اخبار کتاب؛ ایران و جهان

اخبار کتاب؛ ایران و جهان در هفته‌ای که گذشت

گزیده‌ مهم‌ترین اخبار کتاب در ایران و جهان در هفته گذشته

-افشای شعرهای دیده نشده از گروه بیتلز در کتاب پل مک‌ کارتنی

سر جیمز پل مک کارتنی خواننده‌ای اسطوره‌ای گروه افسانه‌ای بیتلز- گروه موسیقی مشهور انگلیسی – دوشنبه پیش خبر از انتشار کتابِ اشعار دیده نشده از این گروه کرد. او اذعان داشت در این کتاب ۱۵۴ ترانه از مشهورترین آهنگ‌های گروه بیتلز تا آهنگ‌های ضبط نشده نیز وجود دارد. در حاشیه این خبر ناشر این کتاب آلن لین گفت در این کتاب حتی می‌توان اشعار دست‌نویس مک کارتنی را نیز پیدا کرد. از جمله ترانه‌های این کتاب می‌توان به: Blackbird، Live and Let Die, Hey Jude, Band on the Run and Yesterday اشاره کرد.

پائول مک کارتنی

– کتاب جدید نویسنده «راز» منتشر می‌شود

راندا برن نویسنده کتاب پرفروش «راز» کتاب جدیدی در راه دارد. این کتاب بزرگ‌ترین راز The Greatest Secret نام دارد که پاییز امسال توسط انتشارات هارپر وان به بازار عرضه خواهد شد. هارپر وان در خصوص این کتاب گفت : «بزرگ‌ترین راز خواننده را به سفری خواهد بود که مسیر مستقیم برون‌رفت از مشکلات و پایان دادن به رنج‌ها و مشقت‌هایی است که در زندگی تحمل می‌کنیم.

راندا برن نیز به مناسبت انتشار این کتاب در مصاحبه‌ای گفت: « با هر قدمی که در این کتاب برمی‌دارید،‌ زندگیتان شاد‌تر و ساده‌تر خواهد شد و دیگر ترس‌های نامعلوم و نامفهوم آینده وجود نخواهد داشت. استرس و اضطراب ناشی از درگیری‌های روزمره جهان را رها خواهید کرد و از هر نوع رنج آسوده خواهید بود.»

راندا برن

– لیست کتاب‌های دارای بالاترین رتبه در اینستاگرام

اینفوگرافی اینستاگرام

سایت onbuy در یک اینفوگرافیک اطلاعات جلد کتاب‌هایی را که بیش‌ترین هشتگ برایشان در اینستاگرام ثبت شده، منتشر کرد. در این فهرست، کتاب «کشتن مرغ مقلد اثر هارپر لی» در رتبه اول ایستاده است. این رمان دهه‌ی شصتی آمریکا که جایزه پولیتزر را در سال ۱۹۶۴ برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد تا کنون به بیش از ۴۰ زبان بین المللی ترجمه شده و منبع اقتباس یکی از مشهورترین کارگردانان سینمای آمریکا یعنی رابرت مالگین قرار گرفته است. شهرت و محبوبیت این فیلم نزد مردم و منتقدان تاریخ سینما به حدی است که در فهرست بزرگ‌ترین فیلم‌های آمریکایی تاریخ ثبت شده است.

 

 

 

خبرهای اختصاصی فیدیبو

– انتشار ۲ کتاب صوتی از نشر ماهی: طی هفته گذشته دو کتاب صوتی از نشر ماهی و توسط دو ناشر صوتی در فیدیبو منتشر شد.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/118641-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D9%86%D8%B4%D8%AF” size=”big” align=”center” target=”_blank” radius=”10″ rel=”nofollow” outer_border=”true”]کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد[/button]

«گیرنده شناخته نشد» نوشته کاترین کرسمن تیلور،‌ ترجمه بهمن دارالشفایی و با صدای آرمان‌ سلطانزاده و مهدی صفری منتشر شد. این کتاب صوتی را انتشارات آوانامه تولید کرده است. داستان این کتاب حول نامه‌نگاری دو دوست آلمانی به نام‌های مارتین و ماکس است. این داستان همزمان با به قدرت رسیدن هیتلر و پیش از آغاز جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. ظهور فاشیسم کم‌کم بر روابط این دو دوست تاثیر می‌گذارد و ما این تغییرات را مابین کلمات نامه‌ها کشف می‌کنیم.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/118641-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D9%86%D8%B4%D8%AF” size=”big” align=”center” target=”_blank” radius=”10″ rel=”nofollow” outer_border=”true”]کتاب صوتی یک اتفاق مسخره[/button]

کتاب «یک اتفاق مسخره» A Nasty Story اثر «فئودور داستایفسکی‌» درسال ۱۸۶۲ منتشر شد. این داستان را نویسنده پس از لغو نظام رعیتی دهقانان در روسیه به نگارش درآورد و ازاین‌جهت بازتابی از اتفاق‌های اجتماعی و سیاسی آن دوران است. داستان این کتاب حول محور سه شخصیت «استپان نیکیفوروویچ»، «سیمون ایوانوویچ شیپولنکو» و «ایوان ایلیچ پرالینسکی» است که داستان با حضور آن‌ها در یک اتاق شروع می‌شود. «ایوان ایلیچ» مشاور دولتی است و حدود چهل و سه سال سن دارد. او به مراسم عروسی یکی از رعیت‌های خودش دعوت می‌شود، او تصمیم می‌گیرد در این مراسم شرکت کند. حضور این ژنرال در کنار مردم ضعیف و طبقه‌ی پایین جامعه بازتابی از طبقات از هم پاشیده‌ی جامعه‌ی آن زمان روسیه است. نسخه صوتی این کتاب توسط نشر ماه‌آوا و با صدای رضا عمرانی منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری