جامع هیچ‌گاه رضایت‌بخش نبود. گروه‌های سیاسی بسیاری باعث می‌شوند کار این کلیسای بزرگ به‌کندی پیش برود. هر یک از فرقه‌های درون کلیسا هنرمندان موردنظر خود را انتخاب، و از کار آن‌ها حمایت می‌کردند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
89.۶۵ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۷:۴۰
نویسنده باربارا ای سامرویل
مترجمشیوا مقانلو
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۹.۶۵ مگابایت
۰۱:۳۷:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

انسان زحمت کش و هنرمند فعالی بوده گرچه قدرش رو همچون بقیه هنرمندان نداستند کشیشهای دوران خودش ولی گوش کنید کتاب جالبیه

5

برای آشنایی با این اسطوره مجسمه سازی کتاب خوبیه و حتی به نظرم شخصیت ایشان هم خوب به تصویر کشیده شده

5

خیلی خلاصه شده و مختصر و نه چندان مفید کتاب های بهتری راجع به میکل آنژ هست...

5

واقعا لذت بردم هم از داستان و شخصیتش و هم صدای گوینده و موزیک

4

خیلی قوی نبود ولی قابل گوش دادنه.بستگی ب سلیقه فرد داره

5

خیلی خیلی عالیه

5

خیلی عالی

4

خوبه

نمایش 1 نقد دیگر
4.3
(13)
41,000
٪30
28,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
میکل آنژ
٪30
میکل آنژ
باربارا ای سامرویل
آوانامه
4.3
(13)
41,000
٪30
28,700
تومان