پادکست انگیزشی

۱۰ پادکست انگیزشی که انرژی‌تان را بالا می‌برد

فکر کنید یک روز صبح از خواب بیدار شوید و هیچ دلیلی برای ادامه زندگی پیدا نکنید و کار، خانواده، دوستان، پیشرفت و… به نظرتان انگیزه‌های کافی برای ادامه دادن نباشند. هرچقدر هم تلاش کنید که یک چراغ روشن در ذهن‌تان پیدا کنید، موفق نشوید. با این شرایط، ادامه دادن به زندگی چقدر سخت است؟ اصلا مگر می‌شود بدون انگیزه زندگی کرد؟ انگیزه یک محرک اساسی برای انجام کارهای کوچک و بزرگ است و فرقی نمی‌کند چه کسی هستید، کجا کار می‌کنید، چند سال دارید و چقدر موفق هستید؛ اگر از فردا انگیزه‌تان را از دست بدهید، زندگی معنای خودش را از دست می‌دهد.

ذهن شما نیاز به یادآوری مدامِ انگیزه‌هایی دارد که شما برای خودتان مشخص کرده‌اید. اگر فکر می‌کنید نیاز به کمک دارید و راه را گم کرده‌اید، بد نیست از یک نیروی کمکی مثل پادکست انگیزشی  موفقیت کمک بگیرید. پادکست‌های انگیزشی با زبان ساده و خودمانی، شما را بی‌پرده با خودتان آشنا می‌کنند، مهارت‌های نرم را یاد می‌دهند و بهتان کمک می‌کنند انگیزه‌های خود را بشناسید.

انگیزه‌های خودمان را بشناسیم

انگیزه یک مفهوم کلی است که برای هرکس، معنای خاص خودش را دارد. انگیزه همان نیروی محرکه است که باعث می‌شود شما صبح زود از خواب بیدار شوید و به محل کار بروید، یا همان نیرویی است که شما را برای فتح قله مطمئن می‌کند و باعث می‌شود از قدم برداشتن خسته نشوید. داشتن انگیزه به شما کمک می‌کند چرایی کارهای خود را پیدا و هدف مشخص‌تری را دنبال کنید.

وقتی می‌خواهید کار جدیدی را شروع کنید، اولین واکنش ذهن این است که چرایی آن را پیدا کند. رفتن به قله اورست جالب است، اما چرا؟ درس خواندن یک هدف عالی است، اما چرا باید درس بخوانید؟ یا چرا باید هر روز راس ساعت خاصی در محل کار حضور پیدا کنید؟ ذهن شما برای پاسخ دادن به این سوال‌ها، به یک خوراک مناسب نیاز دارد. فراموش نکنید که همیشه این خوراک را در دسترس داشته باشید و به خودتان یادآوری کنید چرا باید یک کاری را شروع یا تمام کنید.

بهترین پادکست‌های انگیزشی

اگر فکر می‌کنید برای ادامه راهی که شروع کرده‌اید خسته هستید و جسم و روان‌تان همراه‌های خوبی نیستند، وقتش است دست به کار شوید و درون‌تان را برای پیدا کردن انگیزه‌‌های مختلف، جست‌وجو کنید. یکی از راه‌های آسان و ارزان، گوش دادن به پادکست‌های انگیزشی است. شما می‌توانید در ادامه این مقاله با بهترین پادکست‌های انگیزشی آشنا شوید و با گوش دادن به آن‌ها، بهره‌وری خودتان را افزایش دهید و به سوی آینده پیش بروید.

۱.    پادکست هلی تاک

پادکست هلی تاک پادکست انگیزشی

هلی‌تاک یکی از بهترین پادکست‌های توسعه فردی است که فارغ از آن‌که چند سال دارید، شغل‌تان چه است و چه هدفی را دنبال می‌کنید، بهتان کمک می‌کند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید و انگیزه‌های خود را بشناسید. این پادکست را می‌توان جزو بهترین پادکست‌های روانشناسی و توسعه فردی نیز قرار داد. پادکستر هلی تاک «هلی هندسی» است که با درست کردن اپیزودهای مختلف، به شما کمک می‌کند هرچه بیشتر خودتان و اهداف‌تان را بشناسید و در مسیر درست، تلاش کنید.

شما می‌توانید هر زمان از شبانه‌روز به این پادکست گوش دهید و با یادگیری تکنیک‌های توسعه فردی، درون خودتان را جست‌وجو کرده تا به انگیزه‌های مشخصی دست پیدا کنید. بعضی از مواقع باید انگیزه‌های گم‌شده را درون خودتان پیدا کنید و گاهی لازم است انگیزه‌های جدیدی بسازید. بعضی از اپیزودهای این پادکست به این صورت است: «چرا به هدف‌هامون نمی‌رسیم؟»، «مدیریت ذهن و زمان»، «چشم‌انداز فردی» و «تمرکز بر توانایی‌ها و استعدادها».

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/category/podcast-channels/heli-talk” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]پادکست هلی تاک[/button]

۲. پادکست ناجی

پادکست ناجی

این پادکست با قصه‌های ناب از زبان متخصصان، درباره مسائل مختلف روان‌شناختی صحبت می‌کند. شما می‌توانید با فایل‌های صوتی این پادکست همراه شوید، دردهای درون خودتان را بشناسید و برای بهتر شدن، قدم‌های مثبت بردارید. اگر فکر می‌کنید حال‌تان در زندگی خوب نیست، انگیزه کافی برای انجام کارها ندارید و به یک ناجی نیاز دارید، این پادکست را فراموش نکنید.

بعضی از اپیزودهای این پادکست مثل «موفقیت شغلی»، «تله‌های شخصیتی»، «خود مراقبتی»، «مدیتیشن و ذهن آگاهی»، «هدف‌گذاری» و «شفای زندگی» جزو بهترین اپیزودهایی هستند که می‌توانید گوش دهید و انرژی از دست رفته خود را بازیابید. این قدم برای افزایش بهره‌وری و بهبود اعتمادبه‌نفس نیز مناسب است.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/category/podcast-channels/naji” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]پادکست ناجی[/button]

۳. پادکست سبکتو

پادکست سبکتو

سبکتو یک پادکست متفاوت و کاربردی برای پیدا کردن سبک زندگی موفق است. فرقی نمی‌کند هدف‌تان کسب ثروت بیشتر باشد یا بخواهید در رشته مورد علاقه‌تان قبول شوید؛ در هر صورت این پادکست به شما کمک می‌کند یک سبک زندگی رضایت‌بخش داشته باشید و تلاش‌های خود را برای رسیدن به اهداف مشخص، به یک سمت متمرکز کنید. اگر احساس می‌کنید مدتی‌ست بدون دلیل از خواب بیدار می‌شوید و به سر کار می‌روید و هر روز چندین کار تکراری را تکرار می‌کنید، این یک هشدار است! این هشدار را جدی بگیرید و برای درمانش، دست به کار شوید.

سبکتو یکی از بهترین پادکست‌های انگیزشی است که بهتان کمک می‌کند با تصمیم‌گیری درست، سبک زندگی خود را اصلاح کنید. با این پادکست می‌توانید در مسیر موفقیت قرار بگیرید و برای آینده خود، برنامه‌ریزی کنید. بعضی از اپیزودهای این پادکست به این شکل است: «چه کنیم که تنبل نباشیم یا حداقل کمتر تنبلی کنیم»، «چطور یک سبک زندگی سالم داشته باشیم»، «عادت‌هایی که زندگی شما را دگرگون می‌کنند» و «تغییر سبک زندگی برای بهبود سلامت روان».

۴. پادکست مبل قرمز

پادکست مبل قرمز

گاهی مشکلاتی که ما با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، عامل اصلی بی‌انگیزگی‌مان می‌شوند. این مشکلات مثل ریشه درخت رشد کرده و کل ذهن ما را درگیر خودشان می‌کنند. ناآگاهی درباره مشکلاتی که در حال تجربه کردن‌شان هستیم، به بی‌انگیزگی دامن می‌زند و ما را بیشتر دچار رخوت می‌کند. اگر فکر می‌کنید دچار چنین حس‌وحالی هستید، وقتش است روی مبل قرمز بنشینید و یک‌بار هم که شده، با خودتان روبه‌رو شوید.

شما می‌توانید با دانلود پادکست فوق‌العاده مبل قرمز، درباره موضوعاتی مثل فراگیری ارتباط موثر با دیگران، روابط زوج‌ها، آرامش روان، خودشناسی، توسعه فردی و بهبود روابط فردی آگاهی پیدا کنید و بیشتر و بهتر خودتان را بشناسید. این پادکست را می‌توانید به راحتی در طول روز و حتی موقع پیاده‌روی یا کار گوش کنید.

۵. پادکست صلح درون

پادکست صلح درون سپهر خدابنده

شاید این روزها زیاد بشنوید که آدم باید با خودش در صلح باشد! اما این جمله واقعا چه معنایی دارد؟ صلح درون چگونه اتفاق می‌افتد؟ جواب سوال‌های خود را می‌توانید با گوش دادن به پادکست صلح درون پیدا کنید. «سپهر خدابنده» پادکستر صلح درون است که در هر اپیزود، درباره مسائلی صحبت می‌کند که ممکن است دغدغه اصلی شما باشد. شما می‌توانید این پادکست انگیزشی را از پادگیرهای مختلف گوش دهید.

«راهکار برای بهبود پشتکار در مسیر خواسته‌ها»، «اضطراب اساسی و روان‌رنجوری»، «تظاهر به خوشحالی نکن»، «تخریب خود را رها کن»، «از خودت مراقبت کن» و «هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست»، بعضی از اپیزودهای محبوب این پادکست است.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/books/publisher/%D8%B3%D9%BE%D9%87%D8%B1-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%A8%D9%86%D8%AF%D9%87″ size=”big” align=”center” target=”_blank” radius=”9″ rel=”nofollow”]پادکست صلح درون[/button]

۶. پادکست رادیو راه با مجتبی شکوری

پادکست رادیو راه

یکی از بهترین پادکست‌هایی که می‌توانید در هر حالی، خوش و ناخوش، خسته و پرانرژی، سرحال یا بیمار و… گوش دهید، رادیو راه ساخته و پرداختهمجتبی شکوری است. این پادکست، شما را در راهی قرار می‌دهد که می‌تواند شروع مسیرِ درست زندگی باشد. شما می‌توانید با مجتبی شکوری و روایت شیرین و لحن صمیمی او همراه شوید و مهارت‌های بهتر زیستن را یاد بگیرید.

این پادکست روی موضوعات بسیار متنوعی که اکثر انسان‌ها در زندگی تجربه می‌کنند متمرکز بوده و هدفش، ایجاد آگاهی بیشتر نسبت به مسائل درونی و بیرونی است. بعضی از اپیزودهای رادیو راه به این صورت است: «جرات زیستن»، «ایستادن در رنج»، «سیلی واقعیت»، «تله شادمانی»، «ناخودآگاه»، «موهبت کامل نبودن» و «خطاهای شناختی».

مجتبی شکوری در چندسال اخیر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های عمومی شده، او با حضور در برنامه کتاب‌باز به عنوان میهمان و سپس کارشناس کتاب توانست خیلی عظیمی از مشتاقان به کتاب و کتاب‌خوانی را همراه خود کند.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/books/author/%D9%85%D8%AC%D8%AA%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D9%88%D8%B1%DB%8C” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]پادکست رادیو راه[/button]

۷. پادکست انگیزشی توسعه فردی

پادکست توسعه فردی

توسعه فردی با روایت شفافِ «پوریا احمدی» به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد و شما می‌توانید با گوش دادن به این پادکست انگیزشی فارسی، درباره مسائلی مثل شخصیت‌شناسی، خودشناسی و توسعه فردی، آگاهی بیشتری به‌دست آورید. توسعه فردی یکی از مباحث داغ این روزها است که زیاد به گوش می‌خورد. افراد مختلف در جایگاه‌های مختلف، نیاز دارند که با راه‌کارهای عملی و کاربردی، از نقطه یک به نقطه دو حرکت کنند، پیشرفت داشته باشند و رضایت شخصی به‌دست آورند. همه این خواسته با یادگیری تکنیک‌های توسعه فردی محقق می‌شود.

شما می‌توانید این پادکست را در لیست پادکست‌های محبوب خود قرار دهید و هر زمان که دوست داشتید، به آن گوش دهید. پادکست توسعه فردی شما را با تیپ‌های شخصیتی و اسطوره‌های مختلف آشنا می‌کند، مهارت‌های مهم برای پیشرفت را آموزش می‌دهد و در نهایت باعث می‌شود با انرژی مثبت، به مسیرتان ادامه دهید.

۸. پادکست رخ

پادکست رخ بهترین پادکست انگیزشی

این پادکست با بقیه پادکست‌هایی که معرفی کردیم تفاوتی اساسی دارد و موضوع اصلی آن درباره زندگی کسانی است که قسمتی از تاریخ ایران و جهان را رقم زده‌اند. شما با گوش دادن به داستان زندگی افراد موفق می‌توانید با جهان بزرگ‌تری آشنا شوید و دنیا را از دریچه نگاه آن‌ها ببینید. پادکست رخ شما را با عزم و اراده افرادی مثل هلن کلر، بودا، مارکوپولو، کوروش، امیرکبیر، مارادونا و… آآشنا می‌کند.

روایت‌های جذاب این پادکست برای افرادی که به‌دنبال پیشرفت هستند، بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود. شما می‌توانید قبل از خواب، موقع رسیدن به محل کار، موقع پیاده‌روی یا در زمان ورزش صبحگاهی، به اپیزودهای محبوب‌تان گوش دهید و با سختی‌ها و دستاوردهای افراد موفق، آشنا شوید.

 

از کجا پادکست گوش کنیم؟

برای شنیدن پادکست به اپلیکیشن‌ها و سایت‌های بسیاری می‌توان رجوع کرد، برخی از این اپ‌ها و سایت‌ها پادگیر – بستر اصلی انتشار پادکست- و برخی دیگر صرفا منتشر کننده فید پادکست ها هستند.

از جمله معروف‌ترین سایت‌های پادکست می‌توان به کست‌باکس اشاره کرد که اکثر ایرانیان نیز با آن آشنا هستند. از دیگر اپ‌های پادکست‌ می‌توان به

اما با توجه به فیلترینگ و محدودیت‌های ایجاد شده از سوی برخی سایت‌ها برای شنیدن پادکست‌ها بهتر است سراغ اپلیکیشن‌های داخلی مثل فیدیبو بروید.

در این مقاله چه گفتیم؟

معادل انگلیسی کلمه انگیزه، Motivation است که انگیزه و محرک معنا شده. انگیزه در هر زبان معنای ثابتی دارد: نیروی محرکه‌ای که دلیلِ انجام کارهای شما است. نیروی محرکه شما چیست؟ کدام دلیل باعث می‌شود کارهای‌تان را به روش خاصی انجام دهید؟ یا کدام دلایل شما را برای ادامه زندگی مطمئن‌تر می‌کنند؟ این مقاله را برای این نوشتیم که بتوانیم در کنار هم، انگیزه‌هایی که داریم یا انگیزه‌های گم‌شده‌مان را یک‌بار دیگر مرور کنیم.

گوش دادن به ۱۰ پادکست انگیزشی که در این مقاله معرفی کردیم، یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن انگیزه‌های محکم و انجام دادن کارهای مهم در زندگی است. شما چه پادکست دیگری را گوش داده‌اید که در این مقاله معرفی نشده است؟ آن را به ما و خوانندگان فیدی‌بلاگ معرفی کنید.

 

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری