0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شام آخر در سرخ ده

معرفی، خرید و دانلود کتاب شام آخر در سرخ ده

درباره شام آخر در سرخ ده

کتاب‌ها توانایی این را دارند که رازهای مگوی زیادی را برای افراد بگشایند. کتاب شام آخر در سرخ ده، اثر بلقیس سلیمانی یکی از همین کتاب‌هاست. کتاب جذابی که نشر چشمه آن را در سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است. داستان این کتاب مانند بسیاری از کتاب‌های سلیمانی داستانی زنانه است و این بار او به سراغ زنان میانسال رفته است. زن‌هایی که هرکدام داستان عجیبی برای خودشان دارند و روحشان سنگین از چیزهایی است که هرگز نگفته‌اند و هیچ‌کس نمی‌داند. این زن‌ها در کنار هم زیسته‌اند اما نتوانسته‌اند روابطی صاف‌وساده و به‌دوراز کینه و دردهای کهنه باهم داشته باشند. سلیمانی در کتابش از رازها و ارزششان حرف می‌زند از اینکه رازها چگونه می‌توانند در زندگی ما اهمیت داشته باشند و آیا نگه‌داشتن راز مهم است یا نه. او از زبان این زنان از اهمیت رازها می‌گوید و از اینکه رازها می‌توانند زنان را جوان نگه دارند. این کتاب از مناسبات تاریخی و فرهنگی حرف می‌زند و سعی می‌کند نزدیکی بیشتری به روح زنان پیدا کند.

هرچند بسیاری از افراد علاقه‌مندند کتاب داستان را به دست بگیرند و آن را بخوانند؛ اما نسخه‌ی الکترونیکی کتاب‌ها هم برای افراد زیادی جذاب است. اگر شما هم اهل خواندن نسخه الکترونیکی هستید، این نسخه از کتاب شام آخر در سرخ ده در دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو در همین صفحه در دسترس است.

بلقیس سلیمانی کیست؟

بلقیس سلیمانی نویسنده و منتقد ادبی کرمانی ادبیات ایران است. او در ۱۳۴۲ در کرمان به دنیا آمد و در این شهر بزرگ شد. این نویسنده در دانشگاه در رشته‌ی فلسفه درس خوانده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته دریافت کرده است. او در رادیو فرهنگ به‌عنوان مدیر گروه مطالعات فرهنگی کار کرده و در عمر کاری خود تعداد زیادی رمان و مقاله نوشته است. داستان‌های این نویسنده نه تنها در ایران که در نقاط دیگر دنیا هم طرفدار دارند و بعضی از آن‌ها به زبان‌هایی مانند ایتالیایی و انگلیسی و عربی برگردانده شده‌اند. بازی آخر بانو مهمترین کتاب این نویسنده است که یک جلد از سه گانه‌ای است که کتاب‌های بازی عروس و داماد و خاله بازی جلدهای دیگر آن هستند. کتاب‌های دیگری هم از این نویسنده در فیدیبو موجود است:

·      سگ سالی

·      آن مادران، این دختران

چرا باید کتاب شام آخر در سرخ ده را خواند؟

شام آخر در سرخ ده یک اثر ادبی ارزشمند است. کتابی خواندنی و زیبا که نویسنده‌اش توانسته است با زبان گیرا و قلم درخشانش آن را به شکلی بنویسد که هرکسی از خواندن آن لذت ببرد. این کتابی است که به‌سختی می‌توانید آن را زمین بگذارید. این یک داستان زنانه است که شما از فضای فکری خودتان دور می‌کند و به فضای متفاوتی می‌برد. این کتاب می‌تواند انتخاب خوبی برای هر فرد بزرگسالی باشد تا چند ساعت از آن لذت ببرد.

در بخشی از کتاب شام آخر در سرخ ده می‌خوانیم

فریده اولین‌بار کتی را در صف دست‌شویی پارک لاله می‌بیند، فریده و دوست‌هایش رفته بودند پارک لاله درس بخوانند. البته که درس‌خواندن بهانه بوده، برادر دوست فریده با آن‌ها می‌آمده پارک تا هم درس بخواند هم از دخترها محافظت کند، هم یک دل سیر آن‌ها را دید بزند و زیر ذره‌بین بگذارد تا همسر آینده‌اش را از بین دوست‌های خواهرش انتخاب کند که می‌کند. فریده بگویی‌نگویی به پسرک که دو سال هم از خودش کوچک‌تر بوده گوشه‌ی چشمی داشته (آخرین بار همین شش ماه قبل که داستانش را برای هزارمین بار تعریف می‌کرد، نگفت گوشه‌ی چشمی داشته، گفت رویش کراش داشته، از دخترش این اصطلاح را شنیده بود) و آن‌قدر استرس و اضطراب داشته که دم‌به‌ساعت باید می‌رفته دست‌شویی. در دست‌شویی، وقتی داشته دست‌هایش را می‌شسته، یک دخترخانم تیتیش‌مامانی که آن سال‌ها حکم کیمیا را داشت از او خواهش می‌کند کیف، روسری و مانتو و شلوارش را بگیرد تا او بتواند کارش را بکند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب شام آخر در سرخ ده

شام آخر در سرخ ده یک داستان خواندنی و دلچسب است. اگر از خواندن این کتاب لذت برده‌اید ادبیات فارسی پر از آثاری است که می‌توانند هرچه بیشتر روی ذهن و قلب شما تأثیرگذار باشند. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

·      سمفونی مردگان اثر عباس معروفی گروه انتشاراتی ققنوس

·      کیمیا خاتون اثر سعیده قدس انتشارات چشمه

·      شوهر آهو خانم اثر علی‌محمد افغانی انتشارات نگاه


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۷ مگابایت
تعداد صفحات
210 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۰۰:۰۰
نویسندهبلقیس سلیمانی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۴/۰۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۷ مگابایت
۲۱۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
14 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
28 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
14 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

من کتاب چاپی را خواندم و خوشم آمد. در واقع داستان دور همی ها برای من جالب بود. بالاخره دوستان خیلی قدیمی هم رازهایی دارند که با بالا رفتن سن شان عاقبت برملا میشود 🙂

3.2
(9)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شام آخر در سرخ ده
شام آخر در سرخ ده
بلقیس سلیمانی
نشر چشمه
3.2
(9)
72,000
تومان