0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2

مجموعه در جستجوی زمان از دست‌رفته
نویسنده:
مهدی سحابی‌
درباره در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2

کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا که در سال 1913 منتشر شد، جلد دوم مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته مارسل پروست است. این کتاب در سال 1919 برنده جایزه گنکور شد. در جستجوی زمان ازدست‌رفته مجموعه رمان 7 جلدی از مارسل پروست است که بین سال‌های 1913 تا 1927 منتشر شد. هر کدام از جلدها دارای عنوان جداگانه بوده و مباحث مختلفی را مطرح می‌کنند اما پیوند خاصی بین آن‌ها وجود دارد. اگر به مطالعه داستان‌های خارجی علاقه‌‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا

کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا داستان زندگی مارسل نوجوان را بازگو می‌کند که به سن بلوغ رسیده و احساسات جدیدی را تجربه می‌کند. او در این سن مشتاق عشق بوده و دوست دارد به درک درستی از مفهوم آن برسد. ژیلبرت سوان، دختر سوان که در جلد اول حضور داشت، اولین کسی است که جایگاه ویژه‌ای در قلب راوی داستان پیدا می‌کند. اشتیاق او را به سمت کارهای مختلفی سوق می‌دهد؛ از جمله گذراندن وقت بیشتر با والدین ژیلبرت.

والدین ژیلبرت نویسنده موفق برگوت را می‌شناسند و همین موضوع باعث اشتیاق بیشتر راوی برای گذارندن وقت با آن‌ها می‌شود. در بخش اول، مارسل برای اولین بار در نمایشی که برما (بازیگر نمایشنامه) در آن بازی می‌کند، حضور پیدا کرده و احساس متفاوتی نسبت به سایر افراد دارد. در این بخش سوالات مختلفی مطرح می‌شود: چگونه بفهمیم آنچه می‌بینیم قابل تحسین است؟ معیارهای تعیین ارزش یک هنرمند چیست؟

پس از چندین تجربه، راوی به شهر بالبک نقل مکان می‌کند. او در این شهر با مادربزرگ خود زندگی کرده و آرامش زیادی را تجربه می‌کند. هنر در این کتاب نقش پررنگی ایفا می‌کند، در بخشی از کتاب راوی تماشاگر تئاتر است و در بخش دیگری از کتاب، نظاره گر نویسنده برگوت.

چرا باید کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا را بخوانیم؟

کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا دومین جلد از مجموعه جذاب و خواندنی جستجوی زمان از دست رفته مارسل پروست است که ذهنیت هنری راوی را به خوبی توصیف می‌کند. با مطالعه این کتاب می‌توان اطلاعات بیشتری در مورد خلق آثار هنری، زندگی هنری و نقش هنرمند کسب کرد. مطالعه کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا برای دوستداران ادبیات داستان فرانسه و رمان‌های خارجی جذاب خواهد بود.

درباره نویسنده کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا

مارسل پروست (متولد 10 ژوئیه 1871 در پاریس- درگذشته 18 نوامبر 1922)، رمان‌نویس مشهور فرانسوی است که در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد. او پس از ورود به مدرسه، در کلاس‌های فلسفی شرکت کرد و تاثیر زیادی از «ماری آلفونس دارلو» گرفت. او از کودکی مبتلا به آسم بود در سال 1897 با بدتر شدن وضعیت سلامتی، شروع به جدا شدن از زندگی اجتماعی کرد. در سال 1905 عمیقاً تحت تأثیر مرگ مادرش قرار گرفت و بیش از گذشته خود را از جمع‌های مختلف دور کرد.

مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته مهم‌ترین اثر او به شمار می‌رود. این مجموعه هفت قسمتی نوعی زندگی نامه بوده و یک چشم انداز اجتماعی گسترده از فرانسه در سال‌های قبل و در طول جنگ جهانی اول را به تصویر می‌کشد. یکی از بهترین رمان‌های داستانی تمام دوران، شهرت جهانی برای او به ارمغان آورد و بر کل فضای رمان قرن بیستم تأثیر گذاشت.

·      کتاب طرف خانه سوان جلد 1 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب طرف گرمانت جلد 3 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب سدوم و عموره جلد 4 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب اسیر جلد 5 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب گریخته جلد 6 در جستجوی زمان از دست رفته

در بخشی از کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا می‌خوانیم

خاطرات عشق از قانون‌های عام حافظه، که خود پیرو قانون‌های عام‌تر عادت‌اند، مستثنی نیستند. از آنجا که عادت همه‌چیز را سست می‌کند، آنچه ما را بهتر به یاد کسی می‌اندازد درست همانی است که از یاد برده بودیم (چون بی‌اهمیت بوده است و در نتیجه گذاشته‌ایم که همه نیرویش را حفظ کند). از همین روست که بهترین بخش یاد ما در بیرون از ماست، در نسیمی بارانی، در بوی نای اتاقی یا بوی آتشی تازه‌افروخته، در هرآنچه آن بخشی از خویشتن را در آن بازمی‌یابیم که هوش، چون به کاریش نمی‌آمد، نادیده گرفته بود؛ واپسین گنجینه گذشته، بهترین، همانی که وقتی چشمه همه اشکهایت خشکیده می‌نماید، باز می‌تواند تو را بگریاند.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا

اگر از مطالعه کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا لذت بردید، مطالعه 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب رمان سه شنبه ها با موری نوشته میچ آلبوم

·      کتاب جنایت و مکافات نوشته فئودور داستایفسکی

·      کتاب کوری نوشته ژوزه ساراماگو

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
353 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۶:۰۰
نویسندهمهدی سحابی‌
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
la teacherche du [Remembrance of things past] temps ‭‭‭‭‭‭perdu‮.
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۴ کیلوبایت
۳۵۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
3
(2)
114,000
٪50
57,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
شامل 7 عنوان کتاب
در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2
٪50
در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2
مجموعه در جستجوی زمان از دست‌رفته
نشر مرکز
3
(2)
114,000
٪50
57,000
تومان