مارسل پروست نشر مرکز

آغاز همکاری نشر مرکز و فیدیبو؛ کتابهای نشر مرکز را در فیدیبو بخوانید

همکاری نشر مرکز و فیدیبو آغاز شد؛ پس از سال‌ها آغاز همکاری نشر مرکز به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین انتشارات ایران خبر خوبی برای تمام علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است. 

نشر مرکز از سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان یک انتشارات کاملا خصوصی طی نزدیک به بیست سال فعالیت کارنامه‌ درخشانی را به ثبت رسانده است و بخش قابل توجهی از بهترین و مشهورترین کتاب‌های معاصر در حوزه‌های ادبیات،‌ نقد ادبی، علوم اجتماعی، اسطوره‌شناسی، روانشناسی، فرهنگ و هنر را منتشر کرده است. 

این انتشارات تاکنون بیش از ۱۴۰۰ عنوان کتاب در دسته‌بندی‌های مختلف منتشر کرده و با معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین نویسندگان، مترجمان و اندیشمندان همکاری داشته است. 

بهترین رمان‌های نشر مرکز

انتخاب بهترین رمان‌ها از میان کارنامه پر و پیمان نشر مرکز کار ساده‌ای نیست اما آنچه در ادامه می‌خوانید، دو رمان‌ پرفروش و محبوب نشر مرکز است:

  • برادران کارامازوف نوشته فئودور داستایفسکی 

برادران کارامازوف یکی از شاهکارهای تاریخ ادبیات در جهان و آخرین رمانِ فئودور داستایفسکی، رمان‌نویس شهیر روس، است.
داستایفسکی گویی در این رمان همه آورده خود از ادبیات و رمان‌نویسی را یکجا جمع کرده و در معرض چشم خوانندگان قرار داده است. 
داستان برادران کارامازوف حول قتل یکی از تاریک‌ترین و مخوف‌ترین شخصیت‌های رمان یعنی فئودور کارامازوف شکل می‌گیرد. او سه پسر دارد که هر کدام شخصیتی منحصربفرد و تاثیرگذار در روند رمان دارند. هر سه فرزند او مظنون به قتل پدر هستند و تحقیقات درباره قتل کارامازوف بزرگ محوریت اصلی این داستان را تشکیل می‌دهد.

این رمان نیز مانند دیگر رمان‌های داستایفسکی، نوعی کنکاشی روانکاوانه و فلسفی در دل روابط انسانی است. او اینبار نیز با هوشمندی هرچه تمام‌تر موقعیت‌هایی پیچیده را خلق کرده و آدمهای داستانش را در مواجهه با آن قرار داده است.
رویکرد اگزیستانسیالیستی و فلسفی کارامازوف در این رمان و چیره‌دستی او در روایت و شخصیت‌پردازی باعث شده این رمان تبدیل به یکی از بزرگترین شاهکارهای ادبی جهان شود.
انتخاب بهترین ترجمه برادران کارامازوف، انتخاب سختی است،‌ از این رمان بزرگ ترجمه‌های زیادی در ایران منتشر شده که هر کدام سعی در حفظ ویژگی‌های ماندگار اثر داشته‌اند اما در این میان ترجمه احمد علیقلیان منتشر شده توسط نشر مرکز یکی از معتبرترین ترجمه‌های این رمان است.

  • تصرف عدوانی 

وقتی آدم عاشق است و عشقش پذیرفته شده، تنش احساس راحتی می کند. برعکس، وقتی عشق بی پاسخ می ماند، تن احساس می کند وزنش سه برابر شده است. عشق نوپا روی لبه باریکی می رقصد. ممکن است آدم دوباره وزن واقعیش را احساس نکند، که این خود می تواند در آدم‌های مضطرب، با تجربه و آینده‌نگر، یا در آن‌ هایی که مثل استر این‌قدر امیدوار و خوش‌باور نیستند، میزانی از تردید پدید آورد.

تصرف عدوانی رمانی عاشقانه و روانشناختی که در مدت کوتاهی پس از چاپش در ایران به محبوبیت بسیاری رسید. نویسنده این رمان لنا آندرشون به طرز موشکافانه و عمیقی سراغ عشقی بیمارگونه و مسئله وابستگی رفته و به خوبی چهره ترسناک گرفتار شدن در روابط سمی را نمایان کرده است. 

جستاری درباره مخوف‌ترین اردوگاه کار اجباری

  • مجمع‌الجزایر گولاک
گولاک نام نهادی بود که اردوگاه‌های کار اجباری در روسیه و نواحی دورافتاده جماهیر شوروی را مدیریت می‌کرد. مجمع‌الجزایر گولاک نوشته سولژینتسین یکی از بزرگ‌ترین و خواندنی‌ترین روایت‌های تاریخ ادبیات جهان است که برای نویسنده‌اش جایزه‌ی نوبل ادبی ۱۹۷۰ را به ارمغان آورده، در واقع تلاشی است برای ارائه‌ی تصویری قابل درک از گستردگی سایه‌ی شر بر زندگی میلیون‌ها شهروند روس در عصر اتحاد جماهیر شوروی، به‌ویژه دوره‌ی حکمرانی ژوزف استالین بین سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۵۳.

الکساندر سولژنیتسین، که خود بازمانده اردوگاه‌های کار اجباری گولاک است این کتاب را طی مدت زمان ده سال و در گفتگو با ۲۱۰ نفر از بازماندگان این اردوگاه‌ها در سه جلد تحریر کرده است. 

این کتاب را می‌توان در دسته جستارهای تاریخی قرار داد که نوری بر یکی از تاریک‌ترین دوران‌های معاصر می‌تاباند تا ابعاد جنایتی مخوف را روشن کند. 

کتابهای روانشناسی نشر مرکز

کتاب‌های روانشناسی از جمله پرطرفدارترین کتابها هستند و خوانندگان زیادی دارند، این حوزه به عنوان یک حوزه عمومی و محبوب ممکن است شامل محتواهایی شود که چندان علمی نیستند و بیشتر جنبه جلب افکار عمومی را دارند. از این رو نشر مرکز در طول فعالیت حرفه‌ا‌ی‌اش دست به انتخاب معتبرترین کتاب‌های روانشناسی زده و با رویکرد تخصصی به این رشته مهم مجموعه‌ای از بهترین کتاب‌های روانشناسی را برای مخاطبان جدی این حوزه گردآوردی کرده است. 

بهترین کتاب‌های فلسفی نشر مرکز

لسفه یکی از حوزه‌های تخصصی در کتابهای نشر مرکز است که با نگاهی کارشناسی و موشکافانه عناوین آن انتخاب و ترجمه شده و نشر مرکز را به عنوان مرجعی برای کتاب‌های فلسفی بین اندیشمندان معرفی کرده است. 

در ادامه فهرست چند کتاب برتر فلسفی نشر مرکز را می‌‌بینیم که هم‌اکنون از اپلیکیشن و سایت فیدیبو قابل دریافت هستند. 

رمان‌های ایرانی نشر مرکز

نشر مرکز در انتشار رمان و داستان ایرانی هم سراغ گزینش بهترین نویسندگان رفته است و در میان آثار منتشر شده توسط این نشر می‌توان برخی از بهترین رمان‌های ایرانی معاصر را یافت. 

رمان‌هایی که خود جریان‌ساز رمان‌نویسی در ایران محسوب می‌شوند. البته در کنار این چاپ مجموعه داستان‌های کوتاه خوب ایرانی را نیز نباید از یاد برد. 

که از جمله‌ ماندگارترین داستان‌های کوتاه منتشر شده توسط نشر مرکز مجموعه داستانِ‌ خواندنی «یوزپلنگ‌هایی که با من دویده‌اند» اثر بیژن نجدی است.

در ادامه فهرست چند رمان ایرانی نشر مرکز را می‌بینیم:

شاخص‌ترین رمان جهان در فیدیبو

در میان همه رمان‌های شاخص تاریخ بی‌شک «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» شاهکار مارسل پروست جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از منتقدان آن را در قله رمان‌نویسی دنیا می‌دانند.

این رمان سترگ تنها یکبار به فارسی ترجمه شده و کار ترجمه آن را مهدی سحابی -مترجم، نقاش و روزنامه‌نگار- برعهده داشته است. 

کاری گران‌سنگ که از عهده کس دیگری شاید برنمی‌آمد با اینکه دیگر مترجمانی هم به سراغ این اثر مهم رفته‌اند اما در جست‌وجوی زمان از دست رفته با نام مهدی سحابی و نشر مرکز گره خورده است. 

خبر خوب به عاشقان ادبیات این است که این رمان هفت‌جلدی هم‌اکنون از فیدیبو قابل خریداری و مطالعه است. 

 

همچنین در ادامه همکاری نشر مرکز و فیدیبو تمام کتاب‌های این نشر به صورت الکترونیک در فیدیبو در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

One Response

  1. افزودن ناشران معتبری چون مرکز خیلی مهم و باارزش است و از این اقدام پسندیده تشکر می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری