0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
منحنی خلاقیت

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک منحنی خلاقیت

چگونه در بهترین زمان، بهترین ایده را داشته باشیم
نویسنده:
آلن گانت
درباره منحنی خلاقیت

ممکن است ما نیز با دیدن افراد موفق حسرت بخوریم و آن‌ها را دارای استعدادی خدادادی به نام خلاقیت بدانیم و بگوییم علت موفقیت آن‌ها توانایی‌های ذاتی‌شان است و ما از آن بهره نداریم، به همین دلیلل موفق و خوشبخت نیستیم. اما کتاب منحنی خلاقیت اثر آلن گانت  چنین باوری را به چالش می‌کشد و تلاش می‌کند تا درباره نبوغ خلاقانه افسانه زدایی کند. در کتاب منحنی خلاقیت یاد می‌گیریم که چگونه ایده ی درست را در زمان درست پرورش دهیم. ما در این کتاب با ویژگی‌های خلاق ترین افراد آشنا می‌شویم و درباره زندگی‌شان اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد

معرفی کتاب منحنی خلاقیت، کتابی درباره ماهیت پیش بینی ناپذیر افراد

بسیاری از اوقات درباره خلاقیت در زندگی افراد موفق در حوزه کسب و کار می‌شنویم و به خودمان می‌گوییم ما که نابغه نیستیم پس نمی‌توانیم به چنین پیشرفتی در زندگی خود دست پیدا کنیم. به همین خاطر غمگن و ناراحت می‌شویم. بسیاری از کتاب‌ها و مقاله‌های مختلف درباره ویژگی‌های افراد با استعداد نوشته شده‌اند. اما در کتاب منحنی خلاقیت به این نکته پی می‌بریم که بسیاری از این آثار ماهیت علمی قدرتمندی ندارند. بسیاری از افراد موفق در حوزه کسب و کار، خالقان هوش مصنوعی، مخترعان و دانشمندان، نبوغی فراتر از متوسط سطح جامعه ندارند. بلکه نوع نگاه آن‌ها سبب شده است که به خلاقیتی قابل توجه دست پیدا کنند.

این کتاب به ما درباره موضوع استعداد توضیحات بسیار زیادی می‌دهد و تلاش می‌کند ارتباط میان استعداد و خلاقیت را بررسی کند و برای رسیدن به نتیجه بهتر به سراغ تحقیقات متخصصان مختلف می‌رود. بنابر نظریه آستانه، افرادی که ضریب هوشی‌ای بالاتر از آستانه ضریب هوشی را داشته باشند استعداد و خلاقیت یکسانی خواهند داشت. این آستانه ضریب هوشی عدد 86 است و می‌توان گفت که 80 درصد از انسان‌ها ضریب هوشی‌ای فراتر از این رقم را دارند. پس لازم نیست که خودمان را انسان‌هایی فاقد استعداد و خلاقیت بدانیم.

کتاب منحنی خلاقیت به ما یاد می‌دهد تا چگونه انسانی خلاق باشیم. خلاقیت به باور نویسنده این کتاب و با توجه به یافته‌های علمی، بیش از آن‌که غریزی و ژنتیکی باشد، فرایندی اکتسابی و نیازمند تلاش و زحمت است. به همین منظور آلن گانت الگوی مشترک موفقیت در میان افراد سرآمد را شناسایی می‌کند و با تشریح آن الگوها به ما یاد می‌دهد تا بتوانیم در زندگی خودمان پیشرفت کنیم. در منحنی خلاقیت با داستان‌های زندگی بسیاری از افراد شناخته شده ، با استعداد و مشهور آشنا پیدا خواهیم کرد، شناخت زندگی این افراد می‌تواند برای ما الهام‌بخش باشد.

درباره ساختار کتاب منحنی خلاقیت

کتاب منحنی خلاقیت یکی از پرفروش‌ ترین کتاب‌ها در حوزه توسعه فردی به شمار می‌رود. این کتاب از دو بخش اساسی و ده فصل گوناگون تشکیل شده است. علاوه بر این یک قسمت به منظور  جمع‌بندی و نتیجه‌گیری و یادداشتی مفصل درباره منابع و روش‌های به کار رفته برای نوشتن کتاب، در قسمت پایانی کتاب موجود است. آشنایی با متدها و روش‌های تحقیقاتی که در این کتاب به آن‌ها استناد شده است، می‌تواند اطمینان ما به محتوای منحنی خلاقیت افزایش دهد. پس اگر نسبت به توضیحات و تکنیک‌های اثر فوق شک دارید، حتما یادداشت مربوط به منابع و روش‌ها را مطالعه کنید.

بخش اول کتاب واژگونی افسانه خلاقیت نامیده شده است که شش فصل دارد. سه فصل اول این کتاب به سوء نگری‌های موجود در زمینه خلاقیت می‌پردازند و نشان می‌‍‌دهند که این برداشت‌های نادرست از کجا می‌‌آیند. فصل چهارم تلاش می‌کند تا تعریفی جامع و علمی از استعداد را ارائه دهد. فصل پنجم نیز درباره ویژگی افراد نابغه سخن می‎‌گوید و عنوان می‌کند که بسیاری از افراد استعداد ذاتی آن را دارند که به عنوان یک فرد نابغه شناخته شوند.

فصل ششم که نویسنده کتاب آن را منحنی خلاقیت می‌ نامد مهم‌ترین فصل این بخش است که به مفاهیمی جدید و تازه می‌پردازد. بخش دوم کتاب بر پایه فصل ششم نوشته شده است که در آن چهار قانون مربوط به منحنی خلاقیت را توضیح می‌دهد. فصل هفتم مربوط به شیوه‌های جمع‌آوری اطلاعات است، فصل بعدی به ما می‌گوید که چه تقلیدی می‌تواند خلاقانه باشد. فصل نهم کتاب به محیط و هم‌نشینان خلاق ما اشاره دارد و تاثیر نشست و برخاست با آن‌ها را به ما نشان می‌دهد. فصل دهم نیز تکرار نام دارد که قانون چهارم منحنی خلاقیت است.

این کتاب داستان‌ها و تجربیات زیادی از افراد موفق دارد به همین دلیل بسیاری از خوانندگان از مطالعه آن لذت می‌برند. ساختار کتاب منحنی خلاقیت پیچیده نیست و تکنیک‌های آن را می‌توانیم به راحتی به کار ببریم.

درباره میکروبوک منحنی خلاقیت

ممکن است گاهی اوقات وقت کافی برای خواندن تمام کتاب‌های مورد علاقه‌مان را نداشته باشیم. اگر کتاب‌های خلاصه‌‌ای وجود داشته باشند تا نکات مهم کتاب اصلی را به ما بگویند بسیار خوب خواهد شد و  می‌توانیم با صرف وقت کمتری اطلاعات بیشتری را به دست بیاوریم. میکرو بوک منحنی خلاقیت توسط انتشارات کارخانه محتوا به همین منظور منتشر شده است. در این میکرو بوک تمام موضوعات و مسائل مهم موجود در کتاب اصلی را خواهیم دانست. مطالعه این کتابچه کوچک کمتر از 20 دقیقه وقت شما را می‌گیرد.

درباره آلن گانت تحلیل‌گر برجسته آمریکایی

آلن گنت را می‌توان نویسنده‌ای برجسته و موفق دانست که با استفاده از تجربیات و بهره‌گیری از روش‌های علمی، در زمینه توسعه فردی و بهبود عملکرد در حوزه کسب و کار دست به قلم می‌زند. رویکرد او با بسیاری از نویسندگان کتاب‌های توسعه فردی متفاوت است. او به قدرت‌ها و انرژی‌های ماورایی کاری ندارد، پیروی روانت‌شناسی مثبت‌نگر نیست و به خوانندگانش نگرشی واقع‌گرایانه می‌دهد. الن در حوزه کسب و کار چهره شناخته شده‌ای است، در کارنامه حرفه‌ای او می‌توان به همکاری با شرکت‌های بزرگی نظیر مایکروسافت، هوم دیپو و ماریوت اشاره داشت. آلن گانت به صورت حرفه‌ای در حوزه بازاریابی محتوا و مدیریت استراتژیک فعالیت می‌کند. از این کارآفرین و نویسنده  شناخته شده تنها کتال منحنی خلاقیت به فارسی ترجمه شده است. مترجم این اثر هما قناد نام دارد، او در عین وفاداری کامل به متن کتاب، تلاش کرده تا اثر فوق را با زبانی ساده و روان به فارسی برگرداند. ترجمه اثر فوق به همت نشر میلکان و در سال 1399 انجام پذیرفت. کتاب منحنی خلاقیت به دلیل نکات تازه خود خیلی زود با استقبال فراوان مواجه شده است.

خواندن کتاب منحنی خلاقیت را به چه افرادی توصیه می‌کنیم؟

اگر دوست دارید که کسب و کارتان پیشرفت کنید اما نمی‌دانید چطور به موفقیت برسید یا اگر به عنوان یک مدیر قصد توسعه کسب و کارتان را دارید، خواندن کتاب منحنی خلاقیت را به شما توصیه می‌کنیم. منحنی خلاقیت ذهنیت شما را نسبت به بسیاری از باورهای قدیمی تغییر می‌کند و به شما خواهد گفت که نوع تفکر و برنامه ریزی می‌تواند موجب تغییرات بسیاری در زندگی‌تان شود. آموزه‌های این کتاب برای زندگی شخصی و روابط اجتماعی شما نیز مفید و موثر خواهد بود.

اگر از خواندن این کتاب لذت می‌برید و تعلیماتش برای شما آموزنده است می‌توانید پس از پایان مطالعه آن به سراغ کتاب خرده عادت‌ها اثر جیمز کلیر بروید.

در بخشی از کتاب منحنی خلاقیت می‌خوانیم

وقتی به نخبه ای خلاق فکر می کنیم. اغلب شخصی خارق العاده به ذهن می آید که به شدت مشغول کار است. شاید آن ها در نظر شما کسانی هستند که در اتاقکی در دوردست ها به کار سخت مشغول اند و شاید در شرکتی مدرن فعالیت می کنند. با این حال شکی نیست که نخبه ی تخیلات ما به تنهایی کار می کند. اين ایده که نخبگان در تنهایی خود مشغول هستند. در طول تاریخ دست به دست به ما رسیده است. شخصیت تونی استارک (قهرمان فیلم های مرد آهنین ) را در نظر بگیرید. او نخبه ای است که به تنهایی لباس مخصوص آهنی خود را می سازد.

اما وقتی درواقعیت دقیق ترمی شویم, تصورما از نخبه ای که به تنهایی کارمی کند خیلی زود محو می شود.

خلاقبت دارای موّلفه ای اجتماعی است که اغلب فراموش می شود. به بیان دیگر اين جامعه است که نخبگان را

پرورش می دهد. تحقیقی که در سال در۱۹۹۲ دانشگاه کالیفرنیا انجام شد. شبکه ارتباطات اجتماعی هزاران دانشمند و نخبه را

موردمطالعه قرار داده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که کیفیت این شبکه های اجتماعی می تواند عمر و بازدهی مشاغل این نوآوران را به همراه موفقیت ایشان پیش بینی کند. همچنین تحقیقات درباره ی هنرمندان موفق نشان داده است که کیفیت کار و شهرت آن ها ارتباط معناداری با ارتباطات آن ها با دیگر هنرمندان موفق دارد.

هنرمندان موفقی که ارتباط بیشتری با دیگر هنرمندان موفق داشته اند. به شهرت بیشتری رسیده اند. در پایان تحقیقی که درسال ۱۹۸۵ درباره‌ی افراد موفق انجام شد. نشان داد که یکی از این افراد به تنهایی کار می کرده؛ اما معلمی بسیار

باتجربه داشته است.

اگر قرار باشد سری به محل کار مرد آهنی دنیای واقعی این روزهاء آقای ایلان ماسک بزنید. چیزی که خواهید دید

درنتیجه این تحقیق نشان داده می شود. آقای ماسک موس شرکت های فناوری تسلا ) است. آقای ماسک از نخبه تنهایی که در ذهن ماست. بسیار فاصله دارد و هزاران کارمند در خلق خودروهای پیشرفته, راکت و فضاپیما به او کمک می کند. در نتیجه اگر می‌خواهید مخترعی دست اول در سطح جهان باشید، دوستی با نخبه‌ها، معلمان و کارمندانی که به شما کمک میکنند، ضرری نخواهد داشت.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
177.۰۹ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسندهآلن گانت
مترجمگروه مترجمان
ناشرکارخانه محتوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۶/۲۷
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱۷۷.۰۹ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

سلام چون بعنوان خلاصه کتاب معرفی شده نباید انتظار توضیحات موشکافانه داشت و میشه در یک صفحه آ۴ کلا این میکروبوک رو نتیجه گیری کرد. به نظرم با توضیح یا تشریح بیشتر میشد مفید بودن رو انتقال داد.

1

اینو نخرین فقط چند صفحه ی اولو خلاصه کرده ، اصلا کامل نیست، بخش دوم رو اصلا خلاصه نکرده

4

فکر میکنم کتاب خوبی باشه و حداقل یه راه حل کاربردی رو ارایه بده

3
(7)
1,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
منحنی خلاقیت
منحنی خلاقیت
چگونه در بهترین زمان، بهترین ایده را داشته باشیم
کارخانه محتوا
3
(7)
1,900
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر