0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سدوم و عموره جلد 4
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب سدوم و عموره جلد 4

مجموعه در جستجوی زمان از دست‌رفته
نویسنده:
مارسل پروست
درباره سدوم و عموره جلد 4

کتاب سدوم و عموره جلد چهارم از مجموعه در جستجوی زمان از دست‌ رفته است. در سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۲ جلد سوم این مجموعه با عنوان طرف گرمانت و جلد چهارم، با عنوان سدوم و عموره منتشر شدند. مارسل پروست در نوامبر سال ۱۹۲۲ درگذشت و کتاب‌های دیگر مجموعه پس از مرگ وی به چاپ رسیدند. در جلد اول خاطرات دوران کودکی، در جلد دوم آشنایی او با هنر و ادبیات و در جلد سوم در مورد زندگی اشراف زاده‌ها صحبت کرده بود. در جلد چهارم، سدوم و عموره، نا امیدی از زندگی اشراف زاده‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد. اگر به مطالعه داستان‌های خارجی علاقه‌‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب سدوم و عموره

کتاب سدوم و عموره به تغییر افکار راوی می‌پردازد. او در جلدهای گذشته تصور متفاوتی نسبت به زندگی تجملاتی داشت اما با ورود به زندگی آن‌ها و شرکت در مهمانی‌ها، متوجه شد که زندگی پوچی دارند. راوی از نزدیک با آن‌ها ملاقات کرده و متوجه می‌شود که شخصیت اصلی آن‌ها تا چه حد متفاوت از آن چیزی است که تصورش را می‌کرد. عنوان کتاب به دو شهر سدوم و شهر عموره اشاره دارد. این دو شهر، شهرهای باستانی هستند که در کتاب تورات آن‌ها را عنوان مرکز فساد می‌شناسند. راوی در این جلد متوجه می‌شود که بارون دو شارلوس همجنسگراست و همین موضوع باعث مطرح شدن بحث جنسیت می‌شود.   

چرا باید کتاب سدوم و عموره را بخوانیم؟

کتاب سدوم و عموره کتابی خواندنی و جذاب از مارسل پروست است که مطالعه آن برای تمام دوست‌داران رمان و داستان خارجی، تجربه‌ای عالی رقم خواهد زد. نویسنده علاقه زیادی به مکان‌ها داشته و نام این جلد را نیز از روی دو شهر باستانی انتخاب کرده است. در این اثر راوی در دوره جوانی خود بوده و سعی دارد نشان دهد باطن اشراف زاده‌ها متفاوت از چیزی است که نشان می‌دهند.

درباره نویسنده کتاب سدوم و عموره

کتاب سدوم و عموره اثری از مارسل پروست است که سال 1871 در پاریس متولد شد. پدرش یک پزشک معروف و همچنین نویسنده کتاب‌های بسیاری در زمینه پزشکی و بهداشت بود. مادر مارسل، بانویی باسواد، از یک خانواده ثروتمند یهودی بود. پروست بزرگ شد تا به یک رمان نویس، مقاله نویس و منتقد مشهور جهانی تبدیل شود. او بیشتر به خاطر اثر حماسی خود، À la recherche du temps perdu (در جستجوی زمان از دست رفته) شناخته شده است.

او از زمان کودکی درگیر بیماری آسم شد که در تمام طول زندگی او را آزار می‌داد. پس از دبیرستان، از 1882 تا 1889 در ارتش خدمت کرد و از 1891-1893 در دانشکده علوم سیاسی حقوق تحصیل کرد. در این دوره برای مجلات مختلف مطلب نوشته و در محافل اشراف زاده‌های ثروتمند پاریس شرکت کرد. او اولین کتاب خود با عنوان Les Plaisirs et les Jours را در سال 1896 منتشر کرد که شامل تعدادی مقاله، داستان‌های کوتاه و شعر بود. در سال 1895، پروست نوشتن یک رمان جدید را آغاز و در سال 1899 آن را رها کرد.

پس از تلاش ناموفق برای نوشتن رمان، پروست چندین سال به ترجمه پرداخت و تعدادی مقاله مختلف از او منتشر شد. مرگ مادرش در سپتامبر 1905 فعالیت‌های ادبی پروست را برای چند ماه متوقف کرد و پس از آن با انتشار مقاله، فعالیت خود را دوباره شروع کرد.

سال 1908 برای مارسل پروست، سال مهمی بود. او در نگارش چندین مقاله شرکت داشت که همین امر باعث شد سبک نوشتاری خود را تقویت کند. او به نوشتن مقالات و داستان‌های کوتاه ادامه داد. به تدریج آن‌ها را با هم ترکیب کرد و رمان‌های بلندتری نوشت که در نهایت تصمیم به نگارش مجموعه مشهور در جستجوی زمان از دست‌رفته گرفت. از مارسل پروست به عنوان یکی از بهترین رمان نویسان فرانسوی قرن بیستم یاد می‌شود. نوشته‌های پروست در طول زمان بر خوانندگان او و سایر نویسندگان تأثیر زیادی گذاشته است.

سایر آثار مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته عبارتند از :

·      کتاب طرف خانه سوان جلد 1 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب طرف گرمانت جلد سوم مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب اسیر جلد 5 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب گریخته جلد 6 در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب زمان بازیافته جلد 7 در جستجوی زمان از دست رفته

در بخشی از کتاب سدوم و عموره می‌خوانیم

کسانی که خوش نمی‌دارند این قانون را شامل شارلوس‌هایی بدانند که می‌شناسند و دیر زمانی هیچ گمانی به ایشان نمی‌بردند، تا روزی که بر لوح صاف انسانی چون همه کسان دیگر، نگاشته با مرکبی تا آن زمان ناپیدا، حروف واژه‌ای پدیدار شد که یونانیان باستان را خوش می‌آمد، کافیست همه دفعاتی را در زندگی به یاد آورند که کم مانده بود اشتباهی رسوایی‌آور بکنند، تا بپذیرند که جهان پیرامونشان در آغاز برهنه و بری از هزار آرایه‌ای می‌نمود که مردمانِ آگاه‌تر می‌بینند. از چهره بی‌ویژگیِ فلان مرد هیچ نمی‌شد حدس زد که او برادر، یا نامزد، یا معشوق زنی است که آن کسان کم مانده بود درباره‌اش به صدای بلند بگویند: «چه سلیطه‌ای!» اما خوشبختانه، کسی که در کنارشان نشسته چیزی در گوششان می‌گوید و نمی‌گذارد که آن کلمات رسوایی‌آور بیان شود.

همانند «منامنا، ثقیل و فرسین» تورات۵، این واژه‌ها بیدرنگ به چشم می‌آید: فلانی نامزد، یا برادر، یا معشوقه زنی است که نباید در حضورش او را «سلیطه» نامید. و همین یک شناخت تازه مجموعه‌ای از گرد آمدن‌ها و پس و پیش رفتن‌های اجزای شناختی را در پی می‌آورد که از بقیه خانواده داشتیم و دیگر کامل شده است. اگرچه آقای دو شارلوس با موجود دیگری آمیخته بود که او را از دیگر آدمیان همان‌گونه باز می‌شناسانید که تنِ اسب اسبادم را، و گرچه آن موجود با بارون در یک بدن بود، من هرگز او را ندیده بودم.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب سدوم و عموره

اگر از مطالعه کتاب سدوم و عموره لذت بردید، مطالعه 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد نوشته اوریانا فالاچی

·      کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو

·      کتاب بینایی نوشته ژوزه ساراماگو

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
692 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۳:۰۴:۰۰
نویسندهمارسل پروست
مترجممهدی سحابی‌
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A la recherche du temps perdu
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۰ کیلوبایت
۶۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
110,000
٪50
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
شامل 7 عنوان کتاب
سدوم و عموره جلد 4
٪50
سدوم و عموره جلد 4
مجموعه در جستجوی زمان از دست‌رفته
نشر مرکز
5
(1)
110,000
٪50
55,000
تومان