۱۰ کتاب صوتی شنیدنی برای گسترش ذهن

برگزاری سمینارها و همایش‌های گسترش ذهن امروزه به یکی از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین اجتماعات برای علاقه‌مندان و بیزینسی پردرآمد برای مربیان توسعه ذهنی و مهارت‌های فردی بدل شده است، در کنار حضور در این‌گونه همایشها و سخنرانی‌ها مطالعه و شنیدن کتاب‌های صوتی مناسب برای توسعه ذهن همواره از سوی سخن‌رانان به حضار توصیه می‌شود، امروز ۱۰ کتاب صوتی برتر برای گسترش ذهن را مرور کرده‌ایم.

الگوی توسعه ذهنی افراد موفق

تمام تلاش‌های صورت گرفته در زمینه توسعه فردی، اصلاح الگوی ذهنی افراد است، مربیان توسعه فردی و ذهنی تلاش می‌کنند افراد تحت آموزش آن‌ها مدل ذهنی خود را از سطوح راکد به بالاترین سطوح ذهنیِ فعال ارتقا دهند. بسیار شفاف است که هر تغییری برای بهبود، ابتدا از ذهن آدمی آغاز می‌شود، لایه پیچیده ذهن انسان همان بستری است که شخصیت و کارکرد وی در آن‌ شکل می‌گیرد.

جالب است بدانید امروزه اندیشمندان و محققان شناسایی الگوهای ذهنی افراد موفق دریافته‌اند محیط و اطرافیان در چگونگی شکل‌گیری سیکل توسعه فردی افراد، کمترین نقش را دارند. الگوی ذهنی افراد موفق به‌وضوح نشان می‌دهد آن‌ها بسیاری از گام‌های موثر برای صعود در زندگی و کسب‌وکار را ابتدا در ذهن خود برداشته اند.

از آن‌جا که توسعه ذهنی بسیار روی آمادگی ذهن برای چرخش از منفی به مثبت اصرار دارد با بررسی الگوی ذهنی افراد موفق آن‌چه بیشتر نمود دارد خالی بودن ذهن این افراد از افکار پوچ و بی‌ثمر است، آن‌ها در کمترین سطح ممکن نشخوار ذهنی دارند، به زمینه‌هایی که برایشان سودی ندارد ابدا فکر نمی‌کنند، در مورد موضوعاتی که ارتباطی به آن‌ها ندارد ذهنیت خود را مشغول نمی‌کنند و خلاصه این‌که فقط و فقط ذهن آن‌ها جولانگاه اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده آن‌هاست.

بهترین کتابهای صوتی برای توسعه ذهنی

کتاب صوتی ذهن توسعه یافته

این اثر نوشته آنی مورفی پل و ترجمه فاطمه امیدی است که نشر نوین آن‌را منتشر نموده است، کتاب ذهن توسعه یافته یکی از بهترین آثار در زمینه توسعه ذهنی به‌شمار می‌رود. آنی مورفی در این کتاب بسیار روی موضوع تفکر خارج از مجموعه ذهن پافشاری دارد به عبارتی دیگر او به دنبال این است که انسان با به کارگیری راهکارهای او خارج از محیط بسته ذهن تفکر و تجسم و تصمیم‌گیری کند.

نویسنده در ذهن توسعه یافته اثبات می‌کند آدمی به ابزارهایی بسیار کارآمدتر از ذهن و مغز هم مجهز است به‌شرطی که بتواند یک بالانس شایسته بین مغز و سایر ابزارها ایجاد نماید . ناگفته نماند که نویسنده برای تمام ادعاهای خود در زمینه ذهن و توانایی بی‌نهایت آن، دلایل ثابت شده علمی ارائه می‌دهد.

از دید آنی مورفی آنچه بسیار جالب است این‌که کافی است انسان یک هارمونی مناسب بین ذهن و جهان فیزیکی اطرافش، ارتباط ذهنی با سایر افراد، تفکر از طریق اشاره، حرکات بدن و… ایجاد نماید و بهترین نتایج را رقم بزند. نسخه صوتی کتاب ذهن توسعه یافته با روایت دلنشین افسانه بهبودی در وبسایت فیدیبو در دسترس شما قرار دارد.

کتاب صوتی تمرکز قدرتمند

یکی دیگر از آثار بسیار سودبخش در زمینه توسعه ذهنی کتاب تمرکز قدرتمند نوشته تیبو موریس است که توسط یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری به فارسی برگردان شده و نشر نوین هم آن‌را به بازار ارائه داشته است. تیبو موریس در تمرکز قدرتمند از توانایی بی حدوحصر ذهن آدمی برای شکل گیری تمام ابعاد زندگی‌اش پرده برمی‌دارد.

این کتاب ارزش‌مند راهنمای ساده‌ای است که می‌آموزد چگونه در ۷ روز تمرکز خود را از سطح به عمق توسعه دهید. با تمرینات ساده ارائه شده توسط نویسنده و پایبندی به اجرای آن‌ها در زندگی روزمره، در خانه، مدرسه دانشگاه و محل کار به خوبی یاد می‎گیریم که با حواس پرتی برای همیشه خداحافظی کنیم، از دید تیبو موریس یک ذهن توسعه یافته و قدرتمند، کلید اصلی درهای کامیابی و موفقیت فرد است.

تمرکز قدرتمند به بیش از ۱۰ زبان از جمله فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، چینی، تایلندی و روسی ترجمه شده است. رسالت تیبو موریس کمک به مردم عادی برای دستیابی به نتایج عالی است. اگر تصمیم به بهبود سطح زندگی خود گرفته‌اید، تمرکز قدرتمند بهترین همراه در این مسیر خواهد بود نسخه صوتی این اثر با صدای راضیه هاشمی در فیدیبو منتظر شماست.

کتاب صوتی تفکر سریع و کند

تفکر سریع و کند یکی از معروف‌ترین آثار در زمینه توسعه ذهنی به شمار می‌رود که توسط دنیل کانمن خلق شده است، یکی از ترجمه‌های خوب این کتاب متعلق به فاطمیه امیدی است، البته فاطمه امیدی در زمینه ترجمه آثار مشهور توسعه فردی بسیار شناخته شده است.

در تفکر سریع و کند نویسنده ابتدا به وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات یعنی قدرت ذهن و تفکر پرداخته است،  اما آیا این تمام آن چیزی است که باید درباره ذهن بدانیم؟  از دید نگارنده این کتاب ابدا این‌گونه نیست و بسیار مهم‌تر این‌که ما تنها به یک شکل فکر نمی‌کنیم و در بیشتر مواقع ما از قدرت ذهن خود به خوبی استفاده نمی‌کنیم. دلیلش هم این است که بیشتر ما هنوز نمی‌دانیم به چند شکل فکر می‌کنیم. در نتیجه هنگام تصمیم‌گیری‌های خود دچار مشکل می‌شویم.

به زعم نویسنده آدمی زمانی برای توسعه ذهنی خود آماده است که ابتدا بفهمد به چند شکل می‌تواند فکر کند، کانمن با ادله علمی و اثبات شده نشان می‌دهد آدمی حداقل به بالاتر از دو شکل فکر می‌کند و در این زمینه ابدا تک بعدی نیست.

کتاب صوتی نیروی بیکران تفکر مثبت

کتاب صوتی نیروی بیکران تفکر مثبت نوشته نورمن وینسنت پیل است که توسط شهناز مجیدی ترجمه و نوین کتاب آن‌را منتشر نموده است نسخه صوتی این اثر جذاب هم با صدای  مسعود میرزایی در فیدیبو موجود است.

 موضوع اصلی این کتاب، موفقیت برمبنای یک ذهن برنده  است. نویسنده اعتقاد دارد انسان ممکن است بارهاوبارها در زندگی شکست بخورد اما الزاما مجبور نیست بابت آن‌ها غصه بخورد و از حرکت بازایستد، شما می‌توانید آرامش داشته باشید، ذهن خود را از یک ذهن معمولی به تفکری توسعه یافته ارتقا داده و پیوسته پر انرژی بمانید و زندگی‌تان سرشار از لذت و خشنودی باشد. 

نیروی بیکران تفکر مثبت یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های توسعه ذهنی در دنیا است. این کتاب یک راهنمای کاربردی، ساده و قابل پذیرش است که می‌تواند زندگی‌‌مان را تغییر دهد.

 

کتاب صوتی جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته‌ی دیوید جی. شوارتز، یکی از بهترین آثار توسعه ذهن و موفقیت محسوب می‌شود. با به کارگیری آموزش‌های این کتاب شما این توانایی را به دست می‌آورید تا از نیروی گسترده‌ی فکر و اندیشه‌ی خود استفاده کنید و یک زندگی سراسر شاد و موفق داشته باشید.

جالب این‌که از نگاه نویسنده این کتاب، انسان می‌تواند هم با قلب و هم با ذهن خود تصمیم نهایی را بگیرد اما آن‌ها که قویتر هستند تائید نهایی یک تصمیم قلبی را به ذهن و مغز خود واگذار می‌کنند. نویسنده معتقد است انسان با توسعه ذهن خود به تمام اهداف ریز و درشت‌اش در زندگی دست پیدا می‌کند.

کتاب صوتی تجسم خلاق

کتـاب تجـسم خـلاق نوشته شاکتـی گوایـن، با ترجمه مژگان مقتدری و صدای شهره روحی و هوتن شاطری پور اثر بسیار شناخته شده‌ای در مینه گسترش ذهن است، به شکلی که ذهن ما تا جایی پیشرفت می‌کند که تمام تصاویر رویایی خود را با تجسمی خلاق در ذهن خود ساخته و در آن‌ها قرار می‌گیرد.

 هنـر به کارگیری تصورات و رویا سازی به منظور ایجاد تغییرات مثبت در زندگی است و در زمینه‌های تنـدرستی، شغـل، ورزش، هنـر، روابط و خلاقیـت به طور چشم‌گیری اثرات مطلوب دارد.

ایـن کتـاب راهنمای اصولی شامل مراقبه، تمرینات و تکنیک‌هایی برای به کارگیری قـوه تخیـل و ارتقای میزان عملکرد ذهن است. شاکتی گواین با آموزش‌هایی که در این کتاب ارائه داده است ذهن را از هرگونه افکار بی‌فایده خالی کرده و انسان را در موقعیت‌های مطلوبی که دوست دارد به آن‌ها دست پیدا کند قرار می‌دهد.

تجسم خلاق به توسعه آن بخش‌هایی از ذهن که انسان از آن‌ها استفاده نکرده است کمک شایانی می‌کند، مخاطب با مطالعه این کتاب حس می‌کند محدوده ذهن‌اش وسیع‌تر شده است.

کتاب صوتی توسعه تفکر برون مغزی

توسعه‌ی تفکر برون مغزی نوشته آنی مورفی پل و ترجمه مریم تقدیسی مخاطب  را با شکل نوینی از تفکر، ذهنیت و در نهایت سبک زندگی آشنا می‌کند. نویسنده در این کتاب انواع تفکر خارج از مغز را به ما معرفی می‌کند که شامل تفکر با جسم، محیط و روابط‌مان می‌شود. نویسنده معتقد است افراد بسیاری در جهان با روش‌های معرفی شده تفکر می‌کنند و ذهنیت خود را با استفاده از همین روش‌ها گسترش داده‌اند.

طبق بررسی‌های ارائه شده توسط آنی مورفی توسعه ذهنی می‌تواند در هر زمینه‌ای از زندگی  فواید بسیاری داشته باشد، از کاهش استرس و اندوه گرفته تا افزایش تمرکز و شادمانی و ارتقای پیوسته سطح زندگی شخصی و زندگی شغلی. اغلب افرادی که این شیوه را در زندگی خود گنجانده‌اند، سطوح عمیق‌تری از شادی، صبر، پذیرش و دل‌سوزی، همچنین سطوح پایین‌تری از اضطراب، ناامیدی و ناراحتی را گزارش می‌کنند. 

کتاب صوتی پرورش ذهن برتر

یکی از معروف ترین آثار برای پرورش و توسعه تفکر و کارکرد مغز کتاب پرورش ذهن برتر نوشته جان آساراف است که تلاش کرده  این آگاهی را به مخاطب بدهد که ذهن انسان، قدرت بی‌نهایت و پیچیده‌ای است که هنوز هم بشر نتوانسته به تمام توانایی‌های آن پی ببرد. علاوه بر اینکه هوش بالا می‌تواند یاری‌گر انسان باشد، در کنار آن توانایی‌های ذهنی دیگری می‌تواند تکمیل‌کننده هوش و موفقیت‌های بشر شود. که باید یادبگیریم چگونه ذهنی قدرتمند داشته باشیم.

نویسنده به سادگی می‌آموزد که چگونه ذهن باز داشته باشیم تا دیگر مسائل پیش ‌پا افتاده یا روزمره ذهن ما را به خود مشغول نکند و بتوانیم از فرصت محدودی که برای زندگی داریم نهایت استفاده را ببریم. دست‌یابی و کشف ذهن برتر می‌تواند به آرامش در زندگی کمک کند.

قانون فعالیت ذهن برتر می‌گوید: هر فکر یا عقیده‌ای که پیوسته در ذهن هوشیار نگاه داشته شود باید به‌وسیله ذهن برتر به واقعیت تبدیل شود. با توجه به این قانون مهم درمی‌یابیم که چنانچه مجموعه‌ای نامرتب از اهداف و آرزوهای مبهم یا ضد و نقیض در ذهن داشته باشید، ذهن برتر نمی‌تواند کمکی به شما بکند. تمرکز به شما کمک می‌کند که همه نیروهای ذهنی خود را به کار بیندازید و فعال ‌سازید.

فکر کردن بی درنگ و با درنگ

دانیل کاهنمن این کتاب را پس از سالها تحقیق و آزمایش روحیات و ذهنیات افراد مختلف با گرایش‌های شخصی و جمعی متفاوت نوشت و در اختیار مخاطبین خود قرار داد، این اثر بسیار موثر در زمینه موفقیت، توسعه و گسترش ذهن، امروزه در بسیاری از کالج‌های معتبر آمریکا و اروپا تدریس می‌شود. این کتاب ترجمه حسین علیجانی رنانی  و جمشید پرویزیان به صورت صوتی با صدای گشتاسب احمدی در فیدیبو قابل دسترسی است.

به زعم نویسنده این کتاب اگر به انسان نگاهی سطحی داشته باشیم، موجودی عقلانی است که اغلب بر مبنای منطق تصمیم می‌گیرد اگر هم گاهی از مسیر عقل منحرف می‌شود، ریشۀ آن را معمولاً باید در احساسات و هیجاناتی چون خشم، ترس، یا نفرت جُست، اما مطالعات نویسنده نتایجی دور از این به‌همراه داشته است.

از دهۀ هفتاد میلادی، دانیل کاهنمن این نگاه را به چالش کشید، او با طراحی آزمون‌های متعدد و البته ساده نشان داد خروجی اعمال انسان  نه ‌فقط در هیجانات بلکه در دستگاه ذهن ماست. 

کتاب حاضر چکیدۀ سال‌ها پژوهش نویسندۀ آن دربارۀ شگفتی‌ها و کاستی‌های ذهن انسان است، که در بخش دوم نویسنده در تلاش برای ارائه راه‌هایی ساده بابت توسعه و گسترش ذهن مخاطب خود برآمده است، نگارنده کتاب تلاش کرده برای توسعه ذهن مخاطبش ابتدا با  مثبت اندیش بودن شروع کند.

 

کتاب صوتی قدرت تفکر منفی

 قدرت تفکر منفی نوشته جولی کی. نورم و ترجمه  محمد عربی و حسین صادقی ملامحله با روایت  حمید سربندی، از بهترین و مفیدترین آثار صوتی در زمینه توسعه ذهن به‌شمار می‌رود، نویسنده به خوبی ثابت کرده که مدیریت منفی گرایی برای ایجاد آرامش در زندگی مهم است. این کار باعث می شود ذهن ما مثبت تر فکر کند. 

نحوه کنترل و برخورد با افکار منفی درهر شخصی متفاوت است. نویسنده راه حل های مختلفی را برای توقف این افکار ارائه داده اند. با آموزش‌های کتاب تکنیک‌هایی یاد می‌گیریم که در کسری از ثانیه سنگین ترین افکار منفی را به روشن ترین افکار مثبت تبدیل نماییم.

شنیدن آثار صوتی برتر در زمینه گسترش ذهنی گام بلندی برای پیشبرد اهداف توسعه فردی است، این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و برای یک توسعه فردی کامل و بی عیب و نقص، ابتدا باید روی توسعه و گسترش ذهنی خود کار کنیم.

8 Responses

  1. بسیار مطالب عالی، مبرهن و آگاه ساز بودند. سپاس گزارم. من چند مورد از کتاب های پیشنهادی رو قبلا مطالعه کردم و کلی تغییر رو به جلو داشتم.

  2. بسیار مطالب عالی، مبرهن و آگاه ساز بودند. سپاس گزارم. من چند مورد از کتاب های پیشنهادی رو قبلا مطالعه کردم و کلی تغییر رو به جلو داشتم.کتاب های پیشنهادی عالی بودن من تلاش بر این دارم که همه رو مطالعه کنم، اما از نظر من چنین کتاب هایی که محتوایی بر ذهن دارند باید چندین بار گوش داده بشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری