تصویری از اعضای گروه بی‌تی‌اس در کاخ سفید

هفت کتاب جذاب برای نوجوانان که گروه بی‌تی‌اس معرفی کرده‌اند

گروه بی‌تی‌اس یک گروه موسیقی پاپ کره‌ای است که طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد‌. آغاز فعالیت این گروه موسیقی به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد و تاکنون همکاری هفت خواننده اصلی آن ادامه پیدا کرده است. موسیقی پاپ کره‌ای امروزه طرفدارانی فراتر از شرق آسیا دارد و علاقه‌مندان به این سبک موسیقی، در خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی روز به روز بیشتر می‌شوند. بیشترین مخاطب موسیقی‌های گروه بی‌تی‌اس مربوط به قشر جوان و نوجوان هستند؛ اعضای این گروه در راستای مسئولیت اجتماعی خود، کتا‌ب‌هایی را به طرفدارانشان‌ معرفی کرده اند. در حال حاضر تعداد این کتاب‌ها بیش از چهل عدد است اما در این یادداشت قصد داریم گزیده‌ای از آن‌ها را معرفی کنیم.

ناطور دشت

کتاب ناطور دشت اثری از دیوید سلینجر نویسنده مهم آمریکایی است. این نویسنده در سال ۱۹۱۹ در منطقه منهتن نیویورک از پدری یهودی و مادری متولد شدگ سلینجر از همان ابتدا به نوشتن علاقه داشت‌ و کتاب ناطور دشت، دومین اثر و مشهورترین کتاب او شد. در حقیقت کتاب ناتور دشت، جامعه مصرفی غربی را نقد می‌کند. داستان از زبان پسری جوان روایت می‌شود که سعی می‌کند از زندگی هولناک و نکبت‌بار خود نجات بیابد. هولدن کالفیلد، نوجوانی ۱۷ ساله است که در مرکز درمانی روانی بستری شده است. کتاب ناتور دشت خروج از دنیای کودکی به جوانی را روایت می‌کند و به همین‌ خاطر بسیار خواندنی و جذاب است. نویسنده این کتاب را برای بزرگسالان نوشته است اما روحیه طغیان‌گر کالفیلد سبب شده است که بسیاری از نوجوانان با این داستان ارتباط برقرار کنند. کتاب ناتور دشت اثری با محبوبیت بسیار بالا است و سه ترجمه از آن در بازار نشر ایران وجود دارد. احمد کریمی، محمد نجفی و آراز بارسقیان، این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

 

 کافکا در کرانه

کتاب کافکا در کرانه، تألیف هاروکی موراکامی، نویسنده شناخته شده ژاپنی است. موراکامی در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ در شهر کیوتوی‌ ژاپن دیده به جهان گشود. او در سال ۱۹۶۸ به دانشگاه هنرهای نمایشی واسدا راه پیدا کرد و وقتی ۲۲ ساله بود با همسرش یوکو ازدواج کرد. او اولین ایده نوشتن کتابش را از یک مسابقه بیس‌بال در سال ۱۹۷۸ گرفت. موراکامی تاکنون جوایز بین‌المللی زیادی را از آن خود کرده است. کتاب کافکا در کرانه او شهرتی جهانی دارد.
این رمان از دو شخصیت خاص دارد: نوجوانی به نام کافکا تامورا، که از خانه فرار می‌کند تا هم از یک پیش‌بینی هولناک فرار کند؛ این پیش‌بینی هولناک، زندگی کافکا را با سرنوشت ادیپ، اسطوره‌ی یونانی، گره می زند؛ علاوه بر این او قصد دارد تا به دنبال مادر و خواهرش بگردد که مدت هاست هیچ خبری از آن‌ها نیست. شخصیت دیگر داستان،پیرمردی به نام ناکاتا است که بهره‌ی هوشی پایینی دارد و پس از حادثه‌ای که در زمان جنگ برایش اتفاق افتاده است، به هیچ عنوان بهبود کامل به دست نیاورده است. او و کافکا در داستان بنا بر روندهای موجود در کتاب به هم نزدیک می‌شوند‌. هنگامی‌که روند زندگی این دو شخصیت همسو می شود و دلایل این هم گرایی آشکار می شود، نویسنده دنیای خاص و ویژه‌ای را برای مخاطبان خود درست می‌کند که بسیار جالب و مهیج است. این کتاب توسط مهدی غبرایی، گیتا گرگانی، مهسا دوستدار و مهتاب ویسی به فارسی ترجمه شده است‌. ترجمه مهدی غبرایی طرفداران بیشتری در بین مخاطبان دارد.

 

 من پیش از تو

کتاب من پیش از تو تألیف جوجو مویز، نویسنده انگلیسی است؛ جوجو مویز، زاده ی ۴ اوت سال ۱۹۶۹ در لندن، انگلستان، روزنامه نگاری انگلیسی بوده و از سال ۲۰۰۲ به نوشتن رمان های عاشقانه مشغول است. آثار او تاکنون به یازده زبان مختلف ترجمه شده‌اند‌. این نویسنده در حال حاضر ۵۴ سال دارد.
من پیش از تو یک داستان عاشقانه است. این کتاب با حادثه‌ای برای یکی از شخصیت‌های اصلی‌اش آغاز می‌شود. ویل ترینر پسری است که به طبقه بالای اجتماعی تعلق دارد. او انسانی ورزشکار، ماجراجو و ثروتمند است و در زندگی خود هیچ کمبودی ندارد. در سال ۲۰۰۷ اتفاق هولناکی برای ویل رخ می‌دهد. او بر اثر تصادفی که هنگام موتورسواری دارد؛ فلج می‌شود.

ادامه داستان در سال ۲۰۰۹ اتفاق می‌افتد. شخصیتی به نام لوئیزا کلارک به داستان اضافه می‌شود. او انسانی کاملا معمولی است که خیلی چیزها را تجربه نکرده است. لوئیزا به یک‌باره شغل خود را از دست می‌دهد و به عنوان پرستار به خانه ویل راه پیدا می‌کند. او باید کمک‌حال ویل در غذا خوردن و دیگر کارهای او باشد. اما در حقیقت لوئیزا آمده است تا نگذارد ویل بیش از حد افسرده شود. این کتاب یک عاشقانه خاص و خواندنی است و خوانندگانی در سراسر جهان دارد. اثر فوق توسط مریم مفتاح و نشر آموت به فارسی ترجمه شده است‌. البته این کتاب ترجمه‌های دیگری نیز به فارسی دارد.

 

 دمیان

کتاب دمیان اثر هرمان هسه نویسنده آلمانی است. این کتاب عنوان فرعی‌ای به نام داستان جوانی امیل سینکلر دارد. این اثر را می‌توان یک کتاب تفکر‌برانگیز و عمیق دانست که در آن رنگ‌وبوی عرفان شرقی و فلسفه نیچه وجود دارد. امیل سینکلر پسری جوان است که در خانواده‌ای متوسط زندگی می‌کند. زندگی امیل در نبردی میان دو دنیا خلاصه می‌شود؛ دنیای اوهام و دنیای واقعیات. امیل سینکلر در داستان دمیان یک شخصیت عصیان‌گر است. او علیه ساختار‌ها و چارچوب‌های ابلهانه و دگماتیستی، شورش و طغیان می‌کند. امیل سینکلر به مقدار زیادی شباهت به زندگی خود هرمان هسه دارد. هسه در دوران نوجوانی خود به شدت تحت تاثیر تعلیمات سخت‌گیرانه خانواده‌اش بود و با آن‌ها مخالفت جدی داشت. او در این کتاب تاکید دارد که قالب‌های متعارف تربیتی و آموزشی، مشکل‌دار هستند و باید آن‌ها را کنار بگذاریم‌.

کتابخانه نیمه‌شب

کتابخانه کتابخانه نیمه‌شب نوشته مت هیگ در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و خیلی زود شهرتی جهانی پیدا کرد. مت هیگ روزنامه‌نگار و نویسنده انگلیسی در سال ۱۹۷۵ دیده به جهان گشود. او در دانشگاه هال، در رشته زبان انگلیسی به تحصیل پرداخت. از این نویسنده کتاب‌هایی داستانی و غیرداستانی چاپ شده است. اما کتابخانه نیمه‌شب، مشهورترین اثر این نویسنده به شمار می‌آید. شخصیت اصلی این داستان، زنی ۳۵ ساله به نام نورا سید است؛ نورا را می‌توان زنی با استعدادهای فراوان و دستاوردهای اندک دانست. او ارتباط خوبی با اعضای خانواده‌اش ندارد و تنها دوست نزدیکش را نیز به علت بعد مسافت و مهاجرت او از دست داده است. زندگی نورا افسوس و حسرت گذشته‌اش را می‌خورد اما با چیری شگفت‌انگیز روبرو می‌شود. کتابخانه نیمه‌شب جایی میان مرگ و زندگی است که به انسان‌ها امکان آن را می‌دهد تا زندگی‌های مختلفی را تجربه کنند. این جابجایی جادویی، به نورا امکان آن را می‌دهد تا زندگی‌های گوناگونش را ببیند. این کتاب توسط مینا صفری و نشر مالکان به فارسی ترجمه شده است‌.

بادام

داستان بادام به بررسی یک مشکل پزشکی به نام آلکسی تایمیا می‌پردازد که افراد مبتلا به آن نمی‌توانند احساسات خود را به‌درستی ابزار کنند. این اتفاق به‌خاطر وجود یک نورون بادام شکل در مغز این افراد است. قهرمان داستان وون پیونگ سون که یک پسر نوجوان ۱۵ ساله است به همین بیماری مبتلا است و در این داستان روایت مبارزه‌ی او با این محدودیت را می‌خوانیم. داستان از زبان قهرمان آن نوشته شده است و روایتی متفاوت از این بیماری عرضه کرده است که احساس همدلی ایجاد می‌کند. این کتاب به زبان فارسی هم برگردانده شده است. مترجم این اثر مریم بردبار است که آن را از روی نسخه انگلیسی‌به‌فارسی برگردانده است. انتشارات کتیبه فارسی ناشر این کتاب است.

کتاب بادام

خلاصه داستان بادام

داستان کتاب داستان پسر نوجوانی به نام یونجائه است که از آلکسی تایمیا رنج می‌برد. کسانی که به این بیماری مبتلا هستند نمی‌توانند ترس و خشم خود را به‌درستی بروز دهد. همین موضوع باعث شده است او دوستی ندارد و همراه با مادر و مادربزرگش که تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا او زندگی امنی داشته باشد زندگی می‌کنند. مادر او یک مغازه‌ی کتابفروشی دست‌دوم دارد و آن‌ها طبقه‌ی بالای آن زندگی می‌کنند. این خانه پر از یادداشت‌هایی است که به یونجائه می‌گوید چگونه باید احساسات خود را نمایش دهد. تراژدی زمانی آغاز می‌شود که در یک حادثه‌ی تیراندازی خشونت‌بار مادر و مادربزرگش کشته می‌شود و او به کنج انزوا کشیده می‌شود تا اینکه با پسر دیگری که او هم عجیب‌وغریب است در مدرسه آشنا می‌شود.

 

مغازه جادویی

کتاب مغازه جادویی The majic shop نوشته جیمز دوتی James Doty است که اخیرا تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های داستان در جهان شده است. علت استقبال چشمگیر مخاطبان این کتاب، گروه BTS است. گروه موزیک بی.تی‌.اس یک گروه پرطرفدار موسیقی در جهان و به خصوص میان نوجوانان است که سبک Kpup یا پاپ کره‌ای را ارائه داده‌اند. 

به دلیل درخشش این گروه موزیک و طرفداران پرشمار و پرپاقرصش هر بار که بی.تی.اس کتاب معرفی می‌کند یا از محتوای آن کتاب در آهنگ‌هایش استفاده می‌کند به شدت روی فروش و اقبال آن تاثیر می‌گذارد و ظرف مدت کوتاهی تبدیل به پرسرچ‌ترین کتاب در موتورهای جستجوگر می‌شود. 

کتاب مغازه جادویی داستان واقعی زندگی نویسنده‌اش -که جراح مغز و اعصاب نیز هست- است و این شانس را پیدا کرده پس از معرفی توسط گروه بی.تی.اس به یکباره به صدر لیست پرفروش‌های نیویورک‌ تایمز، آمازون و البته مغازه‌های کتابفروشی در سراسر جهان شود.

خلاصه کتاب مغازه جادویی

“این کتاب داستان قابل توجه تلاش یک جراح مغز و اعصاب برای کشف راز پیوند بین مغز و قلب ما را بیان می‌کند. از لحظه‌ای در کودکی او که یک عمل ساده مسیرزندگی او را تغییر می‌دهد و وارد مغازه جادویی روث می‌شود. 

آغاز این کتاب لحظه پرتنش و پر اضطراب جراحی مغز یک کودک توسط جیمز است. او درگیر جراحی مغز یک کودک است تا توموری سرطانی را از مغز او خارج کند اما در حین همین عمل است که ذهن جیمز به دوران کودکی پرفراز و نشیب خودش برمی‌گردد. دورانی که به خاطر فقر شدید خانواده و نابسمانی در روابط خانوادگی دورانی بسیار سخت برای او بوده است اما یک ملاقات غیرمنتظره و آشنایی با یک مغازه عجیب کل داستان زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. 

او در مغازه روث با چیزهایی عجیب و غریب و گویی جادویی روبرو می‌شود و درمان ترس‌ها و خشم و افسردگی‌اش را میان خرت و پرت‌های این مغازه پیدا می‌کند. 

شازده کوچولو

شازده کوچولو The Little Prince نوشته آنتوان سنت‌ اگزوپری را شاید بتوان مشهورترین کتاب جهان نامید! فرقی نمی‌کند شما زاده کدام کشور و دارای چه زبانی هستید، هر گاه تصمیم به کتاب‌ خواندن بگیرید، بی‌شک خواندن شازده کوچولو یکی از پرتکرارترین پیشنهادهایی است که به شما می‌شود!
داستانِ ساده و کودکانه شازده کوچولو در کنار نقاشی‌های دیدنی اگزوپری شاید در نظر اول چندان عجیب به نظر نیاید، اما خلق مفاهیمی انسانی و ارزش‌هایی جهان‌شمول در این کتاب توانسته است محبوبیت بی‌حد و مرز برای این کتاب کوچک به دست آورد. 

پس از خواندن شازده کوچولو است که احساس می‌کنید وارد جهانِ تازه‌ای شده‌اید، حس و حالی که پس از خواندن این کتاب دارید شبیه کودکی است که تازه جهان را کشف کرده است. 

گروه بی‌تی‌اس نیز شازده کوچولو را در لیست پیشنهادهای خود برای خواندن قرار داده است. 

 

رکوردشکنی کتاب زندگی‌نامه BTS!

کتاب زندگی‌نامه گروه بی‌.تی‌.اس (BTS) زلزله‌ای عظیم در بازار کتاب جهان به راه انداخت! این تیتری است که یورونیوز در خبری برای انتشار کتاب زندگی‌نامه گروه مشهور موسیقی کی‌پاپ کره‌ای؛ بی.تی‌.اس استفاده کرده است!

به نقل از یورونیوز اولین کتابِ رسمی زندگی‌نامه این غولِ کی‌ پاپ با نام The Big Book of BTS -فراتر از داستان؛ رکورد ۱۰ ساله بی‌‌تی‌اس- در صدر فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز و ساندی تایمز قرار گرفت.

طبق فهرست‌هایی که این دو روزنامه آمریکایی و بریتانیایی روز چهارشنبه منتشر کردند، نسخه انگلیسی این کتاب در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های «غیرداستانی جلد سخت» و کتاب‌های «غیرداستانی چاپی و الکترونیکی ترکیبی» قرار دارد.

در روز ۹ام جولای این کتاب که شامل خاطرات، عکس‌ها و کیوآر کُد ویدیوهای جدید این گروه پرطرفدار است، همزمان با دهمین سالگرد تاسیس این گروه منتشر شد. این کتاب به ۲۳ زبان مختلف از جمله انگلیسی، کره‌ای و ژاپنی منتشر شده است.

انتشار این کتاب همانطور که پیش‌بینی می‌شد توانست رکوردی عظیم برجای بگذارد و برای اولین‌بار کتابی از یک نویسنده کره‌ای به نام Katy Sprinkel در صدر فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

48 Responses

  1. بی تی اس همیشه خوبه و انتخابای درستی میکنه و آنهارو به ارمی هاش منتقل میکنه💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

      1. واقعا کتاب های خوبی هستن گروه کی پاپ دمتون گرم ک ب فکر ما هستین من الان کتاب نمیه شب رو دارم

        1. واقعا خوبن من شازده کوچولو مغازه ی جادویی کتابخانه ی نیمه شب و یادام رو خوندم خیلی قشنگن ممنون از بی تی اس 💜

    1. خیلی چیز خوبیه من همین فردا میرم کتابخانه ی نیمه شب رو بگیرم دم BTS گرم❤️🧡💛💚💙💜🤎🤍❤️

      1. من همه این کتاب ها رو بعد معرفی اعضای بی تی اس خوندم واقعا عالین و مفهوم خوبی دارم ممنونم از بی تی اس💜💜💜💜💜💜💜

  2. چهار تا از کتاب هایی که گفتن رو ازرشش رو داره. یکیشون رو خوندم یکی دیگرم در اختیار دارم. امیدوارم اثار بهتری بسازن و از اون رقصای مسخره انجام ندادن

    1. که که خوریش به شما نیومده سرت تو زندگی خودت باشه
      فکر نکنم خودتم خوشت بیاد بگن چیکار کن چیکار نکن
      رقصشون یا اهنگشون سلیقت نیست پس کاری نداشته باش که کی چیکار میکنه کی نمیکنه

    2. من عاشقشونم
      الان ک رفتن سربازی دارم دق میکنم بدون لایو هاشون🙃🐨
      دلم فقط ب لایو هایی خوش بود ک هر چند روز یک بار میزاشتن
      من عاشق لیدرمونم
      لطفا
      لطفا‌ نامجون رو هم اندازه بقیه اعضا دوست داشته باشین
      البته
      اگه یه آرمی واقعی هستین:)♡

  3. بی تی اس عالیه و اونها بهترین الگوی زندگی من هستن چون من بخاطرشون تونستن به بهترین اهداف تو زندگیم برسم و بهترین🤗🦋 و منو در مقابل مشکلات زندگیم نجات دادن🥰

    1. بی‌تی‌اس؛ زندگیم 💜
      خونه‌ی گرمم 💜
      تو ۲۲ سالگی بهم رسیدن و حالا ۵ ساله که دوتا خونواده دارم💜

      برای هرکسی که نمیدونه، ترک آمیگدال از یونگی (شوگا) که از آلبوم سولوش بود کاملا الهام گرفته ار کتاب بادام هست که یونگی ترانه‌ش رو بر اساس تلخی های زندگی خودش نوشته‌. اگرچه که نیمی ار ترانه های پسرا الهام گرفته از محیط اجتماعی هستن اما این یکی رو حتما گوش بدید حتی اگر آرمی نیستید.

  4. خیلی عالیه💜برای تابستون میخرم و میخونم تا تا حوصلم سر نره😉اعضای بی تی اس خیلی خوبن و همیشه صلاح آرمی هاشون رو میخوان.

  5. کاملا اشتباه میکنید، طرفداراشون نوجوان ها نیستن فقط. من ۳۷ سالمه و شدیدا دوسشون دارم چون با ایمان کامل به توانایی هاشون و با سختی زیادبه هدفشون رسیدن

  6. ممنون از سایت خوبتون بنده این سایت را مطالعه کردم تا خدایی نکرده هیچوقت این کتاب هارا مطالعه نکنم حتی ناخواسته 🗿💪🏻

  7. فقط اینا نیست
    مغازه جادویی هم هست که حتی جلدش هم عکس بی تی اسه
    و به اسم یکی از آهنگاشونه (magic shop)

  8. حتما میخونمشون آهنگ آمیگدالای شوگا که الهام گرفته از کتاب بادام بود خیلی مشتاقم کرد بخونمش💜💫

    1. من مغازه جادویی رو خیلی وقته خوندم البته هنوز تمومش نکردم عکس اعضای بی تی اس روشه خیلی داستان جالبی داره حتما بخونید💜

  9. من کتاب مغازه ی جادویی رو دارم من ۳ سال آدمی هستم و بسیار علاقه‌ی زیادی به بی تی اس دارم من بیشتر وسایل اتاقم بی تی اس به جز کتاب مغازه ی جادویی چند کتاب دیگه ای از بی تی۸ اس دارم

  10. من مغازه جادویی رو خیلی وقته خوندم البته هنوز تمومش نکردم عکس اعضای بی تی اس روشه خیلی داستان جالبی داره حتما بخونید💜

  11. من علاقه شدیدی به کتاب دارم و کتاب های مغازه جادویی،کافه در کرانه،بادام،شازده کوچولو و کتابخانه نیمه شب رو خوندم و تازگی میخوام من پیش از تو رو شروع کنم؛همه کتاب ها خیلی قشنگ و آموزنده ن مخصوصا بادام و کتابخانه نیمه شب بهتون پیشنهاد میکنم بخونید.

  12. من کتاب بیشعوری و قلعه حیوانات رو هم پیشنهاد میکنم البته کتاب بیشعوری رو یک روانشناس که خودش قبلا به بیماری بیشعوری مبتلا بوده نوشته و کتاب به صورت داستان گونه نیست بابت همین ممکنه بعضی ها نپسندن و بیشتر قابل درک برای بزرگسال هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری