کتاب صوتی داستانی جذاب

معرفی ۴ کتاب صوتی داستانی ایرانی شنیدنی

تجربه‌ی زندگی در داستان‌های ایرانی: ۵ کتاب صوتی داستانی ایرانی که باید بشنوید

گوش کردن به کتاب صوتی هرروز در جهان رونق بیشتری پیدا می‌کند و افراد بیشتری به آن علاقه‌مند می‌شوند. قبلاً در دو مطلب کتاب صوتی برای شروع و کتاب صوتی برای حرفه‌ای ترها، چند کتاب صوتی داستانی درست و حسابی معرفی کرده‌ایم که باید حتماً نگاهی به آن‌ها بیندازید.

در این مطلب هم ۴ کتاب صوتی داستانی ایرانی دیگر معرفی خواهیم کرد که اگر بگوییم جزو بهترین آثار داستانی فارسی هستند، بی‌راه نگفته‌ایم. پس آماده باشید.

کتاب صوتی مدار صفر درجه نوشته احمد محمود

احمد محمود را بیشتر با رمان فوق‌العاده‌اش یعنی «همسایه‌ها» می‌شناسیم اما «مدار صفر درجه» هم یکی از بهترین آثار اوست که نباید از آن غافل شوید. رمانی سه‌جلدی که در اولین بار در سال ۱۳۷۲ منتشر شد. داستان این کتاب در اهواز اتفاق می‌افتد و به وقایع انقلاب ایران می‌پردازد.

یکی از ویژگی‌های خوب نسخه‌ی صوتی این کتاب، گوینده‌ی آن یعنی رضا عمرانی است که طرفداران کتاب صوتی می‌دانند که شنیدن کتاب با صدای او چقدر لذت‌بخش است.

کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی

این کتاب از کتاب قبلی جدیدتر است و نسخه‌ی متنی آن در سال ۱۳۹۵ منتشر شد. داستانی که در سال‌های اخیر حسابی پرفروش بوده و اعتبار زیادی برای نویسنده‌اش یعنی عطیه عطارزاده به همراه داشته است. کتاب داستان جالبی دارد درباره دختری نابینا که با مادرش در تهران زندگی می‌کند. مادر چشم دختر است و دنیا را برای او توصیف می‌کند. مادر برای دختر کتاب می‌خواند و او را با دنیای بیرون آشنا می‌کند. دختر به همراه مادر در زیرزمین خانه‌شان به گیاهان دارویی رسیدگی می‌کنند. اما در اثر اتفاقی دختر با دنیای بیرون از خانه آشنا می‌شود و با سؤالات زیادی مواجه می‌شود.

این کتاب با صدای نگار جواهریان به کتاب صوتی هم تبدیل شده که شنیدنش می‌تواند جذاب باشد.

نگار جواهریان در دبی

کتاب صوتی شوهر آهو خانم

اگر بخواهیم چند کتاب مهم در ادبیات داستانی ایران را مرور کنیم، «شوهر آهو خانم» را می‌توانیم با خیال راحت در این فهرست بگنجانیم. این کتاب اولین بار در سال ۱۳۴۰ منتشر شد. داستان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه اتفاق می‌افتد و ماجرای مردی نانوا را روایت می‌کند که حضور زنی زیبا در مغازه‌اش، موجب حوادث تازه‌ای در زندگی‌اش می‌شود.

رمان طولانی شوهر آهو خانم که می‌تواند روزها همراه شما باشد، با صدای پیمان قریب‌پناه شنیدنی شده است.

کتاب صوتی خانه لهستانی‌ها

رمان مرجان شیرمحمدی در سال ۱۳۹۵ منتشر شد. داستان که در دوره‌ی پهلوی دوم اتفاق می‌افتد، از زبان پسر چهارده‌ساله‌ای به نام سهراب روایت می‌شود که از خاطراتش در ده‌سالگی می‌گوید. داستان بیشتر حول آدم‌هایی می‌گردد که با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند ولی در بحران در کنار یکدیگرند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی این کتاب این است که خود نویسنده یعنی مرجان شیرمحمدی کتاب را خوانده و به کتاب صوتی تبدیل کرده است.

سختی زندگی امانش را بریده بود، ولی جز تحمل کاری نمی‌کرد. راضی به قضا و قدر نبود، ولی باهاش هم نمی‌جنگید. گیر زندگی افتاده بود و زندگی هم حالش را جا آورده بود. دلشاد خانم می‌گفت آدمیزاد باید قدرشناس باشد و وقتی خدا به‌ش چیزی بخشید، او هم به مردم ببخشد.

چه قبلاً اهل داستان و رمان بوده‌اید و چه نه، باید کتاب‌های صوتی داستانی را امتحان کنید تا لذت شندین داستان در هر موقعیتی مثل رانندگی، سفر، قبل از خواب یا هر وقت دیگری تجربه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری