0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
باباگوریو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی باباگوریو

درباره باباگوریو

کتاب صوتی باباگوریو یکی از آثار برجسته‌ی اونوره دو بالزاک است که جزء سری رمان‌های درام محسوب می‌شود. این داستان می‌پردازد به زندگی و تجارب یک جوان اهل اقاقیا به نام یوژن دو راستینیاک که به پاریس می‌آید تا در مدرسه حقوق تحصیل کند. او در هتلی کوچک اقامت می‌کند که در آن با شخصیت‌های مختلفی از جامعه پاریسی روبرو می‌شود، از جمله شخصیت عنوانی داستان، باباگوریو، که یک تاجر پیر و فقیر است. داستان به تبیین روابط اجتماعی، حرص و طمع انسانی و تاثیر آن بر انسان‌ها می‌پردازد.

موضوع اصلی کتاب در ارتباط با روابط اجتماعی و بررسی طبقات مختلف جامعه است که با دیدگاه کنکاشی و نقدی به تصویر کشیده شده‌اند. این کتاب می‌تواند به عنوان یک اثر اجتماعی و نیز رمانی با موضوع درام محسوب شود. پیام اصلی کتاب انتقاد از جامعه‌ی طبقاتی و نحوه‌ی رفتار انسان‌ها با یکدیگر در محیط‌های اجتماعی مختلف است. همچنین، کتاب به بررسی عواقب طمع و حرص انسانی می‌پردازد. هدف اونوره دو بالزاک از نوشتن این کتاب بررسی و نقد روابط اجتماعی و معرفی ویژگی‌ها و نقائص انسانی در جامعه‌ی زمان خود است. این کتاب به زبان فرانسوی نوشته شده‌ و کاوه یانقی راوی آن است.

آشنایی با اونوره دو بالزاک

نویسنده‌ی کتاب باباگوریو، اونوره دو بالزاک، در تاریخ 20 مه 1799 در تور، فرانسه به دنیا آمد. او یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان رمان در قرن نوزدهم بوده و با آثارش پیشرو در زمینه‌ی رمان رئالیستی محسوب می‌شود.

بعضی از سایر آثار برجسته‌ی او عبارتند از:

·      کتاب زنبق دره

·      کتاب مجموعه های کلاسیک، اوژنی گرانده جلد 3

·      کتاب زن سی ساله

·      کتاب آرزوهای بر باد رفته

 چرا باید کتاب باباگوریو را بشنویم

این کتاب یکی از آثار کلاسیک ادبیات جهان است که به دقیق‌ترین شکل ممکن روابط اجتماعی و ویژگی‌های انسانی را بررسی می‌کند. خواندن آن می‌تواند دیدگاه شما به جامعه و انسان‌ها را عمیق‌تر کند و به شما این امکان را بدهد تا به تشریح دقیق و پیچیده‌ی طبیعت انسانی در جامعه پی ببرید.

در بخش‌هایی از کتاب باباگوریو می‌شنویم

راستینیاک برای آنکه میدان نبرد خود را کاملا بشناسد، قبل از آنکه اقدام به حمله به خانه نوسینگن کند، خواست که از زندگی گذشته باباگوریو باخبر شود. او اطلاعات دقیقی در این باره به دست آورد که می‌توان آن را چنین خلاصه کرد؛ ژان ژوکین کوریو قبل از انقلاب کارگر رشته سازی بود و در کار خود استاد و صرفه‌جو و به اندازه کافی با جربزه که توانست محل کسب استاد خود را بخرد. از قضا استاد او در اولین قیام سال 1789 کشته شد.

او در کوچه ژوسین نزدیک میدان گندم مستقر شد و آنقدر عقل در سرش بود که ریاست شورای محله را قبول کند تا بتواند کسب خود را زیر حمایت اشخاص منتفذ آن دوره پرخطر ادامه دهد. این عقل و زیرکی سرمنشاء ثروت او شد. در قحطی راست یا دروغی که در نتیجه آن قیمت غلات در پاریس به میزان هنگفتی رسید، پایه دارایی او گذاشته شد. مردم دم دکان‌های نانوایی خود را می‌کشتند، حال آنکه برخی اشخاص رشته فرنگی یا بعضی خمیرها را بدون هیچ ازدحامی از عطاران می‌خریدند.

پیشنهادهایی برای علاقمندان کتاب باباگوریو

اگر از شنیدن داستان‌های خارجی ژانر درام لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم شنیدن آثار زیر را از دست ندهید:

·      کتاب صوتی هزار خورشید تابان

·      کتاب صوتی سقوط

·      کتاب صوتی ملت عشق





دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
738.۵۶ مگابایت
مدت زمان
۱۳:۲۴:۴۸
نویسنده اونوره دو بالزاک
مترجم م ا به آذین
راویکاوه یانقی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۳۸.۵۶ مگابایت
۱۳:۲۴:۴۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
9 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کیفبت صدا بسبار پایین حتما باید با هندز فری و صدا تا اخر بلند باشه تا بشه گوش کرد. اما کتاب خوبی بود و دوست داشتم. بالزاک در بابا گوریو در مورد عشق و محبت پدری نسبت به فرزندانش می گوید. در مورد اشرافی های پاریس می گوید که عاشق به نمایش گذاشتن شکوه و عظمت خود هستند اما از درون زندگی کسالت بار و فاسدی دارند. در مورد پسری می گوید که شیفته تجملات است اما وقتی وارد این دنیای متعفن می شود تصمیم دیگری می گیرد.

3

خوانش این کتاب به طرز عجیبی ضعیفه، گوینده که صداش بد نیست تکنیک خوانش‌ بسیار ضعیفی داره، صداش گاهی به شدت بلند و یا به شدت سریع میشه و گاهی بسیار بسیار آرام که اصلا شنیده نمیشه و یا انقدر کند که شکل کلمه‌ها از دست میره. با تمام این تفاسیر خود کتاب به قدری جذابه که بخش زیادی از تلاش گوینده برای نابودی این اثر بی نتیجه مونده.

5

رمانی بسیار جالب، با روندی خلقانه و منسجم. عجیبه که چندان معروف نیست. نویسنده با مهارت بسیار به توصیف شخصیت ها و خصائص و احساستشون پرداخته. داستانی چالش برانگیز که آدم رو به فکر فرو میبره و در عین حال با وجود تراژیک بودن از واقعیت جامعه دوذ نیست. توصیه می‌کنم به کلاسیک‌بازها حتما بخوانند.

4

داستان در مورد پیر مردیه که تمام زندگی و احساسات خودش رو فدای دو دخترش می کنه، و مدام در حال سرزنش کردن خودشه که چرا نمی تونه بیشتر از این خودش رو قربانی فرزندانش کنه! بابا گوریه نماد انسان خوب و ساده دلیه که در جامعه ی پر از ریا و دوروغ پاریس نمی تونه‌ دووم بیاره! کتاب خوبی بود

3

چرا موقع بیان فعل‌ها تن صدای گوینده آنقدر پایین میاد؟ عجیبه فیدیبو این کتاب را حذف کنید هیچ معلوم نیست تقریبا تمام جمله‌ها یهو در تاریکی گم میشه فعل چی شد؟ گوینده در دل خودش گفت!!!

5

بی نظیره کتاب... شاید بعد از جنایت و مکافات و برادران کارامازوف قوی ترین کلاسیکی که خوندم. خوانش هم خوبه فقط از هدفون قوی استفاده کنید

1

صدای گوینده بطرز آزار دهنده ای ضعیف است و شنیده نمی شود و تمام ابهت اثر را از بین برده است

4
آموزنده 🦉

خوب بود. با اینکه داستان قدیمیه، ولی به راحتی میشه همزاد پنداری کرد. این یعنی یک نوشته خوب. و همچنین ممنون از اجرای عالیه🙏

2

با شنیدن نمونه اثر، از خرید کتاب منصرف شدم. منتظر می‌مونم کتاب با کیفیت بهتر صدا و خوانش حرفه‌ای تر منتشر بشه.

4
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩
آموزنده 🦉

فداکاری و عادلانه نبودن زندگی رو تو این کتاب میشنوید ، خوندن یا شنیدن این کتاب رو توصیه میکنم

نمایش 4 نقد دیگر
4.1
(23)
آموزنده 🦉 (3)
53,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
بابا گوریو
بابا گوریو
اونوره دو بالزاک

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
باباگوریو
باباگوریو
اونوره دو بالزاک
نوین کتاب
4.1
(23)
آموزنده 🦉 (3)
53,000
تومان