0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ارتش تک نفره

معرفی، خرید و دانلود کتاب ارتش تک نفره

ناشر:
نشر نو
درباره ارتش تک نفره

کتاب ارتش تک‌نفره ( The One Man Army) یک رمان برزیلی و یکی از آثار برگزیده نویسنده برزیلی موآسیر اسکلیر است.

ارتش یک‌نفره (به زبان پرتغالی: O Exército de um Homem Só) دومین رمان موآسیر اسکلیر است که در سال 1973 منتشر و به بیش از ده زبان ترجمه شد. داستان کتاب، حماسه کاپیتان بیروبیجان، قهرمان دنیای جدید، واعظ آرمان‌شهرها، است. به گفته خود نویسنده، کتاب اصلی میگل دو سروانتس؛ دن‌کیشوت، الهام‌بخش نوشتن این کتاب بود.

موآسیر در کتاب خود جوهره قهرمانی ناب و تلاش‌های آرمانگرایانه مردان و زنان بزرگ جهان را مطرح می‌کند و درعین‌حال شخصیتی را برجسته می‌کند که شجاع  و رؤیاپرداز است که تقریباً تسلیم واقعیت‌ها شده است. قهرمان، کاپیتان بیروبیجان، نسخه‌ای از دن کیشوت است که پیشتر نیز ذکر شد.

این داستان با طنز مخصوص خودش، شما را به دنیایی می‌برد که در آن تشخیص مرز صحیح و غلط، کاری دشوار است. دنیایی که به آن قدم می‌گذارید، دنیای بازماندگان تفکرات کمونیستی و مارکسیستی است. همانطور که شعارهایشان هم در سراسر داستان به چشم می‌خورد:

«اینک می‌آغازیم به ساختن جامعه‌ای نوین!» و «از هرکس به‌اندازه توانش و به هرکس به‌اندازه نیازش.»

کتاب ارتش تک‌نفره به ترجمه ناصر غیاثی توسط نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه‌مندان به رمان قرار گرفته است.

موآسیر اسکلیر

موآسیر جیمی اسکلیر متولد ۲۳ مارس ۱۹۳۷ نویسنده و پزشک برزیلی بود. بیشتر نوشته‌های او بر مسائل هویت یهودی در دیاسپورا و به‌ویژه یهودی بودن در برزیل متمرکز است.

اسکلیر در خارج از برزیل بیشتر به‌خاطر رمان ماکس و گربه‌ها (Max e os Felinos) در سال 1981 شناخته می‌شود. اسک لیر، نویسنده‌ای پرکار، بیش از 100 کتاب به زبان پرتغالی منتشر کرد که ژانرهای مختلف ادبی را پوشش می‌دهد: داستان‌های کوتاه. رمان‌ها، داستان بزرگسالان جوان؛ کتاب کودک؛ و مقالات. در سال 1962، اولین کتاب او به نام داستان‌های یک پزشک در آموزش منتشر شد، اگرچه بعدها از انتشار آن در جوانی پشیمان شد. دومین کتاب او کارناوال حیوانات در سال 1968 منتشر شد.

داستان‌های اسکلیر به زبان‌های انگلیسی، هلندی، فرانسوی، سوئدی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، عبری، چکی، صربی، گرجی، اسلوونیایی و دانمارکی ترجمه شده است. داستان‌های ترجمه شده او در فهرست کتابشناسی ترجمه‌های بین‌المللی یونسکو ثبت شده است. وی در سال ۲۰۰۳، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ برنده ۳ جایزه ادبی شد که در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ به‌صورت پیاپی برنده جایزه São Paulo Prize for Literature شد. از دیگر آثار اسکلیر می‌توان به کتاب پلنگهای کافکا اشاره داشت.

چرا باید کتاب ارتش تک‌نفره را بخوانیم؟

این کتاب رمان با طنز مخصوص به خودش تجربه‌ی جالب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های رمان خواهد ساخت. اگر می‌خواهید ساعات خوشی را با یک رمان که الگو گرفته از رمان دن کیشوت است، داشته باشید من به شما کتاب ارتش تک‌نفره را توصیه می‌کنم.

بخشی از کتاب ارتش تک‌نفره

بعله، مایر خیلی لاغر بود. جمجمه‌اش زیر پوست کشیده و سرِ تیغ زده توی چشم می‌زد؛ جمجمهٔ سخت و سفیدش. سری که رویه‌کاری‌اش اینقدر بد بود، نمی‌توانست مستقل فکر کند. مادر ما موقع تهیهٔ مواد خوراکی برای مایر تلاش، تیزبینی، تهور، بی‌باکی، خبرگی، توانایی بداهه‌پردازی و گرمایی از خود بروز می‌داد پر از مهر و محبت. مرغ‌هایی شکار می‌کرد که گوشت نرم داشتند، چه مال خودش بودند و چه مال همسایه‌ها. با دست خودش می‌بردشان پیش شوخت، موقع اجرای مراسم ذبح حلال نگاه می‌کرد و مراقب بود که برکت الهی شامل گوشت (مخصوصاً گوشت سینه، چون مایر از این یکی کمتر از بقیه منزجر بود) بشود. کیلومترها زیر پا می‌گذاشت تا از زن خاصی - عفریته‌ای اهل بکو دو سالسو - شیر بز بگیرد، تنها داروی پیشگیریِ سل، بیماری‌ای که پسربچه‌های لاغر را تهدید می‌کرد. بعدها وقتی اسباب‌کشی کردیم به خیابان فیلیپی کامارو، صبح زود می‌رفت دمِ مغازه تا برای مایر سیب بخرد. اما هرقدر هم که زود بیدار می‌شد، باز هم زن‌های همسایه زودتر از او رسیده و سیب‌ها را خریده بودند. مادر ما در راه مبارزه برای به‌دست‌آوردن بزرگ‌ترین و رسیده‌ترین سیب صاحب توانایی‌های خاصی شده بود. آرنج‌هایش که به شکم دیگران فشار می‌آورد، چون پارویی او را به جلو می‌راند.

پیشنهادهای برای دوستداران کتاب ارتش تک‌نفره

اگر از این سبک کتاب داستان و رمان خوشتان می‌آید و یا به دنبال مطالعات رمان هستید، بهتر است به کتاب‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسندهموآسیر اسکلیر
مترجمناصر غیاثی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۵ مگابایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1
(1)
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ارتش تک نفره
ارتش تک نفره
موآسیر اسکلیر
نشر نو
1
(1)
66,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر