0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در جنگل های سیبری

معرفی، خرید و دانلود کتاب در جنگل های سیبری

نویسنده:
سیلون تسون
درباره در جنگل های سیبری
پاییز ۲۰۱۱ در جنگل‌های سیبری، اثر سیلون تسون جایزه‌ی ارزشمند مدیسی فرانسه در بخش ادبیات غیرداستانی را از آن خود کرد. از سوی دیگر، اقبال خوانندگان فرانسوی هم به مطالعه‌ی آثاری الهام‌گرفته از سرزمین‌هایی ناشناخته چون در جنگل‌های سیبری به اندازه‌ای بود که این کتاب عنوان پرفروش‌ترین اثر تجربی سال ۲۰۱۱ فرانسه را به‌دست آورد. در جنگل‌های سیبری عنوانی فریبنده نیست بلکه حاصل تجربه‌ای واقعی از زندگی نویسنده‌ای تنها در قلب جنگل‌ در سرزمین پوشیده از برف سیبری است. سیلون تسون ما را همراه خود به دل طبیعت سرد و یخ‌زده‌ی روسیه کنار دریاچه‌ی بایکال می‌برد و به خواندن یافته‌های درونی و بیرونی‌اش از زندگی آنجا فرا می‌خواند. او در این مکاشفه به مدت شش ماه را تنهایی در طبیعتی وحشی کنار افراد اندکی که کیلومترها آن‌طرف‌تر از او در فضایی روستایی زندگی‌ می‌کردند، تجربه کرد. از همان ابتدا خواننده‌ی کتاب از خود می‌پرسد دلیل واقعی سیلون تسون برای اتخاذ این تصمیم و دست‌زدن به ماجرایی این‌چنینی چه بود؟ نویسنده در صفحات آغازین از خستگی‌اش از جامعه‌ی مصرفی سخن می‌گوید و به بیان چارچوب ملال‌آور زندگی اجتماعی در پاریس می‌پردازد. قالبی که رفته‌رفته فرد را از خود بیگانه می‌سازد و به یک دگردیسی بازگشت‌ناپذیر سوق می‌دهد. بااین‌حال همین رخوت نفرت‌انگیز نقطه‌ی شروع ماجرای سیلون تسون می‌شود و خواست عمیق درونی‌اش را برای فرار شکل می‌دهد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۰ مگابایت
تعداد صفحات
235 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۵۰:۰۰
نویسندهسیلون تسون
مترجمپریزاد تجلی
ناشرمروارید
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Dans les forets de Syberie
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۱/۲۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
45,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۰ مگابایت
۲۳۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
6 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

برخلاف اظهارنظرهای نویسنده درباره زندگی سرمایه داری و قوانین دست و پاگیر زندگی اجتماعی دور از طبیعت اما خودش به لطف داشته‌های مالی حاصل از همین زندگی در پاریس تونسته این سفر رو تجربه کنه. نمونه بارزش وجود صدها شیشه مشروب در کلبه اش. نکته دیگه اینکه به لطف وجود افراد فراوانی که به طور متوسط هر هفته باهاشون تعامل داشت دیگه نمیشه این رو سفر به انزوا و تنهایی در جنگل دونست. در کل نکات جالبی رو بیان کرد اما خودش با این نکات جالب در تضاد بود!

4

واقعا توصیف نویسنده از مناظر بی بدیل است.ولی در بین متون به روسها و اخلاقیاتشان تشر زدن از لطف کتاب می کاهد.توهین و به سخره گرفتن مردم سرزمینی که میزبان شما است نامطلوب.نویسنده فرانسوی گویا در قرن ۱۸ و تنش روس و فرانسه بسر می برد و داستان تمامی ندارد..نویسنده می توانست این تجارب را در کانادا طی کند .

4

برای افرادی که در طبیعت عمیق می‌شن، تنهایی رو دوست دارن و صبر و حوصله‌ی زیادی دارن، کتاب جالب و مناسبیه. تو این کتاب نباید دنبال فراز و فرودهای داستانی باشین. کل کتاب تجربه‌های یه فرد اهل مطالعه از برخوردش با طبیعته که همزمان با مشاهداتش، افکار درونش رو هم به شما منتقل می‌کنه.

3

یادداشتهای یک نویسنده در سفر تجربی ۶ ماهه‌اش در کنار دریاچه بایکال. کتاب گیرایی لازم را ندارد و خواندن آن کمی دشوار است. زیاد هم عمیق نیست و تفکرات نویسنده هم چندان عمقی نیست و بیشتر شرح ماوقع است.

3

متن اصلی بسیار جذاب و گیراست. اما کاملا معلومه که مترجم مجبور بوده برای اینکه کتاب مجوز چاپ بگیره کلی چیزها رو تغییر بده. یه ترجمه تحریف شده و بسیار محتاط.

4

کتاب بسیار زیبایی است. تصویر سازی از فضای خشن سیبری به زیبایی صورت گرفته . طوریکه آدم هوس میکنه مدتی اونجا را تجربه کنه. خوندنش را برای همه پیشنهاد میکنم.

5

جذاب‌ترین کتابی است که تا به این لحظه خوانده‌ام. در هر پاراگراف آن، چیزی تازه برای آموختن وجود دارد. این کتاب، کتابی است به معنای واقعی کلمه.

4

باعث میشه بتونید عمیق‌تر ،خیلی عمیق‌تر به زندگی و مفهوم روزمرگی هاش فکر کنید و پی ببرید که به خاطر چه چیزای بیهوده ای تا الان جنگیدیم

1

موضوع کتاب برام جذاب بود ولی متاسفانه متن آن خسته کننده و غیر جذاب بود بطوریکه به سختی کتاب را به پایان رساندم.

5

خیلیییی کتاب جذابیه، اینکه در یک فضای ثابت و یک نفره بشه انقدر جذاب نوشت هنر نویسنده رو میرسونه. خوندنش رو توصیه می‌کنم.

نمایش 8 نقد دیگر
4
(29)
118,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در جنگل های سیبری
در جنگل های سیبری
سیلون تسون
مروارید
4
(29)
118,000
تومان