نشر پرتقال

بهترین کتابهای انتشارات پرتقال از نگاه کاربران

یکی از بهترین کارهایی که هر خانواده‌ای می‌تواند برای فرزندش انجام دهد، کتابخوان بارآوردن آن‌هاست. زمانی که فرزندتان را به مطالعه عادت می‌دهید، در حقیقت دوستانی جدانشدنی به او داده‌اید که می‌توانند همراهان او در فصل‌های مختلف زندگی‌اش باشند. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام انتخاب کتاب برای بچه‌ها اهمیت دارد توجه به گروه سنی آن‌هاست. محتوایی که در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد باید متناسب با شرایط سنی آن‌ها باشد، اگر به دنبال یک مرجع مطمئن برای معرفی کتاب به بچه‌ها پس از سه‌سالگی تا پایان دوران نوجوانی هستید انتشارات کودک و نوجوان پرتقال همان ناشری است که می‌توانید با خیال راحت به آن مراجعه کنید. شعار این انتشارات، بهترین کتاب‌های جهان برای بچه‌های ایران است و تلاش کرده است با چاپ کتاب‌های متنوع در حوزه‌های مختلف در همین مسیر گام بردارد.

درباره انتشارات پرتقال 

پرتقال یکی از زیرشاخه‌های انتشارات آموزشی خیلی سبز است که کارش را در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده است. به گفته‌ی خیلی سبزی‌ها یکی از دغدغه‌های آن‌ها، محتوای مناسبی غیر از محتوای آموزشی برای کودکان و نوجوانان بود و پروبال دادن به این ایده باعث شد اولین فرزند کوچک این انتشارات به دنیا بیاید؛ یعنی انتشارات پرتقال.

پرتقال تلاش می‌کند بچه‌ها از دوران کودکی و نوجوانی‌شان لذت ببرند و عجله‌ای برای بزرگ‌شدن نداشته باشند. اهالی این انتشارات نقاط مختلف دنیا را زیر نظر دارند تا هر زمان، کتاب جذابی برای بچه‌ها چاپ شد، هرچه سریع‌تر ترجمه‌ی باکیفیت آن را در اختیار بچه‌های ایرانی قرار دهند. پرتقال اهمیت زیادی برای کیفیت کاغذ و جلد کتاب و همین‌طور طراحی قائل است و همین باعث شده کتاب‌هایش متفاوت به‌نظر برسند و بچه‌ها را به خود جذب کنند. کتاب‌های چاپ شده از سوی این ناشر تنوع بالایی دارند و از یک ماجرای فانتزی جذاب تا یک زندگی‌نامه یا یک کتاب اجتماعی مناسب گروه‌های سنی کودک و نوجوان را می‌توانید در میان آن‌ها پیدا کنید.

کدام کتاب‌ها را از پرتقال بخوانیم؟

در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین و بهترین کتاب‌های انتشارات پرتقال را معرفی می‌کنیم:

۱.    مجموعه آپولو نوشته ریک ریوردان

جلد کتاب شبح تاریکی
the dark prophecy

ریک ریوردان از آن نویسنده‌هایی است که با ایده‌هایش نابش در دنیای فانتزی پا گذاشته و سال‌هاست بچه‌ها را حسابی درگیر ماجراهایش کرده است. ماجراهایی که در آن‌ها خدایان اسطوره‌ای یونان و روم را به دنیای مدرن می‌آورد و جذاب‌ترین ماجراجویی‌ها را خلق می‌کند. در مجموعه‌ی آپولو این نویسنده سراغ این خدای یونانی رفته و او را از کوه المپ تا آمریکا کشانده تا همراه پرسی جکسون، شخصیت مجموعه داستان خدایان کوه المپ و چند نیمه خدای دیگر در این کشور پرسه بزند و مجبور به انجام کارهایی شود که هرگز به ذهنش هم خطور نمی‌کرد. پیشگویی پنهان، شبح تاریکی و مارپیچ آتشین سه کتاب اول این مجموعه هستند که پرتقال آن‌ها را با ترجمه‌ی آرزو مقدسی عرضه کرده است.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/122584-%D8%B4%D8%A8%D8%AD-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]شبح تاریکی[/button]

 

۲.    پاستیل‌های بنفش

جلد کتاب پاستیل های بنفش
crenshaw

پاستیل‎‌های بنفش نوشته‌ی کاترین اپلگیت سال ۲۰۱۵ منتشر شد و توانست نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. این داستان از زبان پسربچه‌ی کلاس پنجمی‌ای به نام جکسون نوشته شده است و لحن گیرا و جذابی دارد انگار که واقعاً دارید با یک نوجوان کمی عصبی صحبت می‌کنید. داستان کتاب، داستان روزهایی از زندگی خانواده‌ی این پسربچه است که شرایط اقتصادی بسیار سختی را می‌گذرانند و باید چالش‌های زیادی را مدیریت کنند، او این روزها سخت را با لحنی که کمی طنز هم در آن نهفته است برای خواننده به تصویر می‌کشد. در طول داستان، قوه‌ی تخیل جکسون به او یک دوست خیالیِ عاشق پاستیل‌های بنفش می‌دهد، دوستی به نام کرنشا که به نظر می‌رسد می‌تواند اوضاع را کمی بهتر کند. مترجم این کتاب آناهیتا حضرتی است و توانسته است به‌خوبی پیام کاترین اپلگیت را به بچه‌های ایرانی برساند. آنچه این کتاب روی آن تاکید دارد، روش برخورد با ناملایمات زندگی و پذیرش آن‌ها با آرامش و خوش‌بینی است. پاستیل‌های بنفش یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات پرتقال در این سال‌هاست.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/97561-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%86%D9%81%D8%B4″ size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]پاستیل‌های بنفش[/button]

 

۳.    من خورشید هستم، یک ستاره‌ی درخشان

جلد کتاب من خورشید هستم
sun one in the billion

برای آموزش مفاهیم علمی به کودکان کتاب‌های زیادی وجود دارد که با زبانی ساده و جذاب و قابل‌فهم مسائل را توضیح داده‌اند. یکی از بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید برای سه تا هفت‌ساله‌ها انتخاب کنید من خورشید هستم یک ستاره‌ی درخشان، است. در این کتاب مصور و بامزه، خورشید داستان زندگی خودش به‌عنوان یک ستاره را برای بچه‌ها تعریف می‌کند، او از اهمیت خودش برای جانداران کره‌ی زمین می‌گوید و درباره‌ی منظومه‌ی شمسی هم چیزهای زیادی به بچه‌ها یاد می‌دهد. نویسنده‌ی این کتاب استیسی مک آنتلی یکی از نویسندگان شناخته‌شده‌ی کودکان است. او کتاب‌های من زمین هستم، یک سیاره چند میلیارد ساله و من ماه هستم، بهترین دوست زمین را هم برای آشنایی با نجوم برای بچه‌ها نوشته است.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/97561-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%86%D9%81%D8%B4″ size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]من خورشید هستم، یک ستاره‌ی درخشان[/button]

 

۴.    جناب نارنجی وارد می‌شود

جلد کتاب جناب نارنجی وارد می‌شود
jenabe narenji

جناب نارنجی وارد می‌شود یک کتاب بامزه و دوست‌داشتنی برای علاقه‌مندان به کتاب‌های تصویری و کمیک استریپ‌هاست. علی اکبر زین العابدین این کتاب نارنجی را برای عاشقان این رنگ زنده و دوست داشتنی نوشته است و در آن دو شخصیت جالب به نام‌های آقای نارنجی و پسرش نارنجک را خلق کرده که حسابی هم بامزه هستند. آنچه در این کتاب کوچک و جالب می‌خوانید در واقع مونولوگی از جناب نارنجی است که کمی با لحنی کمی طنز آلود از روزمرگی‌هایش می‌گوید و گاهی هم زیر لب غر می‌زند. نویسنده تلنگرهای جالبی را هم در قالب این مونولوگ‌ها گنجانده است که می‌توانند خواننده را حسابی به فکر فرو ببرند. جناب نارنجی وارد می‌شود برای هفت تا دوازده ساله‌هاست و می‌تواند اوقات فوق‌العاده‌ای برای بچه‌ها بسازد.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/117630-%D8%AC%D9%86%D8%A7%D8%A8-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]جناب نارنجی وارد می‌شود[/button]

 

۵.    افسانه ایکاباگ

جلد کتاب افسانه ایکاباگ
the ickabog

همه‌ی دنیا جی کی رولینگ را با مجموعه‌ی بی‌نظیر هری پاتر می‌شناسند اما واقعیت این است که این مجموعه تنها کار این نویسنده نیست. افسانه ایکاباگ کتاب دیگری از جی کی رولینگ برای نوجوان‌هاست که سال ۲۰۲۰ منتشر شد. رولینگ پیش‌نویس این کتاب را بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ نوشته بود و قرار بود دنیای فانتزی جدیدش را پس از پایان هری پاتر به بچه‌های جهان معرفی کند اما به دلایلی نوشتن آن را متوقف کرد. به گفته‌ی رولینگ، شیوع کرونا و ماندن بچه‌های سراسر دنیا او را ترغیب کرد داستانش را تمام کرده و نسخه‌ی الکترونیک آن را پخش کند. او از بچه‌های سراسر دنیا خواست برای فصل‌های مختلف داستانش نقاشی بکشند و بهترین نقاشی‌ها را در نسخه‌ی چاپ کتاب منتشر کرد. داستان کتاب داستان سرزمینی به نام کورنکوپیا است که پادشاهی موطلایی به نام فرد بی باک بر آن حکومت می‌کند. در افسانه‌های این سرزمین گفته شده است در شمال کشور مردابی هست که یک هیولا در عمق آن زندگی می‌کند اما کمتر کسی این ماجرا را باور دارد تا اینکه اتفاقاتی رخ می‌دهند که مردم را مجبور می‌کند کمی بیشتر به افسانه‌ها فکر کنند.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/117630-%D8%AC%D9%86%D8%A7%D8%A8-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]افسانه ایکاباگ[/button]

 

۶.    یک شب فاصله

A night dividedجلد کتاب یک شب فاصله یک داستان معمولی نیست. داستانی اجتماعی بر بستر واقعیت تلخی است که در جهان ما رخ‌داده است. نویسنده‌ی این کتاب، جنیفر ای نیلسن یکی از نویسندگان مشهور امریکایی است که بسیاری از کتاب‌هایش در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌اند. ماجرای کتاب یک شب فاصله، ماجرای دختری به نام گرتا است که در دهه‌ی پنجاه قرن بیستم، یعنی دوران جنگ سرد به دنیا آمده و کشیده شدن دیوار برلین و تقسیم شدن آن به برلین شرقی و غربی را در کودکی می‌بیند. پدر و برادر او پشت دیوار می‌مانند و خانواده‌اش به دوپاره تقسیم می‌شود. گرتا سال‌ها بعد همراه یکی از دوستانش تلاش کرد تا از دیوار رد شود و خانواده‌اش را به هم برساند. جنیفر ای نیلسون جریان عبور او از دیوار برلین را هم با یک ماجرای واقعی پیوند داده و توانسته تصویری درخشان در ذهن مخاطب به جا بگذارد. تصویری که با خانواده دوستی، شهامت و بسیاری از ارزش‌های انسانی دیگر رنگ و بو پیدا کرده است. هرچند این کتاب برای نوجوانان نوشته شده است اما بزرگسالان هم می‌توانند از آن لذت ببرند.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/117630-%D8%AC%D9%86%D8%A7%D8%A8-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]یک شب فاصله[/button]

 

۷.    مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های کاپیتان زیرشلواری

The adventures of capitan underpantsجلد کتاب ماجراجویی‌های کاپیتان زیرشلواری محصول سال ۱۹۹۷ در آمریکاست. دیو پیلکی این کتاب جذاب را نوشته است، کتابی که برای سال‌ها یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های بچه‌ها در آمریکا و نقاط مختلف جهان بود. سال‌ها بعد از روی کتاب‌های کاپیتان زیرشلواری فیلم آن هم ساخته شد، فیلمی که استقبال زیادی را در پی داشت.

اما کاپیتان زیر شلواری از کجا آمد؟ اگر جلد اول کتاب را بخوانید می‌فهمید. او ابرقهرمان بامزه‌ای است که زاییده‌ی ذهن دو دوست به نام‌های جرج و هرولد است. آن‌ها دو بچه مدرسه‌ای هستند که شرکت کامیک‌های خانه درختی را برای خودشان راه انداخته‌اند. هرولد نقاشی می‌کشد و جرج داستان می‌بافد. آن‌ها توانایی‌هایشان را روی‌هم گذاشتند و کمیک‌های ماجراهای کاپیتان زیر شلواری به وجود آمدند. دستگاه کپی مدرسه هم عامل انتشار کاپیتان زیر شلواری شد و بچه‌های مدرسه هم حسابی به این ابرقهرمان زیر شلواری پوش علاقه‌مند شدند. ترا – لا – لا، حمله‌ی توالت‌های سخنگو، هجوم خانم‌های بوفه دار بدذاتی که از فضا اومده‌ن و بعدش هم حمله‌ی خرخون‌های زامبی همونقدر پلید ناهارخوری، کاپیتان زیرشلواری و پاتک پرخطر پروفسور دوپی و کاپیتان زیر شلواری و خانم خوش‌پوش خبیث جلدهای این مجموعه‌اند که می‌توانید در میان کتاب‌های پرتقال پیدا کنید.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/117630-%D8%AC%D9%86%D8%A7%D8%A8-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]ماجراجویی‌های کاپیتان زیرشلواری[/button]

 

7 Responses

  1. من از نشر های مختلف کتاب های زیادی خوندم ولی پرتقال یه چیز دیگس
    من که کتاب : بادبادک زرد
    دختری که ماه را نوشید
    طنین کوهستان
    روی چرخ زندگی
    و همچنین گردباد های مغز
    که همشون از نشر پرتقال هستند رو پیشنهاد میکنم واقعا که جذابیت زیادی دارن

  2. مدرسه خوب ها و بدها، مدرسه جاسوسی و خواهر خوانده هم جزو بهترین کتاب های پرتقال هستند.

  3. بهترین کتاب های پرتقال : مدرسه ی جاسوسی پرونده های مختومه پاستیل های بنفش مدرسه ی عالی ی شرارت شهر های جاسوس مدرسه ی مردگان

  4. از نظر من بهترین کتاب های نشر پرتغال عبارت اند از زویی واشنگتن ، این کتاب را ممنوع کنید ، رویای دویدن است

  5. کتاب های المپیک در این کتابخانه ی آقای لمونچلو فرار از کتابخانه ی آقای لمونچلو جناب نارنجی وارد می‌شود مدرسه ی جاسوسی افسانه ایکاباگ مدرسه ی عالی شرارت گرد باد های مغز
    سفری ب انتهای دنیا بهترین کتاب های پرتقال هستند و خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری