عکس آلن دوباتن

گام به گام خودشناسی با آلن دوباتن

کتاب صوتی خودشناسی آلن دوباتن کمک می‌کند با توسعه‌ جهان ِ بیرون جهان درون‌مان را نیز توسعه دهیم. همراه با توسعه زندگی‌های فردی‌واجتماعی درکنار پیشرفت سبک زندگی، انسانها، در سالهای اخیر خصوصا دهه‌ای که پشت ‌سر گذاشته‌ایم بسرعت خیره کننده‌ای به کتابها و آموزه‌های موفقیت و پیشرفت در زندگی و کسب‌وکار اقبال نشان داده‌اند. تجدید چاپ کتابهای موفقیت سرعت سرسام‌آوری داشته و روزبه‌روز به نویسندگانی که در این زمینه کار می‌کنند اضافه می‌شود. امروزه برای همگان، مانند روز روشن است که اگر تصمیم قطعی بر تغییر زندگی خود داشته‌باشیم، با استفاده از آموزش‌های این آثار می‌توانیم تغییرات محسوسی در زندگی وکسب‌وکار خود خلق کنیم. چند خط بالا، مقدمه‌ای بود برای معرفی کتاب‎صوتی خودشناسی یکی از پرفروش‌ترین آثار موفقیت و تغییر نگرش در زندگی اثر آلن دوباتن با صدای دادبه دادمهر که توسط انتشارات کتابسرای نیک به بازار عرضه شده. در این مطلب، به افزایش آگاهی شما در خصوص فواید این اثر کمک می‌کنیم، بطوری‌که راحت‌تر و سریع‌تر بدنبال شنیدن این اثر بروید.

خودآگاهی

بالاخره یک روز متفاوت از راه می‌رسد

وقتی به زندگی افراد موفق می‌نگریم یا سرگذشت آنها را مطالعه می‌کنیم، به موارد بسیاری بر می‌خوریم که گفته‌اند از سکون و رخوت خسته شده بودند،یا یک روز تصمیم به تغییر تمامی شرایط گرفته‌اند. اولین گام برای شروع یک دوره مثبت در زندگی وکسب‌وکار، تغییر درونی فرد نسبت به احوالات کنونی‌اش است.به عبارت‌دیگر بدون خودآگاهی برای تغییر، هیچ موفقیتی روی نشان نمی‌دهد. خودآگاهی زمانی ثمربخش خواهد بود که ما به خودشناسی دقیقی دست پیدا کرده باشیم، آلن دوباتن خیلی شفاف و صریح برای ما از خودشناسی و راههای نیل به آن گفته است. نگران سخت فهم بودن این کتاب نباشید، بقدری دوباتن آموزه‌هایش را در این اثر ساده و راحت برای ما توضیح داده که در پایان شنیدن این اثر، مشتاق به مطالعه دیگر آثار وی خواهید شد.

آلن دوباتن کیست؟

نویسنده‌ای که همه جا صحبت اوست

فیلسوف،نویسنده و مجری۴۱ ساله سوئیسی ساکن بریتانیا در سال ۱۹۹۳ با چاپ کتاب جستارهایی در باب عشق، نگاه‌ها را به سمت خود خیره کرد. دوباتن ،در سال ۱۹۹۲ مدرک عالی خود را از کالج کینگ لندن در رشته فلسفه دریافت کرد، می‌توان گفت او فعالیت اصلی و رسمی خود را از همان سال ۱۹۹۳ آغاز کرد. در ایران هم، مانند بسیاری از کشورها، آثار او با استقبال فراوانی روبرو شده است، او تصمیم داشت در دانشگاه هاروارد فلسفه را در مقطع دکتری ادامه دهد که بین آن و نگارش کتب انگیزشی و فلسفی، نوشتن را انتخاب کرد و تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد. از دیدگاه دوباتن، فلسفه، علاج تمامی مشکلات و گرفتاری‎های بشر امروز است. او بر روی تبیین و نگارش فلسفه به زبان ساده و همه‌فهم بسیار پافشاری دارد. او در کنار فعالیت‌های اصلی خود در سال۲۰۰۸ هم یک مرکز آموزشی با نام مدرسه زندگی در لندن تاسیس کرد که در این مرکز هم، فلسفه را به زبان‌وبیان ساده آموزش می‌دهد. از مهمترین آثار او می توان به دین برای خداناباوران، هنر سیروسفر، خوشی‌ها و مصائب کار، سیر عشق، در باب مشاهده و ادراک، اضطراب منزلت و اضطراب موقعیت اشاره کرد.

درباره کتابخوان کتاب صوتی «خودشناسی» دادبه دادمهر

یکی از بهترین صداپیشه‌های حال‌حاضر ایران، کسی نیست جز دادبه دادمهر که از دهه‌شصتی‌هایی است که موسیقی خوانده ولی در گویندگی و کار در رادیو استعداد و توانایی خود را کشف کرده است، آثار بسیاری در زمینه موفقیت و سبک‌زندگی از نویسنده‌های مشهور روایت کرده و در برنامه‌های گوناگونی از رادیو به عنوان گوینده حضور داشته‌است. خودشناسی آلن دوباتن قطعا با صدای او بسیار جذاب‌تر و دلنشین‌تر به گوش می‌رسد.

حرف حساب دوباتن در خودشناسی چیست؟

جراحی درون

دوباتن در این اثر مخاطب خود را به پایین‌ترین و عمیق‌‌ترین لایه‌های شخصیتی‌اش فرو می‌برد. او با ابزارها و شیوه‌هایی ساده و البته کارآمد به مخاطب خود کمک می‌کند بهتر و بیشتر، راهروها و زوایای پنهان مانده درونش را بشناسد. نویسنده در این کتاب به خواننده یاد می‌دهد به این اصل مهم پی‌ببرد که بدون یک خودشناسی دقیق، هیچ موفقیتی خلق نمی‌گردد. دوباتن در این کتاب، تمرین‌های بسیار ساده اما کارآمدی را برای مخاطب در نظرگرفته که با انجام آنها می‌توان به شناخت درست و دقیق‌تری از خودمان برسیم. این کتاب کمک می‌کند که بفهمیم در زمان تصمیم‌گیری باید مراقب کدام‌یک از جنبه‌های درونی‌مان باشیم، با مطالعه این اثر می‌فهمیم اولویت‌ها و توانایی‌های بالقوه ما در کدام جنبه از وجودمان نهفته است.یک موضوع بسیار مهم برای اثر بخشی بیشتر این اثر اینکه باید به پرسش‌هایی که دوباتن از ما می‌پرسد، بسیار صادقانه پاسخ دهیم چراکه پاسخ‌های ما منتج به امتیازاتی می‌شود که از آنها در حصول میزان توانمندی‌های درونی استفاده می‌گردد.به بیان دیگری، در هنگام پاسخ  به سئوالات و انجام تمرینات باید خود واقعی‌مان باشیم و الا وقت خود را تلف کرده و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

برای بهره‌وری بیشتر این اثر باید هم وقت کافی برای مطالعه آن بگذاریم و هم برای انجام تمرینها و پاسخ به سئوالات،کتاب حجم چندانی ندارد و شنیدن تمام آن وقتی نزدیک به دو ساعت را از ما می گیرد ولی آنچه مهم است زمانی است که برای پرسش ها و تمرین ها اختصاص می‌دهیم.

بخشی از کتاب

«بایستی با اضطراب‌هایمان شاخ‌به‌شاخ شویم؛ باید خودمان را مجبور کنیم که تصور کنیم اگر پیشگویی‌های بدشگون و فاجعه‌آمیز این اضطراب‌ها واقعاً رخ دهند، چه اتفاقی خواهد افتاد: اگر هر آنچه در ما احساس نگرانی مبهم ایجاد می‌کند واقعاً پیش بیاید، چه بر سرمان خواهد آمد؟ کدام خطرها واقعی هستند؟ چطور ممکن است که وقتی همه‌چیز در هم پاشیده است، کماکان حال ما خوب باشد؟ بازی کردن با وخیم‌ترین وقایع، یکی از بهترین راه‌ها است که یک نگرانی آزارنده را بالاخره خنثی کنیم. بهتر است با بدترین نگرانی‌هایمان تک‌به‌تک روبه‌رو شویم تا دریابیم که اکثرشان چندان ناظر به هیچ خطر جدی‌ای نیستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری