0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رستوران آخر جهان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رستوران آخر جهان

درباره رستوران آخر جهان

نقد و بررسی کتاب رستوران آخر جهان

کتاب رستوران آخر جهان اثر داگلاس آدامز، دومین جلد از مجموعه راهنمای کهکشان برای اتو استاپ‌زن ها است که به قلم طنز و خیال‌پردازی نویسنده، خواننده را به سفری حیرت‌انگیز در ورای هستی می‌برد. آرتور دنت، پس از نجات از نابودی زمین، به همراه فورد پری‌فکت، دوست فضایی‌اش، در سفری پرماجرا در کهکشان راه شیری غوطه‌ور می‌شوند. در این میان، آن‌ها با موجودات عجیب و غریب، سیارات شگفت‌انگیز و موقعیت‌های طنزآمیز و غیرقابل‌باوری روبرو می‌شوند. داستان رستوران آخر جهان حول محور رستورانی به همین نام می‌چرخد که در سیاره‌ای دوردست واقع شده است. این رستوران، مکانی است برای گردهمایی افراد مختلف از سراسر کهکشان که به دنبال معنای زندگی و پاسخ به سوالات بزرگ هستی هستند. داگلاس آدامز در رستوران آخر جهان با ظرافتی خاص، مسائلی عمیق و فلسفی را در قالبی طنز و سرگرم‌کننده به چالش می‌کشد. او به موضوعاتی مانند پوچی زندگی، جستجوی معنا، مرگ، بی‌عدالتی و تناقضات موجود در جهان می‌پردازد. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی حوزه فانتزی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب رستوران آخر جهان چیست

کتاب رستوران آخر جهان اثر داگلاس آدامز، با لحنی طنزآمیز به پوچی زندگی و بی‌معنی بودن بسیاری از فعالیت‌های انسان می‌پردازد. او نشان می‌دهد که چگونه انسان‌ها در جستجوی معنایی برای زندگی خود هستند، در حالی که در نهایت همه چیز به نابودی ختم می‌شود. در این کتاب شخصیت‌ها به دنبال پاسخ‌هایی برای سوالات بزرگ هستی هستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که هدف از زندگی چیست، چرا در این جهان هستیم و چه چیزی در انتظارمان است. مرگ یکی از مضامین اصلی رستوران آخر جهان است. آدامز با طنز و شوخ طبعی به مرگ نگاه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه انسان‌ها از آن می‌ترسند و سعی می‌کنند آن را انکار کنند. همچنین نویسنده در این کتاب به بی‌عدالتی‌های موجود در جهان هم اشاره می‌کند که چگونه انسان‌ها به یکدیگر ظلم می‌کنند و چگونه قدرتمندان از ضعیفان سوءاستفاده می‌کنند. رستوران آخر جهان پر از تناقضات است. آدامز نشان می‌دهد که چگونه جهان می‌تواند هم زیبا و هم زشت، هم خنده‌دار و هم غم‌انگیز باشد. این کتاب به اهمیت دوستی هم اشاره دارد. شخصیت اصلی داستان دوستی دارد که در شرایط سخت به یکدیگر کمک می‌کنند. آدامز با استفاده از تخیل خود، دنیایی شگفت‌انگیز و پر از موجودات عجیب و غریب خلق کرده است و با استفاده از طنز و شوخ‌طبعی خواننده را مجاب می‌کند تا با سختی‌ها و تناقضات زندگی روبرو شود. رستوران آخر جهان یک کتاب سرگرم‌کننده، خلاقانه و عمیق است که خواننده را به تفکر و تأمل درباره زندگی، مرگ، معنا و سایر مفاهیم وا می‌دارد. اگر به دنبال داستانی طنز و در عین حال تفکربرانگیز هستید، این یک، کتاب ایده‌آل برای شما خواهد بود. به یاد داشته باشید که رستوران آخر جهان یک داستان تخیلی است و نباید آن را به عنوان منبعی برای اطلاعات علمی یا فلسفی در نظر گرفت.

داگلاس آدامز، طنزپرداز، نویسنده و خالق راهنمای کهکشان برای اتو استاپ‌زن ها

داگلاس آدامز، نویسنده و طنزپرداز برجسته انگلیسی، در 11 مارس 1952 در شهر کمبریج انگلستان متولد شد. او بیشتر به خاطر خلق مجموعه طنز علمی تخیلی راهنمای کهکشان برای اتو استاپ‌زن ها شناخته می‌شود که به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آثار ادبیات علمی تخیلی در جهان تبدیل شده است. آدامز در دوران کودکی علاقه زیادی به نجوم و علم داشت و در دانشگاه کمبریج در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کرد. داگلاس آدامز در 11 مه 2001 در سن 49 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. او پس از مرگ خود به عنوان یکی از خلاق‌ترین و طنزپردازترین نویسندگان علمی تخیلی در تاریخ شناخته شد و آثار او همچنان به الهام‌بخش بودن به خوانندگان و نویسندگان در سراسر جهان ادامه می‌دهد.

جهت مشاهده سایر آثار داگلاس آدامز کلیک کنید.

چرا کتاب رستوران آخر جهان را بخوانیم

طنز آدامز در رستوران آخر جهان تنها ابزاری برای سرگرمی نیست، بلکه عمق و معنای خاصی به داستان می‌دهد. او از طنز و شوخ طبعی ظریف و هوشمندانه‌ای برای به چالش کشیدن مفاهیم عمیق فلسفی، نقد جامعه و نشان دادن تناقضات زندگی استفاده می‌کند. طنز داستان، خواننده را جذب می‌کند و او را تشویق می‌کند تا به مطالعه ادامه دهد. نویسنده در رمان رستوران آخر جهان تأکید دارد که حتی در تاریک‌ترین لحظات نیز امید وجود دارد. داستان رستوران آخر جهان با ریتمی تند و پرماجرا دنبال می‌شود و خواننده را تا انتها درگیر خود نگه می‌دارد. این کتاب با ایده‌های خلاقانه و دنیای خیالی که خلق می‌کند، برای علاقه‌مندان به ژانر علمی تخیلی جذاب خواهد بود. در نهایت، رستوران آخر جهان یک کتاب سرگرم‌کننده، خلاقانه و عمیق است که خواننده را به سفری شگفت‌انگیز در ورای هستی می‌برد. اگر به دنبال داستانی طنز و در عین حال تفکربرانگیز هستید، این کتاب انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب رستوران آخر جهان می‌خوانیم 

یه تئوری خیلی معروف می‌گه هر وقت یه کسی کشف کنه که جهان دقیقاً برای چی به وجود اومده و به چه دردی می‌خوره، این جهان در همون لحظه ناپدید می‌شه و جای خودش رو می‌ده به یه جهان نویی که از جهان قبلی پیچیده‌تر و عجیب‌وغریب‌تره. یه تئوری دیگه می‌گه که این اتفاق قبلاً افتاده.

خلاصه‌ی ماجرا تا این‌جا:

یه نژاد از موجوداتِ خیلی باهوش و چند‌بُعدی در گذشته‌های دور یه کامپیوترِ ویژه و خیلی بزرگ ساختند به نامِ تفکرِ عمیق(۱). این کامپیوتر قرار بود که یک‌بار برای همیشه جواب سؤالِ بزرگ رو درباره‌ی زندگی، جهان و همه‌چیز پیدا کنه و به اون‌ها بگه.

تفکر عمیق هفت و نیم میلیون سال فکر کرد، محاسبه کرد، همه‌چی رو سنجید و آخرسر اعلام کرد که جواب این سؤال یه کلمه است: چهل و دو. این رو هم گفت که اون‌ها باید برای فهمیدن این پاسخ سؤال اصلی رو فرموله کنند. به همین دلیل اون موجوداتِ خیلی باهوش و چند‌بعدی مجبور شدند که کامپیوترِ دیگه‌ای، که از تفکر عمیق هم بزرگ‌تر بود، بسازند‌ که بتونه سؤال اصلی رو به‌دقت تعریف کنه.

این کامپیوتر، که اسمش «زمین» بود، اون‌قدر بزرگ بود که خیلی‌ها، مخصوصاً موجوداتِ عجیب‌وغریبی که رو سطح این کامپیوتر این‌ور و اون‌ور می‌رفتند‌ و به میمون‌ها شباهت داشتند‌، به‌اشتباه فکر می‌کردند‌ که یه سیاره است.

این موجوداتِ عجیب‌وغریب اصلاًوابداً خبر نداشتند‌ که ‌فقط بخشی از یه برنامه‌ی بزرگ کامپیوتری‌اند‌. بی‌خبریِ اون‌ها از این واقعیت کم چیزی نبود چون اگه آدم از این حقیقت ساده و روشن خبر نداشته باشه از هیچ‌کدوم از اتفاق‌هایی که روی کره‌ی زمین می‌افته سر درنمی‌آره.

القصه، متأسفانه کامپیوتری که اسمش زمین بود چند ثانیه پیش از این‌که برنامه‌ش به پایان برسه و سؤال اصلی رو فرموله و تعریف کنه به‌ناگهان به دست وگون(۲)ها نابود شد. وگون‌ها می‌گفتند ‌که دستور دارند‌ زمین رو، که سر راه یه بزرگراه کمربندیِ ماوراءمکانی بود، نابود کنند. با نابودیِ زمین همه‌ی امیدها واسه کشف معنایِ زندگی برای همیشه از دست رفتند‌ یا به‌نظر می‌رسید که از دست رفته‌اند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب رستوران آخر جهان

اگر شما هم به خواندن رمان و داستان‌های خارجی فانتزی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
443.۶۸ کیلوبایت
مدت زمان
۰۷:۵۳:۱۴
نویسندهداگلاس آدامز
مترجمآرش سرکوهی
راوینیما رئیسی
راوی دوملیلی رشیدی
راوی سوممجید یوسفی
راوی چهارمسهیل مستجابیان
راوی پنجمدانیال خیری خواه
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۰
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۴۳.۶۸ کیلوبایت
۰۷:۵۳:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (10)
اجرای روان 🎙️ (7)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
3 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
10 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بی صبرانه منتظر قسمت های بعدی هستیم ممنون از تخفیف های خوبتون در ابتدی فروش، منتظرم کامل بیاد تا گوش بدم💯 امیدوارم این ژانر بیشتر در دنیای ادبیات شنیداری کار شود، سبک های فیکشن، تخیلی، گوتیک و... مثل سری کامل تلماسه، و کتاب های مشابه

2

من این کتاب و خیلی دوست دارم ولی بشدت گوشم اذیت شد. یک اینکه خیلی تو گوش ادم اخ و تف میکنید و اروغ میزنید، که واقعا حالم بهم خوردو باعث شد اون بخش هارو نتونم گوش بدم. دوم اینکه بعضی از کاراکتر ها خیلی جیغ و داد میکنن سرم سوت کشید

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

کتاب جالبیه در ادامه ی کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن هاست. البته این کتاب داستانی هم سطح داستان قبلی داره ولی اجرای روانتر و جذابتری داشت. امیدوارم کتاب بعدی هم خیلی زود بیاد.

3

وقتی می شنیدم مدام آنرا باکتاب دیگر نویسنده، " راهنمای کهکشان برای اتواستپ زنها "مقایسه می کردم که آن کتاب چند بار لبخند بر لب آورد و ابتکاری بود ولی این یکی دیگر نه.

3

نمونه‌ش که اصلا خوب نبود، یه صدای نامناسب به اضافه سروصدای پس‌زمینه متن، اصلا انگیزه خرید به آدم نمی‌داد. خود کتاب اصلی اما خیلی خوبه.

1

سلبریتی دنیا رو برداشته. سلبریتی هم نیستن آخه. بازار کتابم شبیه پاساژا شده.

1

خیلی خیلی بد و غیر مفید و تحمل نخرید پولتون نسوزونید. برنام بزارید که کتابی کاونمی پسندیم را مرجوع کنیم.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

گوش دادن به نسخه صوتی قطعا خیلی هیجان انگیزتر از خوندن نسخه متنی این کتابه. خیلی اجرای خوبی بود 👍

3

نمیدونم حسم بهش چیه. ی جاهایی سردرگم میشدم ی جاهایی ب شدت می‌خندیدم. روی هم رفته سرگرم کننده بود

1

از بین این همه مجموعه های صوتی این مزخرف ترین و بی نمک و بی مزه ترین چیزی بود که تا حالا خریدم

نمایش 6 نقد دیگر
3.9
(29)
سرگرم‌کننده 🧩 (10)
104,000
٪50
52,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رستوران آخر جهان
٪50
رستوران آخر جهان
داگلاس آدامز
رادیو گوشه
3.9
(29)
سرگرم‌کننده 🧩 (10)
104,000
٪50
52,000
تومان