گزیده اخبار کتاب ایران و جهان

اخبار کتاب در ایران و جهان

گزیده مهم‌ترین اخبار کتاب ایران و جهان در هفته‌ای که گذشت

-انتشار کتاب جدیدی از ریچارد عثمان به نام «مردی که دوبار مرد»

انتشار کتاب «مردی که دوبار مرد» در هفته گذشته خبرساز شد. ریچارد عثمان که کتاب کمیکِ جنایی «باشگاه قتل پنجشنبه را در کارنامه‌اش دارد» پیش از این با اقبال بسیاری از سوی خوانندگان مواجه شد. قرار است کتاب جدید او نیز در قالب کمیک جنایی منتشر شود. ریچارد عثمان شخصیت بازیگوش و طنازی نیز دارد او چندی پیش در مصاحبه‌ای با مترو نیز ادعا کرد:‌ «موفقیت کتاب باشگاه قتل پنجشنبه تا حدی است که ممکن است جایزه نوبل را ببرم!»
البته نباید از خاطر برد که رمان «باشگاه قتل پنجشنبه» توانست رکورد فروشی مثال‌زدنی را از آن خود کند و بعد از هری‌پاتر، چهل و پنج‌هزار نسخه تنها در سه روز فروش کند!

ریچارد عثمان

-زندگی‌نامه «اسامه بن لادن» پشت پرده‌های القاعده را فاش می‌کند!

کتاب زندگی‌نامه اسامه بن لادن با نزدیک شدن به حادثه یازده سپتامبر، باردیگر مورد توجه جهانیان قرار گرفت. این کتاب را پتیر ال برگن نوشته است. او روزنامه‌نگار، نویسنده و تهیه کننده آمریکایی است که به عنوان تحلیل‌گر مسائل امنیت ملی در CNN فعالیت می‌کند. برگن اولین مصاحبه تلویزیونی را با اسامه بن لادن در سال ۱۹۹۷ انجام داد که توسط شبکه CNN نیز پخش شد. این مصاحبه در زمان خود غوغای زیادی برپا کرد، زیرا این اولین باری بود که یک رسانه غربی توانسته بود با بن لادن مصاحبه کند.

زندگی‌نامه اسامه بن لادن

درست بیش از ۱۰ سال پیش، نیروهای ویژه آمریکایی اسامه بن لادن را در خانه‌ای در شمال پاکستان  کشتند. این عملیات موفق به بزرگترین تعقیب و‌گریز تاریخ پایان داد و آخرین فصل این گزارش خوب ، دقیق و جذاب از زندگی بنیانگذار القاعده و مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است.

پیتر برگن یکی از اولین روزنامه نگاران بود که تهدیدات افراط گرایی اسلام گرا را درک کرد و از آن زمان مجموعه‌ای از کتاب‌ها در این زمینه و همچنین واکنش ایالات متحده به آن را نوشته است. اوبرای نوشتن این کتاب از ۲۵ سال مشاهده مستقیم و صدها گزارش، مصاحبه و سندِ تاریخی استفاده کرده است.

– انتشار کتاب صوتی و متنی «از قیطریه تا اورنج کانتی در فیدیبو»

روزهای گذشته خبر انتشار آخرین کتاب حمیدرضا صدر، از قیطریه تا اورنج کانتی، تحلیل‌گر فوتبال و منتقد محبوب سینما، بسیار خبرساز شد. این کتاب که همزمان با سال‌های مبارزه او با بیماری سرطان نوشته شده طی هفته گذشته در قالب کتاب الکترونیک و صوتی با صدای رضا کیانیان و فاطمه معتمد‌آریا توسط رادیو گوشه منتشر شد.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/category/sales/15041?utm_source=fidibo&utm_medium=website&utm_campaign=sadr” size=”big” align=”right” target=”_blank” radius=”9″ rel=”nofollow”]کتاب از قیطریه تا اورنج کانتی[/button]

استقبال چشمگیر مخاطبان و علاقه‌مندان به این کتاب نشان از موفقیت زود هنگام آن دارد. کتابی که جستار‌نویسی به قلم شیوا و دوست‌داشتنی دکتر حمیدرضا صدر است و هر لحظه مخاطب را به جهانی تازه دعوت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری