0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بریت ماری اینجا بود

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود

نویسنده:
فردریک بکمن
درباره بریت ماری اینجا بود

داستان‌ها حرف‌های زیادی در خود دارند که می‌توانید از شنیدنشان لذت ببرید. کتاب بریت ماری اینجا بود یکی از کتاب‌هایی است که فردریک بکمن، نویسنده‌ی سوئدی آن را نوشته است و بسیاری از افراد در سراسر دنیا از آن لذت برده‌اند. این کتاب اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ به سوئدی منتشر شد و سپس با عنوان انگلیسی Britt Marie was here در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و به سراسر اروپا و پس از آن سایر نقاط دنیا راه پیدا کرد.

داستان کتاب داستان زنی با ۶۳ سال سن است که همسر خیانتکارش را ترک کرده است و می‌خواهد زندگی تازه‌ای را شروع کند. او دختری است که در نوجوانی چندان اجتماعی و محبوب نبوده است و خواهر محبوبش را هم در همان سال‌ها ازدست‌داده است. او دختری وسواسی است و به‌هم‌ریختگی آزارش می‌دهد. بریت ماری آرزوهای زیادی دارد که انجام نداده است و همیشه زندگی‌اش صرف دیگران شده است؛ اما در نهایت او پس از سال‌ها زندگی با همسرش تصمیم می‌گیرد بالاخره او را ترک کند و زندگی تازه‌اش را شروع کند. او در یک مرکز تفریحی در یک شهر کوچک به نام بورگ مشغول کار می‌شود و همین شغل ساده و کم‌درآمد شروع ماجراهایی تازه برای اوست که شخصیت سرکوب‌شده‌ی او را بیرون می‌کشد.

داستان جذاب فردریک بکمن چندین و چند بار به فارسی برگردانده شده است و ناشران زیادی آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده‌اند. کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود با ترجمه‌ی حسین تهرانی و روایت مریم محبوب از سوی استودیو نوار منتشر شده است. این کتاب در دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو در دسترس است و می‌توانید آن را از همین صفحه دانلود کنید و بشنوید.


فردریک بکمن کیست؟

Fredrick backman نویسنده‌ی مشهور سوئدی است که در سال ۱۹۸۱ در استکهلم به دنیا آمد. او دوران کودکی و نوجوانی خود را در همین شهر گذراند و در نهایت هم با همسر ایرانی‌اش ندا ازدواج کرد. بکمن شغل روزنامه‌نگاری را برای خود برگزید و ستون‌نویس روزنامه‌های مختلفی بود. او همچنین به‌عنوان یک بلاگر حرفه‌ای شناخته می‌شود. فردریک بکمن اولین‌بار با کتاب مردی به نام اوه در سال ۲۰۱۲ به شهرت رسید و پس از آن کتاب‌های متعددی را منتشر کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

·      و من دوستت دارم

·      و هر روز صبح راه خانه دورتر و دورتر می‌شود

·      مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است


چرا باید کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود را شنید؟

کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود، کتابی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. این کتاب داستان بسیار گیرا و جذابی دارد و با فراز و نشیب‌های خواندنی نوشته شده است که خواننده را وادار می‌کند آن را کنار نگذارد. نسخه‌ی صوتی این کتاب هم بسیار شنیدنی است و ساعات بسیار لذت بخشی را برای شنونده فراهم می‌کند. این کتاب برای تمام افراد از نوجوانان گرفته تا افراد مسن مناسب است.


در بخشی از کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود می‌شنویم

خانم جوان دو بسته‌ی کوچک یکبار مصرف حاوی شیر را جلوی او می‌گیرد، از همان بسته‌های شیری که لازم نیست در یخچال نگه‌داری کنید. سپس یک لیوان پلاستیکی را که حاوی قاشق‌های پلاستیکی است به سمت او هل می‌دهد. اگر خانم جوان یک مار سمی را جلوی او گذاشته بود به وحشت بریت ماری ذره‌ای افزوده نمی‌شد. خانم جوان از سر عدم تفاهم می‌پرسد: ‌ نه شیر، نه شکر؟ بریت ماری سرش را به نشانه‌ی علامت منفی تکان می‌دهد و دستش را روی میزتحریر می‌کشد. انگار پر از خرده‌نان‌های نامرئی باشد. هرجا را که نگاه می‌کنی پرونده و پوشه تلنبار است. بریت ماری با خودش فکر می‌کند طبیعی است که خانم جوان فرصتش را ندارد که اتاق کارش را مرتب کند؛ چون تمام‌وقت در فکر پیشرفت و ترقی در کار است. خانم جوان لبخند می‌زند و به برگه اشاره می‌کند. اوکی، لطفاً آدرستان را همین‌جا بنویسند. بریت ماری به پاهایش چشم می‌دوزد و پرزهای نامرئی را از روی دامنش می‌تکاند. دلش برای خانه و کشوی قاشق و چنگال‌هایش تنگ شده است. دلتنگ زندگی کاملاً عادی قبلی‌اش است. دلش برای کنت تنگ شده است.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی بریت ماری اینجا بود

کتاب بریت ماری اینجا بود یک داستان خواندنی و جذاب است. اگر از این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها آماده است:

·      دختری که رهایش کردی اثر جوجو مویز انتشارات ماه آوا

·      قمار باز اثر فئودورداستایوسکی انتشارات آوانامه

·      جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ انتشارات ماه آوا


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
629.۷۵ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۲۷:۴۹
نویسندهفردریک بکمن
مترجمحسین تهرانی
راویمریم محبوب
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۱۶
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۲۹.۷۵ مگابایت
۱۴:۲۷:۴۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 40 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (3)
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
5
ستاره
65 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
34 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی چسبید؛مثل بقیه داستان های فردریک بکمن، داستانی بسیار عالی با توصیفات بسیار خوب از فضا و آدم ها و احساسات و ... به نظرم از کتاب های فردریک بکمن به عنوان کتاب خوب در زمینه روانشناسی فردی هم میشه استفاده کرد،آخه اینقدر زیبا در غالب یک داستان حالات و احساسات و توانایی‌ها و ناتوانایی ها و برخورد آدم ها در این موقعیت ها رو به رشته تحریر در آورده که میشه ازشون درس زندگی گرفت . تک جمله هایی توی متن می‌شنوید که بینظیرن. راوی هم بسیار عالی است و بسیار ماهرانه تغییر صدا میده و بر خلاف نظر بعضی از دوستان که لحن صدای بریت ماری رو دوست نداشتن،باید بگم که با توجه به شخصیت بریت ماری که در داستان مادربزرگ سلام رساندو..یکی از شخصیت های اصلی داستانه ، دقیقا همین صدا رو براش متصور میشی .

3

این کتاب یجور اسپین آف از کتاب مادربزرگ سلام رساند و... در ژانر کمدی به حساب میاد. داستان ساده و سرراستی داره. نویسنده میخواد بگه انسانها تا حد زیادی اسیر شرایط محیط هستن و خیلیا در اصطکاک با آدمایی که باهاشون سر و کار دارن به تدربج فرسوده و رام میشن و هویتشون در هویت دیگران تحلیل میره؛ بخصوص اگه در جای نادرست و در کنار آدمای نادرست قرار بگیرن. شاید همین افراد در محیط مناسب بتونن منشاء تاثیرات زیادی باشن. اگر کمی اغراق هم چاشنی داستان شده قابل اغماضه چون اغراق در همه آثار ژانر کمدی کمابیش هست. ولی در مجموع از اون داستانهاییه که احساس می‌کنین مشابهش رو در آثار سینمایی زیادی دیدین

1

بد، حوصله سر بر ، بدون محتوای ارزشمند و در یک کلام بی ارزش. شخصیت های رو هوا و بی اثر، داستان شل و آبکی !!! ارزش وقت گذاشتن نداره و یم متن بی ارزشه. صدا سازی شخصیت اصلی هم مثل یک مته یا یک سوهان روح تمام مدت روی اعصاب شما راه خواهد رفت. نمی‌دونم گوینده با چه هدفی چنین صداسازی فاجعه و آزار دهنده است رو برای کاراکتر اصلی در نظر گرفته!!! ضعیف تربت رمانی که من تو تمام عمرم خوندم. حیف ۱۴ ساعت وقت که هدر دادم به امید اینکه شاید ریتم کن. و بی محتوای رمان تو قسمت های بعد تغییر کنه!

1

گوینده علیرغم خوش صدا بودن، صدای بریت ماری را چنان زنگ دار و با لحنی همواره پر از حرص و کنایه غلیظ بیان می‌کند، که واقعا تحملش سخت است. پس زمینه داستان کاملا شبیه کتاب مردی به نام اُوه است. یک فرد تنها با شخصیتی ظاهرا آزار دهنده که قرار است او را بشناسیم تا درکش کنیم و برایش احترام قایل شویم. حدود ۴ ساعت کتاب را گوش دادم، و واقعا با توجه به عدم کشش داستان، و دافعه فراوان صدای بریت ماری، دلیلی به ادامه آزار خودم ندیدم!

4

کتاب خوبی بود، فیلمش هم هست به همین اسم اگه خواستید ببینید، من توصیه میکنم اول کتاب مادر بزرگ سلام رسوند و گفت متاسفم رو بخونید و بعد بیاید سراغ این، چون اینطور بیشتر با زندگی گذشته بریت‌ماری آشنا می‌شوید.

5

کارهای بکمن خلق یک شخصیت قوی و محوری هست که پر از یک دندگی و با ثبات در مسیری که خودش اعتقاد داره قدم برمیداره از کارهای متفاوت بکمن میتونم شهر خرس هارو بگم که تماما فضا رو تغیر میده نمیدونم چرا کارهای بکمن منو یاد هاینریش بل میندازه که کاملا بی ربط به هم هستن

4

کتاب خیلی قشنگیه ولی نمیدونم مشکل از ترجمه‌اس یا اصل نوشتار کتاب اینقدر تکه کلامهای تکراری و بی ربط به کار برده؟! و اینکه صدای شخصیت اصلی یعنی بریت ماری واقعا بد اجرا شده بود، که اگه داستان اینقدر قشنگ نبود با این صدا از گوش کردنش منصرف میشدم!

5

مثل «مردی به نام اوه» عاشقش شدم! خیلی قشنگ‌ بود. بریت ماری خیلی از ماهاییم، ما زنهای خونه دار که فقط فکر پیشرفت شوهرمونیم و‌زندگی‌خودمون گم شده!

5

داستان بسیار گیرا و درگیرکننده است. وقایع در یک روستای کوچک سوئد اتفاق می‌افتد و با این حال اصلا در آن محیط احساس غریبگی نداریم. اجرای خانم محبوب هم بسیار عالی و بی‌نقص است.

2

نزدیک یک نیم ساعتی ازش گوش کردم ادادرآپردن گوینده بجای خوانش ققدری عصبیم کرد که از گوش کردن بقیه داستان منصرف شدم،صداسازی با اینچیزیکه اینجا انجام شد خیلی فرق داره👎

نمایش 24 نقد دیگر
4.4
(40)
اجرای روان 🎙️ (3)
170,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بریت ماری اینجا بود
بریت ماری اینجا بود
فردریک بکمن
استودیو نوار
4.4
(40)
اجرای روان 🎙️ (3)
170,000
تومان