0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بانوی دریا(یی)

معرفی، خرید و دانلود کتاب بانوی دریا(یی)

نمایشنامه در پنج پرده
نویسنده:
هنریک ایبسن
درباره بانوی دریا(یی)

هنریک ایبسن نویسنده توانایی است که نمایشنامه‌های باارزشی را خلق کرده و امروزه نیز آثارش توسط کارگردانان بزرگ تئاتر به اجرا در می‌آیند. نمایشنامه بانوی دریا یکی از آثار خواندنی اوست که داستان عشق زنی به نام الیدا نسبت به دریا را روایت می‌کند. این زن در کودکی در کنار یک دریا بزرگ شده و از همان زمان عشق خاصی نسبت به دریا پیدا می‌کند. سپس، در دوران نوجوانی با یک ملوان وارد رابطه می‌شود عشقی نافرجام را با آن ملوان تجربه می‌کند. اما داستان از جایی شروع می‌شود که او ازدواج کرده و دو دختر هم دارد و درگیر ماجراهایی می‌شود که حس و حالش نسبت به دریا را مرور می‌کند. توصیفات ایبسن از روح و روان شخصیت‌ها عمق فوق‌العاده‌ای را به نمایشنامه‌هایش می‌دهد و همین مساله باعث می‌شود تا از آثار او حسابی لذت ببریم.


درباره نویسنده

هنریک ایبسن در سال 1828 در نروژ به دنیا آمد. او یک شاعر و نمایشنامه نویس بود که در طول عمر خود آثار زیادی را خلق کرد. او را یکی از ستون‌های ادبیات نروژ می‌دانند؛ چرا که تاثیر بسیار زیادی بر نویسندگان نسل‌های بعدی گذاشته است. او در دوره اولیه کاری‌اش تحت تاثیر اسطوره‌های نروژی بود و به خاطر همین با مطالعه آثارش می‌توان به خوبی با اسطوره‌های نروژ آشنا شد. رفته رفته کارهایش حال و هوای شاعرانه و رومانتیکی پیدا کردند. سپس، ایبسن از اسطوره‌ها دور شد و به سمت شخصیت‌های عادی و معمولی رفت. در مهم‌ترین آثار ایبسن، شخصیت‌های داستان‌هایش افرادی واقعی و ملموس هستند و می‌توان به آن‌ها فکر کرد و منطق رفتارشان را تحلیل کرد.


چرا باید کتاب بانوی دریا را مطالعه کرد؟

بانوی دریا نمایشنامه پراحساس و جذابی است که آیینه‌ای تمام نما از جامعه قرن 18 نروژ به حساب می‌آید. با مطالعه این نمایشنامه می‌توان زندگی مردم آن روزگار را فهمید و شرایط‌شان را به خوبی درک کرد. علاوه‌بر بعد اجتماعی بانوی دریا، ویژگی‌های روان شناسی این اثر نیز حائز اهمیت است. در این نمایشنامه نیز همانند دیگر آثار ایبسن با شخصیت‌های واقعی و عادی طرف هستیم که وضعیت روانی ناپایداری را تجربه می‌کنند و همین مساله تاثیر منحصر به فردی بر ذهنیت مخاطب می‌گذارد. اگر به دنبال نمایشنامه‌ای هستید که هم در داستان گویی و هم از نظر شخصیت‌پردازی کاری منحصر به فرد و باارزش باشد، حتما نمایشنامه بانوی دریا را مطالعه کنید.



بخشی از کتاب بانوی دریا

ونگل: دوتایی شما از اون شیطونا هستید! خب، به هر حال، طبیعیه که آدم به کسی فکر کنه که دیگه بین ما نیست. ولی هیلده، اینو ببر مطبم. نه، کوچولوها، از این کار خوشم نمیاد. از طرز کار، یعنی می‌فهمین که. همینی که هر سال بخواین اینجوری، خب. چی بگه آدم! به نظر طور دیگه‌ای هم نمیشه این کار رو انجام داد.

هیلده: (با کیف در باغ می‌رود، صبر می‌کند و اشاره می‌کند) اون آقا رو ببین. داره میاد اینجا. باید معلم تو باشه.

بولته: (می‌خندد) اون؟ فکر می‌کنی او زهوار دررفته معلم من باشه؟

آرنهم با لباسی با پرستیژ، عینکی با دسته طلا و عصایی باریک از چپ وارد صحنه می‌شود. کمی خسته و بی رمق به نظر می‌رسد. به باغ نگاه می‌کند. صمیمانه تعظیم می‌کند و وارد باغ می‌شود.



پیشنهادهایی برای علاقه مندان کتاب بانوی دریا

به علاقه مندان کتاب بانوی دریا، این نمایشنامه‌ها را نیز پیشنهاد می‌کنیم:

کتاب خرده جنایت‌های زناشوهری

اریک امانوئل اشمیت نمایشنامه نویس پرطرفداری است که یکی از جذاب‌ترین آثارش، نمایشنامه خرده جنایت‌های زناشوهری است.

کتاب مکبث

مکبث جزو ماندگارترین آثار شکسپیر است که همچنان بر اساس آن فیلم، داستان و نمایش نوشته و ساخته می‌شود و همچنان می‌توان از آن حسابی لذت برد.

کتاب باغ آلبالو

باغ آلبالو نمایشنامه‌ای ماندگار از آنتوان چجوف است که نقطه اوج نویسندگی او به حساب می‌آید و با خواندنش می‌توان به خوبی سبک او را شناخت.



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۴ مگابایت
تعداد صفحات
378 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۶:۰۰
نویسندههنریک ایبسن
مترجم بهزاد قادری سُهی
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‌Fruen fra havet
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۵/۱۴
قیمت ارزی
11 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۴ مگابایت
۳۷۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
132,650
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بانوی دریا(یی)
بانوی دریا(یی)
نمایشنامه در پنج پرده
نشر بیدگل
5
(2)
132,650
تومان