0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سگ سفید

معرفی، خرید و دانلود کتاب سگ سفید

در واقع... مشاهدات ۱۱
نویسنده:
رومن گاری
درباره سگ سفید

کتاب سگ سفید نوشته رومن گاری نمایانگر تجربیات شخصی و گزارشی این نویسنده فرانسوی است. او در این کتاب درباره تعامل‌های خود با یک سگ سفید در سرزمین گرینگوهای نژادپرست نوشته است. سگ سفید در این داستان نمادی از نژادپرستی و تعصب است. این سگ از نخستین لحظات زندگی‌اش تحت تربیتی بی‌رحمانه قرار گرفته تا عاشق سفیدپوست‌ها باشد و در عوض به سیاه‌پوست‌ها نفرت و دشمنی بورزد. گاری در این اثر تلاش می‌کند تا احساسات متضادی چون عشق و نفرت را به تصویر بکشد. او با نماد یک موجود غیرانسانی اما دست‌آموز انسان، پیامی انسانی و پر از انتقاد به نژادپرستی ارائه می‌دهد.

کتاب سگ سفید به عنوان یکی از آثاری است که نگاهی بی‌طرفانه و انسانی به روابط انسان‌ها با یکدیگر داشته و از مفهوم نژاد، رنگ پوست، و ملیت گذر می‌کند. این اثر نمونه‌ای از نگاهی انتقادی و برجسته از دنیای پیچیده نژادپرستی در آمریکا را نشان می‌دهد و به نوعی بازتاب دیدگاه‌های منحصر به فرد نویسنده درباره ارتباطات انسانی است.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره رومن گاری

رومن گاری، نویسنده برجسته فرانسوی، در تاریخ ۸ می ۱۹۱۴ در شهر ویلنا به دنیا آمد. او از خانواده‌ای یهودی تبار بود و تحصیلات حقوقی خود را در فرانسه به پایان رساند. علاوه بر تحصیل حقوق، در نیروی هوایی فرانسه تحصیلات خلبانی را نیز انجام داد.

زندگی رومن گاری تحت تاثیر دوران جنگ جهانی دوم قرار گرفت. پس از اشغال فرانسه توسط نازی‌ها، به انگلستان گریخت و به جبهه "نیروهای آزاد فرانسه" پیوست، که تحت رهبری شارل دوگل در اروپا و آفریقای شمالی در مقابل نازی‌ها جنگ می‌کردند.

وی به عنوان یکی از نویسندگان برجسته فرانسوی شناخته می‌شود و تنها نویسنده فرانسوی است که دو بار جایزه گنکور (Prix Goncourt) را برای آثارش از آن خود کرده است.

پدرش در دوران کودکی او، از خانواده جدا شد و دوباره ازدواج کرد. از آن زمان، رومن با مادرش، نینا اوزینسکی (کاسو)، ابتدا در ویلنا و سپس در ورشوی لهستان زندگی‌کرد.


رومن گاری در زمان فعالیت‌های سیاسی خود تعداد زیادی رمان نیز نوشت و برخی از آثارش را با نام مستعار "امیل آژار" منتشر کرد.

وی یکی از نویسندگان معتبر و تاثیرگذار فرانسه بوده و اثرات اجتماعی و سیاسی زیادی را از خود و از طریق آثارش به یادگار گذاشته است. او سرانجام در ۲ دسامبر ۱۹۸۰ با شلیک گلوله‌ایی به زندگی خود خاتمه داد.

از دیگر کتاب‌های مطرح و معروف رومن گاری به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ü   کتاب خداحافظ گاری کوپر: کتاب خداحافظ گاری کوپر درباره سفر جوانی به نام لنی است که به خاطر تنفرش از شرکت در جنگ ویتنام، از آمریکا به سوییس ‌پناه می‌برد و به دنبال آزادی از هر گونه تعلقات اجتماعی است.

ü   کتاب اوضاع در ارتفاعات کلیمانجارو روبه راه است: این اثر رومن گاری مجموعه‌ای از 5 داستان کوتاه از نویسنده است که توسط سمیه نوروزی به فارسی ترجمه شده است. این کتاب به داستان‌های متنوعی با موضوعات مختلف می‌پردازد.

ü   کتاب زندگی در پیش رو: این کتاب داستانی جذاب از زندگی یک پسر نوجوان در محله‌ای فقیرنشین به نام‌ گوت دور را روایت می‌کند که در دنیای غمگین و سیاه خود در پی یافتن مفهوم زندگی است. موضوع این کتاب با کنار هم قرار دادن افکار و فرهنگ‌های مختلف، بیانگر این واقعیت است که سیاه و سفیدی هیچ‌کدام مطلق نیستند.

جهت مشاهده سایر آثار رومن گاری کلیک کنید.

چرا باید کتاب سگ سفید را بخوانیم

کتاب سگ سفید تصویری دقیق و واقع‌گرا از تنش‌های نژادی در آمریکا ارائه می‌کند و نگاهی تامل‌برانگیز به مسائل نژادپرستی و انسانیت دارد. رومن گاری با شخصیت‌ها و داستانی که احتمالاً بر اساس حقایق نوشته شده، به خواننده فرصت می‌دهد تا در عمق گناه‌ها و تنش‌های نژادی غرق شود و به تأمل در مسائل مهمی مانند تساوی و تفاوت‌های نژادی بپردازد. این کتاب به عنوان یک پرتره واقعی از زندگی و تجربه‌های رومن گاری، بیان‌کننده‌ یک دیدگاه انسانی و انتقادی نسبت به مسائل اجتماعی و انسانی است که به هر خواننده‌ای توصیه می‌شود که آن را مطالعه کند.


در بخشی از کتاب سگ سفید می‌خوانیم

با گردنی کمی کج و نگاهی نافذ به من زُل زده بود؛ همان نگاه سگ‌های بی‌صاحب‌مانده‌ توقیف‌شده‌ای که با امیدی به هراس‌آمیخته چشم از گذرنده برنمی‌دارند تا مگر صاحبی پیدا کنند. سینه‌اش به سینه‌ی کُشتی‌گیران می‌مانست و بعدها بارها دیدم که وقتی سگ پیرم، سندی، سربه‌سرش می‌گذاشت با همین سینه واپسش می‌راند، مثل یک بولدوزر. یک سگ گرگی اصیل آلمانی بود.

در فوریه‌ ۱۹۶۸ در بورلی هیلز به زندگی من وارد شد. من پیش همسرم جین سبرگ بودم که داشت در فیلمی بازی می‌کرد. آن روز رگبار شدیدی مثل یک بلای آسمانی بر لس‌آنجلس نازل شده بود که، مثل همه‌ عوارض طبیعی در امریکا وقتی ویرشان بگیرد شورش را درمی‌آورند، ظرف چند دقیقه این شهر را به دریاچه‌ای مبدل کرده بود. کادیلاک‌های وامانده با وضع ترحم‌انگیزی آب را می‌شکافتند و آهسته پیش می‌خزیدند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب سگ سفید

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü   کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می فهمی فقط یک زندگی داری نویسنده رافائل ژیوردانو

ü   کتاب بادبادک باز نویسنده خالد حسینی

ü   کتاب بینایی نویسنده ژوزه ساراماگو


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۲ مگابایت
تعداد صفحات
270 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۰:۰۰
نویسندهرومن گاری
مترجمسروش حبیبی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Chien blanc = White dag
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
84,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۲ مگابایت
۲۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
30 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
خوش‌خوان 🪶

ترجمه بی نظیر است. فصل آخر و پایان بندی رمان، شوکه کننده و تکان دهنده است. درست است که نویسنده همه کس و همه چیز را تمسخر میکند و این تمسخر همگانی گاهی اذیت کننده میشود، اما حرف هایی که میزند و نقد و ایرادهایی که مطرح میکند، در اغلب موارد حرف حساب است و قابل تامل.

3

من یک سوم کتاب رو خوندم و حقیقتا خیلی‌ جذبم نکرد و ادامه ندادم . آثار رومن گاری جوری هست که مخاطب های خاصی داره و همه رو جذب نمیکنه. من این سبک نوشتن رو دوست ندارم . قبل از خرید به نمونه مراجعه کنید .

4
پربار 🌳

آقای گاری در این کتاب به موضوع نژادپرستی به طور خاص در آمریکا می‌پردازه و به کسانی که به این نوع موضوعات علاقه دارن توصیه میکنم. و البته ترجمه بسیا خوب از آقای حبیبی

5

همه کتاب های رومن گاری رو دوست دارم. با شناختی که از سگ ها دارم توصیفاتش بی نظیره. با ترجمه طروش حبیبی بی نظیرتر شده.

نمایش 1 نقد دیگر
4.2
(10)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سگ سفید
سگ سفید
در واقع... مشاهدات ۱۱
نشر چشمه
4.2
(10)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
60,000
تومان