0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها

(سریال صوتی)
درباره راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها

کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها، جلد اول مجموعه 5 جلدی رمانی محبوب و پرفروش از نویسنده معروف انگلیسی، داگلاس آدامز است. این رمان فانتزی با توجه به استقبال عظیم خوانندگان و تحلیل‌های مثبت از سوی منتقدان، به یکی از مهم‌ترین آثار ادبی جهان تبدیل شده‌است. علاوه بر آن، این رمان به ده‌ها زبان ترجمه شده و بر اساس آن، یک سریال تلویزیونی، تئاتر و فیلم سینمایی نیز ساخته شده است.

موضوع کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها چیست

راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها داستان سفر هیجان‌انگیز یک مرد به نام آرتور دنت به عنوان یک اتواستاپ‌زن در دنیای بین‌کهکشانی را روایت می‌کند. آدامز با زبانی طنزآمیز و متفاوت، مسائل جدی مانند معنای زندگی، قدرت، اتوریته و زندگی در دیگر سیارات را بیان می‌کند و به نقد و تأمل درباره مفاهیم معاصر می‌پردازد. داستان کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها درباره سفر آرتور دنت به سیاره‌ای دور است. در این سفر، او با موجودات عجیب، مفاهیم فراگیر و معماهای بزرگ کهکشان روبرو می‌شود. داستان به شکل چند پهلو و پرمعنا، با زبانی روان و طنزآمیز، مخاطب را به تأمل و سرگرمی وادار می‌کند.

کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها از ژانر علمی تخیلی برخوردار است. این رمان با تلفیق عناصر علمی و تخیلی، همراه با طنز و شخصیت‌های فراگیر، یک اثر استثنایی در این ژانر به‌شمار می‌رود. کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتب دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی شناخته شده است. این کتاب برای علاقه‌مندان به دنیای فانتزی با زبان طنز گونه و نگاهی نو به مسائل جدی، توصیه می‌شود. این اثر می‌تواند برای هر کسی که به دنبال یک سفر جذاب و الهام‌بخش در دنیای خیالی کیهانی باشد، تجربه فوق‌العاده‌ای را ارائه دهد.

داگلاس آدامز، خالق داستان‌های علمی تخیلی

داگلاس آدامز، نویسنده‌ای است که با آثارش در دنیای ادبیات علمی تخیلی و طنز، جای خود را به عنوان یکی از شخصیت‌های منحصربه‌فرد ادبی گسترش داده است. داگلاس آدامز در ۱۱ مارس ۱۹۵۲ در لندن متولد شد. زندگی او از جوانی با سختی‌ها و تغییرات بسیاری همراه بود. جدایی والدین در پنج سالگی، نقطه عطفی در زندگی داگلاس آدامز بود. این تجربه به شکلی مثبت و چالش‌برانگیز، زمینه‌ساز تجربیات بعدی او شد.

در دوران ابتدایی، او به فیزیک هسته‌ای علاقه بسیاری داشت و همین امر باعث شکل‌گیری ایده‌های تخیلی در ذهن او شد. داگلاس در سن جوانی، با ورود به عرصه نویسندگی و تألیف برنامه‌های تلویزیونی، به سرعت توانست جایگاه ویژه‌ای برای خود دست و پا کند. داگلاس آدامز پس از انتشار کتاب کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها توانست جای خود را در تاریخ ادبیات علمی تخیلی باز کند. 

مرگ ناگهانی داگلاس آدامز در سال ۲۰۰۱ جهان ادبیات را شگفت‌زده کرد. یاد داگلاس آدامز به دلیل خلق و خوی خاص و طنز گونه خود همواره در ذهن خوانندگان باقی‌مانده، آثار او همچنان در دنیای ادبیات، خوانندگان را به سوی سفری خیالی و فلسفی می‌کشاند.

برخی از آثار داگلاس آدامز در فیدیبو عبارتند از:

چرا باید کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها را بخوانیم

  • سبک طنز آمیز و متفاوت: زبان طنز آمیز و متفاوت داگلاس آدامز در این رمان، خواننده را به یک تجربه جالب و خیره‌کننده می‌کشاند. این سبک نوشتاری، باعث ماندگاری این اثر در ذهن خواننده می‌شود.
  •  نقد اجتماعی و فلسفی: کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها با روایت داستان‌های علمی تخیلی، به نقد اجتماعی و فلسفی درباره مسائل مختلف می‌پردازد. این اثر به خواننده فرصت می‌دهد تا به تأمل درباره مسائل بنیادین انسانی بپردازد.
  •  سفر ماجراجویانه: داستان راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها شامل سفرهای ماجراجویانه به دیگر سیارات و کهکشان‌هاست که باعث می‌شود خواننده از روند پر فراز و نشیب داستان لذت ببرد.
  •  تأمل در معنای زندگی: یکی از مضامین مهم این رمان، تأمل در معنای زندگی است. از طریق داستان آرتور دنت و سفرهایش، خواننده با سوالات اساسی در رابطه با معنای واقعی زندگی مواجه می‌شود که می‌تواند منجر به تفکر و تأمل در زندگی خود شود.
  • به طور کلی، کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها یک تجربه منحصربه‌فرد ادبی است که به لحاظ ژانر طنزآمیز، موضوع فلسفی و ماجراجویانه خود، خواننده را به یک سفر تخیلی می‌برد و او را با معنای واقعی زندگی آشنا می‌کند.

در بخشی از کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها می‌خوانیم

هول نشوید ... می‌دونی آرمان‌گرایی چیز خوبیه. صداقت علمی و پای‌بندی به حقیقت در تحقیقات هم درسته. این‌ها همه‌ش سر جای خودشون معتبر و محترمن . جست‌و‌جوی حقیقت به هر بهایی این هم خیلی شیکه و چی بهتر از این! اما می‌بخشید‌ها زمانی می‌رسه که حقیقت محض علمی، اگر اصلا وجود داشته باشه، اینه که به احتمال بسیار زیاد یه گله ابله دیوونه جهان چند بعدی و بینهایت ما رو اداره می‌کنن. اون وقت آدم دو راه بیشتر نداره: یا دوباره ده میلیون سال علاف بشه تا آخر سر برسه به همین جواب یا پول رو بردارو بزن به چاک. من که انتخابم مشخصه ...

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها

اگر از خواندن کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها لذت بردید و به ژانر علمی تخیلی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم، خواندن آثار زیر را از دست ندهید:


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
383.۳۴ کیلوبایت
مدت زمان
۰۶:۴۸:۵۳
نویسندهداگلاس آدامز
مترجمآرش سرکوهی
راوینیما رئیسی
راوی دوملیلی رشیدی
راوی سوممجید یوسفی
راوی چهارمسهیل مستجابیان
راوی پنجمدانیال خیری خواه
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۸۳.۳۴ کیلوبایت
۰۶:۴۸:۵۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 52 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (22)
حال‌خوب‌کن ✨ (20)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
17 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
11 ٪
30 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
آموزنده 🦉

محتوای کتاب:بنظرم واقعا منطقی میاد که سوال «معنای زندگی چیه؟» سوال غیر دقیق و نامفهومی باشه چون به طور دقیق مشخص نمیشه که خواستار چه چیزی هست گویندگی:در یک کلام لذت بردم.رادیو گوشه واقعا کار های با کیفیتی رو ادا میکنه دم بچه های گویندگی گرم 🌹 صدا های شخصیت بهشون میخورن خصوصا فورد که شخصی هست که مثل افراد بی‌خانمان بین سیاره های کهشکان جابجا میشه و تریلیان که خانومی جذاب و زیبا هستن و ماروین که چند دقیقه گوش دادن بهش آدم رو زجر میده و افسرده می‌کنه! یکی گفته بودن که راوی گهگاهی خنده می‌کنه که طبیعیه وگرنه داستان، داستان طنز نبود! فقط یک مشکل جدی هست اونم اینکه فیدیبو قاطی میکنه و بعضی قسمت هارو جا میزاره وقتی که کتابو برای بار دوم داشتم گوش میدادم متوجه شدم ۴ یا ۵ قسمت رو نشنیدم! باید هربار چک کنید که آیا قسمت درست،به ترتیب داره پخش میشه یانه

3
سرگرم‌کننده 🧩

این کتاب فضایی به‌شدت تخیلی دارد جوری که بعضی جاها اتفاقات منطق خاصی ندارند و اگر فضایی شدیدا تخیلی براتون دلچسب نباشه احتمالا این کتاب باب میل شما نخواهد بود. در کنار تخیلی بودن طنز نسبتا خوبی دارد که باز البته سلیقه‌ای هست و ممکن است برای برخی خیلی بامزه نباشد. کتاب در موارد زیادی در جهانی که خلق کرده تاکید بر کم ارزش بودن و ناچیز بودن زمین و ساکنینش در تمام کیهان می‌کند، این به نوع خود به نظرم از جنبه‌ای جالب و دوست‌داشتنی است و از جنبه‌ای که تا حدی انگار به پوچی و بی ارزش بودن همه‌چیز می‌خواهد برسد غیر دوست‌داشتنی است. از خود کتاب بگذریم روایت راوی‌ها بسیار بسیار خوب و دلنشین بود و واقعا جای تشکر داره.

3

تلاش کردم ،زمان دادم و حتی تا آخرش گوش دادم ولی نتونستم باهاش ارتباط بگیرم و مشکل از کتاب نبود، از اجرا بود. حتی گوینده کاراکتر ها هم خوب بودن ولی راوی واقعا ضعیف عمل کرده بود. چند تا مشکل دیگه هم لذت گوش دادن کتابو خیلی کم کرده بود. صدا خیلی ضعیف بود. من همزمان به ۳ تا کتاب صوتی گوش میدم از اون یکیا سوئیچ میشدم به این رسما نمیشنیدم. دوم ترتیب پخش فیدیبو از قسمت ۲۷ به بعد که قسمتارو عقب جلو پخش میکرد. سوم دخالت بی جهت راوی در روایت گری.راوی نباید احساسات شخصیشو دخالت بده تو روایتش😐 مثلا چرا وسط خوانش باید بخندی؟

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲

ببینید همه چیز خوبه اجرا عالیه محتوا جذابه البته اگه به فیزیک و نجوم علاقه داشته باشید و یه چیزایی سرتون بشه وگرنه که هیچی نمی فهمید بعد خلاصه بازم همه چی خوبه به غیر از پخش فیدیبو که پشت سرهم پخش نمیکنه خود به خود قطع میشه ، از هرجا دلش بخواد می پره به چند فصل بعد یعنی افتضاحه و نمی دونم چرا هر بار که آپدیت می کنن میزنن رفع مشکل خوانش ، اما بازم مشکل اصلی خوانشه

3

تنظیم صدا ها یه جاهایی حواس پرت کن بود. راوی داستان خیلی تصنعی به بخش های از کتاب پوزخند میزدن که از نظر من جالب نبود. ترتیب پخش فیدیبو واقعا دیوانه کننده بود. از اپیزود ۳۰ پرید ۳۲ از ۳۵ برگشت ۳۱ و رشته داستانی رو کاملا نابود کرد و متاسفانه اصلا قابل تغییر حتی به شکل دستی هم نبود. نمره من به این نسخه صوتی بود ولی کتاب مسلما از آوازه اش مشخصه که کتاب خوبیه.

2

نمونه را گوش دادم. همون اول دو تا مشکل برخوردم! یکی اینکه بهتر بود واحد مایل به کیلومتر تبدیل می‌شد. دوم اینکه در جایی میگه «دور این خورشیدو ... یه سیاره می‌چرخه...» در واقع یه «را» پس از خورشید بدون مفعول خوانده میشه که نمیدانم اشتباه از متن کتاب هست یا خواننده خودش این را اضافه کرده!

1

تو فیدیبو نمیشه گوش داد امیدوارم با اپلیکیشن های دیگری هم کار کنید . در جای دیگر خریداری خواهم کرد

4
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩

کتاب حال خوب کنی بود سبکش متفاوته و توی دسته طنزهای تخیلی و خیلی مدرنه در مجموعه ادبیات داستانیه و کمی (در حد اطلاعات اولیه) دانش فیزیک میخواد تا جالبتر و حال خوب کن تر بشه ... ولی صدا گذاریا عالیه و شبیه یه سریال میشه توی ذهن شبیه سازیش کرد 🌱🌱

3

حقیقتا با شنیدن نمونه به خرید کتاب ترغیب نشدم

4
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

خیلی خوب اجرا شده اما ای کاش پیش از این که این کتاب رو بخونم یا گوش کنم ، سریال ایرانی روزی روزگاری مریخ رو ندیده بودم چون واقعا به نظرم تقلید واضحی از این اثر هست و الان که کتاب رو گوش دادم برام جذابیت چندانی نداشت

نمایش 20 نقد دیگر
3.8
(52)
سرگرم‌کننده 🧩 (22)
104,000
٪50
52,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها
٪50
راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها
(سریال صوتی)
رادیو گوشه
3.8
(52)
سرگرم‌کننده 🧩 (22)
104,000
٪50
52,000
تومان