0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ترانه ی فراموشی

معرفی، خرید و دانلود کتاب ترانه ی فراموشی

نویسنده:
بنیتا مشیری
ناشر:
مجید
درباره ترانه ی فراموشی
شب که خانه رفتم، هنوز لوکاس و ژولیت نیامده بودند. نشسته بودم روی تاب و به دریا نگاه می‌کردم. یکهو هوس دویدن کردم. از تاب پریدم پایین و دمپایی‌هایم را درآوردم و نزدیک آب شدم. همین‌که پاهایم خیس شدند، لبخندی روی لب‌هایم نشست و جلوتر رفتم. تا زانو در آب فرورفته بودم و داشتم فکر می‌کردم چقدر خوب بود اگر ماهان الآن اینجا بود. با فکر‌کردن به او لبخندم عمیق‌تر شد و قدمی به جلو برداشتم. به ثانیه نرسید که موج شدیدی آمد و زیر پاهایم خالی شد و سرم رفت زیر آب. هر چندلحظه یک‌بار سرم می‌آمد بیرون و می‌توانستم نفس بکشم، ولی باز فرومی‌رفتم. انگار در جدال بین مرگ و زندگی بودم و هرکدام سعی می‌کردند مرا مال خود کنند. دست‌وپا می‌زدم و سعی می‌کردم آرامشم را حفظ کنم. نزدیک ساحل بودم، ولی نمی‌توانستم خودم را نگه‌دارم. داشتم خفه می‌شدم. به جایی رسیدم که هرچه دست‌وپا می‌زدم بیشتر فرومی‌رفتم. کم‌کم توانم از بین رفت و فکر کردم به آخر قصه رسیده‌ام و عجیب این بود که در یک لحظه دیدم ترسی از مرگ ندارم. یاد جمله‌ای افتاده بودم: «تنها مرگ است که دروغ نمی‌گوید! حضور مرگ همه‌ی موهومات را نیست‌ونابود می‌کند. ما بچه‌ی مرگ هستیم و مرگ است که ما را از فریب‌های زندگی نجات می‌دهد و در ته زندگی، اوست که ما را صدا می‌زند و به‌سوی خودش می‌خواند...»
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۰ مگابایت
تعداد صفحات
440 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۰:۰۰
نویسندهبنیتا مشیری
ناشرمجید
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۰ مگابایت
۴۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
5
ستاره
23 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
35 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
19 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

منم موافقم که بیش از حد زیاده‌گویی شده. همین مقدار اطلاعات رو با جمله‌های کمتری هم میشد به خواننده منتقل کرد. اما نکته ديگه‌ای وجود داره که کسی بهش اشاره نکرده: پاورقی‌های سطحی. مثلا ”آهنگی با صدای مهران مدیری.” اما فقط به ذکر نام خواننده یا فوقش شاعر اکتفا کرده؛ بدون ذکر هیچ مشخصات بیشتری. نویسنده حتی قوانین ارجاع دادن رو هم بلد نیست و انگار تاریخچه سرچ گوگلش رو نوشته. پاورقی‌هاش قرار نیست چیزی به اطلاعات شما اضافه کنه یا مجهول‌های مهمی رو براتون معلوم کنه. فقط سلیقه شخصی نویسنده توی آهنگ و کتابه؛ یا اسم چندتا مکان توی فرانسه. از این موضوع، دوتا نتیجه میشه گرفت: ۱) نویسنده، نه سطح فکر بالایی داره و نه دانش کافی. ۲) اونقدری مرفه بوده که کلاً ضرورتی نداشته جدی‌تر از این فکر کنه. وگرنه این جمله‌بندی و پاورقی، مال کسی نیست که دوتا کتاب، فیلم، انیمه، یا حتی کمیک استریپ درست و حسابی دیده باشه. اون موقع فکرش به حدی از پختگی می‌رسه که حداقل روش نشه همچین چیزایی رو چاپ کنه. اگه اینو ۲۰ سال پیش می‌نوشت، باز یه چیزی. خلاصه که به احتمال ۹۰ % خانوم نویسنده توی همون فرانسه تشریف دارن و این کتاب رو در کمال خوشبختی و فقط برای اینکه حال خوش ديگه‌ای به خوشبختیش اضافه کنه، نوشته. ایشون احتمالا نویسندگی رو فقط به چشم سرگرمی نگاه کرده.

3

طرح روی جلد، کار گرافیست ترک، aykut aydogdu است. و من ندیدم که در شناسنامه کتاب به نام گرافیست برای طرح روی جلد اشاره شده باشد. امیدوارم با اجازه صاحب اثر باشد

2

داستان در مورد دختریه که حافظه اش رو در تصادف از دست داده و حالا با یک سری ادم که همه بلافاصله دوستش دارند و براش وقت و پول و انرژی میزارن آرام آرام گذشته اش رو به خاطر میاره.از جنس زمان های عاشقانه سبک که تحقق ان در عالم واقعیت بسیار بسیار بعید است. شاید برای دختر بچه ها جالب باشه.شاید.

1

بسیار ناپخته .... بسیار بچه گانه و متاسفانه ضعیف و بعید ... حتی رویاهای یه آدم میتونه از این سری داستانهای زرد واقعی تر باشه .... برای وقت ؛ ذهن ؛ انرژی خودتون ارزش قائل بشید و حتی شده صفحه های کمتر از کتابی بهتر رو بخونید .

3

این تیپ کتاب ها را دوست ندارم به این دلیل که شخصیت پردازی ها واقعی نیستند، تمام دیالوگ ها شبیه هم است و نویسنده از پس تفاوت شخصیت ها برنیامده، رفتارها بی بعد و خطی است و در یک کلام داستان بی جان است.

3

کتاب طولانی و غیر واقعی بود با شخصیتهای تکراری که تو اکثر رمانهای سبک خودش وجود دارن پسران پولدار و خوشتیپ و عاشق دختران زیبا رو و عشق خرید و بریز و به پاش ولی داستان یه طوری بود که من دوست داشتم ادامه بدم تا اخرش و بدونم....

5

کتاب روان و ظریفیه و تا اواسط کتاب داستان جالب پیش میره. از ایشون تابحال کتاب نخونده بودم ولی از خوندن این کتاب تا اینجا پشیمون نیستم

3

بسیار ابتدایی و سطحی بود بدون هیچ توصیفی از مکان‌ها و مناظر یا حتی کاراکترها شخصیت پردازی نشده بودند، موضوع تکراری و قابل پیش‌بینی بود، انگار باعجله نوشته بود.

2

موضوع داستان جالب بود ولی داستان پردازی ضعیفی داشت . انگار یه دختربچه دبیرستانی با افکار نوجوانیش و خیلی رویایی این کتاب رو نوشته و نویسنده ذره ایی با جنس رفتار مردها آشنایی نداشته..

1

اوایل ۲۰ صفحه زدم جلو بعد ۵۰ صفحه و ....داستانی ۵۰۰ صفحه ای که در ده صفحه قابل خلاصه شدنه,نه قلم قوی دارد نویسنده نه اتفاقات جالب داره داستان و نه موضوعش بکر و جالبه,به هیچ وجه توصیه نمی کنم

نمایش 18 نقد دیگر
3
(43)
34,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ترانه ی فراموشی
ترانه ی فراموشی
بنیتا مشیری
مجید
3
(43)
34,000
تومان