0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گریخته جلد 6
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب گریخته جلد 6

در جستجوی زمان از دست رفته
نویسنده:
مارسل پروست
درباره گریخته جلد 6

کتاب گریخته ششمین کتاب از مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست است که پس از مرگ او، در سال 1925 منتشر شد. ناپدید شدن آلبرتین در جلد قبل، هسته اصلی این جلد است. زمانی که فرانسوا، خدمتکار راوی، اعلام می‌کند: " آلبرتین رفته است!" » زندگی و احساسات راوی دچار تغییرات زیادی می‌شود. اگر به مطالعه داستان‌های خارجی علاقه‌‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب گریخته

کتاب گریخته به رفتارها و احساسات راوی پس از ترک آلبرتین می‌پردازد. در کتاب اسیر، این دو احساسات عمیقی نسبت به یکدیگر پیدا کرده و در یک خانه زندگی می‌کردند. به مرور زمان تفاوت‌ها بیشتر خود را نشان داد و رابطه آن‌ها دچار مشکلاتی می‌شود. راوی حسادت شدیدی را تجربه کرده و در نهایت زمانی که تصمیم داشت رابطه‌اش را تمام کند، آلبرتین او را ترک کرد. کتاب گریخته به روزهای پس از ترک آلبرتین پرداخته است.

در فصل اول، راوی سعی می‌کند آلبرتین را به هر طریقی به خانه‌اش بازگرداند. به طور مثال تظاهر به بی‌تفاوتی می‌کند، به آلبرتین قول خرید یک قایق بادبانی می‌دهد و ... اما نتیجه‌ای نمی‌گیرد. در نهایت به او خبر می‌دهند که عشقش بخاطر سقوط از اسب جان خود را از دست داده است. فراموشی به تدریج کار خود را در زندگی راوی انجام داده و رنج او را کاهش می‌دهد. در آغاز فصل دوم، راوی دوباره بدون اینکه او را در نگاه اول بشناسد، سوان، عشق سابقش را ملاقات می‌کند. در انتهای این فصل به ونیز دوست داشتنی خود سفر کرده و آن را آخرین وداع با جوانی می‌داند.

چرا باید کتاب گریخته را بخوانیم؟

کتاب گریخته اثری خواندنی و جذاب است که خواننده را تا صفحه آخر با خود همراه می‌سازد. حسادت و غم و اندوه، نگرانی‌های جلد پنجم و ششم در جستجوی زمان از دست رفته را تشکیل می‌دهند. این دو کتاب نشان می‌دهند ما نسبت به عشق خود حسادت می‌کنیم زیرا نمی‌خواهیم کسانی که دوستشان داریم را از دست بدهیم و در غم و اندوهی بی‌پایان گرفتار می‌شویم اما در نهایت پس از رفتن آن‌ها، این احساس را تجربه خواهیم کرد. پروست در جایی از کتاب می‌گوید آموختن اینکه خوشبختی نمی‌تواند دوام بیاورد، درسی کلیدی برای زندگی است؛ حتی ادعا می‌کند اگر آلبرتین او را ترک نمی‌کرد، فقط نیمی از زندگی را می‌شناخت.

درباره نویسنده کتاب گریخته

کتاب گریخته اثری از مارسل پروست است که عمده شهرت او به دلیل انتشار مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته بدست آمده است. پدر مارسل پزشک و مادرش اهل ادبیات و هنر بود. پس از ورود به دبیرستان، با شرکت در کلاس‌های فلسفه به این رشته علاقه نشان داده و دانش ادبیات خود را نیز بهبود بخشید. پروست بعد از اتمام دانشگاه در رشته ادبیات، شروع به نگارش مقالات و ترجمه آثار کرد. در نهایت شروع به نوشتن رمانی کرد که هیچ وقت نتوانست تمامش کند. او این کتاب را کنار گذاشته و دوباره شروع به نوشتن مقاله کرد. پس از بهبود سبک نگارش، نگارش رمان هفت جلدی را آغاز کرد که چند اثر قبل از مرگش و چند اثر این مجموعه پس از مرگ او به چاپ رسیدند.

سایر آثار مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته عبارتند از :

·      کتاب طرف خانه سوان جلد 1 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب در سایه دوشیزگان شکوفا جلد 2 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب طرف گرمانت جلد 3 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب سدوم و عموره جلد 4 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب اسیر جلد 5 در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب زمان بازیافته جلد 7 در جستجوی زمان از دست رفته

در بخشی از کتاب گریخته می‌خوانیم

چه بسیار فرض‌ها که ممکن است! فقط ممکن. حقیقت، البته حقیقت ممکن را، چنان خوب در گمان می‌آوردم که روزی اشتباهی نامه‌ای را که برای یک معشوقه‌ام فرستاده شده و ظاهراً به زبانی محرمانه نوشته شده بود باز کردم و چنین خواندم: «هنوز منتظر اشاره برای رفتن پیش مارکی دو سن‌لو، فردا با تلفن خبر بدهید»، به نظرم آمد که نقشه فراری در میان است و نام مارکی دو سن‌لو به معنی چیز دیگری است، چون معشوقه‌ام سن‌لو را نمی‌شناخت و فقط نامش را از من شنیده بود، وانگهی امضای نامه نوعی لقب بود و به هیچ زبانی نمی‌مانست. حال آن‌که نامه نه برای معشوقه من بلکه برای یکی از افراد خانه‌مان نوشته شده بود که نام متفاوتی داشت امّا آن را بد خوانده بودیم. خود نامه هم نه به صورت محرمانه، بلکه به فرانسه شکسته بسته به دست یک خانم امریکایی نوشته شده بود که براستی (چنان که از خود سن‌لو شنیدم) دوست او بود. و شیوه شگرف این زن امریکایی در نوشتن برخی حروف، نام کاملاً واقعی امّا غریبه را به صورت لقبی درآورده بود. نتیجه این که آن روز درباره همه چیز اشتباه کرده و بدگمان شده بودم. امّا سازه‌ای که در ذهن من همه این عناصر نادرست را با هم جفت و جور کرده بود خودش چنان شکل درست و انعطاف‌ناپذیری از حقیقت را داشت که سه ماه بعد هنگامی که آن معشوقه از من جدا شد (درحالی‌که در آن زمان می‌خواست همه عمر را با من باشد)، شیوه جداشدنش دقیقاً به همان شکلی بود که بار اول مجسم کرده بودم. نامه‌ای آمد، با همان ویژگی‌هایی که من به اشتباه در نامه اول دیده بودم، که منتها این بار براستی به مفهوم علامتی بود و بقیه قضایا...

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب گریخته

اگر از مطالعه کتاب گریخته لذت بردید، 3 اثر زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب سقوط نوشته آلبر کامو

·      کتاب دوستش داشتم نوشته آنا گاوالدا

·      کتاب دن کیشوت نوشته سروانتس

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
369 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۸:۰۰
نویسندهمارسل پروست
مترجممهدی سحابی‌
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A la recherche du temps perdu
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۱ کیلوبایت
۳۶۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
66,000
٪50
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
شامل 7 عنوان کتاب
گریخته جلد 6
٪50
گریخته جلد 6
در جستجوی زمان از دست رفته
نشر مرکز
5
(1)
66,000
٪50
33,000
تومان