0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اسب چوبی

معرفی، خرید و دانلود کتاب اسب چوبی

نویسنده:
الهام فلاح
درباره اسب چوبی

کتاب اسب چوبی نوشته الهام فلاح داستان زنانی است که با وجود تلاش‌ها و تقلاهای فراوانشان، در مسیر زندگی درگیر چالش می‌شوند. این داستان با ورشکستگی و جرم اقتصادی مردی آغاز می‌شود که تاثیر آن را همسرش و اطرافیان او شدیداً حس می‌کنند. داستان اسب چوبی به نوعی فروپاشی مالی را مطرح می‌کند که موجب مخالفت و جدال میان دو نسل می‌شود. جدالی بین یک مادر و دختر که نسل‌های مختلفی از زنانه‌ها و سنت‌ها را نمایان می‌کند. مادر، نمایانگر سنت‌های قدیمی و دختر، نمایانگر تغییرات جدید در جامعه است. داستان اسب چوبی به طور کلی، موضوعاتی مانند روابط خانوادگی، جامعه و زندگی زنان را در قالب داستان درام مطرح می‌کند. الهام فلاح با نوشتن این کتاب می‌خواهد تفاوت‌ها و تضادهای میان نسل‌های مختلف زنان را نمایان کند و به بررسی تاثیر سنت‌ها و تغییرات جامعه بر زندگی آن‌ها بپردازد.

الهام فلاح کیست

الهام فلاح در بهار سال 1362 متولد شد. اصالتا گیلانی است، اما کودکی اش را در بوشهر و گرما و خرماپزان سپری کرده است که بعد از نوشتن کتاب اسب چوبی بسیار محبوب شده‌است. این کتاب توسط گروه انتشاراتی ققنوس منتشر شده و در آن داستان افرادی را روایت می‌کند که با وجود تمام تلاش‌هایشان، در زندگی پیشرفتی نمی‌کنند. داستان با ورشکستگی و جرم مالی بزرگ یک مرد آغاز می‌شود که یک سلسله وقایع را در زندگی شخصیت اصلی داستان، یعنی همسر او و دیگران در زندگی‌شان، رقم می‌زند.

برخی از آثار دیگر او عبارتند از: همه دختران دریا، سامار، زمستان با طعم آلبالو، به من نگاه کن و خون‌خواهی.

چرا باید کتاب اسب چوبی را بخوانیم

اسب چوبی دیدگاه جدیدی به موضوع زنانگی، سنت‌ها و تغییرات جامعه دارد. این کتاب برای کسانی که به موضوعات مربوط به جامعه، خانواده و زنان علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اسب چوبی می‌خوانیم

آدم ها دوست دارند از تو چیزهایی ببینند، چیزهایی هم برایشان تعریف کنی، بلاهایی که به سرت آمده، اتفاقاتی که از سر گذرانده ای، خوش شانسی ها و بدبیاری هایت را، تا بتوانند درباره تو حرف بزنند. نظر بدهند. قضاوتت کنند و فکر کنند اگر جای تو بودند چه راهی پیش می گرفتند. این آرامشان می کند. باعث می شود به تو نزدیک شوند. خودشان را دوستت بدانند. رابطه ها شکل بگیرند و بعد حتی حرف هایی بزنند که دلت را می شکند. برای هیچ کس مهم نیست در تمام ماجراهایی که از تو می دانند چقدر نقش داشته ای، اصلا اراده تو دخیل بوده یا نه! برایشان مهم نیست اساسا چرا درباره آن چیزها احساس غم می کنی یا شادی. آدم ها دوست دارند آن طور که دلشان می خواهد تو را بشناسند. نه آن طور که واقعا هستی. پس چرا نباید درست همان چیزی را که می خواهند دودستی به شان بدهی تا دست از سرت بردارند ...

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب اسب چوبی

اگر از خواندن کتاب اسب چوبی لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن آثار زیر را از دست ندهید:

·      کتاب مدیر مدرسه نوشته جلال آل احمد

·      کتاب سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی

·      کتاب کلیدر نوشته محمود دولت آبادی

·      کتاب همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها نوشته رضا قاسمی



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۲ مگابایت
تعداد صفحات
328 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۶:۰۰
نویسندهالهام فلاح
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۷
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۲ مگابایت
۳۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
22 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کلیت داستان خوب و موضوع آن جدید بود، ولی ناله و زاری شخصیت زن دیگر خیلی زیاده از حد بود و برای کدام ویژگی مثبتش این‌همه از دیگران انتظار داشت؟ این‌قدر مادرش را سرزنش می‌کرد، خودش به مراتب مادر بدتری بود و کوچکترین کاری برای فرزندش نمی‌کرد جز این که مدام ناله‌زاری می‌کرد و از عالم طلبکار بود.

5

بینظیر بود بسیار عالی ...من کتاب زیاد میخونم وتبریک میگم به خانم فلاح برای قلمشون و داستان جذاب و پایان جذابتر

2

چرا اینقدر ناله می کرد اخر داستان یهو تموم شد

1

خوب نبود

3.4
(9)
92,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اسب چوبی
اسب چوبی
الهام فلاح
گروه انتشاراتی ققنوس
3.4
(9)
92,000
تومان