0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ده روز شگفت انگیز

معرفی، خرید و دانلود کتاب ده روز شگفت انگیز

به ضمیمه سخنی از نارسژاک درباره الری کوئین و تحلیل آثارش
نویسنده:
الری کوئین
ناشر:
طرح نو
درباره ده روز شگفت انگیز

ده روز شگفت‌انگیز رمانی رازآلود نوشته‌ی دو نویسنده‌ی داستان‌های جنایی آمریکایی به نام‌های فردریک دانی و مانفرد بنینگتون‌لی است که کتاب‌های خود را تحت نام مستعار الری کوئین منتشر می‌کردند. الری کوئین همچنین نام شخصیت اصلی داستان‌های آن‌هاست؛ نویسنده‌ای اسرارآمیز، ساکن شهر نیویورک که در حل پرونده‌های قتل به پدر خود که پلیس است کمک می‌کند. در این رمان الری متوجه می‌شود که قرار طی نه روز آینده مجموعه‌ای از جنایات کوچک و غیرمعمول رخ بدهد. جنایاتی که زیر سر هوارد ون‌هورن هستند و از الگویی عجیب و غریب پیروی می‌کنند.

این کتاب در سال 1948 میلادی، در ژانر معمایی منتشر شد و در سال 1971 میلادی فیلمی با نام  Ten Days' Wonder به کارگردانی کلود شابرول کارگردان از روی آن، فرانسوی ساخته شد.

درباره الری کوئین

الری کوئین در واقع نه یک نویسنده بلکه نامی مستعار برای دو نویسنده است: فردریک دانی و مانفرد بنینگتون‌لی. این دو در طول 42 سال، بین سال‌های 1929 تا 1971 میلادی بیش از سی رمان و چندین مجموعه‌ی داستان کوتاه نوشتند که در آن سال‌ها در میان محبوب‌ترین کتاب‌های معمایی آمریکایی قرار داشتند. آخرین رمانی که  با نام الری کوئین منتشر شد A fine and Private Place نام دارد که در سال 1971، سال درگذشت لی، منتشر شد. اگرچه دانی یازده سال پس از لی زندگی کرد اما دیگر با نام مستعار الری کوئین کتابی ننوشت. 

فردردیک دانی و مانفرد بنینگتون لی که با یکدیگر نسبت فامیلی داشتند، در سال 1961 میلادی تحت نام مستعار خود به پاس دستاوردهای خود در زمینه داستان‌های رمزآلود، برنده‌ی جایزه‌ی Grand Mastar از بنیاد نویسندگان معمایی و جنایی آمریکا شدند.

از الری کوئین کتاب‌های دیگری همچون شهر مصیبت، راز کفش هلندی و راز خانۀ اسپانیایی به فارسی ترجمه شده است.

سه دلیل برای مطالعه‌ی کتاب ده روز شگفت‌انگیز

  • اگر از علاقمندان ژانر معمایی و جنایی از ادبیات آمریکا هستید، مطالعه‌ی این کتاب برای شما لذت‌بخش خواهد بود.
  • سخنی از نارسژاک، یکی از نویسندگان جنایی‌نویس فرانسوی، درباره‌ی الری کوئین و تحلیل آثارش ضمیمه این کتاب شده است که برای آن دسته از خوانندگانی علاقمند به آشنایی بیشتر با الری کوئین هستند، مفید و جذاب است.
  • ترجمه‌ی روان این کتاب، کاری از خسرو سمیعی بوده و مطالعه‌ی آن را آسان ساخته است.

ده روز شگفت‌انگیز را انتشارات طرح نو در سال 1389 روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است و نسخه‌ی الکترونیک آن در دسته‌‌ی داستان و رمان اپلیکیشین فیدیبو قرار دارد. 

در بخشی از کتاب ده روز شگفت‌انگیز می‌خوانیم

وقتی هوارد بیدار شد همه چیز فرق می‌کرد. نه تولدی دیگر و نه تصور کشتی؛ دیگر این مسائل احمقانه وجود نداشت. همین که چشم‌هایش را گشود، اتاق کثافت را دید. تصویر مسیح را روی تقویم، آینۀ شکسته... با خیزی بلند شد و با وحشت به تصویرش - که دیگر به یادش می‌آورد- نگاه کرد. حافظه‌اش را به‌دست آورده بود. می‌دانست کیست و از کجا آمده است. همچنین دلیل حضورش را در نیویورک می‌دانست. سفرش را از اسلوکوم و ورود قطار سریع‌السیر آتلانتیک را به ایستگاه بزرگ مرکزی به یاد آورده بود. یادش آمد به گالری ترازی تلفن زده بود تا بداند نمایشگاه جرنز چه ساعتی باز می‌شود و جوابی را که صدایی خسته با لهجه‌ای اروپایی به او داده بود به خوبی به یاد می‌آورد:« نمایشگاه آثار مینهر جرنزدیروز تمام شد.» و بعد از آن بیدار شدن در این آشغالدانی، بین آن صدا با لهجۀ اروپایی و این اتاق پرده‌ای از مه سیاه وجود داشت.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ده روز شگفت‌انگیز

اگر از خواندن این کتاب لذت برده‌اید و از علاقمندان کتاب‌های معمایی با داستان‌های رازآلود هستید، مطالعه‌ی عناوین زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۰ مگابایت
تعداد صفحات
292 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۴۴:۰۰
نویسندهالری کوئین
مترجمخسرو سمیعی
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The ten days wonder
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۰ مگابایت
۲۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ده روز شگفت انگیز
ده روز شگفت انگیز
به ضمیمه سخنی از نارسژاک درباره الری کوئین و تحلیل آثارش
طرح نو
0
(بدون نظر)
50,000
تومان