0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماه غمگین، ماه سرخ

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماه غمگین، ماه سرخ

نویسنده:
رضا جولایی
درباره ماه غمگین، ماه سرخ

«زبان سرخ... بیرق خون است.»

میرزاده عشقی

رضا جولایی یکی بهترین و محبوب‌ترین نویسندگان معاصر چند سال اخیر ایرانی‌ست.  او در کتاب ماه غمگین، ماه سرخ با استفاده از خیال و واقعیت به پنج روز آخر زندگی یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین شاعران آزادی‌خواه ایران یعنی میرزاده عشقی پرداخته است. این کتاب با روایتی تاثیرگذار و دلنشین از دل تاریخ است. ماه غمگین، ماه سرخ بین هشتم تیر تا سیزدهم تیر 1303 می‌گذرد. سید محمدرضا کردستانی مشهور به میرزاده عشقی یکی از شاعران و مبارزین آزادی‌خواهی بود که از مخالفان حکومت و رضا شاه بود. در طول داستان شخصیت‌های حقیقی و تاریخی ملک‌الشعرای بهار، سید حسن مدرس، احمد قوام و قمرالملوک وزیری نیز حضور دارند.

جولایی، میرزاده عشقی را از یک خواب پریشان بیدار می‌کند. خوابی که بیشتر کابوس است. او در این کابوس متوجه می‌شود که  او هم مانند دیگر روشنفکران آزادی‌خواه آن زمان قرار است ترور شود و بمیرد.

ماه غمگین،ماه سرخ که توسط نشر چشمه منتشر شده است را می‌توانید هم‌اکنون از فیدیبو بخوانید.

رضا جولایی را بیشتر بشناسیم

رضا جولایی متولد 1329 در تهران است. او نوشتن را از سال 1362 با انتشار حکایت سلسله پشت کمان آغاز کرد. آثاری متعددی از او چاپ شده است که نقش و حضور تاریخ در آثار او یکی از ویژگی‌های مهم و کلیدی آثار اوست. از آثار او به جاودانگی، پاییز 32 ، نسترن‌های صورتی و خنده خورشید، اشک ماه می‌توان اشاره  کرد. همچنین او کتاب در جبهه‌ی غرب خبری نیست از اریش ماریا رمارک را ترجمه کرده است.

چرا باید ماه غمگین، ماه سرخ را بخوانیم؟

اگر به داستان و رمان های ایرانی و تاریخ معاصر علاقه دارید خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جولایی از دل تاریخ پنج روز از زندگی شاعری آزادی‌خواه را انتخاب کرده است که از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شاعران معاصر محسوب می‌شود. 

در بخش هایی از کتاب می‌خوانیم

چهار روز بعد ساعت دوازده ظهر، دگاهی دستور می‌دهد مأموران همدانی و ابوالقاسم را از بازداشت بیرون بیاورند. صبح به حضور حضرت اجل رسیده، گزارش شفاهی داده و نگاه تیز و سر تکان دادن او را به نشانه ی رضایت دیده. درگاهی مواجبی را که مقرر کرده به آن دو می‌دهد و دستور می‌دهد برای مدتی گم‌وگور شوند. همدانی مطابق وعده‌ای که به خود داده نشمه‌ای بلند می‌کند و به پس قلعه می‌رود. ابوالقاسم بهمن سه روز بعد به دارالمجانین منتقل می‌شود.

حوالی ساعت چهار مردم کم کم متفرق می‌شوند و چند ساعت بعد قبرستان کاملاً خالی است. مردم تا عصر در خیابان‌ها راه می‌روند، نظمیه و سردارسپه را لعنت می‌کنند و غروب به خانه می‌روند و شام می‌خورند و می‌خوابند فردا عده‌ای از آنها نیمی از ماجرا را از یاد برده‌اند. نیم دیگرش را طی روزهای آینده از یاد خواهند برد.

پیشنهادهایی برای کسانی که ماه غمگین، ماه سرخ را دوست دارند

اگر از خواندن کتاب ماه غمگین، ماه سرخ لذت بردید شما را به خواندن آثار رضا جولایی و چند کتاب دیگر نیز دعوت می‌کنیم و امیدواریم که لذت ببرید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهرضا جولایی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۴ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دوره تاریخ معاصر است ودرمورد شاعری که کمتر مطلبی در مورد او بوده بانثری زیبا در مورد افرادی که درمرگ او دخیل بودند یا در کنارش بودند ،باخواندنش انسان خودشو در آن زمان حس می کند،دست مریزاد از نویسنده وفیدیبو

4

اینکار برای من که به دنبال وقایع تاریخی و شناخت افراد تاثیر گذار تاریخ معاصر ایران هستم بسیار جذاب و خواندنی بود .

5

چه نثر زیبایی. چه قلم روان و دلنشینی. بسیار لذت بردم و مشتاق برای خواندن آثار دیگر رضا جولایی. احسنت👌

5

بسیار لذت بردم، نثر روان و داستان پرکشش بود

5

کتاب های آقای جولایی واقعا فوق العاده اند

1

کتاب خوبی بود. دوستش دارم.

5

خیلی خوب و قوی.

5

عالی بود

4

خوب بود

4.4
(11)
43,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ماه غمگین، ماه سرخ
ماه غمگین، ماه سرخ
رضا جولایی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماه غمگین، ماه سرخ
ماه غمگین، ماه سرخ
رضا جولایی
نشر چشمه
4.4
(11)
43,000
تومان