0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آیین دوست یابی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آیین دوست یابی

نویسنده:
دیل کارنگی
درباره آیین دوست یابی

دیل کارنگی در کتاب آیین دوست‌یابی به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توان دوستی خوب برای خود انتخاب کرد.

یکی از چیزهایی که هرکسی باید از سن پایین یاد بگیرد آیین دوست‌یابی است؛ زیرا حضور در اجتماع و ارتباط با انسان‌های دیگر یکی از نخستین نیازهای اساسی انسان است. همه‌ی ما در زندگی خود احساس نیاز به حضور یک دوست را احساس کرده‌ایم. دوستی که کنارمان باشد، دوستی که بدون قضاوت ما را درک کند و برای کنارمان بودن تلاش کند. این کتاب «آذر محزون» به فارسی برگردانده شده و نشر نوین کتاب آن را با صدای « مهبد قناعت‌ پیشه» منتشر کرده است.

کتاب صوتی آیین دوست‌یابی درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

کتاب آیین دوست‌یابی (How to Win Friends and Influence People) یکی از کتاب‌های برجسته حوزه روانشناسی و نوشته دیل کارنگی است. این کتاب تا امروز بیش از پانزده میلیون نسخه فروش رفته است و نسخه‌ی صوتی آن هم که به‌تازگی وارد بازار شده، محبوبیت این کتاب را دوچندان کرده است. عنوان فرعی این کتاب که به‌نوعی هدف اصلی کتاب هم شناخته می‌شود، چگونگی دوست شدن و تأثیرگذاری روی اطرافیان است. این کتاب اولین‌بار سال 1936 منتشر شد.

نگارش این کتاب به یکی از تجربیات دیل کارنگی برمی‌گردد، او در طی پژوهشی متوجه شد افرادی که در کسب‌وکار خودشان موفق هستند، لزوماً علم بالایی درباره‌ی آن موضوع ندارند، بلکه روابط‌عمومی بالای آن‌هاست که سبب موفقیت در کارهایشان می‌شود. به همین دلیل تصمیم به نگارش کتاب آیین دوست‌یابی گرفت. از آن‌جایی که برقراری ارتباط با دیگران یک موضوع چالش‌برانگیز است، با تقویت مهارت‌های فردی خود می‌توانید تعامل سازنده‌ای با دیگران برقرار کنید و در این چالش موفق شوید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید روی دیگران اثر بگذارید و به روشی صحیح از دیگران انتقاد کنید.

درباره‌ی دیل کارنگی نویسنده‌ی کتاب صوتی آیین دوست‌یابی

دیل کارنگی (Dale Carnegie) نویسنده‌ی آمریکایی متولد نوامبر سال 1888 است. او در شهری کوچک در ایالت میزوری به دنیا آمد؛ تولد او در شهری کوچک سبب شد که از کودکی توجه خاصی به روابط انسانی داشته باشد. به همین دلیل است که کتاب‌های او درباره روابط انسانی نوشته شده‌اند. دیل کارنگی نوشتن را از سال 1915 و با کتاب «آیین سخنوری» شروع کرد. به دنبال این کتاب، کتاب‌های آیین دوست‌یابی و آیین زندگی هم بعد از این کتاب منتشر شدند.

دیل کارنگی از اولین نویسندگانی بود که درباره‌ی خودشناسی و بهبود زندگی فردی، تحقیق کرد و کتاب نوشت. کارنگی درباره‌ی کتاب آیین دوست‌یابی می‌گوید: «زمانی به فکر نوشتن این کتاب افتادم که فهمیدم مردم بیشتر از هر چیز دیگری می‌خواهند روی یکدیگر تأثیر بگذارند.» چون تا آن زمان کتابی درباره‌ی موضوع دوستی نوشته نشده بود، کارنگی تصمیم گرفت خودش اولین کتاب را درباره تأثیرگذاری بر دیگران و چگونگی نفوذ در دیگران بنویسد.

سه دلیل مهم برای شنیدن کتاب آیین دوست‌یابی

آیین دوست‌یابی همان‌طور که از نامش پیداست تهیه شده است تا به آن‌ها اصول رفتار با مرم و رفتارهای متقابل انسان‌ها را یاد دهد. نویسنده تلاش کرده است به مخاطبانش آموزش دهد چگونه با مردم رفتار کنند تا محبوبیت به دست آورند و با داشتن صداقت و صمیمیت در روابط، افراد را با خود همراه سازند و دوستانی پیدا کنند که برایشان باقی بمانند. از دیگر مزیت‌های شنیدن این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با شنیدن این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه به دیگران احساس مهم بودن بدهید، درباره‌ی خودشان حرف بزنید و این احساس را ایجاد کنید که چقدر به دیگران اهمیت می‌دهید.
  •  یکی دیگر از مزیت‌های شنیدن این کتاب، یادگیری روش درست انتقاد کردن است. به این صورت شما می‌توانید با برجسته‌کردن نقاط قوت کاری و اخلاقی افراد زهر انتقاد را کم کنید و نتیجه‌ی بیشتری بگیرید.
  • همچنین بخشی از این کتاب به روابط زناشویی اختصاص‌یافته و این رابطه را هم مانند دوستی‌ای که باید برای حفظ و پیشبرد آن تلاش کرد نگاه می‌کند و به شما کمک می‌کند در رابطه با همسرتان موفق‌ باشید.

‌در بخشی از کتاب صوتی آیین دوست‌یابی می‌شنویم

چارلز شوآب که به واسطه‌ی تدبیر و کاردانی‌اش مورد احترام همه بود روزی در یکی از کارخانجات ذوب‌آهن خود متوجه عده‌ای از کارگران شد که در زیر تابلوی «استعمال دخانیات ممنوع» مشغول سیگارکشیدن بودند. لابد فکر می‌کنید چارلز شوآب فوراً جلو رفت و به کارگران گفت: «می‌دانم همه‌ی شما باسواد هستید و می‌توانید تابلوی پشت سرخود را بخوانید.» خیر، چنین نکرد. بلکه با خونسردی پاکت سیگارش را از جیب درآورده و به هرکدام از آن‌ها سیگاری تعارف کرد و به آن‌ها گفت: «خیلی ممنون می‌شوم اگر این سیگارها را خارج از محوطه‌ی کارگاه دود کنید!» کارگران بدین ترتیب فهمیدند که صاحب‌کار به خطای آن‌ها پی برده است و در دل او را تحسین کردند که خطای آن‌ها را به روی آن‌ها نیاورده و ازاین‌گذشته سیگاری هم به آن‌ها تعارف کرده و به آن‌ها احترام گذاشته است. آیا بعدازاین ماجرا می‌توانستند چنین کارفرمایی را دوست نداشته و باعث ناراحتی‌اش شوند؟

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

بعضی از کتاب‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مهارت‌های فردی درونی خود را برای یک زندگی بهتر تقویت کنید. کتاب آیین‌دوست‌یابی با شما درباره روش‌های برقراری رابطه با دیگران و برخورد مناسب صحبت می‌کند. در زمینه روابط اجتماعی کتاب‌های متعددی منتشر شده‌ است که با مطالعه یا شنیدن آن‌ها، می‌توانید در محیط کار، زندگی شخصی، رابطه زناشویی و... موفق باشید و هم‌دلی بیشتری با دیگران پیدا کنید. از جمله کتاب‌های این حوزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
564.۲۳ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۰۸:۴۰
نویسندهدیل کارنگی
مترجمآذر محزون
راویمهبد قناعت‌پیشه
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۶۴.۲۳ مگابایت
۱۰:۰۸:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 407 مخاطب
آموزنده 🦉 (10)
گیرا 🧲 (7)
5
ستاره
79 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
3 ٪
275 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

واقعا" این کتاب لیاقت عنوان پرفروش ترین کتاب دنیا رو داره و مخصوصا با صدای آقای قناعت پیشه عزیز که بنده احساس میکنم خود دیل کارنگی نمیتونست کتاب رو با این لحن دلنشین به سمع ما برسونه ، اگه به توصیه های این کتاب عمل کنیم هرجا که بریم با بهشتی مواجه میشیم که خودمون ساختیم به عقیده بنده این کتاب و کتاب "آیین زندگی" باید به عنوان کتب درسی در تمام دنیا تدریس بشه

5

خیلی حیفه که صدای نمونه از ابتدا هست، ای کاش دو دقیقه از متن اصلی کتاب نمونه بزارین تا با محتویات کتاب آشنا بشیم، نه مقدمه کتاب، ولی در کل با توجه به نظرات دیگران پیداست که کتاب و گویندگی عالی داره

5

دوستان عزیز همین که شما در حال حاضر به دنبال کسب علم و دانش و مطالعه ی کتاب هستید بدانید که یک قدم از بقیه ی افراد فراتر هستید و قدر خودتان را بدانید در مورد این کتاب باید بگویم که شما با خواندن آن می توانید به گنجینه هایی دست پیدا کنید که بدون شک به آن نیازمندید و همچنین نکاتی که اگر بدان عمل کنید قطعا شما را به فردی بزرگ تبدیل می کند

5

این اولین کتابی بود که از فیدبو خرید کردم و واقعا عاشق کتاب خوندن و همچنین کتاب های صوتی شدم، و اما این کتاب ک واقعا فوق العاده بود و یاد گرفتم و میخوام بقیه کتاب های منتشر شده از این نویسنده رو هم بگیرم. این کتاب با یک بار خوندن سیر نمیشد باید بارها و بارها خوند و ازش یاد گرفت، صدای آقای قناعت پیشه هم واقعا دلنشین و بسیار آرام بخش هست و احساس میکنم گوش دادنش لذت بیشتری داره تا خودت بخونی برای منکه اینطور بود. پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید عاشقش میشین.

5

با سلام خدمت دوستان برای دوستان که قصد تغییر در رفتار اجتماعی دارند کتاب بسیار کاربردی است. اگر قصد تغییر دارید به شما توصیه میکنم چند مرتبه این کتاب را گوش کنید و آن را به کار ببندید و تاثیر آن را در زندگی شخصی خواهید دید. آقای کارنگی‌ یکی از موفق‌ترین انسان های زمان خودشان بوده که از یک کشاورز ساده در جایی که هیچ امکاناتی نداشته به چنین جایگاه والایی رسیده است. با آرزوی بهترینها برای همه شما عزیزان

5
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

مطالب کتاب خیلی خیلی خیلی کارآمد هست. من در عمل چندتا از ترفنداشو آزمایش کردم و واقعا جواب داد. فقط اینکه یکبار گوش کردنش فایده نداره، باید نکته برداری کنید و به گفته ی خود نویسنده هر ماه اونا رو مرور کنید. تنها بدی کتاب های دیل کارنگی طولانی و خشک بودنشه. یعنی نمی‌تونید پشت هم بخونیدش، زده میشید. گوینده هم صدای بسیار دلنشینی داشت فقط یک جاهایی رو اشتباه میخوند، که فکر کنم به علت عدم رعایت علایم نگارشی تو خود کتاب هست.

5

کتاب های دیل کارنگی واقعا بینظرن !!! نسخه ی صوتی این کتاب هم که جای حرف باقی نذاشته، عالیه کتاب های دیل کارنگی خیلی خیلی کمک کننده هستن برای زندگی اجتماعی تون نکاتی رو بهتون آموزش میده که واقعا باید با طلا نوشت کمک تون می‌کنه چالش های که پیش رو هستن رو خیلی راحت تر مدیریت کنید حتما یادداشت برداری کنید و ماهی یکبار دوباره بخونید و می‌بینید که چقدر تاثیرگذار و کمک کننده است

5

این کتاب در زمان چاپش پرفروش ترین کتاب آن دوره بود!با توجه به پیچیدگی های بسیاری که انسان مدرن تا اکنون داشته است، در این زمانه خیلی از رهنمودهای آن سطحی جلوه می کند و بسیاری از افراد به آنها اشراف کامل دارند!

5

کتابی است که برای زندگی کردن در هر دوره ای از دوران می تونه بی نظیر باشه در عین سادگی نکات بسیار مهم و اساسی هستند و خیلی از ما اونا رو فراموش می کنیم مثل فقدان قدردانی در دنیا که انسان هارو تشنه و گرسنه این موضوع کرده و باید به آن بهای بیشتری داد حتما گوش کنید و نکات مهمش رو مثل هر کتابی که می خونید حتما یادداشت کنید و هربار دوباره بهشون نگاهی بندازید تا از زندگی کردن لذت ببرید

5

سلام، من همین ترجمه را بصورت فیزیکی هم تهیه کرده ام. و وقتی اقای قناعت پیشه کتاب را روایت میکنند، همراه او کتاب را میخوانم. انگار که خود اندرو کارنگی با من در حال صحبت کردن است. در فصل اول در مورد قدردانی کردن صحبت شد. من از مترجم ناشر و راوی کمال تشکر و قدردانی دارم. نمیدونم چطور احساس شور و اشتیاقم رو به انها ابراز کنم اما از خداوند براشون بهترین ها را طلب میکنم

نمایش 265 نقد دیگر
4.6
(407)
آموزنده 🦉 (10)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آیین دوست یابی
آیین دوست یابی
دیل کارنگی
نوین کتاب
4.6
(407)
آموزنده 🦉 (10)
40,000
تومان